ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 2022

Ξεκίνησε από NIKOS_KALYVAS, 12 Σεπ 2022, 07:52:58 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

NIKOS_KALYVAS

Τα θέματα των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων στο μάθημα της πληροφορικής (Δευτέρα 12-9-2022)

https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2022/panelladikes_2022_septembrios/them_pliroforiki_gel_220912.pdf

και οι ενδεικτικές λύσεις:


https://drive.google.com/file/d/1k5uygZhvYzSmZySFREgYdYFqKvYISOMM/view?usp=sharing
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

evry

Προσοχή στις απαντήσεις στο θέμα με την μετατροπή της συνάρτησης σε διαδικασία. Τα Χ, Υ αλλάζουν μέσα στο υποπρόγραμμα. Στη συνάρτηση οι τιμές αυτές δεν αντιγράφονται πίσω ενώ στην διαδικασία αντιγράφονται. Θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν άλλες μεταβλητές.

Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε τις λύσεις της επιτροπής για να διαπιστώσουμε αν και αυτοί έκαναν το ίδιο λάθος. Παρακολουθεί κάποιος συνάδελφος από βαθμολογικό επαναληπτικών;

Αν αυτό είχε γίνει στις κανονικές εξετάσεις θα είχε γίνει χαμός και εδώ στο στέκι θα είχαμε σελίδες επί σελίδων αλλά τώρα που έγινε στις επαναληπτικές είναι απλά ... Δευτέρα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λαμπράκης Μανώλης

Το ΣΛ το πρώτο και το τρίτο καθόλου δεν μου άρεσαν προσωπικά  >:D :laugh:

petrosp13

Η ώθηση ενός στοιχείου σε γεμάτη στοίβα είναι συντακτικό λάθος.

Πολύ περίεργο

Πολύ ωραία θέματα πάντως, μπράβο στους θεματοδότες
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

nokotsos

Μπορείτε να εξηγήσετε στο Β2 γιατί το 
_1_ = 5 ,
_2_ = 1 και το 
_3_ = i-1
δεν βλέπω πόσο μέγεθος έχει ο τετραγωνικός ή δεν έχει σημασία?

NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: nokotsos στις 12 Σεπ 2022, 10:22:48 ΜΜΜπορείτε να εξηγήσετε στο Β2 γιατί το
_1_ = 5 ,
_2_ = 1 και το
_3_ = i-1
δεν βλέπω πόσο μέγεθος έχει ο τετραγωνικός ή δεν έχει σημασία?
Βάλε τις τιμές εκεί που λείπουν και κάνε εκτέλεση στον πίνακα Α[5,5]
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

johnk

Νομίζω η ερώτηση ανάπτυξης στο Α3 ήταν άκυρη. Ελπίζω τέτοιες ερωτήσεις να μην μπουν στις πανελλαδικές του Ιουνίου. Δε θεωρώ ότι κάποιος θα έδινε σημασία σε αυτά ενώ υπάρχουν τόσες άλλες ερωτήσεις ανάπτυξης. Είναι κρίμα να διαβάζουν τόση θεωρία τα παιδιά. Κατά τα άλλα πολύ ενδιαφέροντα θέματα.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους 

Νομίζω πάντα τα θέματα των επαναληπτικών εξετάσεων έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον από αυτά του Ιουνίου...πάντως ( μάλλον γέρασα και παραξένεψα 😜😜😜) το θέμα δ αν δε με γελάει η μνήμη μου έχει μπει κάνα δυο φορές σχεδόν αυτούσιο....επίσης τα ΣΛ δε μου άρεσαν ιδιαίτερα 

andreas_p

Στη θεωρία δε μελετάς με πυξίδα 'SOS' ...
Αν και το Α3 ήταν ... SOSάρα !

