Το Στέκι των Πληροφορικών

Δημοτικό => Γενικά => Μήνυμα ξεκίνησε από: tom στις 12 Οκτ 2010, 05:17:08 ΜΜ

Τίτλος: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: tom στις 12 Οκτ 2010, 05:17:08 ΜΜ
 Παρακάτω υπάρχει χρήσιμο υλικό για τους καθηγητές πληροφορικής που θα παρακολουθήσουν την επιμόρφωση για το Δημοτικό.

http://www.oepek.org/site/files/final_pdf/tpe_eaep_800sch.pdf (http://www.oepek.org/site/files/final_pdf/tpe_eaep_800sch.pdf)
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: akpa στις 12 Οκτ 2010, 07:04:42 ΜΜ
Παράθεση από: tom στις 12 Οκτ 2010, 05:17:08 ΜΜ
Παρακάτω υπάρχει χρήσιμο υλικό για τους καθηγητές πληροφορικής που θα παρακολουθήσουν την επιμόρφωση για το Δημοτικό.

http://www.oepek.org/site/files/final_pdf/tpe_eaep_800sch.pdf (http://www.oepek.org/site/files/final_pdf/tpe_eaep_800sch.pdf)

Παράθεση
"4.2. Πού θα γίνεται η διδασκαλία του μαθήματος και ποια θα είναι
η φύση της;

Η διδασκαλία μπορεί να γίνεται στο Εργαστήριο Πληροφορικής (εάν αυτό υπάρχει –
στο Δημοτικό Σχολείο το Εργαστήριο Πληροφορικής δεν είναι θεσμοθετημένο όπως
στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής & Εφαρμογών
Η/Υ - Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ.), σε κάθε τάξη με τη χρήση και αξιοποίηση του κινητού εργαστηρίου
(δράση του ΥΠΔΒΜΘ που τρέχει αυτήν τη σχολική χρονιά 2010-11) ή στην έσχατη
περίπτωση με την αξιοποίηση ενός Η/Υ και προβολέα
. Η τελευταία είναι μια λύση
ανάγκης και δεν θα πρέπει να επιλέγεται όταν στο σχολείο υπάρχει οργανωμένο
εργαστήριο ή/και κινητό εργαστήριο (παρά μόνο σε ειδικές περιπτώσεις, για παράδειγμα,
στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς 2010-11 κάποια σχολεία, που δεν έχουν εργαστήρια,
μάλλον δεν θα έχουν προμηθευτεί ακόμη το κινητό εργαστήριο).
2 Σε κάθε περίπτωση, είτε του εργαστηρίου είτε του κινητού εργαστηρίου, ο εκπαιδευτικός είναι
καλό να χρησιμοποιεί/αξιοποιεί (λελογισμένα) Η/Υ και προβολέα για να καθοδηγεί τις εργασίες
των μαθητών του.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, είτε ο εκπαιδευτικός εργάζεται στο εργαστήριο είτε
στο κινητό εργαστήριο (όταν αυτά πλέον υπάρχουν) όπως και σε οποιαδήποτε άλλη
περίσταση, καλό είναι να χρησιμοποιεί/αξιοποιεί (λελογισμένα) Η/Υ και προβολέα για να
καθοδηγεί τις εργασίες των μαθητών του. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι ο εκπαιδευτικός
να έχει σχεδιάσει τη σειρά των δραστηριοτήτων που θα κάνει ανά διδακτική ώρα (να έχει
δηλαδή διαμορφώσει ένα συγκεκριμένο φύλλο εργασίας).
Οι μαθητές μιας τάξης ενός Δημοτικού Σχολείου μπορεί να είναι έως και 25. Το μάθημα
των ΤΠΕ θα γίνεται με όλους τους μαθητές.
Οπότε, ένας χωρισμός σε ομάδες των 2-3
ατόμων που εργάζονται μπροστά στους προσωπικούς υπολογιστές, είναι μια επιθυμητή
εκδοχή κοινωνικής οργάνωσης της τάξης στο μάθημα των ΤΠΕ. Φυσικά μπορούν να
υπάρχουν τροποποιήσεις στον αριθμό των μελών των ομάδων ανάλογα με τη φύση
των δραστηριοτήτων όπου εμπλέκονται οι μαθητές κάθε φορά."

Νομίζω πρέπει να αντιδράσουμε άμεσα στην καταπάτηση του κεκτημένου εργασιακού μας δικαιώματος
1) να έχουμε εργαστήρια και να μην είμαστε  "περιφερόμενοι ιουδαίοι"
και
2) να έχουμε εργαστήρια μέχρι 22 άτομα. (10 υποστηρίζει η ολμε, πως από τα 10 φτάσαμε στα 25 συνάδελφοι?)

