Χρήση συναρτήσεων

Ξεκίνησε από EleniK, 05 Δεκ 2005, 04:42:17 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

EleniK

Έχω πρόβλημα με κάποιους καθηγητές σε σχολεία (εγώ δουλεύω σε φροντιστήριο) που λένε στα παιδιά να χρησιμοποιούν τις συναρτήσεις από το 7ο κεφάλαιο στους αλγορίθμους. Εγώ τους αποτρέπω και τους λέω ότι π.χ. την τετραγωνική ρίζα να δηλώνουν ^(1/2), κλπ. Οι συναρτήσεις είναι υποπρογράμματα, τα οποία χρησιμοποιούνται μόνο σε προγράμματα. Όταν κάνω το 6ο που αναφέρει τις βιβλιοθήκες τότε τους εξηγώ ότι αυτές οι συναρτήσεις ανήκουν στη βιβλιοθήκη της ΓΛΩΣΣΑΣ.
Έτσι δεν είναι ή είμαι πολύ αυστηρή;  :-/

Ευχαριστώ
Ελένη
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

P.Tsiotakis

Πριν λίγο καιρό ήμουν πι αυστηρός. Μετά ήρθε το θέμα 2 στις επαναληπτικές εσπερινών (http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_panel_epanesp_2005.htm) και αντελήφθην οτι δεν είναι και τόσο "παράνομη" η χρήση συναρτήσεων σε αλγόριθμο. Μιλάω ειδικά για την Α_Μ που χρειάζεται κάποιες φορές. Αν και θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε και τις αγγύλες [3.1212]=3 που χρησιμοποιεί στο παράδειγμα 12, κεφάλαιο 2 - πολλαπλασιασμός αλά ρωσικά

Πάντως για τη ρίζα, μπορείς στα πλαίσια ενός αλγορίθμου να χρησιμοποιήσεις (σύμφωνα με το βιβλίο καθηγητή) τη σύνταξη ρίζα(Χ) ή το γνωστό από τα μαθηματικά σύμβολο

kinik

Γεια σας,
Η χρήση συναρτήσεων πιστεύω ότι δεν είναι λανθασμένη στη περίπτωση της ψευδογλώσσας. Αν ένας αλγόριθμος θέλει υπολογισμό με χρήση ημιτόνου πως θα το υπολογίσεις χρησιμοποιώντας ψευδογλώσσα; Μήπως τότε θα πρέπει η απάντηση να δοθεί σε ΓΛΩΣΣΑ εξαιτίας μίας συνάρτησης;
Πιστεύω πως όχι. Γνώμη μου είναι ότι ο μαθητής μπορεί να χρησιμοποιήσει οποιοδήοποτε συμβολισμό στον υπολγοσιμό τέτοιων τιμών. Σε ότι αφορά το ακέραιο μέρος (Α_Μ στη γλώσσα) ο συμβολισμός στη ψευδογλώσσα είναι []. Ειλικρινά απορώ με τους συγγραφείς του σχολικού βιβλίου. Πως μπορεί ένας συμβολισμός ο οποίος χρησιμοποιείται σε ένα και μόνο παράδειγμα και δεν έχει αναφερθεί πουθενά αλλού στο βιβλίο να αποτελεί βάση για την ανάπτυξη ασκήσεων. Πάντως όταν δόθηκε ως θέμα πανελληνίων ο πολλαπλασιασμός αλά ρωσικά δε χρησιμοποιήθηκε το [] αλλά χρησιμοποιήθηκε η ακέραια διαίρεση div.
Αλήθεια στους αριθμητικού τελεστές της ψευδογλώσσας αναφέρεται πουθενά ο div και ο mod. Νομίζω πως όχι (Στοιχεία ψευδογλώσσας κεφ. 2ο σελ. 46)

Sergio

Προσωπικά δε βλέπω γιατί η χρήση συναρτήσεων από τους μαθητές θα πρέπει να αποτελεί ένδειξη αδυναμίας σε επίπεδο αλγοριθμικής δεξιότητας και επομένως στοιχείο προς αποφυγή.  Οι οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος πιστεύω ότι δίνουν σαφώς το στίγμα και την κατεύθυνση προς την οποία πρέπει να κινείται η διδασκαλία του μαθήματος, και κατά συνέπεια η εξέτασή του, καθιστώντας πολλούς από αυτούς τους προβληματισμούς άτοπους.  Το ζητούμενο του μαθήματος είναι η ανάπτυξη των απαραίτητων νοητικών μηχανισμών ανάλυσης προβλημάτων και σχεδίασης λύσεων με τρόπο σαφή και αυστηρό.

Είναι, πιστεύω, σαφές ότι εάν ο μαθητής χρειαστεί σε κάποιο σημείο να δηλώσει ότι για την επίλυση του προβλήματος, για την εκτέλεση ενός βήματος του αλγόριθμου χρειάζεται (π.χ.) το ημίτονο ενός αριθμού δικαιούται να χρησιμοποιήσει την αντίστοιχη έκφραση ημ(χ), εφόσον ο στόχος της συγκεκριμένης άσκησης δεν ήταν να βαθμολογήσει την ικανότητα του μαθητή να υπολογίζει ημίτονα (ή να υλοποιεί τον αλγόριθμο υπολογισμού του ημίτονου) αλλά την ικανότητά του να προσδιορίζει πώς το ημίτονο θα χρησιμοποιηθεί για την αλγοριθμική διατύπωση του τρόπου επίλυσης ενός προβλήματος.

Βέβαια, τέτοιου είδους «ελευθερίες» μπορούν να δημιουργήσουν «γκρίζες ζώνες» οι οποίες όμως πιστεύω ότι είναι τεχνητές και όχι ουσιαστικές
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

EleniK

Οπότε λοιπόν να τους επιτρέπω τη χρήση συναρτήσεων.

Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια.

Ελένη
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19