Laertis

Τα θέματα Β και Γ είναι πολύ καλά. Το Δ οκ, φέρε μια γύρα απο τα ίδια. Για το Α1.3 είστε με τα καλά σας; Το  Α4 όπως παρατήρησε κι ο Evry είναι η ποντικοπαγίδα της Αγκάθα Κρίστι αυτοπροσώπως!
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

P.Tsiotakis

Ο Όμιλος Φυλής Ελληνικού Ποιμενικού (Ο.Φ.Ε.Π.) δημιουργήθηκε το 2000 την ίδια χρονιά που εξετάστηκε για πρώτη φορά το αγαπημένο μας ( ; ) μάθημα, η ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον, https://ofep.gr.

Αυτό, ούτε ο Ηρακλής Πουαρό δεν θα το προέβλεπε.

johnk

Παράθεση από: andreas_p στις 13 Σεπ 2022, 12:35:37 ΜΜΣτη θεωρία δε μελετάς με πυξίδα 'SOS' ...
Αν και το Α3 ήταν ... SOSάρα !
Θα διαφωνήσω. Στο μάθημα της πληροφορικής στις ερωτήσεις θεωρίας δεν υπάρχει κάτι σταθερό με αποτέλεσμα τα παιδιά να διαβάζουν πολύ χωρίς να ξέρουν σε τι θα εξεταστούν και πόσο θα πιάνει, όπως τον Ιούνιο που έπιανε 4 μόρια συνολικά. Υπάρχουν πόσα άλλα πράγματα που μπορούν να ρωτήσουν και δε μιλάω για sos, αυτό ήταν εντελώς άκυρο σαν ερώτηση. Τελευταία φορά που έχει γίνει κάτι χειρότερο ήταν όταν ρωτήθηκαν για την αντιμετώπιση ναρκωτικών στις επαναληπτικές του 2014.

akalest0s

#12
Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 12 Σεπ 2022, 08:32:41 ΜΜΤο ΣΛ το πρώτο και το τρίτο καθόλου δεν μου άρεσαν προσωπικά  >:D :laugh:
Για το 3ο συμφωνώ. Τα υπόλοιπα μια χαρά μου φάνηκαν. Το 2ο ίσως μπερδέψει (αλλά τελικά είναι ξεκάθαρο τι θέλει να πει), ενώ το 4ο που είναι ωραίο σαν ιδέα, ίσως μπορούσε να μην είναι 3 γραμμές. Αλλά μη διυλίζω τον κόνωπα.

Α2: στη λογική του αντίστοιχου του Ιουνίου, δηλαδή πολύ στρωτό και απλό. Από τη μια αναρωτιέσαι τι εξετάζουμε σε μάθημα πανελληνίων, από την άλλη σκέφτεσαι τις γνωστές ασάφιες προηγούμενων ετών και λες "οκ, καλύτερα έτσι..". Το OOP πρέπει να βρει τη θέση του σε αυτό το μάταιο κόσμο (της Πληροφορικής στα σχολεία :P)

Α3: δεν ξέρω αν είναι χειρότερη η θεματική ή το 8 μονάδες (σε 4 επιγραμματικά bullets!). Το κεφάλαιο της αποσφαλμάτωσης, με αυτά τα bullets, δείχνει πόσο λάθος αντιμετωπίζεται η θεωρία στο μάθημα. Ένα καθαρά πρακτικό κεφάλαιο, ξεχώρισε από τη σωστή του θέση (ως προέκταση στα υπόλοιπα) και απέκτησε ανούσια θεωρία. Στην προσπάθειά τους να επεξηγήσουν κάτι οι συγγραφείς, δημιουργούν κομμάτια θεωρίας που, λόγω της φύσης των Πανελληνίων, δεν μπορείς να τα αγνοήσεις. Ιδού η απόδειξη.
Αυτό θέλουμε να ξέρουν, να σου αραδιάζουν παπαγαλία τι να προσέχουμε όταν γράφουμε την ΟΣΟ; Τελείως λάθος κατεύθυνση, η θεωρία στο μάθημα θέλει στροφή 180°.

2ο σημείο που αξίζει να θιχτεί, το σκαμπανέβασμα στις μονάδες. Κάποτε πρέπει να σταματήσει αυτό. Από 0.8 μέχρι 3.2 στα 20 η ατόφια θεωρία. Γιατί; