Πόσοι βαθμοί πρέπει να κοπούν;

Ξεκίνησε από gpapargi, 10 Ιαν 2008, 09:48:02 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Καλημέρα
Κάτι που ήθελα από καιρό να κουβεντιάσουμε είναι το εξής:
Έστω ότι θέλουμε να διαβάζουμε επαναληπτικά το όνομα και το βαθμό των μαθητών ενός τμήματος μέχρι να εισαχθεί η λέξη «τέλος» και να υπολογίζουμε το μέσο όρο.
Πόσο θα κόβατε για τους παρακάτω 2 κώδικες με άριστα το 10;

Αλγόριθμος κώδικας_1
S<-0
πλήθος<-0
Διάβασε όνομα, βαθμός
Όσο όνομα <> "τέλος" επανάλαβε
   S<-S+βαθμός
   πλήθος<-πλήθος+1
   Διάβασε όνομα, βαθμός
Τέλος_επανάληψης
Αν πλήθος > 0 τότε
    ΜΟ<-S/πλήθος
    Εμφάνισε ΜΟ
Τέλος_αν
Τέλος κώδικας_1

Το λάθος είναι ότι με την εισαγωγή του «τέλος» στο όνομα δεν τερματίζει αμέσως ο βρόχος όπως πρέπει αλλά θέλει την είσοδο ενός αριθμού ο οποίος θα αγνοηθεί στην επεξεργασία.

Αλγόριθμος κώδικας_2
S<-0
πλήθος<-0
Αρχή_επανάληψης
   Διάβασε όνομα, βαθμός
   S<-S+βαθμός
   πλήθος<-πλήθος+1
Μέχρις_ότου όνομα = "τέλος"
S<-S - βαθμός
πλήθος <- πλήθος - 1
Αν πλήθος > 0 τότε
    ΜΟ<-S/πλήθος
    Εμφάνισε ΜΟ
Τέλος_αν
Τέλος κώδικας_2

Το λάθος είναι ότι με την εισαγωγή του «τέλος» στο όνομα δεν τερματίζει αμέσως ο βρόχος όπως πρέπει αλλά θέλει την είσοδο ενός αριθμού ο οποίος θα προστεθεί και θα μετρηθεί κακώς. Ακόμα κι αν τον αφαιρέσουμε μετά (πράγμα άκομψο και ερασιτεχνικό) πάλι δεν γίνεται ο τερματισμός του βρόχου αμέσως μετά την είσοδο του «τέλος»

Ας μην πλατειάσουμε συζητώντας τις σωστές λύσεις. Αυτό που θέλω μόνο είναι να συζητήσουμε το πόσοι πόντοι πρέπει να κοπούν.

georgesp

Γιώργο,

Σχετικά με την 1η λύση:
Πολλά από τα ζητούμενα της άσκησης υπολογίζονται σωστά. Δηλαδή, ο μαθητής ξέρει να χρησιμοποιεί τις επαναληπτικές εντολές, υπολογίζει σωστά το άθροισμα και το πλήθος των βαθμών, υπολογίζει το ΜΟ όπως πρέπει και εξασφαλίζει ότι δε θα παραβιαστεί η καθοριστικότητα.

Γι'αυτό στο σχολείο ή στο φροντιστήριο θα έκοβα 3 μονάδες ή 4, ανάλογα, γιατί θα ήθελα να του μείνει στο μυαλό το λάθος και να μην το επαναλάβουν. Στις πανελλήνιες όμως θα έκοβα μάλλον 2, γιατί θεωρώ ότι σε σχέση με τα ζητούμενα που αντιμετώπισε σωστά, το λάθος του αντιστοιχεί περίπου στο 20% του βαθμού. Είναι λίγο μπακάλικο, αλλά έχω την υποψία ότι αυτό θα γινόταν στις πανελλήνιες, γιατί είναι πιο πρακτικό. Αυτό δεν το λέω από εμπειρία, μιας και δεν υπήρξα ποτέ διορθωτής, αλλά με βάση τη δική μου σκέψη.

