Ένα επαναληπτικό διαγώνισμα

Ξεκίνησε από odysseas, 11 Απρ 2011, 05:27:47 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

odysseas

Σήμερα το πρωί όλοι οι μαθητές τεχνολογικής κατεύθυνσης της Χίου έγραψαν κοινό επαναληπτικό διαγώνισμα, το οποίο και επισυνάπτω. Διατίθεται με άδεια Creative Commons BY-SA 3.0 οπότε μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε ελεύθερα, αρκεί να αναφέρετε την πηγή σας!

P.Tsiotakis

συγχαρητήρια για την ιδέα και τη διάθεση, αλλά κυρίως για τον συντονισμό και την προσπάθεια.....

soron80

ενδιαφέρον Οδυσσέα..
θα το λύσουμε κι εμείς και θα σου πούμε τις γνώμες μας!
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

Stefevan

Πάρα πολύ ωραία θέματα!!
το Α3. 2, το goto και το 3ο θέμα τα καλύτερα!!

μακάρι να μπει σωστό λάθος πάνω σε κώδικα, και το περσινό με τις κρυμμένες μεθοδολογίες Α3 ήταν πολύ καλό!!!

Stefevan


odysseas

#5
Επειδή το διαγώνισμα κοντεύει αισίως τα 200 downloads και με αφορμή τα σχόλια του Stefevan: θα μας ενδιέφερε πολύ ν' ακούσουμε απόψεις για τα θέματα. Ήταν για μας μια πρωτόγνωρη διαδικασία, η οποία μάλιστα θα έλεγα οτι προέκυψε αρκετά πιο επίπονη απ' όσο αρχικά υπολογίζαμε. Επομένως τυχόν εξωτερικοί παρατηρητές πιθανώς να εκφράσουν πιο αντικειμενικές απόψεις!

MANOS60

ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ( ΘΕΜΑ Α    ΚΑΙ   ΘΕΜΑ Β )
ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΚΑΙ ΤΕΤΑΡΤΟ ΙΣΩΣ ΛΙΓΟ ΤΣΙΜΠΗΜΕΝΑ (ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ)

ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΠΡΑΒΟ !

Stefevan

Και μια λύση για το ζόρικο 4ο!!! το πρόγραμμα μου έχει 3 χώρες (για να τρέχει εύκολα)

το ισοζύγιο μπορεί να είναι αρνητικός?

odysseas

Παράθεση από: Stefevan στις 13 Απρ 2011, 05:34:38 ΜΜ
το ισοζύγιο μπορεί να είναι αρνητικός?

Στην ελλάδα είναι πάντα αρνητικός!

nikosx

Πάρα πολύ ωραίο διαγώνισμα Οδυσσέα.
1ο θέμα: Καθαρές εκφωνήσεις. Ωραίες παγιδούλες στο α1. Εξυπνότατο το α2! Λογικής το α3. Κατανόηση σε βάθος των εντολών ταξινόμησης στο α4 (όπως άλλωστε έγινε και στις πανελλήνιες πέρυσι). Οκ το α5.
2ο θέμα: Ίσως θα έπρεπε να είναι λίγο πιο καθαρές οι οδηγίες για τη στήλη με τις αριθμημένες εντολές. Οι αριθμοί στο Αλλιώς, στο Τέλος_αν, στο Τέλος_επανάληψης, στα αποτελέσματα κτλ πρέπει να δηλωθούν; Κατά τη γνώμη μου οι εντολές αυτές δεν έπρεπε να είναι αριθμημένες, αλλά αυτό είναι προσωπική άποψη.
3ο θέμα: Πάρα πολύ καλό. Δυσκολία στον έλεγχο και στον υπολογισμό της βαθμολογίας, αλλά υπάρχουν πολλοί τρόποι λύσης, οπότε :)
4ο θέμα: Μου άρεσε. Ξεφέυγει από τα κλασικά 4α με την ταξινόμηση και τον μέσο όρο ανα γραμμή, ουφ. Ώραία χρήση των μετρητών του δισδιάστατου, έξυπνη η αναζήτηση 2 χωρών και η σάρωση για τον ανταγωνισμό.

Μπράβο ρε παιδιά!
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

gthal

"Οδυσσέα", το κοίταξα λίγο γρήγορα, αλλά φαίνεται πάρα πολύ προσεγμένο !
Όταν βρω χρόνο, κι αν έχω κάποιες παρατηρήσεις θα σου γράψω περισσότερα.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

vtsakan

Οδυσσέα, ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ προσπάθεια. Πραγματικά πολύ έξυπνα θέματα.
Συγκεκριμένα:
Α1. καλές παγίδες τα (2) και (3)
Α2. Καλή η εναλλαγή (2)
Α3. Αν και σύμφωνα με το υπουργείο, δεν διδάσκουμε άλγεβρα Boole ( :) ), μου άρεσε
Α4. Έξυπνη παραλλαγή. Εγώ συνηθίζω να διδάσκω και την "περιορισμένη" παραλλαγή. Δηλαδή να γίνει ταξινόμηση σε κομματι πίνακα, και όχι σε ολόκληρο.
Α5. Καλό θέμα (λύνω και εγώ στα παιδιά μου 2-3 τέτοιες ασκησούλες) αλλά δεν μου αρέσουν τα θέματα που έχουν GOTO από εκπαιδευτικής σκοπιάς. Μία λέμε πώς δεν είναι καλή τακτική και μία την εξετάζουμε... Τέλοσπάντων...

Β1. Κλασσικό θέμα δυαδικής αναζήτησης. Θα συμβούλευα να άλλαζες το όνομα του αλγορίθμου και να πρόσθετες ένα ερώτημα "Τι κάνει ο παραπάνω αλγόριθμος"
Β2. Κλασσικό

Γ. Το καλύτερο θέμα του διαγωνίσματος. Έξυπνο, και με πολλές εναλλακτικές. Θα έδινα περισσότερες μονάδες στα υποπρογράμματα.

Δ. Δομημένο θέμα επεξεργασίας πινάκων


Και πάλι μπράβο για την προσπάθεια.
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

dimitra

Οδυσσέα, καταρχάς συγχαρητήρια σε σένα και σε όλους σας εκεί στη Χίο για την όρεξη και για το μεράκι σας!
Τα θέματα κατά τη γνώμη μου ήταν ωραία, έξυπνα και όχι εξυπνακίστικα, στο επίπεδο ενός μαθητή που διδάσκεται το μάθημα 2 ώρες τη βδομάδα για 1η φορά στην 3η Λυκείου (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ήταν εύκολα). Ίσως, όπως είπε και ο vtsakan, εγώ δε θα έβαζα το θέμα με τη goto.
Θα το δώσω και εγώ και θα γράψω εντύπωσεις από τα παιδιά! Αλήθεια, οι μαθητές της Χίου πώς τα πήγαν;
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

pgrontas

#13
Λοιπόν έλυσα και εγώ τα θέματα για να προετοιμαστώ για την Δευτέρα που θα μου τα επιστρέψουν οι μαθητές μου (ελπίζω δηλαδή :))
Ό,τι και να πω είναι λίγο. Το διαγώνισμα με ενθουσίασε. Συγχαρητήρια για την προσπάθεια και για το αποτέλεσμα!
Το γενικό σχόλιο που έχω να κάνω είναι πως τα θέματα ναι μεν είναι προσβάσιμα, αλλά είναι γεμάτα έξυπνες παγίδες κάτι που θα κάνει τους καλούς να ξεχωρίσουν.

