Θέμα Δ

Ξεκίνησε από gpapargi, 01 Ιουν 2012, 10:05:08 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ioannisp

Το λάθος που πιθανόν έκαναν κάποια Βαθμολογικά κέντρα, να δεχθούν δηλαδή και τις δύο λύσεις ως σωστές, και να πάρουν τα ίδια μόρια και οι δύο λύσεις (.....τι είδους απλοποίηση είναι και αυτή;;;....) σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να δεσμεύσει τους συναδέλφους που θα εξετάσουν τα γραπτά.
Επαναλαμβάνω υπάρχει η σωστή λύση και η λάθος λύση, παρά τα προβλήματα που αντικειμενικά είχε η εκφώνηση.

Σπύρος Δουκάκης

@ioannisp
Το να κατηγορείς δεκάδες εκπαιδευτικούς ότι κάνουν πιθανώς λάθος (και μάλιστα με έντονα γράμματα) δεν αποδεικνύει ότι η επιτροπή έδωσε μία κλειστή διατύπωση με σαφώς επεξηγημένες υποθέσεις. Το δε ζήτημα της απλοποίησης που επικαλείσαι, μάλλον έχει να κάνει με το διδακτικό συμβόλαιο που οι εκπαιδευτικοί έχουν αναπτύξει με τους μαθητές και τις μαθήτριές τους και τις ειδικές συνήθειες του διδάσκοντα που αναμένονται από το μαθητή καθώς και των συμπεριφορών του μαθητή που αναμένονται από το διδάσκοντα.

Το ζητούμενο, λοιπόν, δεν είναι είναι η δέσμευση των μεν ή των δε, αλλά η κατανόηση του διδακτικού συμβολαίου που διαφαίνεται να υπάρχει σε όλους μας. Στην περίπτωσή μας, οι μαθητές/τριες εργάστηκαν μέσα στο αποκλειστικά δικό τους πλαίσιο αναφοράς, παίρνοντας εμπειρίες από την αποκλειστικά δική τους κατασκευή των γνώσεων και αντιστρόφως. Δεν δόθηκε μόνο η ευκαιρία στους μαθητές και τις μαθήτριες να διατυπώσουν τις δικές τους εικασίες, τα δικά τους επιχειρήματα αλλά και να τροποποιήσουν, να ανασκευάσουν την παλιά γνώση και τελικά να την τροποποιήσουν. Οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν μία λύση που αποτελεί δική τους προσωπική επιτυχία.

Μπορεί να μην σου αρέσει λόγω της πιθανής συμφωνίας σου με το διδακτικό συμβόλαιο της επιτροπής που «απαιτεί» μία λύση και μάλιστα θεωρεί ότι κάθε πρόβλημα πρέπει να έχει δεδομένα όλα όσα ακριβώς χρειάζονται και μία σωστή λύση... αλλά ευτυχώς για το μέλλον του μαθήματος δίνεται η ευκαιρία να υποστηρίξουμε με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα και πιο σθεναρά ότι το μάθημα έχει πρωτεύουσα θέση και καθοριστική σημασία στην εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών μέσα στο πλαίσιο των εναλλακτικών, μη - παραδοσιακών διδακτικών προσεγγίσεων μιας σύγχρονης τάξης.

Σε παραπέμπω και στο άρθρο μου σχετικά με τα θέματα στο μάθημα ΑΕΠΠ: http://wp.me/pykbG-2t  (Δουκάκης, Σ. (2011). Πανελλαδικές Εξετάσεις στο Μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, Πρακτικά 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα: «Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Ο ρόλος του καθηγητή Πληροφορικής στο νέο σχολείο», 1-3 Απριλίου 2011, Ιωάννινα, σελ. 191-197).

ioannisp

Από αύριο όμως καλούμαστε να ξεκινήσουμε την  διόρθωση. Έχουμε ανάγκη για ένα σημείο αναφοράς, ένα κοινά συμφωνημένο πλαίσιο αξιολόγησης  των γραπτών. Διαφορετικά το, «κόβω μία μονάδα» ή «κόβω δύο μονάδες», κλπ κλπ ή δεν κόβω τίποτα μοιάζει με ανέκδοτο που θα αποβεί σε βάρος των μαθητών και του μαθήματος.
Με βαθιά εκτίμηση όσων μου επισημαίνεις.