Για τη 2η:
Παρόλο που φαίνεται ίδια ως προς το αποτέλεσμα με την 1η εγώ θα έκοβα σίγουρα 4 στο σχολείο ή στο φροντιστήριο, γιατί ενώ ο μαθητής αντιλαμβάνεται ότι κακώς υπολογίζει στο άθροισμα και στο πλήθος το βαθμό του μαθητή ΤΕΛΟΣ, αντί να το αποφύγει με μία ΑΝ, επιλέγει να τον προσθέσει αρχικά και να τον αφαιρέσει στη συνέχεια. Έτσι στη συνείδησή μου θα έχει υποπέσει σε 2 λάθη, αντίθετα με την 1η λύση όπου ο μαθητής υποπίπτει σε 1.

Τώρα στις πανελλήνιες, στο περσινό θέμα 3 με τα γραμματόσημα, ένας μαθητής μου έδωσε ακριβώς τη 2 λύση. "Αγόρασε" το τελευταίο γραμματόσημο παρόλο που δεν είχε αρκετό υπόλοιπο χρημάτων, αύξησε το πλήθος αυτών που είχε αγοράσει και στη συνέχεια αφού το υπόλοιπο του έβγαινε αρνητικό ξαναπρόσθεσε την τιμή του τελευταίου γραμματοσήμου στο υπόλοιπο και μείωσε το πλήθος αυτών που αγόρασε κατά 1. Επειδή δεν έχω άκριβή εικόνα του γραπτού του δεν ξέρω πόσο του έκοψε ο διορθωτής. Κατάλαβα όμως ότι του έκοψε κάποιες μονάδες και δεν το έλαβε σωστό, παρόλο που έβγαζε σωστό αποτέλεσμα.

Εγώ στις πανελλήνιες θα έκοβα σίγουρα 3 μονάδες από τη δεύτερη λύση.

Ίσως κάποιος διορθωτής να μπορέσει να πει  μια άποψη που να βασίζεται στις οδηγίες του υπουργείου και όχι μόνο στη νοοτροπία και στη διαίσθησή του.

bagelis

Τα ζητούμενα είναι τα εξής:
1) Επανάληψη
2) Διάβασε
3) Άθροισμα
4) Πλήθος
5) Μέσος Όρος
6) Έλεγχος καθοριστικότητας στον μέσο όρο

Οι μονάδες που πρέπει να μοιράσουμε είναι 10, άρα υποθέτω η κατανομή είναι περίπου η εξής:
1) Μονάδες 1
2) Μονάδες 2
3) Μονάδες 2
4) Μονάδες 2
5) Μονάδες 1
6) Μονάδες 2
Ο μαθητής έχει κάνει λάθος στο (2), αλλά μόνο στο 1 δεδομένο, άρα μπορεί να κοπεί το πολύ 1 μονάδα. Όμως το διάβασμα είναι λάθος μόνο την τελευταία φορά, ενώ τα υπόλοιπα διαβάσματα γίνονται σωστά. ʼρα μπορεί να κοπεί το πολύ 0.5 μονάδες.

Πολύ ωραίο θέμα άνοιξε ο gpapargi!!! Με βάση αυτό προβληματίζομαι πάρα πολύ για το πόσο αψυχολόγητα μπορεί κάποιος να κόψει μονάδες...
Προτείνω μάλιστα να ανεβάζουμε ατόφια διαγωνίσματα μαθητών (με την άδειά τους φυσικά) και να σχολιάζουμε βαθμολόγηση πάνω σε αυτά...

georgesp

Φίλε Βαγγέλη

συμμερίζομαι κι εγώ τον προβληματισμό σου, "πόσο αψυχολόγητα μπορεί κάποιος να κόψει μονάδες", από την ανάποδη όμως, πόσο αψυχολόγητα μπορεί κάποιος να χαρίσει μονάδες. Και επειδή όλοι μας αγαπάμε τους μαθητές μας και τα παιδιά γενικότερα και θέλουμε να βοηθάμε, άντε να έρθω κι εγώ μαζί σου και να "χαρίζω" βαθμούς.

Όμως δεν είναι τρομερά άδικο ένας μαθητής που το έχει ολόσωστο να πάρει 10 και ένας που έχει κάνει τα παραπάνω λάθη να πάρει 9,5?

