ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 2022

Ξεκίνησε από NIKOS_KALYVAS, 12 Σεπ 2022, 07:52:58 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

NIKOS_KALYVAS

Τα θέματα των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων στο μάθημα της πληροφορικής (Δευτέρα 12-9-2022)

https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2022/panelladikes_2022_septembrios/them_pliroforiki_gel_220912.pdf

και οι ενδεικτικές λύσεις:


https://drive.google.com/file/d/1k5uygZhvYzSmZySFREgYdYFqKvYISOMM/view?usp=sharing
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

evry

Προσοχή στις απαντήσεις στο θέμα με την μετατροπή της συνάρτησης σε διαδικασία. Τα Χ, Υ αλλάζουν μέσα στο υποπρόγραμμα. Στη συνάρτηση οι τιμές αυτές δεν αντιγράφονται πίσω ενώ στην διαδικασία αντιγράφονται. Θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν άλλες μεταβλητές.

Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε τις λύσεις της επιτροπής για να διαπιστώσουμε αν και αυτοί έκαναν το ίδιο λάθος. Παρακολουθεί κάποιος συνάδελφος από βαθμολογικό επαναληπτικών;

Αν αυτό είχε γίνει στις κανονικές εξετάσεις θα είχε γίνει χαμός και εδώ στο στέκι θα είχαμε σελίδες επί σελίδων αλλά τώρα που έγινε στις επαναληπτικές είναι απλά ... Δευτέρα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λαμπράκης Μανώλης

Το ΣΛ το πρώτο και το τρίτο καθόλου δεν μου άρεσαν προσωπικά  >:D :laugh:

petrosp13

Η ώθηση ενός στοιχείου σε γεμάτη στοίβα είναι συντακτικό λάθος.

Πολύ περίεργο

Πολύ ωραία θέματα πάντως, μπράβο στους θεματοδότες
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

nokotsos

Μπορείτε να εξηγήσετε στο Β2 γιατί το 
_1_ = 5 ,
_2_ = 1 και το 
_3_ = i-1
δεν βλέπω πόσο μέγεθος έχει ο τετραγωνικός ή δεν έχει σημασία?

NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: nokotsos στις 12 Σεπ 2022, 10:22:48 ΜΜΜπορείτε να εξηγήσετε στο Β2 γιατί το
_1_ = 5 ,
_2_ = 1 και το
_3_ = i-1
δεν βλέπω πόσο μέγεθος έχει ο τετραγωνικός ή δεν έχει σημασία?
Βάλε τις τιμές εκεί που λείπουν και κάνε εκτέλεση στον πίνακα Α[5,5]
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

johnk

Νομίζω η ερώτηση ανάπτυξης στο Α3 ήταν άκυρη. Ελπίζω τέτοιες ερωτήσεις να μην μπουν στις πανελλαδικές του Ιουνίου. Δε θεωρώ ότι κάποιος θα έδινε σημασία σε αυτά ενώ υπάρχουν τόσες άλλες ερωτήσεις ανάπτυξης. Είναι κρίμα να διαβάζουν τόση θεωρία τα παιδιά. Κατά τα άλλα πολύ ενδιαφέροντα θέματα.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους 

Νομίζω πάντα τα θέματα των επαναληπτικών εξετάσεων έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον από αυτά του Ιουνίου...πάντως ( μάλλον γέρασα και παραξένεψα 😜😜😜) το θέμα δ αν δε με γελάει η μνήμη μου έχει μπει κάνα δυο φορές σχεδόν αυτούσιο....επίσης τα ΣΛ δε μου άρεσαν ιδιαίτερα 

andreas_p

Στη θεωρία δε μελετάς με πυξίδα 'SOS' ...
Αν και το Α3 ήταν ... SOSάρα !

Laertis

Τα θέματα Β και Γ είναι πολύ καλά. Το Δ οκ, φέρε μια γύρα απο τα ίδια. Για το Α1.3 είστε με τα καλά σας; Το  Α4 όπως παρατήρησε κι ο Evry είναι η ποντικοπαγίδα της Αγκάθα Κρίστι αυτοπροσώπως!
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

P.Tsiotakis

Ο Όμιλος Φυλής Ελληνικού Ποιμενικού (Ο.Φ.Ε.Π.) δημιουργήθηκε το 2000 την ίδια χρονιά που εξετάστηκε για πρώτη φορά το αγαπημένο μας ( ; ) μάθημα, η ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον, https://ofep.gr.

