Πώς πάτε με την ύλη

Ξεκίνησε από dafnib, 11 Νοε 2006, 08:25:39 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

EleniK

@ michalis     &     @taouk

Κατά την προσωπική μου γνώμη νομίζω ότι ίσως "τρέχετε" λίγο. Δεν έχει νόημα. Υπάρχει χρόνος να καλυφθεί η ύλη. Καλύτερα πριν προχωρήσετε παρακάτω να σταματήσετε με το που τελειώσετε πίνακες και να κάνετε κάποιες ασκήσεις παραπάνω ίσως και καποια μικρή επανάληψη με ασκήσεις από 2ο κεφάλαιο που δεν λύνονται με για. Έτσι για να τις ξαναθυμηθούν. Θ αανακαλύψετε ότι έχουν ξεχάσει τη χρήση της Όσο.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

michalis


Peandbal

Πολλές φορές αναρωτιέμαι πως τα πάω με την ύλη  ::)

Μόλις τέλειωσα την επανάληψη Όσο.... και πάλι ξανάρχισαν οι καταλήψεις.    ;D

Πιστεύω όμως ότι όταν τα παιδιά καταλάβουν τα βασικά (δηλ. την λογική του μαθήματος) στην αρχή, μετά τρέχει το μάθημα πολύ πιο γρήγορα.

gpapargi

Έκανα 8 μαθήματα στις εντολές επανάληψης και τώρα μπήκα στους πίνακες.
Για μένα οι εντολές επανάληψης είναι η καρδιά του μαθήματος. Μακάρι να είχα χρόνο να κάτσω κι άλλο. Πόσοι μπορούν να λύσουν σωστά τη ΔΣ3 (κεφάλαιο 8 ) με τη Μέχρις_ότου; (άσκηση που δείχνει ποιοι καταλαβαίνουν)

Αν ο μαθητής μάθει να σκέφτεται επαναληπτικά τα υπόλοιπα είναι απλά. Τους πίνακες τους θεωρώ ευκολότερους γιατί τα δεδομένα είναι «μπροστά σου».

Λύσαμε πολλές ασκήσεις στις εντολές επανάληψης. Λύσαμε στο κεφ 8 τη ΔΣ5 με τα ημίτονα και τα συνημίτονα. Φτιάξαμε αλγόριθμο που να εμφανίζει τους πρώτους μέχρι το 1000 (σταματώντας τον έλεγχο πρώτου όταν καταλάβει ότι κάποιος είναι σύνθετος)

Αντιμετωπίσαμε τον πολλαπλασιασμό αλά ρωσικά σαν άσκηση. Τους περιέγραψα τη διαδικασία και έγραψαν μόνοι τους τον αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα. Θεωρώ πως αν τους περιγράψεις μια διαδικασία που εκτελεί ο άνθρωπος θα πρέπει τα παιδιά να είναι σε θέση να το υλοποιήσουν σε ψευδογλώσσα. Οι μισοί (από τους ενδιαφερόμενους) το έλυσαν με «Όσο» και οι μισοί με τη Μέχρις_ότου.

Γενικά θα έλεγα είναι θέμα το τι επίπεδο θέλεις να δώσεις στο μάθημα. Μπορώ να τελειώσω την ύλη όσο γρήγορα θέλω. Αλλά το ζήτημα είναι τι θα μάθεις τελικά τα παιδιά. Εμένα με νοιάζει να ασχοληθώ και με δύσκολα θέματα για να χτίσω κατανόηση και τελικά να ελέγξω τι κατάλαβαν οι μαθητές.

Με βάση αυτά δε βιάζομαι να τελειώσω. Τέλη Μάρτη είναι καλά. Αλλά θέλω μέχρι τότε οι μαθητές να έχουν καταλάβει σε βάθος.  Μετά θα εστιάσουμε σε αυτά που πέφτουν συνήθως.

clevercitizen

Να ακουστεί και μια άποψη μαθητή???
Ο καθηγητής μας μάς ξεκίνησε κανονικά απο το 1ο κεφ. Έπειτα το 2ο κεφ. μας το δίδαξε σε συνδυασμό με τα 7 και 8. Μας παρέδιδε τη θεωρία του 2 κ μας έλεγε να διαβάσουμε μόνοι μας τα αντοίστοιχα κομμάτια απο τα 7-8. Μας έδινε βέβαια κ δικές του σημειώσεις και λυμένες ασκήσεις, έχουμε γράψει γύρω στα 5-6 10λεπτα ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΜΕΝΑ τεστ, συνεχίσαμε με το κεφ 6 και πριν 4-5 μέρες μπήκαμε πίνακες. Πιστεύω ότι ο καθηγητής τρέχει λιγο. Υπάρχουν αρκετοί μαθητες στο τμήμα οι οποίοι  μπερδεύουν τον Αλγόριθμο με τη ΓΛΩΣΣΑ(π.χ. χρησιμοποιούν στη ΓΛΩΣΣΑ αντί για ΓΡΑΨΕ, Εμφάνισε). Αυτό πιστεύω οτι προκλήθηκε από την παράλληλη διδασκαλία 2ου με 7ου-8ου κεφ. Επίσης μονο 1 φορά (τότε στη δομή ακολουθίας και επιλογής) έχουμε γράψει προγράμματα (live:P) στο εργαστήριο κ ορισμένα παιδιά δεν εχουν pc στο σπίτι τους ώστε να καταλάβουν ουσιαστικά τις όποιες διαφορες.
Ο καθηγητής στο σχολείο είναι αρκετά ικανός(αν και ορισμενες φορες καταλαβαίνω οτι είναι λίγο "αδιάβαστος"-2η χρονιά που διδάσκει ΑΕΠΠ).
Εσείς πιστεύτετε ότι τρέχει???
Αυτά για την ύλη.
ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

EleniK

@clevercitizen

Χωρίς να θέλω να πάρω το μέρος του καθηγητή, αλλά μου φαίνεται ότι απο χρονικής άποψης τουλάχιστον μια χαρά πάει με την ύλη, ούτε βιάζεται ούτε πηγαίνει αργά.  :)
Απο εκεί και πέρα εξαρτάται πόσα μαθήματα έχετε χάσει κλπ...
Επίσης το γεγονός ότι όλα τα τεστ είναι προειδοποιημένα δείχνει ότι ο καθηγητής σου δεν θέλει να σας "πιάσει" αδιάβαστους αλλά πραγματικά να σας βοηθήσει βάζοντάς σας να κάνετε συχνές επαναλήψεις.

Σχετικά με το αν ερχεται διαβασμένος ή όχι, προφανώς είναι υποχρέωσή του να είναι διαβασμενος, αν όμως αυτό το συμπέρανες επειδή δεν μπορούσε να απαντήσει σε κάποια ερωτηση ή είπε ότι θα ελεγξει τον αλγόριθμο λίγο αργότερα, αυτό δε σημαίνει ότι δεν ήταν διαβασμένος. Δεν είναι εύκολο να ελέγξεις τον κάθε αλγόριθμο έχοντας σε μια τάξη 25 παιδιά που κάνουν φασαρία ή μην ξεχνάς ότι ουδείς αλάνθαστος. Έχει περάσει η ηλικία που εσείς θεωρούσατε τον καθηγητή "αυθεντία". Στο λύκειο ο καθηγητής είναι συνεργάτης σας προκειμένου μαζί να ανακαλύψετε τη γνώση, οπότε μαζί να διερευνήσετε τους όποιους προβληματισμούς κλπ.  ;) Για έλα λίγο στη θέση του ?

Συζήτησες τους προβληματισμούς σου και τις όποιες ανησυχίες σου με τον καθηγητή σου για να δεις τι γνωμη έχει?

Καλή επιτυχία σου εύχομαι στις εξετάσεις.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

petrosp13

Εγώ μόλις ολοκλήρωσα με πίνακες και μπαίνω υποπρογράμματα
Μένει να διδάξω την θεωρία των κεφαλαίων 3,4 και 6
Πριν φύγουν τα παιδιά για 5ήμερη...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

clevercitizen

#37
Παράθεση από: EleniK στις 25 Ιαν 2007, 10:53:10 ΠΜ
@clevercitizen

Σχετικά με το αν ερχεται διαβασμένος ή όχι, προφανώς είναι υποχρέωσή του να είναι διαβασμενος, αν όμως αυτό το συμπέρανες επειδή δεν μπορούσε να απαντήσει σε κάποια ερωτηση ή είπε ότι θα ελεγξει τον αλγόριθμο λίγο αργότερα, αυτό δε σημαίνει ότι δεν ήταν διαβασμένος. Δεν είναι εύκολο να ελέγξεις τον κάθε αλγόριθμο έχοντας σε μια τάξη 25 παιδιά που κάνουν φασαρία ή μην ξεχνάς ότι ουδείς αλάνθαστος. Έχει περάσει η ηλικία που εσείς θεωρούσατε τον καθηγητή "αυθεντία". Στο λύκειο ο καθηγητής είναι συνεργάτης σας προκειμένου μαζί να ανακαλύψετε τη γνώση, οπότε μαζί να διερευνήσετε τους όποιους προβληματισμούς κλπ.  ;) Για έλα λίγο στη θέση του ?
Σε 2 τεστ που μας εβαλε, 2 Σ-Λ τα είχε παρει αυτουσια απο το τετραδιο του μαθητη. Και τα 2 τα διορθωσε λαθος (δηλ αντιθετα απο τις λυσεις που εχει πισω-πισω). Ισχυρηστηκε οτι συμφωνα με τις γνωσεις του(φταινε οι 3οβαθμιες σχολες ή το ΥΠΕΠΘ?) επρεπε να ειναι αναποδα, αλλα τελικα δεχθηκε τη λυση του "υπουργειου".
Και αν αυτος ο καθηγητης εχει κανει κ αλλα λαθη τα οποια εμεις οι μαθητες δεν τα εχουμε προσεξει???τι γίνεται τοτε?(δε μιλαω για χτυπητα λαθη, αλλα για μικρολαθακια τα οποια μπορει να στοιχησουν2-3 μορια στις εξετασεις)
Επισης αρκετες φορες τον εχω διορθωσει σε λαθη τυπου αντι για >= να χρειαζεται > και σε καποια μικροπροβληματα σε μετατροπες οσο<=>για
Στο τμημα ειμαστε 7 ατομα, μεγαλά παιδια ειμαστε, δεν κανουμε φασαρια.
Λογω της απομακρυσμένης μου περιοχης δεν υπάρχει ευκολη δυνατοτητα φροντηστηριου, για να συγκρινω καθηγητες, αλλα και η ΠΔΣ λειτουργει με εναν καθηγητη απο πανεπ του εξωτερικου ο οποιος πραγματικα δε γνωριζει σχεδον τιποτα(την 1η κ τελευταια φορα που πηγα εκανα 2 λαθη που εβγαζαν ματι, επιτηδες για να τον δοκιμασω. Ουτε καν τα ειδε. Επισης μπερδευε τα αλλα παιδια και τους ελεγε στην ΓΛΩΣΣΑ να βαζουν ΕΚΤΥΠΩΣΕ!!!)
Σε καμια περιπτωση, ξαναλεω, δεν αμφισβητω τις γνωσεις του καθηγητη και το ενδιαφερον του, αφου μας δινει πολυ υλικο για το σπιτι(κανενας αλλος δεν ασχολειται τοσο πολυ με εμας. )
Καταληψεις δεν καναμε καθολου, 2-3 φορες εχει χαθει μονο το μαθημα.
Σχετικα με τον καθηγητη- παντογνωστη, εχουμε και τετοιον, σε αλλο μαθημα, ο οποιος λογω ηλικιας(60κατι) πιστευει οτι ειναι αλανθαστος... Και αν κανει λαθος και του αποδειξουμε οτι ειναι λαθος,δεν το παραδεχεται....Αυτα ειχα να πω και σε ευχαριστω για την καλη επιτυχια.

ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

EleniK

Έχεις δίκιο στα περισσότερα σημεία που αναφέρεις.
Όπως σου ειπα και εμείς άνθρωποι είμαστε.
Χαίρομαι όμως ιδιαίτερα που δεν αποδέχεσαι τα πάντα αλλά βάζεις το μυαλουδάκι σου να σκεφτεί. Θα σου χρειαστει ... ;) Αν έχεις απορίες για το λόγο αυτό είναι και το στέκι, ειδικά αφού αναφέρεις ότι είσαι σε απομακρυσμένη περιοχή όπου δεν υπάρχει κάποιος άλλος να βοηθήσει.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

P.Tsiotakis


Μικρέ, πέφτω από τα σύννεφα, υπάρχει και άλλη αυθεντία εκτός από μένα;;

Αν είχατε κάνει καταλήψεις, θα ήξερες το λόγο που έχεις κενά...

Εγώ πάντως άμα με δοκίμαζες με λάθη στην ΠΔΣ δεν θα τα επισήμαινα για να σε δοκιμάσω


Καλή η πλάκα, λοιπόν, κατ αρχάς σου εύχομαι καλή επιτυχία στο μακρύ δρόμο, είσαι ο δεύτερος μαθητής που θυμάμαι να γράφει στο στέκι (πάνω από μία φορά).
Όποια απορία έχεις να την υποβάλλεις και είμαι σίγουρος οτι θα τα ξαναπούμε  ;)

Με εκτίμηση,

Τσιωτάκης Παναγιώτης

clevercitizen

Παράθεση από: ptsiotakis στις 25 Ιαν 2007, 07:08:54 ΜΜ
Καλή η πλάκα, λοιπόν, κατ αρχάς σου εύχομαι καλή επιτυχία στο μακρύ δρόμο, είσαι ο δεύτερος μαθητής που θυμάμαι να γράφει στο στέκι (πάνω από μία φορά).
Σημερα μαθητης, σε 5-6 μηνες (ελπίζω) συνάδελφος. Να 'στε ολοι καλα και σας ευχαριστω.Συγχαρητήρια και για τα βιβλία σας κ το site κ να σας ζήσει η μπεμπα(στο δημοτικο θα εχει τελειωσει την SQL ή θα μείνει στα απλα(LISP-PROLOG) και απο Γυμνασιο βλέπουμε?)
ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

gkontogiannis

Γειά σας, κάνω πρώτη φορά την ΑΕΕΠ σε Γενικό Λύκειο.
Στην ύλη αυτή τη στιγμή έχουμε καλύψει τα πάντα μέχρι και αναζήτηση (3.6).
Αφιερώσαμε πολλά μαθήματα στις δομές επανάληψης αλλά τουλάχιστον τα έχουν καταλάβει
μέχρι και οι λιγότερο ένθερμοι με το μάθημα που έρχονται με στόχο να τελειώσουν απλά το
Λύκειο.
Τα κεφάλαια στο βιβλίο δε τα προχωρώ παράλληλα (αλγόριθμους-Γλώσσα) γιατί θα τους μπέρδευε
περισσότερο η διπλή σημειολογία αυτή τη στιγμή. Εσείς σε ποιο στάδιο της ύλης βρίσκεστε αυτές τις μέρες?


taouk

Φίλε μαθητή,
Δε θεωρώ σημαντικό ότι κάποιος μπερδεύει το γράψε με το εμφάνισε.
Είναι δικιά σου υποχρέωση να ξέρεις την ακριβή διατύπωση - το βιβλίο γι' αυτό άλλωστε υπάρχει.
Ο ρόλος του καθηγητή - όπως εγώ θέλω να πιστεύω - είναι να σου δώσει να καταλάβεις τους μηχανισμούς. Αν μείνουμε στο επίπεδο του γιατί χρησιμοποίησες το γράψε αντί για το διάβασε, τότε ας επιστρέψουμε στον τρόπο εκπαίδευσης της γενιάς μου (την αποστήθιση).
Καλά κάνεις που αμφισβητείς, αλλά θα καταλάβεις εάν ξέρει τι του γίνεται όταν δε θα μπορέσει να εντοπίσει ένα λογικό λάθος (εφόσον ασχοληθεί - γιατί μπορεί να το προσπεράσει από κεκτημένη ταχύτητα).
Η προσωπική μου εμπειρία είναι ότι εσείς οι μαθητές του σήμερα - δεν αφορά εσένα άλλα το σύνολο- δε ξέρετε να διαβάζετε.
Έχετε μάθει να πηγαίνετε στα φροντιστήρια που έχουν αναλάβει το ρόλο του καθοδηγητή σας, δε προσπαθείτε μόνοι σας να λύσετε τις απορίες σας, ούτε προσπαθείτε να ασχοληθείτε με περισσότερα από ότι σας έχουν ζητήσει για την επόμενη μέρα.
Όταν ήμουν στην ηλικία σας δεν άφηνα άσκηση του βιβλίου άλυτη στα μαθηματικά - φυσική - χημεία. Προσπαθούσα πάντα να καταλάβω το μηχανισμό με τον οποίο προκύπτει κάτι και ποτέ δε το μάθαινα απ' έξω (σιχαινόμουν την αποστήθιση).
Θέλω να σου δώσω μια συμβουλή για την προετοιμασία σου, μια και έχεις προβληματισμούς και νιώθεις την ανάγκη της αναζήτησης:

  • Προσπάθησε να δοκιμάζεις κάθε αλγόριθμο που γράφεις για να δεις πως εκτελείται (τι τιμή παίρνουν οι μεταβλητές σε κάθε βήμα).
  • Επίσης προσπάθησε να γράφεις κάθε αλγόριθμο και με τις τρεις δομές επανάληψης.
Έτσι κάνοντας τα λάθη σου και βλέποντας πως συμπεριφέρεται η μηχανή θα αποκτήσεις την άνεση που χρειάζεται.
Σου εύχομαι καλή επιτυχία στις εξετάσεις και μακάρι να γίνουμε συνάδελφοι (επιστήμονες συνάδελφοι και όχι συνάδελφοι της πληροφορικής μια και η πληροφορική είναι για όσους θέλουν να δουλεύουν άπειρες ώρες χωρίς ανταμοιβή)

manpap

Θα ήθελα να αποτυπώσω και εγώ την εικόνα για το μάθημα που υπάρχει σε ένα επαρχιακό σχολείο.
Η σειρά διδασκαλίας είναι οι παρακάτω:
1ο Κεφάλαιο: 2 ώρες
2ο-7ο-8ο. Μέχρι και Δ.Επιλογής 10 ώρες
2ο-8ο. Δ. Επανάληψης 12 ώρες
4ο-6ο. 3 ώρες
10ο: 6 ώρες
3ο-9ο:16 ώρες
Αυτή τη βδομάδα μπαίνω στους πίνακες, όπου συνεχίζω να εξετάζω τα υποπρογράμματα (όλους τους αλγορίθμους του 3ου τις κάνω υποπρόγραμμα).
Έχω την εντύπωση ότι η σειρά αυτή βοηθάει τους μαθητές και έχω και αρκετό χρόνο να εξετάσω τα υποπρογράμματα που συνήθως μπαίνουν στο τέλος. Μέχρι και πέρυσι τα έκανα τελευταία και τα παιδιά δεν είχαν χρόνο να αφομοιώσουν τις σχετικές έννοιες.
ΥΓ. ΟΙ ώρες είναι στο περίπου. Ξεκινήσαμε από την 1η βδομάδα του σχ. έτους μάθημα και είχαμε καταλήψεις για μία εβδομάδα...
Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα. Άλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.
Ν. Καζαντζάκης

morius

Εγώ παιδιά έχω τελειώσει την ύλη εδώ και κανά μήνα περίπου. Και τώρα λύνουμε ασκήσεις στα υποπρογράμματα.

Πιστεύω ότι αυτό το μάθημα είναι αρκετά εύκολο αρκεί να διαβάσεις θεωρία...εκεί τα κάνω λίγο μαντάρα...αλλά κατά τα άλλα το μόνο πρόβλημα είναι να μην είναι σαφές το θέμα...που μου έχει συμβεί πολλές φορές.