Και κάτι άλλο πιο σημαντικό:
Δε μας εξήγησες πως προέκυψε η κατανομή της βαθμολογίας που έβγαλες.

Επανάληψη 1 μονάδα???
Άθροισμα 2 μονάδες και Μέσος όρος 1 μονάδες????
Δηλαδή μόνο για το ερώτημα του μέσου όρου δίνεις 3/10 μονάδες???? (γιατί η άσκηση δε ζητάει πουθενά πλήθος)
Και για να το διασκεδάσουμε και λίγο μιας και το Διάβασε πιάνει 2 μονάδες, είναι αδικία να κόψεις 0,5 μόνο για το τελευταίο διάβασμα όπως λες. Θα πρέπει να κόψεις:
2 μονάδες αν διαβάσουμε κατευθείαν ΤΕΛΟΣ
1 μονάδα αν διαβάσουμε 1 αριθμό και μετά ΤΕΛΟΣ
....
τίποτα αν διαβάσουμε 100 αριθμούς και μετά τέλος.

Α ρε Παπαργύρη φωτιές που άναψες  :)

ΥΓ. Βαγγέλη συγνώμη αν σου τη "μπαίνω", αλλά θεώρησα ότι μου τη "μπήκες" πρώτος.

bagelis

Αγαπητέ συνάδελφε,
δεν τη "μπαίνω" σε κανέναν... απλά εκφράζω τη θέση μου... και η φράση για το πως αψυχολόγητα κόβονται μονάδες έχει να κάνει με τις πανελλήνιες, όχι με σένα... η βασική μου ένσταση είναι πάνω στη δυαδική λογική που λέει σωστό τα παίρνει όλα, λάθος δεν παίρνει τίποτα, με την οποία, κακά τα ψέματα, είμαστε εκπαιδευμένοι από το πανεπιστήμιο ήδη. Για μας ένα πρόγραμμα ή τρέχει σωστά ή δεν τρέχει.
Ο μαθητής όμως δεν είναι ούτε προγραμματιστής, ούτε αναλυτής, ούτε επαγγελματίας. Είναι μαθητής και γράφει κάτι για το οποίο περιμένει βαθμό. Αν αυτός ο μαθητής που έγραψε τον κώδικα για τον οποίο μιλάμε πάρει 6 ή 7 ή 8 όλοι οι άλλοι με τα περισσότερα λάθη τι θα πάρουν; Όλοι 0; Η βαθμολογία δεν πρέπει να κατανέμεται ομοιόμορφα; Ποιός, από την άλλη μεριά θα πάρει 9;

Να το πω και αλλιώς: ας προτείνει κάποιος άλλος κατανομή βαθμολογίας πρώτα και μετά με βάση την κατανομή ας βαθμολογήσουμε τον μαθητή. Όχι όμως "εγώ πιστεύω ότι θα του κοπούν 3 μονάδες", χωρίς στην ουσία να υπάρχει αιτιολόγηση...

georgesp

Έδωσα αιτιολόγηση, αν διαβάσεις το πρώτο μου μήνυμα.

Μάλιστα έδωσα 2 περιπτώσεις. Βαθμό που θα έβαζα στο φροντιστήριο και βαθμό που θα έβαζα στις πανελλήνιες (εξηγώντας γιατί θα είναι διαφορετικός). Νομίζω ότι μας ενδιαφέρει μόνο ο 2ος και ίσως κακός έγραψα και τον 1ο, τον οποίο υποθέτω σχολιάζεις.

Τώρα γιατί με 7/10 ή το 8/10 σου φαίνεται ότι δεν παίρνει τίποτα ο μαθητής, δεν το έχω καταλάβει.

Αλλά ας μην το κάνουμε προσωπικό το θέμα. Άλλωστε δε διεκδικώ το αλάθητο. Λέω απλώς την άποψη μου, τεκμηριωμένη κατά τα δικά μου μέτρα και σταθμά. Ενοχλήθηκα μόνο από τη λέξη "αψυχολόγητα", η οποία ήταν προφανές ότι αναφερόταν σ'αυτό που έγραψα και την οποία θεώρησα άδικη.

