Πιλοτικά, όποιος χρειάζεται απομακρυσμένη βοήθεια στο Ubuntu μέσω VNC μπορεί να κάνει τα παρακάτω βήματα:
1. Περιγραφή του προβλήματος είτε στο http://helpdesk.sch.gr είτε εδώ στο στέκι.
Επίσης, να έχει αφήσει ανοιχτή την περιγραφή του προβλήματος στον Η/Υ του (π.χ. στον κειμενογράφο) ώστε να τη δούμε μόλις συνδεθούμε απομακρυσμένα.
2. Προαιρετικά, να έχει ανοιχτό ένα τερματικό στο οποίο να έχει δώσει την εντολή
sudo -i
ώστε να μπορούμε να εκτελέσουμε διαχειριστικές εργασίες στον Η/Υ του.
3. Να έχει εγκαταστήσει το x11vnc:
sudo apt-get install x11vnc
Με το x11vnc ο τεχνικός θα μπορεί να βλέπει την οθόνη του καθηγητή, και αντίστροφα, ο καθηγητής θα μπορεί να βλέπει τις ενέργειες του τεχνικού.
4. Να εκτελέσει την παρακάτω εντολή αίτησης απομακρυσμένης βοήθειας:
x11vnc -noshm -loop -connect_or_exit srv1-dide.ioa.sch.gr
Αυτή η εντολή θα προσπαθεί συνεχώς να συνδεθεί σε κάποιον συγκεκριμένο υπολογιστή της Τεχνικής Στήριξης. Μόλις εμείς δούμε το αίτημα και τρέξουμε "vncviewer -listen" σε αυτόν τον Η/Υ, η σύνδεση θα επιτευχθεί και θα ξεκινήσει η απομακρυσμένη βοήθεια. Προφανώς, για να μην ενοχλείται η εκπαιδευτική διαδικασία, θα είναι καλύτερα αν αφήσετε ανοιχτό τον Η/Υ που έχει το πρόβλημα ώστε η σύνδεση να γίνει το απόγευμα. Αν όμως χρειάζεται να είστε πάνω στον Η/Υ και να λυθεί συνεργατικά το πρόβλημα, τότε θα πρέπει να γίνει συνεννόηση για κάποια συγκεκριμένη ώρα (μέσω helpdesk, pm, irc κτλ).
Η παραπάνω μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιονδήποτε υπολογιστή τρέχει Ubuntu με γραφικό περιβάλλον, είτε server, είτε client, είτε thin client.
Εντός της εβδομάδας θα υπάρξει αναλυτική ανακοίνωση στον πληροφοριακό κόμβο της Τεχνικής Στήριξης (http://ts.sch.gr) για την απομακρυσμένη βοήθεια, ενώ παράλληλα θα ενημερωθούν και οι ΠΛΗΝΕΤ και το προσωπικό των ΚΕΠΛΗΝΕΤ.
Τέλεια! 8)
Δεν είναι νέο, απλά όποτε ψάχνω τον οδηγό στο google πετυχαίνω το παρόν topic, οπότε το γράφω κι εδώ.
Αναρτήθηκε ο οδηγός απομακρυσμένης διαχείρισης ΣΕΠΕΗΥ από την υπηρεσία Τεχνικής Στήριξης:
http://ts.sch.gr/ts/downloadsDetails.do?action=downloadsDetails&itemId=358159
Παράθεση από: http://ts.sch.gr/ts/downloadsDetails.do?action=downloadsDetails&itemId=358159
Οδηγίες για την Απομακρυσμένη διαχείρισης ΣΕΠΕΗΥ.
Περιλαμβάνει λύσεις για όλους τους τύπους ΣΕΠΕΗΥ και παρέχει λύσεις απομακρυσμένης διαχείρισης ακόμη και σε περιπτώσεις που δεν είναι δυνατή η απευθείας σύνδεση των τεχνικών ΚΕΠΛΗΝΕΤ στο ΣΕΠΕΗΥ αξιοποιώντας τεχνικές reverse connection (όπου το ο Υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ ανοίγει τη σύνδεση και ο τεχνικός ΚΕΠΛΗΝΕΤ χρησιμοποιεί αυτή τη σύνδεση για να αποκτήσει πρόσβαση).
Βολεύει και για σύνδεση από το σπίτι, και είναι ιδιαίτερα ασφαλές αφού χρησιμοποιεί reverse vnc connection.
Δουλεύει και σε Windows και σε Linux.
Έφτιαξα ένα πολύ βολικό σκριπτάκι με το οποίο μπορούμε να βοηθήσουμε απομακρυσμένα κάποιον σε περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει ούτε γραφικό περιβάλλον ούτε ssh, παρά μόνο μια σκέτη κονσόλα.
Ο τεχνικός, προωθεί π.χ. την πόρτα 25547 στον router του, και τρέχει:
reverse-bash 25547
Δίνει την εξωτερική του IP σε αυτόν που χρειάζεται βοήθεια, κι αυτός τρέχει μόνο την παρακάτω εντολή:
bash 0<>/dev/tcp/εξωτερική-ip-τεχνικού/25547
Πλέον ό,τι εντολές τρέχει ο τεχνικός εκτελούνται στο απομακρυσμένο σύστημα, και τα αποτελέσματα εμφανίζονται στον τεχνικό.
Οι εντολές όμως εμφανίζονται και στο απομακρυσμένο σύστημα ώστε να ξέρει και αυτός που θέλει βοήθεια τι του γίνεται.
Αν ο τεχνικός θέλει να στείλει ένα μήνυμα στον απομακρυσμένο Η/Υ, τρέχει:
sendm Μπορείς να ελέγξεις αν διορθώθηκε το πρόβλημα;
Ενώ για να λάβει ένα μήνυμα, τρέχει:
getm
Μετά από πολύ ψάξιμο, βρήκα ένα σαφώς καλύτερο τρόπο οπότε το reverse-bash του παραπάνω μηνύματος είναι άχρηστο.
Αυτός που προσφέρει υποστήριξη μέσω κονσόλας, τρέχει:
xterm -e socat tcp-listen:5500,keepalive=1 stdio,raw,echo=0
Αυτός που θέλει υποστήριξη τρέχει:
socat SYSTEM:"sleep 1 && exec screen -x",pty,stderr tcp:εξωτερική-ip-τεχνικού:5500 & exec xterm -e screen -l
Και έτσι μοιράζονται ένα κανονικό πλήρες τερματικό που υποστηρίζει και χρώματα και όλα.
Και οι δύο πλευρές θα πρέπει να έχουν εγκατεστημένα τα πακέτα screen και socat.
Αν δεν υπάρχει γραφικό περιβάλλον, απλά παραλείπουμε το "xterm -e" από τις παραπάνω εντολές.
Η δυνατότητα αυτή θα προστεθεί στο μενού «Απομακρυσμένη βοήθεια» των sch-scripts σε επόμενη έκδοση.
Η κύρια χρησιμότητά της είναι ότι δουλεύει ταχύτητα ακόμα και με dial up γραμμές.
Άλκη επειδή η μέθοδος από τα sch-scripts έχουν κάποιες προϋποθέσεις (κυρίως με την IP) το teamviewer δεν το προτείνεις; Αν ναι, έχουμε κάποιο repository για εγκατάσταση ή απλά διπλό κλικ στο .deb;
Το δοκίμασα για λίγο με εγκατάσταση του .deb (32bit) από το www.teamviewer.com και έπαιξε σωστά.
Το teamviewer είναι μια καλή εμπορική λύση. Όπως και με άλλες εμπορικές λύσεις, αν το ψάξεις κατά πάσα πιθανότητα θα βρεις ότι απαγορεύεται η χρήση του στα σχολεία (http://www.teamviewer.com/en/kb/213-How-exactly-is-private-use-defined.aspx), ότι απαγορεύεται η αναδιανομή του εκτός κι αν το έχεις αγοράσει και θες να αναδιανείμεις το customer support module κτλ.
Επίσης σε κάποιες περιπτώσεις η κίνηση θα περνάει από τους servers τους χωρίς να έχουμε κάποια εγγύηση ότι δεν βλέπουν τα δεδομένα της συνεδρίας.
Τέλος το .deb τους είναι ψιλοχάλι, έχουν βάλει μια ολόκληρη έκδοση του wine μέσα αντί να το δηλώσουν στα dependencies.
Για τους παραπάνω λόγους δεν με ενδιαφέρει να "επενδύσω" πάνω του - όποιος θέλει το χρησιμοποιεί, το έχω κι εγώ κάπου χαμένο στο σκληρό μου για να μπορώ να βοηθήσω κανά φίλο με Windows αν χρειαστεί, αλλά παραπέρα δεν ασχολούμαι.
Αν επικοινωνήσεις μαζί τους και πάρεις γραπτή άδεια ότι επιτρέπουν να αναρτήσουμε το .deb στο αποθετήριό μας για δωρεάν χρήση σε όλα τα ελληνικά σχολεία, πολύ ευχαρίστως να το βάλουμε.
Για τη μέθοδο των reverse VNC connections που χρησιμοποιούν τα sch-scripts, τι προϋποθέσεις εννοείς για την IP; Το port forwarding που πρέπει να κάνει ο "τεχνικός"; Γιατί ο "καθηγητής" δεν χρειάζεται να κάνει κάποια ενέργεια, είναι η πιο απλή μέθοδος για απευθείας επικοινωνία χωρίς να στηρίζεσαι σε server τρίτου.
Εμένα το VNC μου φαίνεται κάπως αργό, αλλά από θέμα ευκολίας δεν έχω παράπονο.
Καταλαβαίνω απόλυτα τα περί teamviewer..
Για το θέμα της IP μιλάω από τη μεριά του τεχνικού ΚΕΠΛΗΝΕΤ (Αν δε θέλεις να επικοινωνήσεις με ΠΣΔ πρέπει προσωρινά ή μόνιμα να έχεις .10 ή .11 IP).
Αναφέρεις αργό VNC (το παρατήρησα και ΄γω), προτείνεις κάτι εναλλακτικό-γρήγορο σε γραφικό περιβάλλον; (για LTSP+thin μιλάμε πάντα)
Πολύ πιο γρήγορο είναι το NX, αναφέρεται κι αυτό κάπου στον οδηγό απομακρυσμένης διαχείρισης.
Όμως αυτό προϋποθέτει port forwarding στη θύρα του ssh από την πλευρά του "καθηγητή", ενώ δεν επιτρέπει εύκολα screen sharing, αλλά κυρίως remote desktop (ξεχωριστή είσοδος). Είναι πολύ βολικό για να μπαίνουμε από το σπίτι στο σχολείο.
Θεωρητικά υπάρχει και το xrdp δηλαδή remote desktop server με το ίδιο πρωτόκολλο που χρησιμοποιούν και τα Windows, αλλά δεν μου φαίνεται και πολύ σταθερό.
Ok. Το βλέπουμε..
Παράθεση από: alkisg στις 28 Μαρ 2011, 01:54:28 ΜΜ
Πολύ πιο γρήγορο είναι το NX, αναφέρεται κι αυτό κάπου στον οδηγό απομακρυσμένης διαχείρισης.
Ακολούθησα τις οδηγίες και παρατήρησα τα εξής:
1. Η εντολή:
sudo apt-get install openssh-server
δεν χρειάζεται γιατί στον LTSP είναι ήδη εγκατεστημένο.
2. Οι εντολές:
wget http://ts.sch.gr/repo/add-ppa.sh -O /tmp/add-ppa.sh
sh /tmp/add-ppa.sh freenx-team
sudo apt-get install freenx-server
είναι Ok!
3. Αλλά η εντολή:
sudo /usr/lib/nx/nxsetup --install
επιστρέφει:
sudo: /usr/lib/nx/nxsetup: command not found
Ωχ αυτές οι οδηγίες είναι αρχαίες!
Καινούργιες:
- Μην εγκαθιστάτε το freenx ούτε το αποθετήριό του. Αν τα βάλατε, βγάλτε τα! ;)
- sudo apt-get install neatx-server
Αυτό όλο κι όλο. Το έχουμε στο αποθετήριο και δεν χρειάζεται καμία ρύθμιση. Απλά το εγκαθιστάτε.
Παράθεση από: alkisg στις 01 Απρ 2011, 09:45:00 ΠΜ
Ωχ αυτές οι οδηγίες είναι αρχαίες!
Είναι ότι πιο φρέσκο από τη ts.sch.gr!
Δηλαδή η λογική των βημάτων είναι ίδια απλά αλλάζει ο freenx-server με τον neatx-server;
Από τη μεριά του ισχύουν τεχνικού τα ακόλουθα;
1. Επισκέπτεται τη σελίδα http://www.nomachine.com/select-package-client.php της
εταιρίας nomachine και κάνει λήψη του freenx client ανάλογα με το λειτουργικό
σύστημα που έχει.
2. Κάνει προσθήκη νέας σύνδεσης, προσθέτοντας τα στοιχεία που του έδωσε ο
καθηγητής για να συνδεθεί με τον προβληματικό κόμβο του ΣΕΠΕΗΥ.
Ναι
Δούλεψε και είναι αρκετά γρήγορο!
Αυτό που προτείνεις εδώ https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2331.msg33901#msg33901
προϋποθέτει ότι ο "τεχνικός" υποστηρίζει από ubuntu ή γίνεται και από windows;
Αυτό έχει ενσωματωθεί στα sch-scripts: Βοήθεια → Απομακρυσμένη βοήθεια → Τύπος σύνδεσης: κονσόλα (screen).
Προϋποθέτει ο "τεχνικός" να έχει ένα οποιοδήποτε Linux, έστω και το Damn Small Linux που τρέχει και μέσα από τα Windows.
Αν είσαι εκτός ΠΣΔ η wan ip του LTSP δεν "παίζει".
Δηλαδή από το σπίτι δεν μπορούμε να μπούμε στον server μέσω neatx client κάνοντας χρήση της 22 πόρτας του router του σχολείου μας.
Αντίθετα από άλλο σχολείο ή γενικά εντός ΠΣΔ (με τη wan ip του LTSP) μπορείς να κάνεις χρήση της πόρτας 22.
Κάθε σχολείο έχει 4 public IPs. Οι δύο από αυτές, η .10 και η .11 είναι για servers, δηλαδή αυτοί οι servers φαίνονται απευθείας απ' έξω χωρίς να χρειάζονται port forwarding κτλ.
Για λόγους ασφαλείας όμως οι θύρες κάτω από την 1024 είναι "κομμένες" από έξω και επιτρέπεται πρόσβαση σ' αυτές μόνο εντός του ΠΣΔ.
Έτσι, ένας τρόπος να συνδεθεί κανείς από το σπίτι του με το neatx είναι να ανοίξει το αρχείο /etc/ssh/sshd_config και κάτω από τη γραμμή
Port 22
να βάλει μια ακόμα γραμμή
Port 8022
και να επανεκκινήσει την υπηρεσία ssh με
sudo service ssh restart
και να πει στον nx client να χρησιμοποιήσει τη θύρα 8022 αντί της 22.
Μια χαρά Άλκη! Για άλλη μια φορά thanks..
Μπήκα με neatx στον ltsp και παρατήρησα ότι δεν εμφανίζεται ο networkmanager+γλώσσα. H "Περιοχή ειδοποίησης" υπάρχει χωρίς να εμφανίζει κάτι!
Φταίει η απομακρυσμένη ή κάτι άλλο;
Για τη γλώσσα, παράπονα και σχόλια στον bug tracker του neatx:
http://code.google.com/p/neatx/issues/detail?id=65
Για το εικονίδιο του network manager δεν ξέρω.
Ήθελα να προσθέσω δύο παλιά θέματα σχετικά με απομακρυσμένη διαχείριση έτσι ώστε όποιος ενδιαφέρεται να μην ψάχνει..
1) https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3263.0
2) https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2792.0
Παράθεση από: alkisg στις 22 Οκτ 2010, 08:22:49 ΜΜ
Αυτός που θέλει υποστήριξη τρέχει:
socat SYSTEM:"sleep 1 && exec screen -x",pty,stderr tcp:εξωτερική-ip-τεχνικού:5500 & exec xterm -e screen -l
δίνοντας αυτή την εντολή ένας φίλος μου (που ήθελα να τον βοηθήσω από απόσταση) βγάζει το μήνυμα
Παράθεση
can't execvp screen. No such file or directory.
το γράφω απέξω όπως το θυμάμαι μπορεί να διαφέρει λίγο, αλλά αναφερόταν σε αυτό το execvp, από ότι κατάλαβα κάτι σαν fork είναι και για αυτό μόλις ο φίλος κλείσει το xterm που του άνοιξε, κλείνει μαζί του και το terminal...
ο φίλος έχει natty και γω τα 10.04... πάντως από 10.04 σε 10.04 δούλεψε....
Τα απαραίτητα εργαλεία δεν είναι προεγκατεστημένα στο Ubuntu, αλλά τα εγκαθιστούν τα sch-scripts.
Επομένως πες στο φίλο σου να εγκαταστήσει τα πακέτα screen και socat.
το socat το ειχαμε βαλει γιατι εβγαζε αντιστοιχο μηνυμα.. βαλαμε και το screen και τωρα κρασαρει με την παραπανω εντολη... :(
συγκεκριμενα καταρρεει ο x προφανως.. βγαζει ολομαυρη οθονη με προτροπη για login
θελει τπτ αλλο;
Το socat και το screen δεν θα έπρεπε καν να έχουν τη δυνατότητα να κρασάρουν τον X server, αφού είναι προγράμματα κονσόλας...
Το δοκίμασα με 10.04 από τη μία και 11.04 από την άλλη και έπαιξε μια χαρά, δεν ξέρω τι μπορεί να φταίει στον υπολογιστή του, πιστεύω ότι κάνει κάποιον λάθος χειρισμό.
έλα Άλκη, τελικά τα καταφέραμε... βγάλαμε-ξαναβάλαμε τα socat screen και μετά από επανεκκίνηση δούλεψε.. :) ποιός ξέρει τι έφταιγε...