alexandra64

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!
ΕΥΤΥΧΩΣ ΒΡΗΚΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΒΡΗΚΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΜΟΥ ΑΝ <<ΕΙΧΕ ΑΣΑΦΕΙΑ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ Δ5>>...
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΚΑΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΤΑ ΜΙΣΑ ΒΡΗΚΑΝ ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΚΑΘΣ ΣΤΗΛΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΜΙΣΑ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ ΚΑΙ ΤΗ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΑΥΤΟ...
ΤΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΩ...;;;
ΕΧΩ ΣΤΕΝΑΧΩΡΗΘΕΙ ΠΟΛΥ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΧΑΜΟΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΣΑΦΕΙΑΣ ΟΠΟΤΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΦΟΒΑΜΑΙ ΟΤΙ ΤΗ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΕΣΤΕΙΛΑΝ ΘΑ ΠΙΑΣΟΥΝ ΩΣ ΣΩΣΤΗ...

Δημήτρης Γκίνης

@ioannisp: Μα και εγώ για το κοινό σημείο αναφοράς στην βαθμολόγιση μιλώ, το οποίο όμως, καλώς ή κακώς (καλώς για εμένα κακώς για εσένα, δεν έχει και τόση σημασία) ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΔΟΘΕΙ στην εξέταση των ΦΑ.
Από την άλλη δεν σου κάνει εντύπωση ότι εδώ εμείς οι διδάσκοντες του μαθήματος τόσες μέρες δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε τι ακριβώς εννοούσε η επιτροπή με την διατύπωση που έδωσε στο συγκεκριμένο ερώτημα, πως να έχει κάποιος την απαίτηση από τους μαθητές μας να την καταλάβουν και να απαντήσουν σωστά ;

xara_pap

#140
Καλημέρα!

edit από ομάδα διαχείρισης: Το μήνυμα διαγράφηκε

ioannisp

Δημήτρη Γκίνη
Αναζητούμε κοινό σημείο αναφοράς στο πλαίσιο όμως, όσων  έχουμε διδάξει στα σχολεία μας (σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών το βιβλίο μας κλπ).
Όπως έχω γράψει και αλλού το κάθε στοιχείο ενός δισδιάστατου πίνακα προσδιορίζεται λογικά από την στήλη και την γραμμή στην οποία βρίσκεται.
Βρίσκοντας το ελάχιστο όλου του πίνακα το στοιχείο i,j  έχουμε στην ουσία υπολογίσει την μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε κάποια πόλη, πράγμα το οποίο οι μαθητές οφείλουν να το γνωρίζουν. Αυτό παρά την κακή διατυπώσει δεν φαίνεται πουθενά στην εκφώνηση της άσκησης.
Έτσι η μία λύση  (αθροίσματα στηλών και εν συνεχεία υπολογισμός ελαχίστου) μου δίνει μία λογικά σωστή λύση ενώ η άλλη (υπολογισμός ελαχίστου σε όλο τον πίνακα) αυθαιρετεί υπονοώντας στην εκφώνηση κάτι που δεν υπάρχει.
Όσο αναφορά στην εξέταση των ΦΑ όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει μια χρονική πίεση να λυθούν τα θέματα, να συζητηθούν, να μοριοδοτηθούν τα υποθέματα άμεσα και ο χρόνος 1-2 ώρες σε καμία περίπτωση δεν επαρκεί. Η γνώμη είναι ότι η λύση που δόθηκε στους ΦΑ σε καμία περίπτωση  δεν μπορεί να δεσμεύσει την διόρθωση των γραπτών.

petrosp13

Παράθεση από: ioannisp στις 05 Ιουν 2012, 02:07:03 ΜΜ
Βρίσκοντας το ελάχιστο όλου του πίνακα το στοιχείο i,j  έχουμε στην ουσία υπολογίσει την μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε κάποια πόλη, πράγμα το οποίο οι μαθητές οφείλουν να το γνωρίζουν. Αυτό παρά την κακή διατυπώσει δεν φαίνεται πουθενά στην εκφώνηση της άσκησης.
Έτσι η μία λύση  (αθροίσματα στηλών και εν συνεχεία υπολογισμός ελαχίστου) μου δίνει μία λογικά σωστή λύση ενώ η άλλη (υπολογισμός ελαχίστου σε όλο τον πίνακα) αυθαιρετεί υπονοώντας στην εκφώνηση κάτι που δεν υπάρχει.