Αυτά και ζητώ συγνώμη από τα υπόλοιπα μέλη της λίστας για τα απανωτά μηνύματα. Νομίζω καλύτερα είναι να μιλήσουν και οι υπόλοιποι.

EleniK

Προσωπικά θα έκοβα 2 μονάδες για τον πρώτο αλγόριθμο και 3 στον δεύτερο. Ο πρώτος αλγόριθμος απλά ζητά μια τιμή που απλά θα αγνοηθεί, ενώ ο δεύτερος βγάζει λάθος αποτελέσματα, καθότι συμπεριλαμβανει και την τελευταία τιμή.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Michael

Πώς θα μπορούσε να τροποποιηθεί ο πρώτος αλγόριθμος, έτσι ώστε να κοπεί το 1/10?

andreas_p

1ο  λάθος  =  πταίσμα 

όχι κάτω από 8.5  και  όχι  πάνω από 9.5

2ο λάθος = σοβαρό

όχι  πάνω από 9 αλλά και  όχι κάτω από 7.5

Ανδρέας

bagelis

Δεν υπάρχει δεύτερο λάθος...
Ο μαθητής αφαιρεί την τελευταία τιμή από το άθροισμα, και την αφαιρεί και από το πλήθος...

Χάρης Τσιαΐρης

Συμφωνώ και εγώ με τον bagelis (που χωρίς να τον ξέρω, φαίνεται ότι έχει κάνει βαθμολογητής) και με την αρχική ανάλυση αλλά και με την τελευταία παρατήρηση, μόνο που θέλω να προσθέσω ότι οι δύο αλγόριθμοι θα πρέπει να έχουν και το κριτήριο της εξόδου, εκτός από την καθοριστικότητα.
Δηλ. σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να εμφανίζει κάτι και όχι "συνήθως να εμφανίζουν κάτι".
Άρα θα έπρεπε οι αλγόριθμοι να διορθωθούν:

Αν πλήθος > 0 τότε
  ΜΟ<-S/πλήθος
  Εμφάνισε ΜΟ
Αλλιώς
  Εμφάνισε "Δεν δόθηκαν βαθμοί"
Τέλος_αν

Κάθε χρόνο με την κατανομή μονάδων γίνεται σφαγή. Λόγω ώρας και όχι μόνο, δεν μπορώ και δεν θέλω να μπω σε λογική για κατανομή μονάδων, αλλά με κάποιο τρόπο θα το συμπεριελάμβανα.

Στην αρχική ερώτηση για τις μονάδες και θεωρώντας ότι δεν υπάρχει το πρόβλημα με τη έξοδο:
Για τον 1ο αλγόριθμο το λάθος είναι η σχετική θέση του 'Διάβασε Βαθμός', οπότε θα έκοβα τις μισές από τις μονάδες που του αναλογούν σύμφωνα με την κατανομή που θα είχε γίνει. Συμφωνώ πάντα με τον bagelis ότι υπάρχει αστοχία μόνο για τον 'τερματισμό' της επανάληψης και για τίποτα άλλο. 
Για τον 2ο αλγόριθμο διαφωνώ ότι θα έπρεπε να κοπούν μονάδες επειδή είναι άκομψο, αλλά επειδή το 'Διάβασε Βαθμός', προκειμένου να είναι απόλυτα ορθό θα έπρεπε να συνδυάζεται, με δομή Αν .. Τέλος_αν (που προφανώς δεν χρειάζεται στην πρώτη υλοποίηση). Οπότε θα έπρεπε να κοπούν μονάδες για την απουσία του Αν … Τέλος_αν (που παρεμπίπτοντος αν είχε χρησιμοποιηθεί σωστά θα διόρθωνε και το άκομψο της όλης ιστορίας). Μάλιστα αν δεν υπήρχε το … άκομψο αυτό κομμάτι θα έπρεπε να κοπούν και άλλες μονάδες (τμήμα των μονάδων που αναλογούν στο s<-s+βαθμός και στο πλήθος<- πλήθος+1).
Η ορθότερη λύση για τον 2ο αλγόριθμο είναι:
…
Αρχή_επανάληψης
    Διάβασε όνομα
    Αν όνομα <> "τέλος" τότε
        Διάβασε βαθμός
        S<-S+βαθμός
        πλήθος<-πλήθος+1
    Τέλος_αν
Μέχρις_ότου όνομα = "τέλος"
Αν πλήθος >0 τότε
…

ΥΓ.: Το post αυτό έγινε μετά από μερικά ποτάκια … ρούμι. Αν έχω κανένα χοντρό λάθος σε αλγόριθμο sorry.