Απορώ γιατί καμιά ένωση μέχρι τώρα δεν έχει αντιδράσει σε κάτι τέτοιο, όπως και απορώ με την παραπάνω συγγραφική ομάδα που αντί να προστατέψει τα εργασιακά μας δικαιώματα (και τα δικαιώματα των παιδιών για πραγματική ουσιαστική μάθηση) ρίχνει "λάδι στην φωτιά".
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: black_21 στις 12 Οκτ 2010, 07:12:43 ΜΜ
Μάλιστα... αφού το ενσωματώσαμε, ως γραπτή οδηγία, στο επιμορφωτικό υλικό θεωρούμε ότι "καθαρίσαμε". Απ' ότι καταλάβατε μιλάμε για διδασκαλία "κόλαση" με 25 και βάλε παιδιά σε ένα εργαστήριο δέκα υπολογιστών. Εγώ που έχω τάξεις με 28 παιδιά (πάνω από 25) σε ποιόν πρέπει να απευθυνθώ; :)
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: evakarali2000 στις 12 Οκτ 2010, 08:00:31 ΜΜ
είναι τρελλοί αυτοί στο υπουργείο;;;; νομίζω ότι μιλάμε με βαση τις υπάρχουσες συνθήκες για ταινία επιστημονικής φαντασίας και όχι για διδακτικό πρόγραμμα που μπορεί κάποτε κ να παίξει :
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: orchid στις 12 Οκτ 2010, 08:05:26 ΜΜ
Έχω τμήματα από 14 ως 25. Με τα 25 έχουμε μπει μόνο μια φορά στο εργαστήριο γιατί απλά ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ! 25 παιδάκια δευτέρας δημοτικού ΔΕΝ κάθονται Παναγίτσες μπροστά σε έναν υπολογιστή περιμένοντας να ακούσουν τον καθηγητή.
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: ed στις 12 Οκτ 2010, 10:05:23 ΜΜ
Και εγώ έχω τάξεις μέχρι και με 27 παιδιά. Δεν γίνεται απλά...
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: akpa στις 12 Οκτ 2010, 10:20:24 ΜΜ
Μου φαινόταν αδιανόητο κάποιος συνάδελφος ΠΕ19-20 να υπέγραφε τέτοιο κείμενο.
Και πραγματικά. Έψαξα πρόχειρα για το "βιογραφικό" των μελών της συγγραφικής ομάδας.
Δεν βρήκα κανένα ΠΕ19-20 μέσα παρά μόνο δασκάλους ΠΕ70.
Κάνω λάθος;
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 12 Οκτ 2010, 10:57:04 ΜΜ
Ο Καρτσιώτης Θεόδωρος ήταν Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής και τώρα Περιφερειακός Διευθυντής ΠΕ και ΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας...
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: akpa στις 12 Οκτ 2010, 11:11:58 ΜΜ
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 12 Οκτ 2010, 10:57:04 ΜΜ
Ο Καρτσιώτης Θεόδωρος ήταν Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής και τώρα Περιφερειακός Διευθυντής ΠΕ και ΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας...

Ναι έχεις δίκιο, λάθος μου, ο κ. Καρτσιώτης δεν είναι ΠΕ70, είναι ΠΕ03 (Μαθηματικός).
Οι υπόλοιποι είναι όμως ΠΕ70, σωστά;
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: akpa στις 15 Οκτ 2010, 12:48:08 ΠΜ
Παράθεση
4.4. Από ποιους μπορεί να ζητήσει υποστήριξη ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής;

Πολύ σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών Πληροφορικής μπορεί να παίξει η συνεισφορά των 160 περίπου σε όλη την Ελλάδα
εκπαιδευτικών που έχουν πιστοποιηθεί ως επιμορφωτές Β΄ επιπέδου στο πλαίσιο της Πράξης
«Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία» του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ (Γ' ΚΠΣ).

Σημείωση: Η πράξη απευθυνόταν σε ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/ΠΕ70, ΠΕ05/06/07 και ΠΕ19/20.
Όμως, αν δεν κάνω λάθος, για κάποιο περίεργο λόγο και "μέχρι να δημιουργηθούν οι υποδομές" οι κλάδοι
ΠΕ05/06/07 και ΠΕ19/20 αποκλείστηκαν από το δικαίωμα επιμόρφωσης.


Παράθεση
Οι εκπαιδευτικοί αυτοί διαθέτουν σημαντική εμπειρία για το πώς
μπορεί να ενσωματωθούν οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία στο Δημοτικό Σχολείο
(γνωρίζουν κατάλληλα λογισμικά, είναι εξοικειωμένοι με τη συγγραφή εκπαιδευτικών
σεναρίων, διαθέτουν σημαντικό εκπαιδευτικό υλικό). Οι Σχολικοί Σύμβουλοι οφείλουν
να τους καλέσουν από κοινού σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής και
γενικά να τους αξιοποιήσουν (ως ειδικούς) προς όφελος της εκπαίδευσης των μαθητών.
Υποστήριξη σε θέματα διδακτικής, οι ειδικότητες που υπηρετούν στο Δημοτικό
Σχολείο, έχουν από τους αντίστοιχους Σχολικούς Συμβούλους της Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης. Αυτό ισχύει για τις ειδικότητες των Γυμναστών και των Αγγλικών. Για
τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής αυτό προς το παρόν δεν ισχύει. Σύμφωνα με τον
τρέχοντα Νόμο, οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής δεν έχουν αρμοδιότητες στην
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Παρά ταύτα, οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής καλό είναι να
απευθύνονται στους Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής της περιοχής τους και να
ζητούν την υποστήριξή τους σε θέματα διδακτικής της Πληροφορικής.

Εν ολίγης θα δεχόμαστε συμβουλές πληροφορικής από ειδικούς ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/ΠΕ70  :o , ενώ οι δικοί μας σύμβουλοι της δευτεροβάθμιας δεν έχουν αρμοδιότητα !

Φυσικά δεν είναι επίσημο κείμενο - εγκύκλιος, είναι όμως πραγματικά αξιοπερίεργα και αξιοπρόσεκτα αυτά που γράφονται μέσα σε αυτόν το οδηγό, από την συγκεκριμένη συγγραφική ομάδα. Δεδομένου μάλιστα ότι ένα μέλος της συγκεκριμένης ομάδας είναι περιφερειάρχης (αν είναι βέβαια σωστή η πληροφορία του Νίκου), η κατάσταση πρέπει να μας προβληματίσει ακόμα περισσότερο.
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: black_21 στις 15 Οκτ 2010, 04:49:45 ΜΜ
Από αυτά που διαβάζουμε συμπεραίνουμε ότι το επιμορφωτικό υλικό έχει γραφτεί από ανθρώπους που δεν κόπτονται και τόσο για τον κλάδο της Πληροφορικής (για τους δικούς του λόγους ο καθένας). Όσο πιο γρήγορα κινηθούμε (και αντιληφθούμε πως έχουν τα πράγματα) τόσο περισσότερα θα σώσουμε. Επαναλαμβάνω ότι θα είχε ενδιαφέρον να κανονίσουμε συναντήσεις με τους συμβουλους πληροφορικής και να ακούσουμε τις απόψεις τους για όλα όσα συμβαίνουν στον κλάδο...
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 15 Οκτ 2010, 10:21:40 ΜΜ
Γιατί χαλάτε το σάλιο σας; Βλέπετε τίποτε καινούργιο;

Ας κάνουμε λίγα φιλολογικά, όπως μας τα έμαθαν οι δάσκαλοί μας στο δημοτικό:
η απαξίωση
της απαξίωσης
την απαξίωση
ω απαξίωση
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: nikosx στις 16 Οκτ 2010, 11:58:06 ΠΜ
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=12http://www.alfavita.gr/artro.php?id=12016

η αντιμετώπιση της πληροφορικής από όλα τα μέτωπα της Αβάθμιας (αυτοί βέβαια έχουν και κάποιο δίκιο κατά τη γνώμη μου) και της Ββάθμιας αρχίζει και μου τη δίνει στα νεύρα
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: Vangelis στις 16 Οκτ 2010, 12:22:09 ΜΜ
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Καρτσιώτης πέρασε απο κει μια μέρα για 2-3 ώρες αναμεσα σε δύο άλλες συναντήσεις του.  Αυτή ήταν η συμμετοχή του!.
Φυσικά χρησιμοποιήθηκε το όνομά του για να δείξουν ότι "συμμετείχε" και κάποιος από τη Δευτεροβάθμια.

Η "δουλειά" έγινε από Δασκάλους οι οποίοι αποφάσισαν ότι οι σύμβουλοι πληροφορικής μπορεί (αφού πρώτα ερωτηθούν όλοι οι άλλοι) να ερωτηθούν για γενικά θέματα διδακτικής - και όχι διδασκαλίας - του μαθήματος.

Φυσικά δεν πρέπει να τους κάνουμε τη χάρη.  Δεν επιτρέπουμε σε κανένα (Διευθυντή - σύμβουλο Πρωτοβάθμιας) να επεμβαίνει σε θέματα που έχουν να κάνουν με το τι και το πώς θα διδαχθεί.  Εκεί αν υπάρχει πρόβλημα ρωτάμε τον δικό μας σύμβουλο.
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: tom στις 20 Οκτ 2010, 06:50:01 ΜΜ
Παιδιά υπάρχουν εντυπώσεις από την επιμόρφωση της Δευτέρας και της Τρίτης; Άξιζε; Ήταν καλά οργανωμένη; Εμένα δεν με άφησαν να πάρω μέρος γιατί δεν είμαι πρωτοδιόριστος  :(
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: milou στις 28 Νοε 2010, 03:09:28 ΜΜ
Συνάδελφοι καλησπέρα ,
Κατά την επιμόρφωση δεν κατάφερα να κατεβάσω όλα τα λογισμικά  >:( που μας προτείνουν για τη διδασκαλία της πληροφορικής στα δημοτικά . Μου είπε ένας συνάδελφος ότι σε μερικούς έχουν δώσει ένα link όπου μπορούμε να τα κατεβάσουμε με rapidshare , αλλά ξεχνάει καθε φορά να μου το στείλει ???  . Προσωπικά που λείπει το Kidspiration το οποίο θέλω να χρησιμοποιήσω σιγά σιγά . Μπορεί κάποιος να βοηθήσει ?
Επίσης δουλεύω πολύ με το revolution natural art και πολλά παιδιά μου το ζητάνε για να προχωρήσουν τις εργασίες τους στο σπίτι  ( έχουν ενθουσιαστεί ) . Τι κάνω , το δίνω ?
ευχαριστώ
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: orchid στις 28 Νοε 2010, 03:30:33 ΜΜ
Το KidSpiration δεν είναι δωρεάν, μόνο το trial για 30 ημέρες νομίζω. Υπάρχει όμως δωρεάν το CmapTools για εννοιολογικούς χάρτες, το οποίο επίσης παρουσιάστηκε. Σε ποια επιμόρφωση αναφέρεσαι; Έχω κάποια από αυτά.
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: tom στις 28 Νοε 2010, 04:21:22 ΜΜ
Για εννοιολογικούς χάρτες το cmap νομίζω είναι μια χαρά, ας είναι λίγο αυστηρό.
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: tom στις 28 Νοε 2010, 04:36:18 ΜΜ
Παράθεση από: milou στις 28 Νοε 2010, 03:09:28 ΜΜ
...Επίσης δουλεύω πολύ με το revolution natural art ...
revelation natural art
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: skananitos στις 28 Νοε 2010, 05:42:53 ΜΜ
Το revelation natural art παίζει σε linux?
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: milou στις 29 Νοε 2010, 05:11:35 ΜΜ
Παράθεση από: tom στις 28 Νοε 2010, 04:36:18 ΜΜ
revelation natural art

αυτά παθαίνει κανείς αν δεν έχει κλείσει μάτι την νύχτα :)
Τίτλος: Απ: Υλικό για την Επιμόρφωση Πληροφορικών που θα Διδάξουν στα 800 Ολοήμερα με ΕΑΕΠ
Αποστολή από: milou στις 29 Νοε 2010, 05:30:23 ΜΜ
Παράθεση από: orchid στις 28 Νοε 2010, 03:30:33 ΜΜ
Το KidSpiration δεν είναι δωρεάν, μόνο το trial για 30 ημέρες νομίζω. Υπάρχει όμως δωρεάν το CmapTools για εννοιολογικούς χάρτες, το οποίο επίσης παρουσιάστηκε. Σε ποια επιμόρφωση αναφέρεσαι; Έχω κάποια από αυτά.

αναφέρομαι στην επιμόρφωση που έγινε για τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στα 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία . Το kidspiration αναφέρεται στα λογισμικά που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και μου φαίνεται πολύ πιο κατάλληλο από τα άλλα .
το link που μου έδωσαν είναι το
http://rapidshare.com/#!download|758tl4|425992747|shared.rar|33104  αλλά έχει μόνο documentation , οχι τα software :( . θα κοιτάξω να επικοινωνήσω με την επιμορφώτρια και θα δούμε .

τα λογισμικά που μας δώσαν ( εκτός ενα directory που δεν μπόρεσα να αντιγράψω ) είναι
breaker
centennia
delphoi
geo
όλα τα λογισμικά PI
μικροί καλλιτέχνες
revelation natural art
gcompris
celestia
hot potatoes
power sound editor
scratch
stellarium
tuxpaint
microworld pro
vlc
cmaps

τα περισσότερα είναι Freeware οπότε τα βρίσκεις λίγο παντού .