OLPC ή Φορητός Υπολογιστής

Ξεκίνησε από teliak, 30 Απρ 2008, 01:34:51 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

teliak

Πρόσφατα έγινε διαβούλευση για τις προδιαγραφές που θα πρέπει να έχει ο φορητός υπολογιστής που σχεδιάζεται να δοθεί σε μαθητές/ριες Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού και Α΄, Β΄ Γυμνασίου. Οι ενδιαφερόμενες ενώσεις πληροφορικών έχουν τοποθετηθεί σχετικά. Εσείς τι γνώμη έχετε για την αναγκαιότητα, τις πιθανότητες επιτυχίας και τους πιθανούς κινδύνους/προβλήματα;
Κατά τη γνώμη μου, πριν προχωρήσει η πολιτεία στην εφαρμογή της δράσης αυτής (πιλοτικά ή καθολικά), θα πρέπει να απαντήσει σε ποικίλα ερωτήματα, όπως τα ακόλουθα:
Χρειάζεται κάθε μαθητής/ρια υπολογιστή στο σπίτι;
Χρειάζεται κάθε μαθητής/ρια υπολογιστή στο σχολείο για κάθε διδακτική ώρα;
Και επομένως, χρειάζεται φορητός υπολογιστής που θα κουβαλούν καθημερινά προς και από το σχολείο οι μαθητές/ριες;
Είναι οι προτεινόμενες ηλικίες μαθητών/ριών οι καταλληλότερες;
Στο μέσο ελληνικό σχολείο σε τι ποσοστό του συνόλου των διδακτικών ωρών θα χρησιμοποιηθεί ο φορητός υπολογιστής;
Ποιες δραστηριότητες και τεχνικές θα περιλαμβάνει η μέση διδακτική ώρα μετά τη διανομή του φορητού υπολογιστή;
Οι Έλληνες/ίδες εκπαιδευτικοί έχουν την ανάλογη ιδεολογία και επιπλέον, την πρόθεση/διάθεση/ ικανότητα/υποστήριξη για τη χρήση του φορητού υπολογιστή στην καθημερινή διδακτική πράξη;
Το Αναλυτικό Πρόγραμμα ενός οποιουδήποτε μαθήματος, το αντίστοιχο σχολικό εγχειρίδιο, ο όγκος της ύλης, η σχολική κουλτούρα, το παραπρόγραμμα κλπ. διευκολύνουν ή δυσχεραίνουν τη χρήση του φορητού υπολογιστή;
Ο φορητός υπολογιστής θα χρησιμοποιηθεί στα μεγάλα αστικά κέντρα από ανθρώπους που είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση των ΤΠΕ επιτείνοντας το ψηφιακό χάσμα με βάση τη γεωγραφική περιοχή, το φύλο και την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση, ή θα δώσει νέες ευκαιρίες σε μη προνομιούχους/ες; Πώς θα μεταφέρεται ο φορητός υπολογιστής και ποια πρακτικά προβλήματα δημιουργεί η μεταφορά αυτή;
Απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα φοβάμαι πως δεν έχουμε πάρει ακόμη. Ας μην ξεχνάμε πως η τεχνολογία δεν είναι από μόνη της καλή ή κακή. Ο τρόπος χρήσης και ένταξής της της δίνει ανάλογα θετικό ή αρνητικό περιεχόμενο. Μια τόσο μεγάλη και καινοτόμα δράση, όπως το OLPC, απαιτεί όραμα, σαφείς στόχους και στρατηγική.