Χάρης Τσιαΐρης

gpapargi

Διαφωνώ με το Βαγγέλη κυρίως στο θέμα της κατανομής των βαθμών. Η επανάληψη δεν μπορεί να πάρει ένα βαθμό μόνο. Τραβώντας το στα άκρα θα μπορούσα να πω ότι με τέτοια κατανομή βαθμολογίας, αν κάποιος δε χρησιμοποιούσε καθόλου επαναληπτική εντολή θα έπρεπε να πάρει 9 στους 10 βαθμούς. Αυτό είναι σίγουρα λάθος αφού ο μαθητής που θα έκανε κάτι τέτοιο δεν έχει καταλάβει απολύτως τίποτα και η βαθμολογία του θα πρέπει να είναι κοντά στο μηδέν.

Για μένα η βαθμολογία θα πρέπει να είναι ανάλογη του τι κατάλαβε ο μαθητής.

Το κύριο σημείο ελέγχου της άσκησης (και του μαθήματος γενικότερα) είναι οι εντολές επανάληψης. Στις εντολές επανάληψης τα κύρια σημεία είναι η συνθήκη διακοπής και η σχετική σειρά των βημάτων που επαναλαμβάνονται. Πολύ κακώς δίνουμε συχνά έμφαση μόνο στο πρώτο. Κάποιος που δεν έχει καταλάβει το δεύτερο δεν έχει καταλάβει τις εντολές επανάληψης. Μια απλή εκτέλεση του αλγορίθμου αρκεί για να εντοπιστεί το λάθος.

Στη δεύτερη λύση ο μαθητής δεν έχει καταλάβει ότι υπάρχει λάθος στη σχετική σειρά των βημάτων. Ο αλγόριθμος δεν κάνει αυτό που θα έκανε με φυσικό τρόπο ο άνθρωπος. Καταλαβαίνει ότι υπάρχει λάθος αποτέλεσμα και κάνει αφαίρεση. Έτσι διορθώνει το αποτέλεσμα αλλά όχι τη σχετική σειρά των βημάτων.  Θα μπορούσα να τον πιάσω βάζοντάς τον να μου εκτυπώνει ένα μήνυμα αμέσως μετά από κάθε ανάγνωση αριθμού που να λέει «Τα στοιχεία του μαθητή τάδε καταχωρήθηκαν» ή «Εισάγατε τέλος και αυτό προκάλεσε τερματισμό του βρόχου».
Επίσης ο μαθητής δεν έχει εντοπίσει ότι μεταξύ εισαγωγής ονόματος και εισαγωγής βαθμού υπάρχει έλεγχος.

Ο μαθητής δηλαδή έχει χάσει τη σχετική σειρά των βημάτων. Με τέτοιο λάθος στον επαναληπτικό σκελετό θα του έκοβα 3 βαθμούς.

Ο πρώτος μαθητής είναι πιο κοντά στη σχετική σειρά των βημάτων. Έχει καταλάβει ότι η εισαγωγή πρέπει να γίνεται αμέσως πριν τον έλεγχο (και όχι αμέσως μετά όπως κάνει ο δεύτερος), γι αυτό και βάζει στο τέλος του βρόχου την είσοδο. Αυτό που έχασε είναι ότι δεν πρέπει να πάνε δίπλα δίπλα η εισαγωγή ονόματος και βαθμού. Ανάμεσα τους υπάρχει έλεγχος του ονόματος. Μικρότερο λάθος γιατί έχει καταλάβει ότι δεν πρέπει να προσθέτεις αυτό που μόλις διάβασες. Θα του έκοβα 2 βαθμούς.

