Συναρτήσεις στην Ψευδογλώσσα

Ξεκίνησε από alex1, 19 Οκτ 2009, 11:30:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

alex1

Συνάδελφοι καλημέρα,

Ήθελα να ρωτήσω ποια είναι τα αντίστοιχα των παρακάτω συναρτήσεων (ΓΛΩΣΣΑ) στην Ψευδογλώσσα:
ΗΜ(Χ)
ΣΥΝ(Χ)
ΕΦ(Χ)
Τ_Ρ(Χ)
ΛΟΓ(Χ)
Ε(Χ)
Α_Μ(Χ)
Α_Τ(Χ)

καθώς επίσης και των τελεστών DIV και MOD

Πιστεύετε ότι είναι λάθος να χρησιμοποιούνε τα ίδια ονόματα στη ΓΛΩΣΣΑ και στην Ψευδογλώσσα;


Λάμπρος Μπουκουβάλας

Έτσι χρησιμοποιούνται και σε ψευδογλώσσα.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Καρκαμάνης Γεώργιος

όπως είπε και ο Λάμπρος χρησιμοποιούνται όπως είναι

che

Οι συναρτήσεις, ως υποπρογράμματα που είναι, έχουν υπόσταση και μπορούν να κληθούν μόνο από ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ.
Δεν νομίζω ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται συναρτησεις σε αλγόριθμο.



ntzios kostas

Δηλαδή αν κάποιος μου ζητήσει τον αλγόριθμο που μετατρέπω τα Watt  σε dB  θα πρέπει να του δώσω αλγόριθμο υπολογισμού του λογάριθμου;

Εννοείται ότι μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε και γενικότερα μπορούμε και σε πιο ελεύθερη μορφή. Δηλαδή αντί για Α_Μ(χ) μπορούμε να γράψουμε [χ], αντί για Τ_Ρ(χ) μπορούμε το ρίζα(χ) και αντί για Α_Τ(χ) μπορούμε και |χ|.


Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

P.Tsiotakis

η ψευδογλώσσα είναι ένας τρόπος αναπαράστασης των βημάτων λύσης ΕΝΑ ΒΗΜΑ πριν τον προγραμματισμό (= σε καταννοητή από τον υπολογιστή μορφή)

η ψευδογλώσσα έχει σαφείς προανατολισμούς: πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο "κοντά" στη γλώσσα προγραμματισμού και να υπακούει στις ίδιες αρχές= δομημένη κωδικοποίηση κλπ

συνεπώς αν απαιτείται από το πρόβλημα ο υπολογισμός ημιτόνου ή το ακέραιο μέρος ενός αριθμού, μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι συναρτήσεις της ΓΛΩΣΣΑΣ που χρησιμοποιούνται για αυτή τη δουλειά.
Άλλωστε αυτό έχει ήδη γίνει σε θέματα εξετάσεων.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: che στις 28 Οκτ 2009, 12:38:28 ΜΜ
Οι συναρτήσεις, ως υποπρογράμματα που είναι, έχουν υπόσταση και μπορούν να κληθούν μόνο από ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ.
Δεν νομίζω ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται συναρτησεις σε αλγόριθμο.


Υποθέτω ότι υπάρχει σύγχυση ανάμεσα στις έτοιμες συναρτήσεις του 7ου κεφ. (που ΜΠΟΡΟΥΜΕ να χρησιμοποιούμε στους αλγόριθμους) και στις συναρτήσεις που δημιουργεί ο μαθητής ως υποπρογράμματα.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

che

#7
Αγαπητοί συνάδελφοι δεν είναι κακό να διαφωνούμε. Ίσα ίσα το βρίσκω εποικοδομητικότατο.

Αγαπητέ Κώστα , θα σου αντιστρέψω το ερώτημα και θα σε ρωτήσω. Δηλαδή αν δοθεί η εκφώνηση : Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος υπολογίζει και εμφανίζει την απόλυτη τιμή ενός αριθμού θα το υπολογίσουμε :

διαβασε χ
ατ <-- Α_Τ(χ)
γραψε ατ

ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΩΣ!

πιστεύω ότι θα θέλουν να δουν το εξής:

διαβασε χ
αν χ >0 τότε
ατ <-- χ
αλλιώς
ατ <-- -χ
τέλος_αν

γράψε ατ


Το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση που ζητηθεί το ακέραιο μέρος ενός αριθμού φίλε Παναγιώτη.
Υπάρχει και άλλος τρόπος υπολογισμού.

Τώρα σχετικά με την ενδεχόμενη σύγχυση στην οποία μπορεί να βρίσκομαι κύριε Μπουκουβάλα. Ίσως κάποιος ο οποίος θεωρεί τις γνωστές συναρτήσεις του Κεφ.7 και κάποιες συναρτήσεις που γράφει ένας μαθητής , κάτι διαφορετικό , βρίσκεται τελικά σε μεγαλύτερη σύγχυση. Είναι υποπρογράμματα και οι 2 περιπτώσεις. Αν οι συναρτήσεις μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν θα τις ανέφεραν στο Κεφ.2 και όχι στο 7.











Νίκος Αδαμόπουλος

1. Με αυτή τη λογική δεν θα μπορούμε να υπολογίσουμε τίποτα που θα απαιτεί ημίτονα, συνημίτονα, κλπ...

2. Αν και δεν είμαι της άποψης ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε το βιβλίο ως "ιερό βιβλίο" και να αναφέρουμε συνεχώς παραπομπές σε αυτό (γιατί τότε θα είμαστε κάτι σαν Θεολόγοι  :angel: ), ωστόσο... στη σελ. 46 του βιβλίου (Κεφ. 2) λέει:

"4. Εκφράσεις
Σχηματίζονται από σταθερές, μεταβλητές, συναρτήσεις, τελεστές και παρενθέσεις."

Ποιες θα είναι λοιπόν αυτές οι συναρτήσεις;  >:D

che

Αρχικά πρέπει να ζητήσω συγνώμη για το ύφος του πρώτου μου μηνύματος , που προκλήθηκε καθαρά από τις αναφορές σχετικά με την σύγχυση στην οποία βρίσκομαι (μια που το έφερε η κουβέντα , δεν θεωρώ ότι βρίσκομαι σε καμία σύγχυση). Εγώ απλώς ανέφερα την δική μου άποψη και όπως δεν έκανα υποτιμητικά σχόλια για κανέναν το ίδιο απαιτώ και από τους άλλους.

Δεν πρόκειται να ζητηθεί ημχ και συνχ σε αλγόριθμο. Αν ζητηθεί θα ζητηθεί σε ΓΛΩΣΣΑ. Αυτό πιστεύω.

Φίλε Νίκο , στην επόμενη σελίδα από αυτήν που ανέφερες αναφέρει:

8. Ρήματα σε προστακτική : Διάβασε , Γράψε , Εκτέλεσε
Αλήθεια αυτό το εκτέλεσε τί είναι ? Εγώ δεν το ξέρω προσωπικά  >:D 


ntzios kostas

Φίλε che, θεωρώ ότι αν δώσουν αλγόριθμο υπολογισμού της απόλυτης τιμής δεν πρέπει να χρησιμοποιήσεις την συνάρτηση, αλλά αυτό πρέπει να γίνει και αν ζητήσουν πρόγραμμα. Αυτή η άσκηση θα έχει στόχο να δουν αν μπορείς να γράψεις τα βήματα για τον υπολογισμό της απόλυτης τιμής ενός αριθμού. Πιθανών και στις δύο περιπτώσεις θα δώσουν και διευκρινιστικό πρόβλημα. Όμως αν σε έναν αλγόριθμο που ο στόχος του είναι να δούμε αν ο μαθητής ξέρει ότι πρέπει να χρησιμοποιηθεί η απόλυτη τιμή για παράδειγμα της διαφοράς δύο αριθμών, δεν μας ενδιαφέρει αν χρησιμοποιήσει την Α_Μ. Αλλά καλύτερα δες το παράδειγμα του πολλαπλασιασμού αλά ρώσικα. Το σχολικό χρησιμοποιεί το [χ]. Ο αλγόριθμος δεν έχει στόχο να περιγράψει πώς υπολογίζεται το ακέραιο μέρος ενός αριθμού αλλά πώς υπολογίζεται το γινόμενο δύο αριθμών. Υποτίθεται ο προγραμματιστής που θα πάρει τον αλγόριθμο αυτό και θα το κάνει πρόγραμμα γνωρίζει πώς να εκφράσει στο πρόγραμμά του το [χ] (αυτό είναι πρόβλημά του), αλλά δεν ξέρει τα βήματα για το πολλαπλασιασμό δύο αριθμών με τον πολλαπλασιασμό αλά ρωσικά τα οποία και παρουσιάζουμε.

Θα σου δώσω και ένα παράδειγμα αλγόριθμου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί το εκτέλεσε

Διάβασε το χ
αν το χ είναι αρνητικός τότε
εκτέλεσε το (-1)*χ και καταχώρησέ το στο χ

τύπωσε το χ

Μου φαίνεται ότι αυτή η λύση για την απόλυτη τιμή ενός αριθμού πρέπει να πάρει άριστα.

Φιλικά Κώστας
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

evry

#11
 
  Φίλε Che φοβάμαι ότι δεν έχεις καταλάβει τη φιλοσοφία της ψευδογλώσσας στην οποία δεν υπάρχει αυστηρή σύνταξη και κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει όποιες συναρτήσεις θέλει, αρκεί αυτό να μην έρχεται σε σύγκρουση με τους διδακτικούς στόχους της άσκησης που του ζητείται. Για παράδειγμα όταν σου λένε κάνε έναν αλγόριθμο ο οποίος να υπολογίζει την απόλυτη τιμή τότε προφανώς δεν χρησιμοποιείς τη συνάρτηση Α_Τ. Αλήθεια όμως δεν κάνεις στα παιδιά σαν παράδειγμα τη επίλυση της δευτεροβάθμιας εξίσωσης? Εκεί πως υπολογίζεις την τετραγωνική ρίζα? με σειρά taylor?
(Παρεπιπτόντως Νίκο μπορείς να υπολογίζεις τα ημχ, συνχ με τις αντίστοιχες σειρές Taylor που υπάρχουν και ως ασκήσεις στο τετράδιο μαθητή  :D, δεν χρειάζεσαι έτοιμες συναρτήσεις)
   Δεν μου αρέσει να επικαλούμαι το διδακτικό πακέτο αλλά μια και εσύ το ανέφερες, ότι δηλαδή οι συναρτήσεις ορίζονται στο κεφάλαιο 7 θα αναφέρω τα παρακάτω μήπως και σε πείσω (αν και θα έπρεπε ήδη να έχεις πειστεί γιατί όσοι σου έχουν απαντήσει είναι από τους αρχαιότερους συναδέλφους (παλαίουρες))

