συντηρηση εργαστηριου

Ξεκίνησε από pavlospan, 12 Ιουν 2013, 12:26:50 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pavlospan

Τωρα που κλείνουν τα σχολεία, χρειαζεται να γινει καποια συντηρηση στο εργαστηριο και αν ναι τι είδους

alkisg

#1
Τα κλασσικά που μπορούν να γίνονται και κάθε Παρασκευή ή κάθε μήνα, είναι:
Ενημέρωση του server: Εφαρμογές → Εργαλεία συστήματος → Διαχείριση συστήματος → Διαχειριστής ενημερώσεων
Αφαίρεση παλιών πυρήνων: sch-scripts → Εξυπηρετητής → Συντήρηση → Αφαίρεση παλιών πυρήνων
Δημοσίευση εικονικού δίσκου: sch-scripts → Εξυπηρετητής → Δημοσίευση εικονικού δίσκου

Στο τέλος της χρονιάς, όποιος θέλει μπορεί επίσης να διαγράψει τα αρχεία και τις ρυθμίσεις όλων των μαθητικών λογαριασμών.
Είτε διαγράφοντας τελείως τους λογαριασμούς και ξανα-δημιουργώντας τους μαζικά μέσα από τα sch-scripts, είτε με τις παρακάτω εντολές:
Κώδικας: Bash
cd /home
echo *
# Σε αυτό το σημείο εμφανίζεται η λίστα των χρηστών.
# Επιλέξτε όσους χρήστες θέλετε και επικολλήστε τους στην παρακάτω εντολή,
# εκεί που λέει "user1 user2 user3"
for user in user1 user2 user3; do
    sudo -i -u $user sh -c 'find . -delete; rsync -a /etc/skel/ .'
done

odysseas

Εκμεταλλεύομαι την συζήτηση περί συντήρησης για να κάνω μια σχετική ερώτηση.

Είχα πάρει την απόφαση οι μαθητές να έχουν το δικό τους (ίδιο) λογαριασμό για όσα χρόνια βρίσκονται στο σχολείο. Κάθε μαθητής είναι μέλος μια ομάδας που υποδηλώνει την τάξη του (π.χ. gymb) για να είναι εύκολος ο διαμοιρασμός αρχείων. Όταν αρχίσει η νέα χρονιά οι μαθητές θα πρέπει να "προβιβαστούν" σε άλλη ομάδα (π.χ. οι της gymb σε gymc).

Ο Άλκης παλιότερα είχε δώσει ένα script για να μπορεί κανείς εύκολα να εμφανίσει τα μέλη μιας ομάδας. Αναρωτιέμαι: να το χρησιμοποιήσω για να αλλάξω την ομάδα κάθε μέλους με την usermod ή είναι καλύτερο να αλλάξω κατευθείαν το όνομα κάθε ομάδας με την groupmod;

alkisg

Μια εναλλακτική ιδέα θα ήταν να ονόμαζες τις ομάδες έτσι ώστε να μην περιέχεται η τάξη μέσα, για να μη χρειάζεται καν αλλαγή ανά έτος.
Για παράδειγμα, g2012a, g2012b θα μπορούσαν να ήταν τα ονόματα των 2 τμημάτων της πρώτης τάξης που μπήκε το 2012.
Έτσι και το όνομα του group θα τους ακολουθούσε όλες τις χρονιές.

Έτσι όπως το έχεις τώρα, το καλύτερο πιστεύω είναι να αλλάξεις το όνομα της ομάδας μέσα από τα sch-scripts, ώστε να ενημερωθεί και το όνομα του κοινόχρηστου φακέλου (/home/Shared/groupX). Αν δεις κανά bug εκεί κατά το rename του φακέλου, φώναξε!

odysseas

Παράθεση από: alkisg στις 13 Ιουν 2013, 10:15:33 ΠΜ
Μια εναλλακτική ιδέα θα ήταν να ονόμαζες τις ομάδες έτσι ώστε να μην περιέχεται η τάξη μέσα, για να μη χρειάζεται καν αλλαγή ανά έτος.

Χε, αυτό δυστυχώς το σκέφτηκα ακριβώς όταν διαπίστωσα το πρόβλημα!

Παράθεση από: alkisg στις 13 Ιουν 2013, 10:15:33 ΠΜ
Έτσι όπως το έχεις τώρα, το καλύτερο πιστεύω είναι να αλλάξεις το όνομα της ομάδας μέσα από τα sch-scripts, ώστε να ενημερωθεί και το όνομα του κοινόχρηστου φακέλου (/home/Shared/groupX). Αν δεις κανά bug εκεί κατά το rename του φακέλου, φώναξε!

Να πω την αλήθεια δεν είχα δει ότι υπάρχει αυτή η δυνατότητα από τα sch-scripts. Θα το δοκιμάσω, ευχαριστώ.

markakis

Βασισμένο σε όσα έχουν ήδη προταθεί μια μικρή συμβολή στο backup των αρχείων της προηγούμενης σχολικής χρονιάς (παλιοί λογαριασμοί μαθητών) πριν από το άδειασμα των φακέλων και τη διαγραφή των ρυθμίσεων:

#!/bin/bash

cd /home
# Με την παρακάτω βλέπεις αν εμφανίζονται οι σωστοί λογαριασμοί, αν όχι σταματάς
echo *[0-9]

# Ορισμός φακέλου backup
backup=/home/administrator/backup_2020-2021
mkdir "$backup"

for user in *[0-9]; do

# Ορισμός φακέλου backup Χρήστη
user_backup="$backup/$user"

#Δημιουργία φακέλων
mkdir -p "$user_backup/Έγγραφα"
mkdir -p "$user_backup/Εικόνες/tuxpaint"
mkdir -p "$user_backup/Βίντεο"
mkdir -p "$user_backup/Λήψεις"
mkdir -p "$user_backup/Μουσική"
mkdir -p "$user_backup/Scratch"
mkdir -p "$user_backup/Επιφάνεια_Eργασίας"

# Μετακίνηση περιεχομένων των φακέλων
sudo mv /home/$user/*.odt "$user_backup/Έγγραφα/"
sudo mv /home/$user/*.ods "$user_backup/Έγγραφα/"
sudo mv /home/$user/.tuxpaint/saved/*.png "$user_backup/Εικόνες/tuxpaint/"
sudo mv /home/$user/*.jpg "$user_backup/Εικόνες/"
sudo mv /home/$user/*.jpeg "$user_backup/Εικόνες/"
sudo mv /home/$user/*.JPG "$user_backup/Εικόνες/"
sudo mv /home/$user/Έγγραφα/* "$user_backup/Έγγραφα/"
sudo mv /home/$user/Εικόνες/* "$user_backup/Εικόνες/"
sudo mv /home/$user/Βίντεο/* "$user_backup/Βίντεο/"
sudo mv /home/$user/Λήψεις/* "$user_backup/Λήψεις/"
sudo mv /home/$user/Μουσική/* "$user_backup/Μουσική/"
sudo mv /home/$user/Επιφάνεια\ εργασίας/* "$user_backup/Επιφάνεια_Eργασίας/"
sudo mv /home/$user/*.sb3 "$user_backup/Scratch/"

# Διαγραφή όλων των υπόλοιπων αρχείων και ρυθμίσεων
sudo -i -u $user sh -c 'find . -delete; rsync -a /etc/skel/ .'

done

# Καθορισμός του administrator ως κάτοχου του φακέλου backup και των περιεχομένων του
sudo chown -R administrator:administrator "$backup"