ΓΕΛ: Back to the Past

Ξεκίνησε από veni, 13 Μαΐου 2015, 12:22:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Laertis

Παράθεση από: evry στις 07 Μαρ 2020, 01:29:35 ΠΜ
Για το θέμα του γνωστικού αντικειμένου ο κλάδος έχει τεράστια ευθύνη.
Να θυμίσω ότι υπήρχε ένα μάθημα που λεγόταν Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα?
Είχε κατά τη γνώμη μου ένα εξαιρετικό βιβλίο. Παραθέτω τον σύνδεσμο:
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSB103/173/1204,4404/
Αρχικά ήταν μάθημα κατεύθυνσης και μετά έγινε επιλογής. Πόσοι καθηγητές το στήριξαν αλήθεια? Όλοι/ες προτιμούσαν να κάνουν πολυμέσα. Θυμάμαι καθηγητές να κάνουν στην Γ Λυκείου Gimp και photoshop λες και διδάσκουν σε ΙΕΚ και όχι σε σχολείο.


Καλά τα λες Ευριπίδη, αλλά το 1999 -2001 υπήρχαν ελάχιστοι συνάδελφοι που θα μπορούσαν να διδάξουν αυτό μάθημα. Ο νοών νοείτω...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

evry

ΧΑΧΑ
και μεταξύ αυτών ακόμα λιγότεροι που ήθελαν να το διδάξουν!
Πάντως το βιβλίο αυτό ίσως να είναι και το καλύτερο σχολικό βιβλίο πληροφορικής που έχει βγει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

Σαν επιλογής, με αυτό τον όγκο δεδομένων και την εμβάθυνση που ζητάει, ήταν καταδικασμένο. Ποιος θα δίνει πανελλαδικές και θα κάνει ένα τέτοιο επιλογής;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ilias_s

Παράθεση από: evry στις 07 Μαρ 2020, 01:29:35 ΠΜ
Για το θέμα του γνωστικού αντικειμένου ο κλάδος έχει τεράστια ευθύνη.
Να θυμίσω ότι υπήρχε ένα μάθημα που λεγόταν Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα?

evry, το μάθημα επιλογής Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων & Λειτουργικά Συστήματα ήταν το μοναδικό εξεταζόμενο μάθημα επιλογής του κλάδου μας. Τα υπόλοιπα δεν εξετάζονταν (πολυμέσα, εφαρμογές πληρ/κής). Δεν είχε ελπίδα να επιλεγεί από ικανό αριθμό μαθητών για να δημιουργηθεί καν τμήμα.

Φυσικά, όχι πως αν το επέλεγαν δεν θα ήταν και αρκετοί αυτοί που με βαριά καρδιά και ΑΝ θα το έκαναν...

evry

Πράγματι το μάθημα αυτό ήταν το μόνο εξεταζόμενο και είχε και δύσκολη ύλη
όμως:
1) Παίζει ρόλο πως ο καθηγητής το πλασάρει στους μαθητές
2) Θα μπορούσαν να γίνουν μικρά τμήματα με μαθητές που σίγουρα θα ενδιαφέρονταν
3) Σε όσα σχολεία πήγα δεν θυμάμαι ποτέ να το πρότειναν στους μαθητές. Το έκρυβαν! Οι μαθητές δεν ήξεραν καν ότι υπάρχει τέτοιο μάθημα και οι καθηγητές το είχαν ήδη ξεχάσει.

Κάνω λοιπόν την εξής ερώτηση: Ποιο από τα δυο βιβλία είναι καλύτερο για το μάθημα της Β Λυκείου, Επιστήμη των Η/Υ, αυτό που χρησιμοποιείται τώρα ή το παραπάνω βιβλίο με κάποιες αλλαγές? Ρίξτε του μια ματιά, είναι πραγματικά βιβλίο για εισαγωγή στην επιστήμη των Η/Υ, απλά χρειάζεται να προστεθεί μια ενότητα αλγοριθμικής/προγραμματισμού, και κάποια σύγχρονα θέματα, π.χ. blockchain, τεχνητή νοημοσύνη κλπ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Συμφωνώ
Αλλά ποιος θα το διδάξει...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ilias_s

Evry, εγώ, ερχόμενος από ΤΕΕ/ΕΠΑΛ, γνώριζα μόνο πως υπήρχε ένα μάθημα με αυτό τον τίτλο ως επιλογή. Τρεις-τέσσερις διευθυντές που έτυχε να συζητήσουμε παλιότερα το θέμα, με χρόνια εμπειρίας σε αυτές τις θέσεις, δεν γνώριζαν πως το μάθημα είναι εξεταζόμενο! Η μία μάλιστα που ήταν κλ. ΠΕ19, χρόνια δ/ντρια σε ΓΕΛ, είχε οργανική σε ...γυμνάσιο, οπότε και όλη η διδακτική εμπειρία της ήταν εκεί! (και μη μου πεις "τι μάθημα έκανε στο Λύκειο???" γιατί ξέρουμε πολύ καλά πως τα χρόνια "των παχιών αγελάδων" πάρα πολλοί δ/ντές έκαναν από ελάχιστες έως μηδενικές ώρες μάθημα... )