1. Στο τετράδιο μαθητή στις σελίδες 18,19 χρησιμοποιεί μια συνάρτηση Ρίζα. Που τη βρήκε αυτή?
2. Το mod ορίζεται στο κεφάλαιο 7 και όμως το χρησιμοποιεί στο κεφάλαιο 2 στον πολλαπλασιασμό αλά   
     ρωσικά
3. Η προτεινόμενη διδασκαλία του μαθήματος είναι με τη σπειροειδή προσέγγιση, δηλαδή κάνουμε
     παράλληλα τα κεφάλαιο 2-7 ώστε να μπορούμε να δείξουμε και μερικά παραδείγματα στον υπολογιστή

  Επίσης στην ψευδογλώσσα δεν έχουμε μόνο συναρτήσεις αλλά και διαδικασίες. Τέτοια είναι η Αντιμετάθεσε στην ταξινόμηση
   
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: che στις 29 Οκτ 2009, 05:37:59 ΜΜ
...Εγώ απλώς ανέφερα την δική μου άποψη και όπως δεν έκανα υποτιμητικά σχόλια για κανέναν το ίδιο απαιτώ και από τους άλλους...

Δεν πρόκειται να ζητηθεί ημχ και συνχ σε αλγόριθμο. Αν ζητηθεί θα ζητηθεί σε ΓΛΩΣΣΑ. Αυτό πιστεύω.

...ελπίζω να μη διέκρινες τίποτα υποτιμητικό στο μήνυμά μου γιατί πραγματικά δεν ισχύει κάτι τέτοιο!

Όμως δε νομίζω ότι αποκλείεται να ζητηθεί ημχ και συνχ σε αλγόριθμο...

Με την ίδια λογική, αν ζητηθεί: "Ποιοί είναι οι αριθμητικοί τελεστές", θεωρώ ότι θα πρέπει συμπεριληφθεί και το div και mod παρόλο που στην σελ. 46 δεν τους αναφέρει! Δηλαδή δεν θα χρησιμοποιούμε div και mod σε αλγόριθμους;

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: evry στις 29 Οκτ 2009, 08:41:11 ΜΜ
(Παρεπιπτόντως Νίκο μπορείς να υπολογίζεις τα ημχ, συνχ με τις αντίστοιχες σειρές Taylor που υπάρχουν και ως ασκήσεις στο τετράδιο μαθητή  :D, δεν χρειάζεσαι έτοιμες συναρτήσεις)

...ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι θα το έλεγες αυτό!  ;)

Και για να σε προλάβω, για το div και mod που έλεγα πριν:

Το div δεν το χρειαζόμαστε αφού μπορούμε να γράφουμε:

[α/β] αντί του α div β

και το mod επίσης αφού μπορούμε να γράφουμε:

α - [α/β]*β αντί του α mod β

:D

Λάμπρος Μπουκουβάλας

#14
Παράθεση από: che στις 29 Οκτ 2009, 04:52:17 ΜΜ
Τώρα σχετικά με την ενδεχόμενη σύγχυση στην οποία μπορεί να βρίσκομαι ...

Όσες φορές έγραψα σε αυτό το φόρουμ, ΔΕΝ είχα την πρόθεση να προσβάλλω, ούτε που πέρασε από το μυαλό μου κάτι τέτοιο. Αυτό βέβαια δε θα έπρεπε να χρήζει απόδειξης, αλλά επειδή δε γνωριζόμαστε προσωπικά, το σημειώνω δημόσια, ζητώντας συγνώμη αν φάνηκε ότι μίλησα υποτιμητικά (επιμένω, ΔΕΝ το σκέφτηκα).

Πάντως προσωπικά ΔΕ θεωρώ ότι γνωρίζω κάτι περισσότερο από τους συνομιλητές στο σύνολό τους, επομένως όταν γράφω κάτι απλά το εννοώ έτσι όπως είναι, χωρίς να το γράφω με συγκεκριμένο "ύφος"...

Επίσης πολλές φορές με έχουν διορθώσει σε απόψεις που έχω και νοιώθω ότι έτσι έπρεπε να γίνει, γιατί όπως έχει διατυπώσει μια γνωστή καλλιτέχνις και αναπόσπαστο μέλος του (οινο)πνευματικού μας κόσμου... ΟΥΔΕΙΣ ΑΣΦΑΛΤΟΣ!!! :):)
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...