Τα καλύτερα θέματα για μένα είναι:
Το θέμα Α5 με την GOTO, που όπως όλα τα παρόμοια θέματα μάλλον είναι καλύτερο να το συσχετίζουμε με το αν υπάρχει κατανόηση της ροής του αλγορίθμου και όχι με την συγκεκριμένη εντολή.
Επίσης μου άρεσε η μετατροπή της συνάρτησης σε διαδικασία στο θέμα Β2.
Πολύ καλό το 'εξετάζει' στο θέμα Δ4 και η διπλή αναζητηση.
Ίσως κάτι που θα ξενίσει είναι οι πίνακες με τους χαρακτήρες στο θέμα 3, όχι καθ'αυτό αλλά επειδή χτυπάει σε ένα σημείο του διδακτικού πακέτου που δεν μου κάθεται τόσο καλά.
Συγχαρητήρια και πάλι!
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

johngreek

Το τρίτο και το τέταρτο θέμα μου φάνηκαν αρκετά ζόρικα για μαθητές .

Είμαι πολύ περίεργος να μάθω πως τα πήγαν οι μαθητές σας που το έγραψαν , σε συνεχόμενο τρίωρο βέβαια

Εγώ δυστυχώς δεν προλαβαίνω να το δώσω στους δικούς μου...


odysseas

Ευχαριστούμε πάρα πολύ τους συναδέλφους για τα σχόλιά τους! Ίσως είναι προφανές αλλά πρέπει να γραφτεί: ήταν αρκετά απαιτητική όλη αυτή η προσπάθεια που έγινε εδώ και τα σχόλια αυτά έχουν μεγάλη σημασία γι' αυτούς που συμμετείχαν.

Παράθεση από: dimitra στις 21 Απρ 2011, 08:27:56 ΜΜ
Αλήθεια, οι μαθητές της Χίου πώς τα πήγαν;
Παράθεση από: johngreek στις 28 Απρ 2011, 08:34:33 ΜΜ
Είμαι πολύ περίεργος να μάθω πως τα πήγαν οι μαθητές σας που το έγραψαν , σε συνεχόμενο τρίωρο βέβαια

Οι βαθμοί ανακοινώθηκαν μόλις την παρασκευή πριν κλείσουν τα σχολεία και, απ' όσο γνωρίζω, δεν υπήρξε χρόνος για υπολογισμό συγκεντρωτικών αποτελεσμάτων. Όταν είναι διαθέσιμα θα τα ανακοινώσουμε κι εδώ. Η εκτίμηση είναι οτι οι επιδόσεις ήταν χαμηλότερες των πανελληνίων, αλλά αυτό είναι αναμενόμενο γιατί τα θέματα ήταν πράγματι αρκετά απαιτητικά.

Παράθεση από: vtsakan στις 15 Απρ 2011, 09:54:45 ΜΜ
Α4. Έξυπνη παραλλαγή. Εγώ συνηθίζω να διδάσκω και την "περιορισμένη" παραλλαγή. Δηλαδή να γίνει ταξινόμηση σε κομματι πίνακα, και όχι σε ολόκληρο.

Αυτό ήταν στα υποψήφια, αλλά τελικά δεν συμπεριλήφθηκε. :) Μια άλλη παραλλαγή που έχει ενδιαφέρον είναι η σάρωση του πίνακα (η εσωτερική ΓΙΑ) να μη γίνεται αντίστροφα αλλά "κανονικά", με αυξανόμενο μετρητή. Αυτό θα είχε σαν αποτέλεσμα η εξωτερική ΓΙΑ να χρειάζεται αρνητικό βήμα.

Παράθεση από: johngreek στις 28 Απρ 2011, 08:34:33 ΜΜ
Το τρίτο και το τέταρτο θέμα μου φάνηκαν αρκετά ζόρικα για μαθητές .