Τα ερωτήματα Δ3 και Δ5 ήταν πανομοιότυπα
Όταν έρχεται διευκρίνιση για το Δ3 ότι μιλάμε για ετήσια, είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει για το Δ5 και άρα πολύς κόσμος θα καταλάβει κάτι διαφορετικό
Το πρόβλημα δεν είναι μόνο η εκφώνηση. Αυτό που λες, θα το δεχόμουν κατά 90% αν δεν υπήρχε η διευκρίνιση. Τώρα δεν μπορώ να το δεχτώ. Η επιμεριστική διευκρίνση διόγκωσε κατά πολύ την ελλειματική εκφώνηση
Ας μην ανακυκλωνόμαστε
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

wertaz10

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ !!!!
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΓΙΑ ΦΕΤΟΣ......
ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΩΡΑΙΑ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΑΣΑΦΙΕΣ
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ Δ5 ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΕΓΩ ΤΟ ΕΛΥΣΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΣ ΤΟ MIN ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΗΝΑ !!!!
ΤΕΛΙΚΑ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ???
ΠΩΣ ΘΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΘΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ???

Δημήτρης Γκίνης

Μιας και η βαθμολόγηση άρχισε από σήμερα το μεσημέρι, νομίζω ότι είναι καλύτερα να αφήσουμε κατά μέρος τις διαφωνίες και να ασχοληθούμε (όσοι διορθώνουμε) με τη διόρθωση των γραπτών, ο καθένας σύμφωνα με τις απόψεις του, τις γνώσεις του Η/ΚΑΙ τις οδηγίες του εκάστοτε βαθμολογικού κέντρου.

Για το ερώτημα Δ5 θα είχε νομίζω αξία ο καθένας από εμάς (μιλώ για όσους διορθώσουν γραπτά) να καταγράψει τη συχνότητα εμφάνισης της κάθε λύσης και αναρτήσει τα σχετικά νούμερα εδώ.

@wertaz10: Αν διάβασεις τα σχετικά μηνύματα σε αυτό το thread θα καταλάβεις ότι δεν έχει διαμορφωθεί καθολικά ενιαία γραμμή για το πολύπαθο αυτό ερώτημα. Καλά αποτελέσματα.

alpapanto

#145
Παράθεση από: Δημήτρης Γκίνης στις 05 Ιουν 2012, 11:15:12 ΜΜ
Για το ερώτημα Δ5 θα είχε νομίζω αξία ο καθένας από εμάς (μιλώ για όσους διορθώσουν γραπτά) να καταγράψει τη συχνότητα εμφάνισης της κάθε λύσης και αναρτήσει τα σχετικά νούμερα εδώ.

Δεν ξέρω αν έχει και μεγάλη σημασία αυτό, αλλά 9-7 το σκορ υπερ του ελαχίστου όλου του πίνακα! 

xara_pap

και πώς τα βαθμολογήσατε?

ipoulis

Συνάδελφοι μήπως είναι λίγο ριψοκίνδυνο να γράφετε την βαθμολόγηση σας ??
Εμείς που δεν είμαστε διορθωτές μπορούμε να σχολιάζουμε..... αλλά εσείς προσοχή.
Ποσοστά, περίεργες και πρωτότυπες λύσεις που δίνουν οι μαθητές κ.α. εντάξει αλλά αλλά αν αρχίσει ο ένας
να λέει εμείς το θεωρούμε σωστό, ο άλλος στο δικό μου κέντρο κόβουμε μήπως υποσκάπτουμε
το μάθημα μας??
Μια σκέψη κάνω

vaiosz

Κάποιος που έχει κάνει το Θέμα Γ με πρόγραμμα σε Pascal αλλά το έχει ολόσωστο, πόσα μόρια πιστεύετε ότι μπορεί να χάσει;
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων

vaiosz

Παράθεση από: vaiosz στις 07 Ιουν 2012, 10:56:33 ΜΜ
Κάποιος που έχει κάνει το Θέμα Γ με πρόγραμμα σε Pascal αλλά το έχει ολόσωστο, πόσα μόρια πιστεύετε ότι μπορεί να χάσει;

Συγνώμη σε λάθος thread το post  :-[
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων