Επιλογής Α' Λυκειου

Ξεκίνησε από elenitaaaaa, 16 Σεπ 2013, 10:29:04 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Υποτίθεται ότι υπάρχει τράπεζα για τα βασικά μαθήματα τουλάχιστον
Μην περιμένετε να βγάλουν τράπεζα για μια δευτερεύουσα επιστήμη σαν την δική σας τόσο νωρίς
Τον Μάρτιο καλά είναι;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

P.Tsiotakis

Τράπεζα δεν υπάρχει για τίποτα

μόνο νπδδ υπάρχουν απο οσο γνωρίζω

evoy

Πολύ καλή δουλειά Παναγιώτη!
Υπάρχουν άλλες αντίστοιχες από συναδέλφους για τα άλλα κεφάλαια;
Γιατί φαντάζομαι όλοι ψαχνόμαστε αυτή τη στιγμή, οχι μόνο στο τι θα διδάξουμε μόνο, αλλά και πως αυτό θα γίνει αποτελεσματικά για να αντιμετωπιστεί η τελική εξέταση. Φαντάζομαι μας προβληματίζει το  πως θα προετοιμάσουμε τα παιδιά για την εξέταση του 50% των θεμάτων που δεν θα ελέγχεται από εμάς.
Μια σκέψη:
Δεδομένου ότι δεν έχουμε τράπεζα θεμάτων για να κατευθυνθούμε στον τρόπο εξέτασης ίσως θα έπρεπε όπως γίνεται και στην ΑΕΠΠ, να αρχίσουμε να προτείνουμε και να ανταλλάσσουμε  τεστάκια και διαγωνίσματα, τα οποία σε τελευταία ανάλυση μπορούν να  αποτελέσουν  το πρώτο υλικό για αυτούς που θα φτιάχνουν την τράπεζα θεμάτων. 

gimnasio

για διαγώνισμα  ξέρουμε αν θα είναι μόνο γραπτό ή και άσκηση στο εργαστήριο;

περιμένουμε κάποιο προεδρικό διάταγμα σχετικά με το μάθημα;

Γιάννης Σ.

Παιδιά, δεν ξέρω αν το έχει ανεβάσει κάποιος αλλά στο έγγραφο αυτό του υπουργείου (αρχές Οκτωβρίου 2013) διευκρινίζονται πολλά σημεία που αφορούν τις εφαρμογές της Α΄ (Σελ. 79)

evoy

έχει κάποιος βάλει διαγώνισμα στην Α Λυκείου; Πως έβαλε τα εργαστηριακά θέματα; εντός εξέτασης ή εκτός; Με δεκα μηχανηματα και 27 μαθητές πως έγινε η εξέταση;
Αν έχει κάποιος μια ιδέα ας βοηθήσει. Από ύλη που βρισκόσαστε;

Rathaniel

Έχω τελειώσει το 3ο κεφάλαιο και μπήκα σήμερα στο 4ο.

Επίσης, έχουμε στο σχολείο διδάξει την δομή ακολουθίας (και αρκετά είδη προβλημάτων) σε www.pseudoglossa.gr 

Αν ισχύσει αυτό που λέει το υπουργείο, είμαστε πανέτοιμοι να εξετάσουμε δικτυακά με το pseudoglossa.info

Απλά, θέλω να έχω το κολ.....κι μου και των μαθητών μας καλυμμένο.Γι'αυτό προχωρήσαμε έτσι .
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

Laertis

Εγώ αφού τελείωσα το 3ο και 4ο κεφάλαιο, μπήκα στο 11ο και κανω λίγο πολυμέσα, συμπίεση & δ/χση ήχου και εικόνας. Αφήνω τον προγραμματισμό για το Β' τετράμηνο.
Τους έβαλα ένα τεστάκι στους υπολογιστές με δραστηριότητες διάρκειας 45' και τώρα σκέφτομαι να τους βάλω και ένα γραπτό επαναληπτικό για ναείμαι καλυμένος. Δε ξέρω, αλλά αφού εξετάζεται γραπτά μάλλον είναι υποχρεωτικό το διαγώνισμα στο Α΄τετράμηνο.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

lef

Συνάδελφοι το θέμα δεν είναι τί θα αποφασίσουμε εμείς ατομικά ή σε επίπεδο σχολικής μονάδας να κάνουμε από τα κεφ 3-4, 11 κλπ

Π.χ. ακολουθώντας το ενδεικτικό πρόγραμμα του υπουργείου, στο κεφ. 4. έκανα μόνο την περίληψη του κεφαλαίου (τη μισή σελίδα στο τέλος - περιττό να σας πώ ότι στο τεστάκι που τους έβαλα στη μισή αυτή σελίδα πήρα αρκετούς βαθμούς ΠΡΟ-ΠΟ και την πλειοψηφία κάτω από τη βάση, πήρα βέβαια και ελάχιστα 20άρια ... )

Το κεφ. 11 είναι τόσο τεχνικά διατυπωμένο και στην πράξη δυσνόητο που αν επιχειρήσω να το κάνω έστω και περιληπτικά στο ενδεικτικό 8ωρο και τους βάλω και ωριαίο, θα κλάψουν μανούλες.

Το κομβικό σημείο στο πως και τί πρέπει να διδαχτεί, είναι το αν θα εφαρμοστεί η Τράπεζα.Γιατί αν την εφαρμόσουν θεωρώ ότι ΔΕΝ είμαστε καλυμμένοι κάνοντας απλά αυτό που εμείς θεωρούμε "ενδεικνυόμενο",  "σωστό" ή "εύκολο". Τι θα γίνει δηλαδή αν πέσει μια ερώτηση από κομμάτι του κεφαλαίου που τους πώ να μην το διαβάσουν; Δεν θα βρεθούμε με το πιστόλι στον κρόταφο τον Ιούνιο κατηγορούμενοι από μαθητές, γονείς και υπουργείο; Π.χ. στη διεύθυνση μου έγινε πέρσι καταγγελία από γονιό σε καθηγητή ότι έβαλε θέμα από ύλη που δεν είχε καλύψει στην τάξη. Φαντάζεστε τι πρόκειται να γίνει; Εκτός αν μας δώσουν τη δυνατότητα να χτυπάμε "next" στη βάση μέχρι να μας προκύψει ερώτηση που μας .... "αρέσει"  γιατί την έχουμε καλύψει ...

Νομίζω ότι συμφωνούμε όλοι ότι μέσα στις 26 ώρες που προτείνουν για τη θεωρία, δεν υπάρχει περίπτωση να καλύψει κανείς ικανοποιητικά τις σελίδες ύλης 5 κεφαλαίων. Όπως είναι πραγματικά ουτοπικό να καλύψεις τα πρακτικά θέματα σε άλλες 26. Εγώ π.χ. έχω αποφασίσει να τους κάνω ψευδογλώσσα-ΓΛΩΣΣΑ στο κομμάτι του  προγραμματισμού μέχρι το σημείο της δομής επιλογής, άντε ίσως και καμία Για. Δεν θα χρειαστώ τουλάχιστον 8 ώρες (και λίγες τις λέω!) για να εξηγήσω την γλώσσα, να κάνω παραδείγματά και ασκήσεις στον πίνακα ή μέσω netop και να τους αφήσω και 2-3 ώρες να πειραματιστούν μόνοι τους; Και πώς θα καλύψω στις υπόλοιπες 16 ώρες όλα τα υπόλοιπα εργαστηριακά;

Μ'αρέσει που προτείνουν C++ και άλλα λοιπά πακέτα. Πόσο στην κοσμάρα τους πρέπει να είναι οι άνθρωποι;

Και τέλος, ας μου εξηγήσουν τα αστέρια του υπουργείου ΠΩΣ θα πραγματοποιηθεί το ωριαίο διαγώνισμα με ύλη 40-60 θεωρία-εργαστήριο με 25,26,27 μαθητές και 7,10, 11 ΗΥ και πολύ περισσότερο πώς και πού θα εξεταστούν 90 παιδιά που έχει το σχολείο μου στις Ε.Π. μέσα σε 2 ώρες τον Ιούνιο, χωρίς να έχω διαρροή θεμάτων, χωρίς αντιγραφή, χωρις να τους βάλω γελοίο πρόγραμμα του στυλ "Hello World" .....

Παρεμπιπτόντως, συναδέλφισσα έθεσε αυτά τα ερωτήματα στο σχολικό σύμβουλο της περιοχής και 1 μήνα μετά ακόμα περιμένει απάντηση... Προτείνω να αρχίσουμε μαζικό βομβαρδισμό στους συμβούλους μας με  ερωτήσεις για τα θέματα που έχουν προκύψει ώστε να πιέσουν με τη σειρά τους το υπουργείο, γιατί προβλέπω να έχουμε κακά ξεμπερδέματα μ'αυτό το μάθημα.

pgrontas

Συμφωνώ.
Επίσης θα ήθελα να ρωτήσω κάτι επειδή στο Γυμνάσιο έχω κάνει μόνο Γ Γυμνασίου και δεν ξέρω την ύλη στην Α και Β. Κάνουν τα παιδιά στην Α και Β για πολυπρογραμματισμό και διαχείριση μνήμης, ώστε να θεωρείται διδαχθείσα λύση το ΚΕΦ4 και να χρειάζεται μόνο ενίσχυση προυπάρχουσας (sic) γνώσης;

Προσωπικά μόλις τελείωσα το ΚΕΦ3 το οποίο μου πήρε περίπου 6 ώρες (κάνω μία φορά την εβδομάδα θεωρία και μία πρακτική - εργαστήριο). Διαπίστωσα ότι οι μαθητές είτε δεν έχουν διδαχθεί βασικά πράγματα είτε δεν θυμούνται τίποτα. Για παράδειγμα ούτε ένας από τους 40 μαθητές που έχω δεν μπορούσε να αναφέρει έστω και μία διαφορά RAM και σκληρού δίσκου.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

dski

#40
Παναγιώτη,

Στην Α' Γυμνασίου στο Κεφάλαιο 5 για το Λογισμικό γίνεται μια αναφορά στο ότι τα προγράμματα φορτώνονται στη μνήμη, ότι το Λ/Σ ελέγχει την εκτέλεση των προγραμμάτων και εκεί μπορεί κανείς να αναφέρει κάτι για το πως ο Η/Υ καταφέρνει να εκτελεί "ταυτόχρονα" πολλά προγράμματα αλλά στο βιβλίο δεν υπάρχει κανενός είδους εμβάθυνση.

Ρίξε μια ματιά εδώ (Κεφ. 5 Α' Γυμνασίου, Παρ. 5.1-5.3):

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSB100/534/3529,14500/

evoy

Συγκλινουμε νομίζω όλοι στα ίδια.
Οσοσν αφοράστον τρόπο διδασκαλίας σε σχέση με το δοσμένο προγραμματισμό.
Η ύλη 3 και 4ου κεφαλαίου δεν βγήκε (τουλάχιστον απο μένα) σε δυο ώρες. Τώρα τέλειωσα το 4ο. Τα παιδιά είχαν τρομερές δυσκολίες στο 30 κεφάλαιο. Αφαίρεσα τα πολύ αναλυτικά, αλλά ποιός μου λέει οτι δεν θα τα δω μέσα σε ερωτήματα της τράπεζας θεμάτων.
Το κεφάλαιο με τα πολυμέσα είναι πολύ αναλυτικό. Ισχύει ο ίδιος κίνδυνος, με τα παραπάνω για τις τελικές εξετάσεις.

Ομως το πρακτικό θέμα του διαγωνίσματος είναι άμεσο και πιστεύω οτι  πρέπει να τεθεί εγγράφως; δηλαδή να διευκρινιστεί :
πώς θα γίνει διαγωνισμα ενός ενιαίου τμήματος σε μια διδακτική ώρα όπου 25 μαθητές με δέκα υπολογιστές θα λύσουν 4 θέματα τρία εκ των οποίων είναι εργαστηριακές ασκήσεις. Πόσο δε μάλλον αν το τμήμα έχει  παιδιά με δυσλεξία.

Συμφωνώ οτι πρέπει να διατυπωθεί ερώτημα για τους συμβούλους. ΠΕΚΑΠ ακούει κανείς; ή θα το κάνουμε μόνοι  μας ;



lef

Όσον αφορά το διαγώνισμα α τετραμήνου, υπάρχει ένας σχετικά απλός αλγόριθμος για να υλοποιηθεί, απαιτεί όμως ένα εξτρα αριθμό επιτηρητών, πέρα από εμάς.

Εγώ π.χ. που έχω 13 ΗΥ στο εργαστήριο και τμήμα (μόνο) 25 μαθητών, θα βάλω τους 12 (13) να γράφουν θεωρία σε άλλη τάξη με κάποιο συνάδελφο που θα μου διατεθεί (???) και τους υπόλοιπους 13 (12) να κάνουν τις εργαστηριακές ασκήσεις. Στο μέσο την ώρας αλλάζουν τα δύο τμήματα, και αυτοί που εγράφαν θεωρία  έρχονται στο εργαστήριο και αντίστροφα.

Προφανώς τμήματα με 10 ΗΥ και πάνω από 20 μαθητές πρέπει να κάνουν κάποια αλχημεία σπάζοντας στα 3. Εξαιρετικά δύσκολο.

Εναλλακτικά μπορούμε να ζητήσουμε 2 ώρες, μία για θεωρία και μία για (τμηματική) εξέταση στο εργαστήριο.

Όπως και να έχει, πρέπει να βάλουμε ΑΠΛΑ θέματα. Και πολύς χρόνος δεν θα χρειαστεί άρα δεν θα έχουμε πολύ προβλήματα με τα "σπασίματα" που περιγράφω, και δεν θα βγει φήμη "δύσκολου" μαθήματος. Ο νοών νοείτω.

Peandbal

Συνάδελφοι όσο αφορά το τετραμηνιαίο διαγώνισμα Α' τετραμήνου στις Εφαρμογές Πληροφορικής θα ακολουθήσω τα εξής: θα βάλω τα γραπτά όλους μαζί και μετά σε άλλες ώρες θα εξεταστούν στις ασκήσεις. Μ'αυτόν τον τρόπο θα είμαι 1) ποιο ευέλικτος 2) δεν θα υποχρεώσω κάποιον άλλο συνάδελφο να μου κάνει επιτήρηση και 3) ο αριθμός των λειτουργούντων ΗΥ δεν παίζει πλέον τόσο καθοριστικό ρόλο.

Ευχαριστώ,

Peandbal

Ευχαριστώ και τον κο Τσιωτάκη για την σημαντική βοήθεια που μου έδωσε μέσω του http://platform.openwebquest.org/ για να βγάλω θέματα αξιολόγησης.