Θα συμφωνήσω στο οτι δεν είναι εύκολα, αλλά μόνο στο μέτρο που δεν είναι τυποποιημένα, επομένως απαιτούν από τους μαθητές περισσότερη επεξεργασία για να φτάσουν στις λύσεις. Αλγοριθμικά πάντως δεν απαιτούν κάτι συνταρακτικό. Επίσης, υπάρχει κάποια κλιμάκωση, δηλαδή και στα δύο αυτά θέματα ακόμα και πιο αδύναμοι μαθητές μπορούν να αποκομίσουν αρκετές μονάδες.

odysseas

Επανέρχομαι με την κατανομή των βαθμολογιών (σε 85 γραπτά, εθελοντική συμμετοχή):

0-5:    15,29%
5-10:   32,94%
10-12:   7,06%
12-15:   25,88%
15-18:   17,65%
18-20:   1,18%

Επισυνάπτω γράφημα που συγκρίνει την κατανομή αυτή με την αντίστοιχη των πανελλαδικών τα 4 τελευταία χρόνια.

Η πιο σημαντική παρατήρηση είναι οτι δεν υπάρχουν καθόλου βαθμοί από 18 εως 20, ενώ "φούσκωσε" η κατηγορία 12-15. Αυτό δεν αποτελεί μεγάλη έκπληξη, δεδομένου του γεγονότος οτι τα θέματα ήταν απαιτητικά. Πρακτικά σημαίνει οτι δεν υπήρχαν εύκολες μονάδες στο διαγώνισμα. Απο κει και πέρα είναι μάλλον θέμα προσωπικής κρίσης αν αυτό αποτελεί  πρόβλημα σε ένα επαναληπτικό διαγώνισμα.

Προσωπικά θα ήμουν απόλυτα ικανοποιημένος με θέματα ταυτόσημου πνεύματος και ελαφρώς καλύτερης κλιμάκωσης.

fof

Το διαγώνισμα αυτό ήταν πολύ καλό!! Συγχαρητήρια...

Περιμένω κι εγώ θέματα ταυτόσημου θέματος

Stefevan

Για άλλη μία φορά θέλω να σχολιάσω το 4ο... είναι υπέροχο, σε βάζει σε σκέψεις, σε αναγκάζει να φτιάξεις σχήμα και να το αναλύσεις!!  :D

COACH

Συγχαρητήρια και από εμένα για το διαγώνισμα...Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε αυτούσιο με αναγραφόμενη την προέλευσή του?Δεν έχω καταλάβει τι σημαίνει η άδεια?
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

Stefevan

COACH θα βρεις την απάντηση εδώ http://creativecommons.org/licenses/ , στο τέλος της σελίδας

odysseas

Παράθεση από: COACH στις 18 Μαΐου 2011, 06:07:07 ΜΜ
Συγχαρητήρια και από εμένα για το διαγώνισμα...Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε αυτούσιο με αναγραφόμενη την προέλευσή του?Δεν έχω καταλάβει τι σημαίνει η άδεια?

Ναι Δημήτρη, αντιγράφω από την "επίσημη" περιγραφή:

Παράθεση
Είναι ελεύθερη:

  • για Διανομή: για αναπαραγωγή, διανομή, παρουσίαση στο κοινό του Έργου
  • για διασκευή —για να τροποποιήσετε το έργο
Υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Αναφορά Δημιουργού — Θα πρέπει να κάνετε την αναφορά στο έργο με τον τρόπο που έχει οριστεί από το δημιουργό ή το χορηγούντο την άδεια (χωρίς όμως να εννοείται με οποιονδήποτε τρόπο ότι εγκρίνουν εσάς ή τη χρήση του έργου από εσάς).
  • Παρόμοια Διανομή — Εάν αλλοιώσετε, τροποποιήσετε ή δημιουργήσετε περαιτέρω βασισμένοι στο έργο θα μπορείτε να διανέμετε το έργο που θα προκύψει μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.

Οπότε μπορείς να το χρησιμοποιήσεις αυτούσιο ή κατά τμήμητα και να το τροποιήσεις όπως θες, αρκεί να αναφερθείς στην προέλευσή του. Αν αποφασίσεις να αναδιανείμεις παράγωγο έργο θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις παρόμοια άδεια. Άλλος περιορισμός δεν υπάρχει.