Γενικά με λάθος στον επαναληπτικό σκελετό δεν μπορείς να κόψεις 1 πόντο. Είναι σοβαρό το λάθος.  Εκεί που θα έκοβα ένα βαθμό είναι αν ξεχάσεις καμιά αρχικοποίηση, κανένα εισαγωγικό… γενικά κάτι που φαίνεται ότι ξέφυγε ή τέλος πάντων δεν κρύβει λάθος κατανόησης από πίσω του.

Αν αφήσουμε χωρίς βαθμολογικές απώλειες λάθη στη σχετική σειρά των βημάτων τότε αν κάποια στιγμή πάνε να φτιάξουν προγράμματα αυτά δε θα τρέχουν σωστά και οι μαθητές θα αργήσουν να τα διορθώσουν γιατί δε θα ξέρουν τι φταίει. Αντίθετα ένα λάθος σε μια αρχικοποίηση ή σε μια μεμονωμένη εντολή θα διορθωθεί αμέσως. Η σχετική σειρά των βημάτων είναι το πιο κρίσιμο πράγμα στις εντολές επανάληψης. Εύκολα νομίζει κανείς ότι το έχει σωστά ενώ το έχει λάθος. Πολύ κακώς δίνεται έμφαση μόνο στη συνθήκη διακοπής. 

Γενικά η θέση μου είναι να κόβονται βαθμοί ανάλογα με το πόσο σοβαρό είναι αυτό που δεν κατάλαβε ο μαθητής.

bagelis

Τα δύο προγράμματα για ίδια είσοδο δίνουν ίδια έξοδο... Πως είναι δυνατόν να μην πάρουν τον ίδιο βαθμό;!

Διαφωνώ με βαθμολογήσεις που έχουν να κάνουν με την "φυσική σειρά" των βημάτων. Η φυσική σειρά είναι κάτι πολύ σχετικό και όχι αντικειμενικό κριτήριο. Ο μοναδικός τρόπος αξιόπιστης βαθμολόγησης είναι η κατανομή βαθμολογίας στα επιμέρους τμήματα που απαρτίζουν τον αλγόριθμο και το κόψιμο μονάδων με βάση αυτό. Όσο για την κατανομή που πρότεινα εγώ συμφωνώ ότι έχει ελαττώματα, αλλά το σημείο που πρόσεξα ήταν πόσες μονάδες θα πάρει το διάβασε. Δεν νομίζω να υπάρχει κανείς που θα του έδινε πάνω από δύο μονάδες συνολικά... Σε όλα τα υπόλοιπα τμήματα μπορούν να υπάρχουν διαφοροποιήσεις...

Ο λόγος που εγώ βαθμολογώ το συγκεκριμένο γραπτό με 9.5 προκύπτει από ένα σύστημα κριτηρίων εκ των προτέρων ορισμένο, που μπορεί να με καλύψει για να βαθμολογήσω οποιοδήποτε γραπτό με οποιοδήποτε λάθος. Οι υπόλοιπες αναλύσεις που διαβάζω βασίζονται στην ανάλυση του συγκεκριμένου λάθους, δηλαδή για κάθε διαφορετικό λάθος πρέπει εκείνη την ώρα να αναπτύσσουμε ένα ολόκληρο σκεπτικό. Είναι δυνατόν με αυτό το τρόπο να βαθμολογηθούν 30.000 γραπτά με πολλά διαφορετικά λάθη, σε διαφορετικά διορθωτικά κέντρα, από διαφορετικούς ανθρώπους;

Φαντάζομαι τελικά ότι το αληθινό ερώτημα που προκύπτει με βάση το συγκεκριμένο παράδειγμα είναι πως βαθμολογούμε...

