Όσα φέρνει η ώρα (λέει) δεν τα φέρνει ο χρόνος...
Είμαι στο εργαστήριο στο σχολείο μου, "κάνοντας" μάθημα επιλογής με μία μαθήτρια (ΜΟΝΟ) που είναι εδώ επειδή δεν "έχει" άλκες απουσίες και μία ακόμη η οποία ήρθε μόνο για να λύσουμε ασκήσεις (αν και δεν είναι σε αυτό το τμήμα). Δέκα λεπτά ενωρίτερα έγραψα το προηγούμενο Post, και ο Klitos ήδη απάντησε! Το "αστείο" είναι ότι στο ενδιάμεσο, έδωσα την άσκηση στη μαθήτριά μου να τη λύσει. Και τη με ρώτησε λέτε ;;;

Λοιπόν, συμφωνώ απόλυτα ότι οι μαθητές πρέπει να "εκπαιδευτούν" από εμάς να σκέφτονται και όχι να τυποποιούν ή να δημιουργούν στερεότυπα.
Και δυστυχώς είμαστε όλοι μας μάρτυρες ποικίλων μεθοδεύσεων (καλοπροαίρετων στο σύνολό τους) από συναδέλφους οι οποίοι έχουν οδηγήσει πολλούς μαθητές σε επικίνδυνα στερεότυπα, όπως ότι το i σημαίνει πάντα γραμμή και το j σημαίνει πάντα στήλη, ή ότι πριν από ΚΑΘΕ Διάβασε πρέπει να γίενται το αντίστοιχο ΓΡΑΨΕ και πολλά άλλα παρόμοια τα οποία οι μαθητές συνήθως ακολουθούν χωρίς να καταλαβαίνουν ΓΙΑΤΙ το κάνουν. Πιστεύω ακράδαντα ότι με τη διδασκαλία μας πρέπει να στοχεύουμε στην ανάπτυξη της σκέψης των μαθητών και όχι στην "παρωπιδοποίησή" τους.
Συχνά, τα λεγόμενα μίας άσκησης, ενώ φαίνονται να είναι άσχετα ή και περιττά, στην πραγματικότητα δεν είναι. Αν για παράδειγμα ένα θέμα αναφέρει ότι η διάρκεια δίνεται σε λεπτά της ώρας και στη συνέχεια περιγράφει μία ενέργεια που γίνεται όταν η διάρκεια ξεπερνά τις 2 ώρες (έχω μία τέτοια άσκηση) καταλαβαίνουμε ότι η πληροφορία της μονάδας για το δεδομένο εισόδου θα πρέπει να ερμηνευτεί προσεκτικά από το μαθητή ώστε να καταλήξει στη σωστή συνθήκη ελέγχου (ΑΝ Διάρκεια > 120) και όχι στην (ΑΝ Διάρκεια > 2)
Όμως εδώ πρόκειται για διαφορετικά πράγματα.
Στοιχεία σαν αυτό που συζητάμε πιστεύω ότι συνιστούν απλά "θόρυβο", δεν εξυπηρετούν τους στόχους του μαθήματος και γι' αυτό είναι επικίνδυνα και πρέπει να αποφεύγονται.
Ειλικρινά πιστεύω ότι τέτοια περιστατικά συνιστούν "απροσεξίες" και πρέπει να αποτελούν παραδείγματα προς αποφυγή for years to come
