Τράπεζα Θεμάτων

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 09 Νοε 2014, 08:50:54 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ether

Στο Θέμα Δ του 19332, για τον καλύτερο χρόνο Έλληνα αθλητή θα πρέπει να υπολογιστεί ο min αντί του max

P.Tsiotakis

καλό θα ήταν στη συνέχεια να απαντηθούν και τα θέματα των ΕΠΑΛ...

P.Tsiotakis


Πέτρος Κ.

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 14 Νοε 2014, 09:23:42 ΜΜ
Αρχική εκδοχή συνεργατικής ανάπτυξης για ΓΕΛ:    htpp://tiny.cc/CS_trapeza

Τράπεζα θεμάτων ΓΕΛ (9/11/2014)


Τράπεζα θεμάτων ΕΠΑΛ (9/11/2014)

Α) Εξαιρετική δουλεία  :)

Β) Είδα σήμερα τα εξής στην ΤΘ:

  • διαγράψανε την 19397
  • Βάλανε 2 νέα θέματα με κωδικό 19345 και 20078. (η 20078 στην ουσία είναι η 19397 με αλλαγές στο Β2)
Να τα βάλουμε και αυτά στις λύσεις ή να περιμένουμε πρώτα να σταματήσουν να παίζουν με τους κωδικούς;


P.Tsiotakis

Παράθεση από: Πέτρος Κ. στις 16 Νοε 2014, 02:19:50 ΜΜ
Β) Είδα σήμερα τα εξής στην ΤΘ:

  • διαγράψανε την 19397
  • Βάλανε 2 νέα θέματα με κωδικό 19345 και 20078. (η 20078 στην ουσία είναι η 19397 με αλλαγές στο Β2)
Να τα βάλουμε και αυτά στις λύσεις ή να περιμένουμε πρώτα να σταματήσουν να παίζουν με τους κωδικούς;

Μίλησα με ένα φίλo το πρωί που παρακολουθεί για το μάθημά του την τράπεζα από πέρσι.
Μου είπε ότι πολλές φορές έχει δει έναν κωδικό να φεύγει και το θέμα (λίγο ή πολύ) αλλαγμένο με άλλον κωδικό.
Άρα να περιμένουμε πολλές τέτοιες αλλαγές. Ο κωδικός κάθε θέματος που ανεβαίνει λογικά είναι μοναδικός.

Δε μπορούμε να παρακολουθούμε συνεχώς τις λεκτικές αλλαγές και τις μεμονωμένες προσθήκες ή και διαγραφές θεμάτων στην ιστοσελίδα. Άλλωστε έχει ειπωθεί ότι η τράπεζα θα εμπλουτίζεται συνεχώς. Τα δικά μας θέματα, μετά από 1 μήνα ύπαρξης βιβλίου, μόλις δημοσιεύτηκαν.

Το σημαντικό είναι ότι έχουμε την εικόνα των θεμάτων, άρα γνωρίζουμε το βάθος και τις επεκτάσεις. Εγώ έχω μετανιώσει που έφαγα 2 ώρες να διδάσκω ιεραρχίες πράξεων και div/mod. Τέλος πάντων. Θεωρούσα ότι είναι θεμέλιο για τα μετά...


Επίσης, λύνοντάς τα και συζητώντας προκαλέσαμε τις πρώτες αλλαγές. Το στέκι είχε πάντα αυτή τη δύναμη, να επηρεάζει την εξέλιξη του γνωστικού μας αντικειμένου

andreas_p

Συνάδελφοι με δεδομένα τα παρακάτω :

  1. Σεπτ., Οκτ. ΧΩΡΙΣ βιβλίο !
  2. Νέο - πρωτόγνωρο μάθημα
  3. 1ωρο μάθημα που κάποιες φορές χάνεται
  4. Τμήμα τεντωμένο στα 27 !
  5. Τμήμα Γενικής Παιδείας
  6. Χαλαρότητα του "πρότερου βίου" της Πληροφορικής Β'
  7. Ύλη χαοτική , ενδεικτικό ότι κάποιες ασκήσεις (σελ. 52, Άσκ. 31) τις χρησιμοποιώ για ΑΕΠΠ !!
  8.  ΤΘ 09.11.2014, λίγο μετά την έλευση του βιβλίου ...

έχουμε 2 επιλογές,

1.  Βγάζουμε την ύλη ... τύποις, με ό,τι αυτό συνεπάγεται όπως :
      1.1  Μας βλέπουν και μας ακούν ως ... εξωγήινους.
      1.2  Αντιπαθούν έως μισούν το μάθημα
      1.3  Στη Γ' θα μετράμε τους μαθητές το πολύ στα δύο χέρια !!!

2.   Επιμένουμε εμφατικά στην κατανόηση - αφομοίωση (έως ένα βαθμό) των νέων εννοιών.
      Αναγκαστικά επιβραδύνοντας τον βηματισμό μας !
      Με κίνδυνο να μη βγαίνει η ύλη ...  Πράγμα που σημαίνει μείωση της ύλης και από τη νέα χρονιά    το μάθημα 2ωρο.