Αυτό, ούτε ο Ηρακλής Πουαρό δεν θα το προέβλεπε.

johnk

Παράθεση από: andreas_p στις 13 Σεπ 2022, 12:35:37 ΜΜΣτη θεωρία δε μελετάς με πυξίδα 'SOS' ...
Αν και το Α3 ήταν ... SOSάρα !
Θα διαφωνήσω. Στο μάθημα της πληροφορικής στις ερωτήσεις θεωρίας δεν υπάρχει κάτι σταθερό με αποτέλεσμα τα παιδιά να διαβάζουν πολύ χωρίς να ξέρουν σε τι θα εξεταστούν και πόσο θα πιάνει, όπως τον Ιούνιο που έπιανε 4 μόρια συνολικά. Υπάρχουν πόσα άλλα πράγματα που μπορούν να ρωτήσουν και δε μιλάω για sos, αυτό ήταν εντελώς άκυρο σαν ερώτηση. Τελευταία φορά που έχει γίνει κάτι χειρότερο ήταν όταν ρωτήθηκαν για την αντιμετώπιση ναρκωτικών στις επαναληπτικές του 2014.

akalest0s

#12
Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 12 Σεπ 2022, 08:32:41 ΜΜΤο ΣΛ το πρώτο και το τρίτο καθόλου δεν μου άρεσαν προσωπικά  >:D :laugh:
Για το 3ο συμφωνώ. Τα υπόλοιπα μια χαρά μου φάνηκαν. Το 2ο ίσως μπερδέψει (αλλά τελικά είναι ξεκάθαρο τι θέλει να πει), ενώ το 4ο που είναι ωραίο σαν ιδέα, ίσως μπορούσε να μην είναι 3 γραμμές. Αλλά μη διυλίζω τον κόνωπα.

Α2: στη λογική του αντίστοιχου του Ιουνίου, δηλαδή πολύ στρωτό και απλό. Από τη μια αναρωτιέσαι τι εξετάζουμε σε μάθημα πανελληνίων, από την άλλη σκέφτεσαι τις γνωστές ασάφιες προηγούμενων ετών και λες "οκ, καλύτερα έτσι..". Το OOP πρέπει να βρει τη θέση του σε αυτό το μάταιο κόσμο (της Πληροφορικής στα σχολεία :P)

Α3: δεν ξέρω αν είναι χειρότερη η θεματική ή το 8 μονάδες (σε 4 επιγραμματικά bullets!). Το κεφάλαιο της αποσφαλμάτωσης, με αυτά τα bullets, δείχνει πόσο λάθος αντιμετωπίζεται η θεωρία στο μάθημα. Ένα καθαρά πρακτικό κεφάλαιο, ξεχώρισε από τη σωστή του θέση (ως προέκταση στα υπόλοιπα) και απέκτησε ανούσια θεωρία. Στην προσπάθειά τους να επεξηγήσουν κάτι οι συγγραφείς, δημιουργούν κομμάτια θεωρίας που, λόγω της φύσης των Πανελληνίων, δεν μπορείς να τα αγνοήσεις. Ιδού η απόδειξη.
Αυτό θέλουμε να ξέρουν, να σου αραδιάζουν παπαγαλία τι να προσέχουμε όταν γράφουμε την ΟΣΟ; Τελείως λάθος κατεύθυνση, η θεωρία στο μάθημα θέλει στροφή 180°.

2ο σημείο που αξίζει να θιχτεί, το σκαμπανέβασμα στις μονάδες. Κάποτε πρέπει να σταματήσει αυτό. Από 0.8 μέχρι 3.2 στα 20 η ατόφια θεωρία. Γιατί; Τι λες στον μαθητή, διάβασε 100 σελίδες θεωρίας (μερικές φοβερά ακατανόητες ή ανούσιες, όπως η συγκεκριμένη του Α3), αλλά στο τέλος ίσως χάσεις μόνο 4/100; Και δεν εννοώ φυσικά να γυρίσουμε στις 16/100. Αλλά ριζική αλλαγή στην ίδια την θεωρία και σταθεροποίηση στις μονάδες που εξετάζονται ως ερωτήσεις "ανάπτυξης θεωρίας".