Με εκτίμηση

pgrontas

Καλή χρονιά και από μένα (έστω και λίγο καθυστερημένα)!
Στο θέμα μας τώρα, θα συμφωνήσω απόλυτα με τον andreas_p ιδιαίτερα σε ότι αφορά τον χαρακτηρισμό πταίσμα για τον πρώτο μαθητή.
Θα έκοβα λοιπόν 0.5. Το να κοπούν δύο μονάδες για αυτό το λάθος είναι υπερβολικό.
Δύο στις 10 μονάδες είναι το 20% της άσκησης - Θεωρούμε δηλαδή ότι ο μαθητής έχει κατά 20% λάθος τον συγκεκριμένο αλγόριθμο?
Ας δούμε τι έχει σωστό:
Σωστός τερματισμός επανάληψης
Σωστός υπολογισμός αθροίσματος και πλήθους
Απόλυτα σωστός υπολογισμός του μέσου όρου - λαμβάνοντας υπόψιν και την περίπτωση που δεν έχουν δωθεί κάθόλου δεδομένα.
Σωστή κατανόηση της επανάληψης.
Σωστή ανάγνωση των δεδομένων στο 99% των περιπτώσεων.
Αναφέρω επίσης για λόγους πληρότητας την σωστή σύνταξη των εντολών (δεν νομίζω να είμαι ο μόνος που να έχω παρατηρήσει ότι υπάρχουν μαθητές που ακόμα και στο τέλος της χρονιάς δεν έχουν μάθει την σύνταξη).
Στην δεύτερη περίπτωση θα έκοβα δύο μονάδες επειδή δεν έχει κατανοηθεί σωστά η επανάληψη ούτε ο τερματισμός της.


Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gpapargi

Παράθεση από: bagelis στις 14 Ιαν 2008, 10:49:00 ΠΜ
Τα δύο προγράμματα για ίδια είσοδο δίνουν ίδια έξοδο... Πως είναι δυνατόν να μην πάρουν τον ίδιο βαθμό;!

Δεν έχουν την ίδια σχετική σειρά βημάτων. Το πρώτο Διαβάζει, μετά ελέγχει και μετά προσθέτει, ενώ το δεύτερο διαβάζει μετά προσθέτει και μετά ελέγχει. Το ότι υπάρχει η ίδια έξοδος για την ίδια είσοδο είναι σύμπτωση. Αν ζήταγε να βγάζει μήνυμα που να λέει αν η είσοδος επεξεργάστηκε (προστέθηκε και μετρήθηκε) ή αν προκάλεσε διακοπή του βρόχου θα είχαν διαφορετικές εξόδους. 

Η εκ των προτέρων ύπαρξη κριτηρίων με βρίσκει σύμφωνο αλλά αυτό δεν πρέπει να παραβιάζει το «περί δικαίου αίσθημα». Κάποιος που κατάλαβε περισσότερα πρέπει να παίρνει περισσότερους βαθμούς. Στα κριτήρια που γράφεις Βαγγέλη δίνεις 9 στα 10 σε κάποιον μαθητή που δεν χρησιμοποίησε καθόλου επανάληψη. Αυτό είναι άδικο. Τι να το κάνω λοιπόν το ότι έχουμε εκ των προτέρων ενιαία κριτήρια αν αυτά περιέχουν λάθος;

Υποτίθεται ότι σε μια βαθμολόγηση εξετάσεων γίνεται κουβέντα και καθορίζονται τα ενιαία κριτήρια. Η γνώμη μου είναι ότι θέλει πάρα πολύ σκέψη για να βγουν σωστά αυτά τα κριτήρια. Μια φορά θα γίνει και μετά θα αυτοματοποιηθεί η βαθμολόγηση. Το «ολόκληρο σκεπτικό» που λες πρέπει να γίνει κατά τον αυστηρό καθορισμό των κριτηρίων. Είναι πιο δύσκολο από όσο δείχνει και είναι αναγκαίο να γίνεται πάντα και σωστά.

Παράθεση από: bagelis στις 14 Ιαν 2008, 10:49:00 ΠΜ
Διαφωνώ με βαθμολογήσεις που έχουν να κάνουν με την "φυσική σειρά" των βημάτων. Η φυσική σειρά είναι κάτι πολύ σχετικό και όχι αντικειμενικό κριτήριο.

Η σχετική σειρά των βημάτων (και όχι φυσική σειρά) είναι κάτι απόλυτο. Μπορώ να το αποδείξω αλλά θέλει χώρο. Φυσικά υπάρχουν περισσότερες από μια εναλλακτικές αλλά σωστές σχετικές σειρές βημάτων. Για τις σωστές δεν υπάρχει πρόβλημα. Στις λανθασμένες όμως... το σφάλμα δεν είναι πταίσμα. Πταίσμα είναι ένα συντακτικό λάθος ή μια αρχικοποίηση.