1) Ευθύνες του κλάδου (και του Υπουργείου) :

Σκέψου, λοιπόν, ποιοι και σε τι ποσοστό υπηρετούσαν (και υπηρετούν ακόμα!) στα ΓΕΛ. Ποιοί θα "πλάσσαραν" το μάθημα; Στις πόλεις πολλοί παλιοί "οργανικά τοποθετημένοι" δεν μπορούσαν να υποστηρίξουν το μάθημα. Εμείς οι "νεότεροι" κάθε Σεπτέμβρη περιμέναμε να μας πουν σε ποιο σχολείο θα πάμε. Όσοι από εμάς έχουμε οργανικές σε ΓΕΛ, τις πήραμε μετά από πολλά χρόνια. Οι σύμβουλοί μας που σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και σήμερα είναι άσχετου κλάδου με μεταπτυχιακό σε κάποιο τομέα της πληροφορικής (πόσοι έκαναν μεταπτυχιακό στην Ελλάδα στα Λ.Σ???);

2) Μάθημα της Β' λυκείου

Το βιβλίο των ΛΣ με ορισμένες προσθήκες, όπως είπες, θα γινόταν καλύτερο από το ήδη υπάρχον. Το υπάρχον έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως "όχι το καταλληλότερο" από τα τρία που είχαν αρχικά προταθεί. Ειδικά για "Εισαγωγή στην Επιστήμη των Η/Υ" μάλλον είναι ήδη καταλληλότερο από το υπάρχον. Αυτό που έχουμε τώρα κατά βάση την "αλγοριθμική" παρουσιάζει. Φυσικά, το μεγαλύτερο πρόβλημα του μαθήματος παραμένει το ότι είναι 1ωρο.

Laertis

Παράθεση από: evry στις 07 Μαρ 2020, 07:44:53 ΜΜ
ΧΑΧΑ
και μεταξύ αυτών ακόμα λιγότεροι που ήθελαν να το διδάξουν!
Πάντως το βιβλίο αυτό ίσως να είναι και το καλύτερο σχολικό βιβλίο πληροφορικής που έχει βγει.
Όντως το βιβλίο ήταν εξαιρετικό κι είχα την τιμή να το διδάξω για μια χρονιά στην κατεύθυνση τη χρονιά 1999-2000. Κι ακολουθεί μια παραβολή !
Παλιά υπήρχαν τα αυτοκίνητα Lada. Και 100άρα βενζίνη να έβαζες σε Lada, πάλι Lada θα ήταν  ;D

Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

dpa2006

#893
Παράθεση από: evry στις 07 Μαρ 2020, 01:29:35 ΠΜ
Για το θέμα του γνωστικού αντικειμένου ο κλάδος έχει τεράστια ευθύνη.
Να θυμίσω ότι υπήρχε ένα μάθημα που λεγόταν Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα?
Είχε κατά τη γνώμη μου ένα εξαιρετικό βιβλίο. Παραθέτω τον σύνδεσμο:
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSB103/173/1204,4404/
Αρχικά ήταν μάθημα κατεύθυνσης και μετά έγινε επιλογής. Πόσοι καθηγητές το στήριξαν αλήθεια? Όλοι/ες προτιμούσαν να κάνουν πολυμέσα. Θυμάμαι καθηγητές να κάνουν στην Γ Λυκείου Gimp και photoshop λες και διδάσκουν σε ΙΕΚ και όχι σε σχολείο.



Έχεις απόλυτο δίκιο!
το βιβλίο/μάθημα είχα την τύχη να το διδάξω σε φροντιστήριο και το χρησιμοποίησα αργότερα ως βοηθητικό σύγγραμμα για ΙΕΚ...
Οι δε συγγραφείς είναι καταξιωμένοι επιστήμονες Μηχανικών Υπολογιστών/ Πληροφορικής και το βιβλίο αν θυμάσαι καλά είχε βοήθημα από το εμπόριο και υποστηρικτικό site...
Το οποίο υποστηρικτικό σαιτ περιελάμβανε λογισμικό το οποίο έχω χρησιμοποιήσει σε ΙΕΚ διδάσκοντας Αρχιτεκτονική Υπολογιστών και Λειτουργικά Συστήματα.
Εδώ το Βιβλίο
http://www.pi-schools.gr/content/index.php?lesson_id=1&ep=67&c_id=281
και εδώ το υλικό
πρώτα εδώ
http://www.pi-schools.gr/content/index.php?lesson_id=1&ep=66
Ιστοσελίδα μαθημάτων Πληροφορικής Γενικής Παιδείας   
http://www.pi-schools.gr/lessons/computers/lykeio/math_lyk.php

Επειδή έχουν "κρύψει' το υλικό
εδώ
https://web.archive.org/web/20090224011652/http://pi-schools.sch.gr/download/lessons/computers/lykeio/books/texnologia.html
και στο παρακάτω λινκ  βρίσκουμε το υποστηρικτικό λογισμικό ΤΡΙΤΩΝ
https://web.archive.org/web/20081209040319/http://pi-schools.sch.gr/download/lessons/computers/lykeio/books/technology-operating-system/sw-test.htm
Δυστυχώς χωρίς web archive οι σελίδες κάνουν redirect στην αρχική του ΠΙ...

Οι Εφαρμογές Αβακας(προσομοίωση CPU/βασισμένη και απλοποιημένη υλοποίηση του ΕΚΥ του Μετσοβείου που διδασκόταν πολλά χρόνια - http://www.cslab.ece.ntua.gr/courses/CompIntr/EKY/ οι ομοιότητες είναι εμφανής αν δει κάποιος το βιβλίο και τις σημειώσεις)
ακόμα και τώρα τρέχει
εξαιρετικές εφαρμογές γραμμένες σε Java και Macromedia Director(αν θυμάμαι καλά η εφαρμογή για τα συστήματα αρίθμησης)
αυτή που μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση ήταν ο Πρωτέας που δημιουργούσε γράφους προβαδίσματος. Τρομερό εργαλείο αν θέλεις να διδάξεις τα βιβλία Αρχιτεκτονική Υπολογιστών και Λειτουργικά Συστήματα των Παπακωνσταντίνου-Τσανάκα-Φραγκάκη μικρογραφία των οποίων είναι η Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα.

Η ιστοσελίδα του ΤΡΙΤΩΝ υπάρχει ακόμη onlinehttp://www.pi-schools.gr/download/lessons/computers/lykeio/books/technology-operating-system/sw-test.htm
Έχουμε όλοι ευθύνη για την κατάργηση του εν λόγω μαθήματος.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

evry

Τι να μας πει τώρα το παραπάνω βιβλίο! Κάποιοι κάποτε έλεγαν για αυτό το βιβλίο:
"Αυτά είναι ύλη πανεπιστημίου, όποιος θέλει να τα διδάξει και να το παίξει επιστήμονας να πάει στο πανεπιστήμιο, εδώ είναι σχολείο"

Πάω στοίχημα ότι μετά από αυτά που ζούμε τώρα σίγουρα θα βρεθούν κάποιοι φωστήρες ΤΠΕ να εισάγουν στην ύλη της πληροφορικής κανένα κεφάλαιο για εξ'αποστάσεως εκπαίδευση, distance lerarning κλπ. Τι λέτε?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dpa2006

 Μάντης είσαι...?  ::) :)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

dpa2006

Παράθεση από: evry στις 19 Μαρ 2020, 08:23:37 ΜΜ
Τι να μας πει τώρα το παραπάνω βιβλίο! Κάποιοι κάποτε έλεγαν για αυτό το βιβλίο:
"Αυτά είναι ύλη πανεπιστημίου, όποιος θέλει να τα διδάξει και να το παίξει επιστήμονας να πάει στο πανεπιστήμιο, εδώ είναι σχολείο"

Πάω στοίχημα ότι μετά από αυτά που ζούμε τώρα σίγουρα θα βρεθούν κάποιοι φωστήρες ΤΠΕ να εισάγουν στην ύλη της πληροφορικής κανένα κεφάλαιο για εξ'αποστάσεως εκπαίδευση, distance lerarning κλπ. Τι λέτε?

Ακριβώς αυτά έλεγαν...
Ο δε ιδιοκτήτης ήταν ΠΕ04.04...
Όλα μπορούν να μεταφερθούν στη Δευτεροβάθμια με λίγη προσπάθεια και καλή θέληση.
Computer Science not equals Office Automation...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

nikosx

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/319545_sarotiko-nomoshedio-kerameos-allazoyn-ta-panta-se-oli-tin-paideia-en-meso

Ενίσχυση Πληροφορικής λέει σε Γυμνάσιο και Λύκειο - 5 τα εξεταζόμενα στη Γ Λυκείου - και άλλα. Για να δούμε...
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

petrosp13

#898
5 τα εξεταζόμενα για απόλυση
Στις Πανελλαδικές δεν αλλάζει κάτι
Μόνο οι ώρες θα μειωθούν για κάθε μάθημα, όπως και η ύλη

ΥΓ. Δίνουν ότι θα μπουν συντελεστές βαρύτητας και πάλι ανά σχολή. Θα δούμε πάλι ΑΟΘ για σχολές Πληροφορικής..
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Eri

%u039B%u03AC%u03B8%u03BF%u03C2 %u03AC%u03BB%u03BB%u03BF %u03B5%u03AF%u03B4%u03B1!