Εσείς τι λέτε ;;;

Α

papaluk

Λύσεις από τα 2 νέα θέματα
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19345
Β1. Σειρά: 2     5   4   1   3   
Β2
1.   κ   3   30   3   κ
2.   κ   60   10   -10   κ
3.   κ   1   5   1   2^κ

Αλγόριθμος ΠΨΧ
Διάβασε  ον1,ον2!τα ονόματα παικτών

Επανάλαβε
   Διαβασε επ1
Μέχρις_ότου επ1="Πέτρα"  ή επ1="Ψαλίδι"  ή επ1="Χαρτί"
Επανάλαβε
   Διαβασε επ2
Μέχρις_ότου επ2="Πέτρα"  ή επ2="Ψαλίδι"  ή επ2="Χαρτί"
Αν επ1≠επ2 τοτε
      Αν (επ1="Πέτρα" και επ2="Ψαλίδι") ή (επ1=" Ψαλίδι "  και επ2=" Χαρτί ") ή  (επ1=" Χαρτί " και επ2=" Πέτρα ") τότε
      Εμφάνισε " νικητής", ον1
          Αλλιώς
      Εμφάνισε " νικητής", ον2
       Τέλος_Αν
Αλλιώς
   Εμφάνισε "ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΛΗΞΕ ΙΣΟΠΑΛΟ"
Τέλος_αν
Τέλος ΠΨΧ

ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19345
Β1. 1 γ, 2 β, 3 ε, 4 α, 5 δ
Β2.
α. Αλγόριθμος 1 : εμφανίζει 3    Αλγόριθμος 2 : εμφανίζει 1
β. αν εννοεί χωρίς να έχω δώσει άλλον αριθμό:  θα πρέπει αρχικά να δώσω το 0

Αλγόριθμος βιβλιοπωλείο
Πλε <-- 0 ! Ελληνικά
Πλελτ <-- 0 ! Ελύτη
Αθελτ <-- 0
Επανάλαβε
   Διάβασε τιτλ
   Αν τιτλ ≠ "ΤΕΛΟΣ" τότε
      Διάβασε συγ, χωρ, τμ
      Αν χωρ= "Ελλάδα" τότε
         Πλε <--Πλε+1
      Τέλος_αν
      Αν συγ= "Ελύτη" τότε
         Πλελ <--Πλελ+1
         Αθελτ <-- Αθελτ+τμ
          Τέλος_αν
   Τέλος_αν
Μέχρις_ότου τιτλ = "ΤΕΛΟΣ"
Εμφάνισε "πλήθος ελληνικών : ", Πλε
Αν Πλελτ≠0 τότε
      ΜΟ <-- Αθελτ/Πλελτ
      Εμφάνισε ΜΟ
Αλλιώς
      Εμφάνισε "δεν υπάρχει βιβλίο του Ελύτη"
Τέλος_αν
τέλος βιβλιοπωλείο

papaluk

Με βάση τις λύσεις από το στέκι και τα 2 νέα θέματα επισυνάπτω τις λύσεις μαζί με εκφωνήσεις ανά θέμα

Γιάννης Σ.

Επειδή σκοπεύω να δώσω κάποιες σημειώσεις στα παιδιά, θεωρείτε πως θα είναι εκτός ύλης (σε ασκήσεις) τα εξής:
- Διαγράμματα
- Κλιμακωτή
- Αναζήτηση, ταξινόμηση
- Δισδιάστατοι
- Υποπρογράμματα
Ή πιστεύετε ότι σε επόμενα θέματα που θα προστεθούν παίζουν όλα; Στο βιβλίο όλα είναι μέσα...

Γενικά να μείνουμε σε αυτά που είναι στην τράπεζα ή να ανοιχτούμε πολύ (ας πούμε ποσοστά, διαγράμματα, εμφ. δομές) γιατί μέχρι τον Μάιο θα προστεθεί πολύ πράγμα; ???

P.Tsiotakis

#69
Παράθεση από: Γιάννης Σ. στις 16 Νοε 2014, 08:38:25 ΜΜ
Επειδή σκοπεύω να δώσω κάποιες σημειώσεις στα παιδιά, θεωρείτε πως θα είναι εκτός ύλης (σε ασκήσεις) τα εξής:
- Διαγράμματα
- Κλιμακωτή
- Αναζήτηση, ταξινόμηση
- Δισδιάστατοι
- Υποπρογράμματα
Ή πιστεύετε ότι σε επόμενα θέματα που θα προστεθούν παίζουν όλα; Στο βιβλίο όλα είναι μέσα...
Γενικά να μείνουμε σε αυτά που είναι στην τράπεζα ή να ανοιχτούμε πολύ (ας πούμε ποσοστά, διαγράμματα, εμφ. δομές) γιατί μέχρι τον Μάιο θα προστεθεί πολύ πράγμα; ???

Εγώ θεωρώ ότι η τράπεζα μας έδειξε ήδη το δρόμο και γι αυτο ανακοινώθηκε βιαστικά (με τα λαθάκια, τις ατέλειες, τις ασάφειες κ.λπ.). Θεωρώ ότι σε συνδυασμό με τη χρονική διάρκεια διδασκαλίας του μαθήματος για το φετινό σχολικό έτος είναι ένας ρεαλιστικός στόχος οπυ απαιτεί προσπάθεια και συνεργασία της κοινότητας.



Προσωπικά, θα τονίσω στους μαθητές τα σημαντικά σημεία του βιβλίου στο μοτίβο του θέματος Β.

Και από ασκησιολόγιο,

σύνθετη επιλογή με χρήση μιας μεταβλητής (όχι εμφωλεύσεις, πολλαπλή)
ασκήσεις με τιμή φρουρό και ΟΣΟ, έλεγχο δεδομένων
μονοδιαστατους  πίνακες με βασικές επεξεργασίες (όχι παράλληλοι πίνακες ούτε δισδιάστατοι, όχι ταξινομήσεις, αναζητήσεις)
δηλαδή μετρητές σε όλα τα δεδομένα και υπο όρους, μέσους όρους και σπάνια ΜΙΝ, ΜΑΧ.

Πιστεύω ότι το μοτίβο δε θα αλλάξει και ότι οι ασκήσεις που θα προτείνουμε θα πρέπει να κινούνται σε αυτό το πλαίσιο.
Τα άλλα δεν είναι "εκτός ύλης" αλλά "εκτός τράπεζας"....

Κατά τη γνώμη μου πάλι, το σχολικό βιβλίο είναι καλό, είναι επιστημονικό, είναι πυκνογραμμένο, είναι υπερσύνολο των παραπάνω και θα ειναι αρωγός μας στην προσπάθειά μας, Διαμορφώθηκε σε 3(-) μήνες. Θα κάνω όμως, μόνο τις ερωτήσεις/ασκήσεις που κινούνται στο παραπάνω πλαίσιο.
Βέβαια υποστηρίζει δυναμικούς πίνακες, κάτι που τελικά θα οδηγήσει στο να πέσει ο ουρανός το κεφάλι μας.


evry

ζητάει έλεγχο εγκυρότητας?
Παράθεση από: papaluk στις 16 Νοε 2014, 08:04:56 ΜΜ
Επανάλαβε
   Διαβασε επ1
Μέχρις_ότου επ1="Πέτρα"  ή επ1="Ψαλίδι"  ή επ1="Χαρτί"
Επανάλαβε
   Διαβασε επ2
Μέχρις_ότου επ2="Πέτρα"  ή επ2="Ψαλίδι"  ή επ2="Χαρτί"
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

NiColas1957

Τα υποπρογράμματα, σχεδόν δεν τα εξετάζουν στην ΑΕΠΠ της Γ
Στο μονόωρο μάθημα της Β θα τα θυμηθούν?
Δεν νομίζω.

Γιάννης Σ.

Σύμφωνα πάντως με το σύμβουλο, το βιβλίο είναι κάκιστο και χρησιμοποιεί πολλά μαθηματικά, μια σχέση που προσπαθούν οι πληροφορικοί χρόνια να σπάσουμε, ότι ο προγραμματισμός δεν είναι μόνο μαθηματικά.
Και μέσα σε όλα αυτά, έχουμε και τη θεωρία στο κεφάλι μας!

Αθανάσιος Πέρδος

Παράθεση από: Γιάννης Σ. στις 16 Νοε 2014, 10:07:02 ΜΜ
Σύμφωνα πάντως με το σύμβουλο, το βιβλίο είναι κάκιστο και χρησιμοποιεί πολλά μαθηματικά, μια σχέση που προσπαθούν οι πληροφορικοί χρόνια να σπάσουμε, ότι ο προγραμματισμός δεν είναι μόνο μαθηματικά.
Και μέσα σε όλα αυτά, έχουμε και τη θεωρία στο κεφάλι μας!

Δεν μας λές και το όνομα του συμβούλου.

Εσύ άποψη έχεις;

Γιάννης Σ.

Παράθεση από: aperdos στις 16 Νοε 2014, 10:16:52 ΜΜ
Δεν μας λές και το όνομα του συμβούλου.

Εσύ άποψη έχεις;
Δεν έχει σημασία το όνομα, συμφωνώ όμως 100% μαζί του. Για ένα μάθημα που το διδάσκουμε τόσα χρόνια γράψανε ένα βιβλίο που δείχνει ότι ΚΑΝΕΙΣ από τους συγγραφείς δεν μπήκε στην τάξη ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΩΡΑ. Δε μπορεί τέλοσπαντων να γραφτεί ένα βιβλίο που να μην απαιτεί από τους συναδέρφους να δίνουμε το 100% της διδαχθήσας ύλης σε σημειώσεις;