Γενικό Λύκειο > Θεωρία

Ερώτηση για Απομνημόνευση Θεωρίας

(1/3) > >>

JohnRick:
Καλησπέρα σε όλους,

Είχα δώσει το μάθημα Α.Ε.Π.Π πριν 8 χρόνια, όταν ακόμα ήμουν μαθητής, με αρκετή καλή απόδοση. Μερικά χρόνια μετά και με μερικά μαθήματα πληροφορικής στην σχολή έχω μια πολύ καλύτερη εικόνα του χώρου συγκριτικά με τότε.

Επειδή θα ξανά δοκιμάσω να δώσω πανελλήνιες, θα ήθελα να σας ρωτήσω, σε τι βαθμό θα πρέπει να μπορούμε να αναπαράγουμε την θεωρία;

Τα περισσότερα κομμάτια της ύλης τα κατανοώ αλλά θα πρέπει να τα αναπαράγω κατά γράμμα όπως στο Α.Ο.Θ; Κόβουν μονάδες αν τα περιγράψεις σωστά αλλά με δικό σου τρόπο;

Σας ευχαριστώ πολύ!

johnk:
Πολλοί καθηγητές λένε να τα μαθαίνεις απ'έξω όπως στο Α.Ο.Θ. αλλά εγώ πιστεύω και περιγραφικά να τα πεις χρησιμοποιώντας τις λέξεις κλειδιά που πρέπει δεν θα έχεις θέμα. Για παράδειγμα αν σε ρωτήσουν τα κριτήρα του αλγορίθμου που είναι 5 λέξεις πρέπει να τις πεις ακριβώς.

George Eco:
Κοίτα ποιο είναι το πρόβλημα. Αν μπορείς να γράψεις τον ορισμό του αλγορίθμου απ' έξω, ακριβώς όπως το λέει το βιβλίο είσαι απόλυτα ασφαλής. Στις Πανελλήνιες σε θέματα ανάπτυξης θεωρίας ενδεικτικές λύσεις είναι αντιγραφή-επικόλληση από το βιβλίο. Στη κρίση του κάθε εξεταστή αφήνεται οποιαδήποτε απόκλιση.
Εσύ, μπορείς να πεις έναν ορισμό με δικά σου λόγια ολόσωστα; Τι να κάνουμε; Αν δεν είσαι 100% σίγουρος, ότι και να πούμε εδώ είναι μάταιο. Ο ορισμός έχει αυτές τις λέξεις κι αυτή τη διατύπωση, έτσι ώστε να πρέπει να το πεις έτσι για να είναι 100% σωστό. Δυστυχώς δε μπορείς να το αποφύγεις. Και λέξεις κλειδιά με λάθος διατύπωση, μπορούν να σου κόψουν, αυτή τη τεχνική ποτέ δε τη κατάλαβα.
Αν θες τη γνώμη μου όμως (είμαι κατά της παπαγαλίας και κατά περίπτωση κατά της αποστηθίσεως) αλλά η αποστήθιση είναι καλύτερο πράγμα από τη παπαγαλία νομίζω. Η διαφορά έγκειται στο ότι καταλαβαίνεις τι μαθαίνεις απ' έξω. Οπότε το μαθαίνεις απ' έξω ευκολότερα κι αν κολλήσεις, θα το πεις με δικά σου λόγια, όσο το δυνατόν σωστότερα. Η παπαγαλία κατ εμέ, ΔΕ συνεπάγεται μαθήσεως.
Δεν υπάρχει παράκαμψη πάντως. Απαιτεί μελέτη. Επίσης πρόσεχε γιατί πράγματα που έμαθες στη Σχολή σου, που πιθανως να είναι ολόσωστα, ΔΕΝ ισχύουν στη θεωρία του μαθήματος. Παράδειγμα, οι πίνακες, οι στοίβες κι οι ουρές είναι στατικές δομές στα πλάισια του μαθήματος εδώ κι 20 χρόνια.
Να σου επισημάνω πως έχει προστεθεί κι ένα επιπλέον βιβλίο συμπληρωματικό υλικό εντός ύλης, στο βιβλίο που πριν 8 χρόνια θυμάσαι.

JohnRick:
Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο και τις απαντήσεις σας. Πράγματι υπάρχουν αυτές οι διαφορές μεταξύ πραγματικών εφαρμογών και ΓΛΩΣΣΑΣ.

Όσον αφορά τους ορισμούς τους ξέρω επ έξω (αλγόριθμος, ταξινόμηση, είδη μεταβλητών, πίνακες, κτλπ κτλπ).

Αλλά ας πούμε για το κεφάλαιο 2.4 όπου εξηγεί τις βασικές δομές θα πρέπει να το ξέρω απέξω κι αυτό;

George Eco:
Ρωτάς να σου απαντήσω τι είναι το σωστό ή τι ισχύει;
Ξέρεις πόσο μου τη δίνει στα νεύρα ότι 34 παιδιά, που τους κάνω μάθημα σε φροντιστήρια, πρέπει:

* να καταλάβουν το μάθημα
* να αποστηθίσουν τη θεωρία δηλαδή σα να μην έφτανε που είναι δύσκολο το μάθημα, σου βάζουν και τις ερωτήσεις ανάπτυξης, που δυστυχώς όσο θα αποκλίνεις θα παίρνεις ρίσκο.
Σου έχω όμως ενδιαφέροντα νέα και το δινω στο Υπουργείο και τις δύο τελευταίες επιτροπές θεμάτων. Αγάπη μόνο! Η θεωρία πιάνει 60 στα 100 και τα δύο θεωρητικά θέματα, χωρίζονται σε πολλά υπο-θέματα, ένα εκ των οποίων είναι ερωτήσεις ανάπτυξης, οπότε καταλαβαίνεις πως από αποστήθιση, παίρνεις (ή χάνεις) σχετικά λίγες μονάδες.
Ενδεικτικά το 2020 φέτος το καλοκαίρι δηλαδή, 31 Δεκ. ξημερώματα είναι ακόμα, έπιαναν 12 μονάδες μόνο, και δες:

Α2
α)Να αναφέρετε τις τυπικές επεξεργασίες των πινάκων. (μονάδες 5)
β)Να αναφέρετε τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούν οι λίστες των παραμέτρωνστα υποπρογράμματα.(μονάδες 3)
γ)Να  αναφέρετε  τέσσερις  από  τις  μαθηματικές  συναρτήσεις  που περιέχονται στη ΓΛΩΣΣΑ.(μονάδες 4)

Με πιάνεις; Μη σε τρελαίνει πολύ. Δες και του 2019:

Α2.Να  αναφέρετε  και  να  περιγράψετε  τέσσερεις  από  τις  βασικές  λειτουργίες επί  των  δομών  δεδομένων  που  μπορούν  να  χρησιμοποιηθούν  στους πίνακες. Μονάδες 8

Ναι καλά το κατάλαβες 8 μονάδες από αποστήθιση στη θεωρία το 2019. Εντάξει; :)
Εγώ οφείλω να σου πω τι ισχύει, τι παίζει, το σωστό, αλλά απ' την άλλη δε θα σε αποκαρδιώσω ούτε θα σε αγχώσω περισσότερο απ' όσο πρέπει. Αυτό ΔΕ σημαίνει πως αυτό θα συνεχιστεί έτσι η τάση στα θέματα, ούτε μπορώ να προβλέψω αν θα απαιτείται λίγη αποστήθιση το 2021. Απλά παρατηρώ μία πιθανή τάση. Υπάρχει επίσης μία τάση, μία anti-parrot νοοτροπία γενικότερα. Κι αφού φέτος ΔΕΝ υπάρχει τράπεζα θεμάτων, έχεις καλές πιθανότητες. Η τράπεζα θεμάτων ευνοεί παπαγάλους.

Αν το έχεις με το να μεταμορφώνεις την εκφώνηση σε πρόγραμμα που λύνει ΑΚΡΙΒΩΣ τα ζητούμενα, τότε θα πας καλά. Πρόσεξε ένα πράγμα όμως. Γράψε το πρόγραμμα που σου ζητούν, όχι το πρόγραμμα που θες εσύ να γράψεις. Ακολούθα την εκφώνηση 100% και θα τα πας τέλεια.

ΥΓ: Θα ανταγωνιστείς όποιο παιδί μάθει τέλεια τη θεωρία απ' έξω, δε συνιστώ να μη δώσεις βαρύτητα και σε αυτό. Απλά σου δείχνω πως εντάξει δεν ήρθε κι η συντέλεια αν δε μπορέσεις και ΤΕΛΕΙΑ. Τα θεωρητικά θέματα έχουν πολλή... πρακτική μέσα τους. Οφείλεις να τα ξέρεις πολύ καλά και σε βάθος. Ερωτήσεις Σ-Λ πατάνε σε λεπτομέρειες.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση