Επιλογής Α' Λυκειου

Ξεκίνησε από elenitaaaaa, 16 Σεπ 2013, 10:29:04 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Eri

Σε συνομιλια που ειχα με τον συμβουλο μου ειπε οτι οι 2 ασκησεις μπορει να
ειναι κ στους Η/Υ.
Παραδειγμα 2 προγραμματα σε Γλωσσα η οποιο προγραμματιστικο περιβαλλον χρησιμοποιησατε μπορειτε να βαλετε τους μαθητες να τα γραψουν στο εργαστηριο
στους Η/Υ να τα τυπωσετε να μπει σφραγιδα και υπογραφη κ να διορθωθει αυτο
ως ασκησεις. Διαφορετικα στο χαρτι κανονικα οπως και τα θεματα θεωριας..

tanius76

Παράθεση από: vigor στις 05 Μαΐου 2014, 06:40:03 ΜΜ
Συνάδελφε η εξεταστέα ύλη έχει ορισθεί εδώ και καιρό από το ΥΠΑΙΘ, πριν το μάθημα βγεί εκτός τράπεζας θεμάτων για την φετινή χρονιά.
Η εξεταστέα έχει αναρτηθεί σε μήνυμα από τον χρήστη "elenitaaaaa" στο παρόν θέμα εδώ
Παράθεση από: vigor στις 05 Μαΐου 2014, 06:40:03 ΜΜ
Συνάδελφε η εξεταστέα ύλη έχει ορισθεί εδώ και καιρό από το ΥΠΑΙΘ, πριν το μάθημα βγεί εκτός τράπεζας θεμάτων για την φετινή χρονιά.
Η εξεταστέα έχει αναρτηθεί σε μήνυμα από τον χρήστη "elenitaaaaa" στο παρόν θέμα εδώ

Βασικά, το ερώτημα είναι αν μπορούμε να μειώσουμε την εξεταστέα-διδακτέα ύλη, μια και το μάθημα δίνεται ενδοσχολικά?

tanius76

Παράθεση από: vigor στις 06 Μαΐου 2014, 10:30:37 ΜΜ
Με μια πιο προσεκτική ματιά στην εξεταστέα ύλη και στην διδακτέα, διαπίστωσα ότι η διδακτέα είναι 232 σελίδες και η εξεταστέα που έχει ορισθεί με ΦΕΚ είναι 181 σελίδες. Τα 2/3 της διδακτέας είναι 155 σελίδες. Η εξεταστέα δηλαδή που έχει ορίσει το ΥΠΑΙΘ είναι 26 σελίδες παραπάνω από το ανώτατο όριο, με δεδομένο ότι η εξεταστέα ύλη πρέπει να μεταξύ της μισής διδακτέας και των 2/3 αυτής !

Σκέφτομαι να αφαιρέσω τα κεφάλαια 3 και 4. Τι λέτε συνάδελφοι ? Εσείς έχετε αποφασίσει αν θα τροποποιήσετε την ύλη από την στιγμή που δεν εξετάζεται μέσω τράπεζας θεμάτων το μάθημα και το βιβλίο δεν είναι και ότι καλύτερο όπως βέβαια ξέρουμε εδώ και χρόνια ?

Έχουμε επίσης κάποιο νέο σχετικά με το αν θα εξετασθεί το μάθημα και εργαστηριακά ?

Εγώ σκέφτομαι να αφαιρέσω το κεφάλαιο 12, μια και δεν με έφτασε ο χρόνος να το κάνω!

vigor

Πληροφορήθηκα από συναδέλφους ότι δεν μπορούμε να τροποποιήσουμε την εξεταστέα ύλη που έχει δώσει το ΥΠΑΙΘ και για την οποία δεν λαμβάνει υπόψη ότι πρέπει να είναι μεταξύ του 50% και των 2/3 της διδακτέας.

gergerman

Καλησπέρα συνάδελφοι. Δεν ξέρω εσάς αλλά αυτό το μάθημα με ταλαιπώρησε πάρα πολύ από την αρχή της χρονιάς. Με τεράστια ύλη, με μη σαφείς οδηγίες του τύπου "κάνε όλη τη θεωρία της επιστήμης των υπολογιστών αλλά μην πεις τα πολύ τεχνικά"( οδηγία εγγράφου 1/10) και με το φόβο της τράπεζας θεμάτων προσπάθησα να καλύψω τη θεωρία. Είναι όμως τόσες πολλές οι έννοιες και τόσο δύσκολο το βιβλίο, που τα παιδιά από ένα σημείο και μετά χάθηκαν. Πλέον με δεδομένη τη μη τράπεζα θεμάτων θεωρώ απαραίτητο το να τους δώσω ερωτήσεις( γύρω στις 30) με τις πιο σημαντικές έννοιες της εξεταστέας ύλης. Πάντως νομίζω ότι η εξεταστέα ύλη είναι συγκεκριμένη και δεν μπορεί να αφαιρεθεί. Εγώ π.χ. το τελευταίο κεφάλαιο το έκανα σε ένα μάθημα και είπα τα άκρως απαραίτητα...

Σχετικά με τις ασκήσεις, άλλο μπάχαλο και εκεί. Στην αρχή είπαν για ηλεκτρονικά αρχεία. Έκανα λοιπόν open office ρίχνοντας βάρος στη θεωρία.
Mετά είπαν για προβλήματα. Αναγκάστηκα να κάνω λίγη ΓΛΩΣΣΑ. Τώρα θα βάλω μια άσκηση με pixels , fps, bits ,ppi και ένα εύκολο θέμα στη γλώσσα(π.χ. υπολογισμός εμβαδόν τριγώνου). Αλλά πάλι εκεί φοβάμαι ότι θα γίνει πατατράκ ....   

Εγώ πάντως νομίζω ότι η εξέταση είναι στο χαρτί. Αλλιώς πρέπει να βγάλεις τόσα θέματα όσες και οι ομάδες που θα είναι στον υπολογιστή για να είναι διαφορετικά μεταξύ τους.

100 μαθητές/10 υπολογιστές = 10 θέματα = 10 βάρδιες 
10 βάρδιες*30 min (τουλ.) /βαρδια = 300 = όλη η μέρα !!!!!!

kadafi

Συνάδελφοι καλημέρα,
το Προεδρικό Διάταγμα 68 ΦΕΚ α110/2014 που εκδόθηκε στις 7/5/14 για το μάθημα επιλογής Εφαρμογές Υπολογιστών της Α' αναφέρει τα εξής:

1. Η γραπτή εξέταση στο μάθημα Εφαρμογές Πληρο−
φορικής στην Α΄ τάξη Ημερήσιου και Α΄ και Β΄ τάξεις
Εσπερινού Γενικού Λυκείου περιλαμβάνει θέματα δια−
βαθμισμένης δυσκολίας και συγκεκριμένα:
α) δύο (2) θέματα θεωρίας,
β) δύο (2) θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων.
Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις δια−
φόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η
κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μα−
θητών, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων
για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συ−
μπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με
σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.
Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον
έλεγχο της ικανότητας του μαθητή να χρησιμοποιεί, σε
συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για
την επίλυσή τους.
Η βαθμολογία προκύπτει κατά 50% από τα θέματα
της θεωρίας (2x25%) και κατά 50% από τις ασκήσεις ή
τα προβλήματα (2x25%).


Δεν αναφέρεται πουθενά για εξέταση των ασκήσεων στους υπολογιστές του εργαστηρίου
Ελευθερίου Κωστής
Μηχανικός Υπολογιστών
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ20)

Πέτρος Κ.

Παράθεση από: kadafi στις 14 Μαΐου 2014, 12:09:31 ΜΜ
Δεν αναφέρεται πουθενά για εξέταση των ασκήσεων στους υπολογιστές του εργαστηρίου

Εξάλλου, αν ένας μαθητής ζητήσει αναβαθμολόγηση, πως θα εγγυηθούμε την ακεραιότητα του ψηφιακού παραδοτέου;
Ο οποιοσδήποτε θα μπορούσε να μας κατηγορήσει για αλλοίωση του!


gimnasio

Σε μας ο σύμβουλος είχε πει ότι θα είναι μόνο γραπτές οι εξετάσεις και ότι δε θεωρείται εργαστηριακό μάθημα με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τη μείωση του ωραρίου.....

eurih70

Παράθεση από: gimnasio στις 17 Μαΐου 2014, 10:06:02 ΠΜ
Σε μας ο σύμβουλος είχε πει ότι θα είναι μόνο γραπτές οι εξετάσεις και ότι δε θεωρείται εργαστηριακό μάθημα με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τη μείωση του ωραρίου.....
Είναι εργαστηριακό μάθημα, δεδομένου ότι κατά τη διάρκεια της χρονιάς χρησιμοποιείται εργαστήριο, σύμφωνα και με τις οδηγίες. Απλά η εξέταση είναι γραπτή εξ ολοκλήρου. Αυτή είναι η εντύπωση μου (και η κοινή λογική...)

amichail

Το μάθημα είναι θεωρητικό (όσον αφορά τις αναθέσεις - δηλαδή ένας καθηγητής) και γίνεται στο εργαστήριο (όσον αφορά την ουσία). Τα ίδια λέει εξάλλου και το Πρόγραμμα Σπουδών για το έρμο νέο μάθημα της Β Λυκείου.
Όπως επίσης και των ΕΠΑΛ στις Ομάδες προσανατολισμού όπου υπάρχει και επίσημη γνωμοδότηση ότι το μάθημα "ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Πληροφορικής" είναι ΠΡΟΦΑΝΩΣ θεωρητικό, ως εισαγωγικό μάθημα.  ::)
Ότι συμφέρει το Υπουργείο και όχι τα παιδιά, δυστυχώς.
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

panastros

Θα μπορούσε κάποιος συνάδελφος να ανεβάσει, ενδεικτικά, είτε τα θεματα που έβαλε στο σχολείο του, είτε ένα ενδεικτικό σετ από (κυρίως) ασκήσεις; Βέβαια αυτό εξαρτάται και από το τι έχει διδαξει όλη τη χρονιά, αλλά... για το καλό!!!

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα συνάδελφοι ...

εχθές με πήρε τηλέφωνο ένας μαθητής που έμεινε λέει στο μάθημα της πληροφορικής, έπρεπε να γράψει 4 και έγραψε 2, και θέλει να κάνουμε 1-2 ώρες να του πω κάποια βασικά ... σήμερα τυχαίνει και έχω μάθημα μέχρι αργά, οπότε αν μπρεί κάποιος συνάδελφος να απαντήσει

1) το μάθημα είναι το εφαρμογές πληροφορικής έτσι ???? :laugh: :D  ??? δεν έχω ασχοληθεί ξανά, και ο μαθητής δεν ξέρει να μου πει, γενικά πληροφορική μου λέει

2) μήπως υπάρχει κάπου η ύλη ?? στα links εδώ δεν οδηγούν κάπου

3) ξέρει κάποιος κανά δυο sos Που λέμε να δώσω βάση?? τέτοια ώρα τέτοια λόγια ...

4) τράπεχα θεμάτων υπάρχει στο μάθημα ?? λίγο που έψαξα  στα πεταχτά δεν βρήκα κάτι ...

ευχαριστώ

Laertis

1) Ναι
2) http://pe19.gr/%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AD%CE%B1-%CF%8D%CE%BB%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CF%82-%CF%80%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF/

και γενικώς για το μάθημα :  http://pe19.gr/tag/%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CF%82-%CF%80%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82/

3) sos δεν υπάρχουν, η θεωρία προέρχεται απο την παραπάνω ύλη και οι ασκήσεις αναλόγως με το τι έκανε ο καθηγητής στη διάρκεια της χρονιάς π.χ Προγραμματισμός : scratch ή αλγοριθμική ή γλώσσα, Πολυμέσα : διαχείριση & επεξεργασία εικόνας ή ήχου κλπ.

4) Δεν ισχύει η τράπεζα θεμάτων για τα μαθήματα επιλογής. Ο καθηγητής βάζει όλα τα θέματα (2 θεωρία + 2 ασκήσεις).

Καλή δύναμη
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Λαμπράκης Μανώλης

Σε ευχαριστώ συνάδελφε, και συγνώμη για τις ερωτήσεις του στυλ "ποια είναι τα sos", αλλά εχθές που μου είπε μέχρι αύριο, με φουλ πρόγραμμα, υποθέτω ό,τι προλάβω να δω είναι (σαν μαθητής την τελευταία στιγμή, που να με άκουγαν οι μαθητές μου να άρχιζαν το δούλεμα  :laugh: :D ;D )

ευχαριστώ ξανά καλό απόγευμα