Αποστολέας Θέμα: Μέγεθος πίνακα στην ψευδογλώσσα  (Αναγνώστηκε 35266 φορές)

sstergou

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 988
Απ: Μέγεθος πίνακα στην ψευδογλώσσα
« Απάντηση #90 στις: 21 Φεβ 2008, 03:57:10 μμ »
Κάνω λίγο το δικηγόρο του διαβόλου χωρίς αυτό να σημαίνει ότι συμφωνώ 100% με όλα τα παρακάτω:

α) Τα υποπρογράμματα έτσι όπως παρουσιάζονται σε κάποια σημεία της ύλης είναι σαν να έπεσαν από τον ουρανό. Είναι εύκολο για έναν μαθητή (και όχι προγραμματιστή) να καταλάβει σε τι χρησιμεύει η διαδικασία εκτύπωση στη σελ. 212 ;
β) Γιατί έχουμε συναρτήσεις και διαδικασίες με διαφορετικά στυλ παραμέτρων; Σε τι εξυπηρετεί αυτό;
γ) Εφόσον είναι μέσα τα υποπρογράμματα γιατί είναι έξω η αναδρομή (για μένα must για την χρήση υποπρογραμμάτων);
δ) Μα καλά, υπήρχαν πολύ πιο δύσκολοι τρόποι για την μεταβίβαση παραμέτρων σε διαδικασία, γιατί επέλεξαν τον πιο απλό; :P

Λίγο off-topic :
Άμα στη ψευδογλώσσα είχαμε κλήση αλγορίθμου από αλγόριθμο θα υπήρχε ανάγκη για ΓΛΩΣΣΑ; Γιατί οι μαθητές πρέπει να ασχολούνται με τον έλεγχο εισόδου δεδομένων; Τι εξυπηρετεί αυτό; Γιατί η ΓΛΩΣΣΑ να είναι τόσο αυστηρή και περιοριστική; Γιατί π.χ. οι μεταβλητές να μην είναι πρωτίστως τιμές οι οποίες έχουν την ιδιότητα του τύπου και είναι τύποι με ιδιότητα την τιμή; Τι είναι πιο φυσικό; Γιατί να μπαίνουν θέματα στις εξετάσεις στα οποία ο μαθητής πρέπει να γράψει υποπρόγραμμα επειδή το λέει η εκφώνηση και όχι επειδή αυτό προκύπτει από την φύση της άσκησης; Γιατί είναι τα κεφ.4,6 στη ύλη; Να ζει κανείς ή να μη ζεί .... εμ.... λάθος :)

Τέλος πάντων, το βιβλίο είναι αυτό που είναι : Έχουμε και ψευδογλώσσα και ΓΛΩΣΣΑ το θέμα είναι πως τις αντιμετωπίζουμε.

Καθαρά προσωπική μου προτίμηση πάντως θα ήταν μια γλώσσα με κλήση αλγορίθμου από αλγόριθμο με έναν τρόπο, χωρίς δηλώσεις μεταβλητών, μια γλώσσα η οποία να έχει μια σαφήνεια ως προς την διόρθωση - εκτέλεση, άσχετα με το αν δεν υπάρχει περιβάλλον εκτέλεσης, να είναι dynamically typed και να χρησιμοποιεί δυναμικές δομές διάφανα με τη μορφή πινάκων. Κάτι σαν την ψευδογλώσσα δηλαδή χωρίς τα λάθη..... Πιστεύω δε ότι μια τέτοια γλώσσα είναι και υλοποιήσιμη. Για αυτά όμως που λέει ο Παναγιώτης π.χ.
Κώδικας: [Επιλογή]
Αν β Γειτονικός(α) ... δεν μπορεί να υπάρξει υλοποίηση . Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα λαμβάνουμε σαν λάθη απλά τυχόν περιβάλλον εκτέλεσης θα απευθύνεται στο σαφές ορισμένο υποσύνολο της ψευδογλώσσας που χρησιμοποιείται στο 95% των περιπτώσεων.

Χάρης Τσιαΐρης

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 23
Απ: Μέγεθος πίνακα στην ψευδογλώσσα
« Απάντηση #91 στις: 22 Μαρ 2008, 10:12:03 πμ »
Η αλήθεια είναι ότι όταν απάντησα στο Μιχάλη "πόσες μονάδες θα κόβατε" το απάντησα λίγο βιαστικά και από όσο παρατήρησα η απάντηση που έδωσα τότε ανοιξε καινούργιο topic και με μεγάλο μάλιστα ενδιαφέρον. Δυστυχώς ο χρόνος μου είναι περιορισμένος και από τότε μπόρεσα να δω τις εξελίξεις στο Στέκι πολύ λίγες 3 φορές και αυτές για χρόνο όχι μεγαλύτερο από 5 λεπτά. Άλλωστε εγώ μόλις φέτος ανακάλυψα το Στέκι και ακόμα διαβάζω τις παλαιότερες συζητήσεις (που θα τελειώσω μάλλον κατά τον Ιούλιο ...)

Αναφέρθηκε ότι δεν μπορεί να ισχύουν άλλα σε ψευδογλώσσα και άλλα σε ΓΛΩΣΣΑ.

Αν ίσχυαν τα ίδια δεν θα υπήρχε λόγος ύπαρξης και των δύο. ʼλλωστε η σύνταξη δεν αξιολογείται. Οι διαφορές τους είναι κατά τη γνώμη μου που αξίζουν προσοχής. (πχ. η είσοδος σε ΓΛΩΣΣΑ υλοποιείται με την εντολή ΓΡΑΨΕ-ΔΙΑΒΑΣΕ (ή γραψωδιάβασε όπως το λέω στους μαθητές μου), ενώ στην ψευδογλώσσα με Διάβασε (χωρίς εμφάνισε) ή με Δεδομένα // // [για να βάλω λίγο ακόμα λάδι στη φωτιά]  >:D

Στο ερώτημα αν οι πίνακες είναι στατικοί ή δυναμικοί το βιβλίο δεν λέει ότι δεν υπάρχουν στην ψευδογλώσσα δυναμικοί πίνακες. Με την λογική του αλγορίθμου (που είναι αποδεσμευμένη από συγκεκριμένες μηχανές εκτέλεσης), τα παραδείγματα του βιβλίου που επιλέχθηκαν στην ψευδογλώσσα είναι ... διαλεγμένα ώστε να θεωρούνται για στατικούς πίνακες, αν και ξέφυγαν στο βιβλίο καθηγητή (σελ 87 ΔΤ4).

Για το λόγο αυτό:
  • Στους μαθητές μου: Τους λέω ότι αυτό μπορεί να κοστίσει αρκετές μονάδες και σε τεστ τους κόβω αρκετά (για το συγκεκριμένο σίγουρα 2 μονάδες)
  • Στις πανελλαδικές: έχω μία περισσότερο ελαστική άποψη, και στηρίζεται στο ότι στο διδακτικό πακέτο υπάρχουν σχετικές αναφορές. Φυσικά όλα αυτά πριν ξεκινήσει η βαθμολόγηση καθώς μετά η κοινή γραμμή για την αντικειμενική αξιολόγηση είναι χρυσός. Δηλ. εγώ θα πρότεινα να μην κοπούνε μονάδες για αυτό, αλλά μετά το πρώτο 24ωρο που ξεκινάει η βαθμολόγηση, ακολουθώ την κοινή γραμμή που έχει αποφασιστεί. Όπως όλοι μας.

Χάρης Τσιαΐρης