Παρεμπιπτόντως, η πρόσφατη αλλαγή στις απολυτήριες, με 4x25 μονάδες σε όλα τα θέματα Πληροφορικής, μήπως σηματοδοτεί αλλαγή και στην κατανομή μονάδων στις Πανελλήνιες;

Α4. Μια λύση στο πόδι, σωστή από όσο βλέπω:
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Δ1 (Χ,Υ)
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Χ,Υ,Ζ,tempX,tempY
ΑΡΧΗ
  Ζ <- 0
  tempX<-Χ
  tempY<-Υ
  ΟΣΟ Χ>0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΑΝ Χ MOD 2 = 1 ΤΟΤΕ
      Ζ <- Ζ + Υ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    Χ <- Χ DIV 2
    Υ <- Υ * 2
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ Ζ
  Χ<-tempX
  Υ<-tempY
ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
...........
ΔΙΑΒΑΣΕ Α,Β
ΚΑΛΕΣΕ Δ1(Α,Β)
ΓΡΑΨΕ Α,Β
...........

Πολύ ωραίο θέμα το Α4, αλλά όντως συμφωνώ, αμφίβολο αν όντως αυτό ήθελε να πετύχει η επιτροπή θεμάτων. Θα πόνταρα ότι τους ξέφυγε. Πάντως ακόμη και έτσι να είναι, δεν υπάρχει λάθος ή κάτι που δεν θα έπρεπε να ζητηθεί. Οπότε γιατί να έχει γίνει χαμός και σελίδες επί σελίδων στο στέκι; Το μόνο που βλέπω είναι ότι, εσκεμμένα ή μη, υπάρχει ένα "κρυμμένο" επίπεδο δυσκολίας στην άσκηση.

Επίσης, επιτέλους φύγαμε λίγο από την μετατροπή δΕπανάληψης και είδαμε και κάτι πιο ενδιαφέρον.

Για τα υπόλοιπα θέματα, σε επόμενο επεισόδιο.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Anastasis13

Υπάρχει λάθος, διότι η ΠΑΡ παίρνει την τιμή του Ζ το οποίο εκτυπώνεται κιόλας. Η λίστα παραμέτρων της Δ1 πρέπει να είναι Δ1(X,Y,Z) και αφού καλείται από το κύριο πρόγραμμα, να τυπώνεται το Z.

akalest0s

Έχεις δίκιο, αυτό που λες είναι το ορθό, είναι πιο ακριβές σε αυτό που ζητά η εκφώνηση. 

Επομένως, φεύγει το ΓΡΑΨΕ Ζ από την διαδικασία, γυρίζεις το Ζ μέσω παραμέτρων πίσω στο καλών, και συμπληρώνεις μετά την κλήση το ΓΡΑΨΕ Ζ. 
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

akalest0s

#15
Παράθεση από: nokotsos στις 12 Σεπ 2022, 10:22:48 ΜΜδεν βλέπω πόσο μέγεθος έχει ο τετραγωνικός ή δεν έχει σημασία?
Το Β2 ανήκει στο Β θέμα, οπότε μιλάμε για τον ίδιο Α[5,5] που σου δίνει αρχικά. Δεν είναι πλήρως ξεχωριστό ερώτημα.
Ωραίο θέμα και το Β, αλλά επιμένουν να βάζουν έννοιες μη ορισμένες επίσημα, χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις.
edit. Για την ιστορία, η μόνη αναφορά σε κύρια διαγώνιο είναι στο Τετράδιο και σε μία μη-λυμμένη άσκηση του ΟδΜελ.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ApoAntonis

Παράθεση από: evry στις 12 Σεπ 2022, 08:10:06 ΜΜΠροσοχή  ... Δευτέρα.
Δεν καταλαβαίνω, αφού το εξηγεί με την σημείωση τι πρέπει να γίνει.



ntzios kostas

Από τα καλύτερα θέματα που έχω δει τα τελευταία χρόνια. Διαχωρίζουν τον άριστο από τον πολύ καλό.

Καλή δύναμη σε όλους σας.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

iokollias

Καλές οι παρατηρήσεις σας για τα θέματα (καλά, ωραίο επίπεδο κλπ), αλλά μόνο εμένα φάνηκαν σαφώς δυσκολότερα από του 20 και του 21; Θέλω να πω ότι ήταν η 3η χρονιά covid-επαναληπτικών και ενώ κάθε χρόνο τα επαναληπτικά θέματα είναι πολύ  δυσκολότερα από του Ιουνίου, τις χρονιές covid δεν ίσχυσε αυτό για προφανείς λόγους. Γιατί τώρα επανήλθαμε στο προ covid επίπεδο δυσκολίας; Το θεωρώ αδικία για τους πραγματικά νοσήσαντες από covid...

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

#19
Παράθεση από: iokollias στις 15 Σεπ 2022, 02:44:19 ΜΜΚαλές οι παρατηρήσεις σας για τα θέματα (καλά, ωραίο επίπεδο κλπ), αλλά μόνο εμένα φάνηκαν σαφώς δυσκολότερα από του 20 και του 21; Θέλω να πω ότι ήταν η 3η χρονιά covid-επαναληπτικών και ενώ κάθε χρόνο τα επαναληπτικά θέματα είναι πολύ  δυσκολότερα από του Ιουνίου, τις χρονιές covid δεν ίσχυσε αυτό για προφανείς λόγους. Γιατί τώρα επανήλθαμε στο προ covid επίπεδο δυσκολίας; Το θεωρώ αδικία για τους πραγματικά νοσήσαντες από covid...
Συμφωνώ γενικά με όσα γράψατε και κυρίως ότι πρόκειται για αδικία για τα παιδιά που για σοβαρό λόγο αναγκάζονται να γραψουν επαναληπτικές.
Επιπροσθέτως, δινω απο κάτω μια επιστολή που είχα στειλει σχετικά με τις επαναληπτικές εξετάσεις και τον τρόπο διεξαγωγής τους, αλλά δεν έλαβα ποτέ απάντηση:

ΘΕΜΑ : ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΕ
              Στο παρόν κείμενο, θα ήθελα να σταθώ σε μια λάθος κατά τη γνώμη μου αλλαγή η οποία αποφασίσθηκε πριν από 5 χρόνια και είναι μια αδικία για κάποια παιδιά – ευτυχώς ολίγα - από αυτά που διαγωνίζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Κάθε χρόνο διεξάγονται και επαναληπτικές εξετάσεις, για τα παιδιά που για κάποιον σοβαρό λόγο υγείας ή σοβαρό οικογενειακό λόγο (πένθος), δεν κατάφεραν να προσέλθουν στις κανονικές εξετάσεις.  Μέχρι το 2016, οι εξετάσεις αυτές, πραγματοποιούνταν τον μήνα Ιούλιο και τα παιδιά εξετάζονταν μόνο στο μάθημα που έχασαν.
              Κάποια στιγμή λοιπόν, θεωρήθηκε σωστό να αλλάξει ο τρόπος και ο χρόνος διεξαγωγής των επαναληπτικών εξετάσεων και να γίνονται Σεπτέμβριο ενώ ένα παιδί που θα χάσει ένα μάθημα, θα πρέπει πλέον να εξεταστεί και στα 4 μαθήματα, πέραν βέβαια της παρατεινόμενης αγωνίας του. Πρόκειται για μια απόφαση, που ο χαρακτήρας της, επιτρέψτε μου να πω ότι μοιάζει να είναι περισσότερο τιμωρητικός προς το μαθητή που θα του τύχει, παρά παροχή μιας δεύτερης ευκαιρίας, να καταθέσει τους κόπους του στο μάθημα που έχασε.
Ειδικά με την κατάσταση που βιώνουμε τα τελευταία 2 χρόνια, αν οι επαναληπτικές εξετάσεις γίνουν τον Σεπτέμβριο και κυρίως αφορούν και τα 4 μαθήματα ενώ κάποιος έχασε μόνο ένα, τότε θα πρόκειται πραγματικά για τιμωρία προς τα παιδιά αυτά, που εκτός των άλλων φέτος, μετά από 2 πολύ κουραστικές χρονιές, έχουν μεγάλη ανάγκη να τελειώσουν και να ξεκουραστούν.
Γιατί  να τιμωρούμε έτσι ένα παιδί που δεν θα μπορέσει να καταθέσει τον κόπο ενός ή και 2 χρόνων, την σωστή ημερομηνία σε κάποιο μάθημα γιατί του έτυχε κάτι σοβαρό και να το στείλουμε και στα 4 μαθήματα το Σεπτέμβριο και όχι μόνο σε αυτό που έχασε; Φανταστείτε να έχει γράψει στα 3 και μάλιστα καλά και να χάσει το 4ο.  Το άγχος το δικό του αλλά και της οικογένειάς του, το σκέπτεστε; Ακόμα και ένα παιδί μόνο να είναι στο σύνολο των υποψηφίων, αυτό το πράγμα είναι  ΑΔΙΚΟ.  Θα πρέπει λοιπόν ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ,  να υπάρξει σχετική ρύθμιση για τα παιδιά αυτά, ώστε να εξεταστούν μόνο στα μαθήματα που θα χάσουν και αν ειναι δυνατόν, το μήνα Ιούλιο και όχι αργότερα.
ΥΓ: η δικαιολογία ότι κάποιο παιδί έτσι μπορεί να αφήσει κάποιο μάθημα επίτηδες για να το δώσει πιο μετά, ΔΕΝ ΕΥΣΤΑΘΕΙ. Είμαι πολλά χρόνια καθηγητής (23), αποκλειστικά σε παιδιά Πανελληνίων και αυτό το θεωρώ λάθος. Μα και αν ακόμα κάτι τέτοιο ισχύει για ελάχιστους (οι οποίο τελικά δεν καρπώνονται όφελος για πολλούς λόγους που δεν χρειάζεται να αναπτύξω εδώ συν το ότι ρισκάρουν...), ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟΦΑΣΗ Η ΟΠΟΊΑ ΤΕΛΙΚΑ ΜΟΙΑΖΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΤΙΜΩΡΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ.


Επίσης, θα ήθελα να αναφέρω εδω σε  όσους διαβάζουν όλο αυτό, ότι γνωρίζω περίπτωση περσινή, πού πέθανε άνθρωπος μέσα στην οικογένεια πριν το τελευταίο μάθημα και το παιδί πήγε το πρωί να γράψει μάθημα, για να μη δώσει και τα τέσσερα μαθήματα το Σεπτεμβριο. Προσωπικά μου έχει τύχει μόνο μία φορά το 2009 να πάω με μαθήτρια στις επαναληπτικές. Έτυχε λοιπόν μαθήτρια μου να χάσει το μάθημα, για σοβαρό πρόβλημα υγείας που της έτυχε το πρωί πριν γράψουμε. Έτσι έγραψε λίγες εβδομάδες πιο μετά στις επαναληπτικές. Ήταν πολύ ψυχοφθόρο ακόμα και με το ένα μάθημα να απομένει και για εμένα και για αυτή.
Νομίζω ότι το όλο θέμα θα πρέπει να απασχολήσει την εκπαιδευτική κοινότητα, διότι ο τρόπος διεξαγωγής περισσότερο μοιάζει με τιμωρία παρά με δευτερη ευκαιρία.
Θα ήθελα τις γνώμες των συναδέλφων


ApoAntonis

#20
Δεν καταλαβαίνω ούτε το τελευταίο σχόλιο -*edit αναφέρομαι στο #18-, αφορά άλλη συζήτηση αλλά οι επαναληπτικές εξετάσεις δεν απευθύνονται μόνο σε όσους νόσησαν από covid.

Κάποια συγκλονιστική δυσκολία στα θέματα δεν μπορώ να προσδιορίσω και μάλλον θα τα χαρακτηρίσω ευκολότερα από του Ιουνίου.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Παράθεση από: ApoAntonis στις 15 Σεπ 2022, 04:19:09 ΜΜΔεν καταλαβαίνω ούτε το τελευταίο σχόλιο, αφορά άλλη συζήτηση αλλά οι επαναληπτικές εξετάσεις δεν απευθύνονται μόνο σε όσους νόσησαν από covid.
Θεωρησα καλό να θίξω το θέμα εδω, μιας και συζητάμε περι επαναληπτικών εξετάσεων. Αν είναι καλύτερο να ανοίξει κάποιο άλλο θέμα με αυτό που γράφω (ας το δουν και οι διαχειριστές) ας γίνει.
επίσης, σαφώς και δεν αφορά μόνο νοσήσαντες από covid. Εγώ δεν γράφω κάτι τέτοιο. Υποθέτω ότι ο συνάδελφος που το αναφέρει, το έβαλε ως μια από τις πιθανότερες αιτίες.

ApoAntonis

Παράθεση από: akalest0s στις 14 Σεπ 2022, 11:54:54 ΜΜΩραίο θέμα και το Β, αλλά επιμένουν να βάζουν έννοιες μη ορισμένες επίσημα, χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις.

Δεν φταίμε εμείς που άλλαξε η ύλη στα Μαθηματικά, μας το είπε κανείς;
 ;D

Ένα μικρό σχόλιο περί επαναληπτικών. Η απόφαση να δίνονται Σεπτέμβριο όλα τα μαθήματα είναι σωστή διότι εισάγεσαι με γνωστή βάση πλέον του αριθμού εισαχθέντων. Παλιότερα οι επαναληπτικές ήταν πολύ πιο κοντά με αποτέλεσμα ενδεχομένως κάποιοι να μην έχουν προλάβει να αναρρώσουν. Ακόμα παλιότερα μπορούσες να κρατήσεις μαθήματα. Δεν υπάρχει τρόπος να καλυφθούν όλες οι περιπτώσεις.

andreas_p

22 χρόνια μετά , συζητάμε για τη υπο-περίπτωση των 2σδιάστατων !

akalest0s

Παράθεση από: andreas_p στις 15 Σεπ 2022, 05:24:30 ΜΜ22 χρόνια μετά , συζητάμε για τη υπο-περίπτωση των 2σδιάστατων !
Σε ποια περίπτωση αναφέρεσαι.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

Σχετικά με τις επαναληπτικές. Δεν ξέρω αν θυμάστε αλλά πιο πολιά που δινόταν η δυνατότητα να δίνεις μόνο το μάθημα από το οποίο έλειψες οι μαθητές που έδιναν επαναληπτικές ήταν πολύ μα πολύ περισσότεροι. Τώρα είναι εξαιρετικά λίγοι. Τι συνέβη άραγε? Ίσως με την πρόοδο της επιστήμης να αρρωσταίνουν λιγότερο. 
Ας δούμε λίγο όμως τα δεδομένα. Σε ποιο μάθημα νομίζετε ότι την εποχή της τεχνολογικής/θετικής είχαμε τις περισσότερες "ξαφνικές αδιαθεσίες" μαθητών; 
Η λογική λέει ότι θα πρέπει να είναι η Έκθεση αφού την δίνουν όλοι οι μαθητές ή έστω τα Μαθηματικά που είναι κοινό μάθημα Θετικής - Τεχνολογικής, και όμως δεν ήταν κανένα από αυτά.
Κάποιο άλλο μάθημα ήταν με διαφορά το πρώτο σε ασθένειες. Δεν λέω ποιο, το αφήνω να το σκεφτείτε εσείς.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

bagelis

Έστω και ετεροχρονισμένα:

Α1.4. Ασαφές και παράξενο. Για ποιά σειριακή αναζήτηση μιλάει; Σειριακή αναζήτηση είναι και με ΓΙΑ, σειριακή είναι και με ΟΣΟ και να σταματάει όταν το βρει, σειριακή είναι και να σταματάει σε ταξινομημένο πίνακα όταν βρει στοιχείο μεγαλύτερο από αυτό που ψάχνει. Γιατί η έννοια "σειριακή αναζήτηση" εννοεί την βέλτιστη για την περίπτωση έννοια;

Α3. Όπως και οι προηγούμενοι είπαν, πραγματικά με την θεωρία δεν ξέρουμε τι να κάνουμε. Άλλες φορές κατανόηση και ποιοτικά χαρακτηριστικά και άλλες φορές τύπου "ιστορία δέσμης".

Α4. tricky

Β1. Δεν ξέρω τι εξετάζει. Αν μπορώ να διαβάσω έναν γράφο;

Β2. Έπρεπε οπωσδήποτε να δοθεί το μέγεθος του πίνακα. Δεν είναι κάτι συνηθισμένο ή εκ των προτέρων ορισμένο ότι το Β2 είναι συνέχεια του Β1. Χρησιμοποιεί κάπου την λέξη απόσταση βέβαια αλλά νομίζω ότι θα έπρεπε να είναι πιο σαφές.

Γ. Πρώτη φορά άσκηση ουρά ιστορικά σε πανελλήνιες, ενδιαφέρον. 

Δ. Το ένα ερώτημα στο Δ είναι πάντα ταξινόμηση με διπλό κριτήριο. Πόσο ακόμα;

Τα θέματα είναι σχετικά δύσκολα, δυσκολότερα του Ιουνίου, και νομίζω ότι έχει πέσει μία μόδα για νέες δυσκολίες στο Α και στο Β θέμα, όχι τόσο στο Γ και Δ.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι αφού ο μαθητής πρέπει να πιάσει την ήδη διαμορφωμένη από τον Ιούνιο βάση της σχολής δεν πρέπει να εξετάζεται τον Σεπτέμβριο σε δυσκολότερα θέματα. Πρακτικά πρέπει να περάσει το ίδιο ύψος σε δυσκολότερες συνθήκες που δεν νομίζω ότι αυτό ισοφαρίζεται από τον παραπάνω χρόνο προετοιμασίας που έχει. Δεν αλλάζει ο μαθητής εύκολα, να ανέβει σκαλί.

Υ.Γ. Καλή σχολική χρονιά σε όλους!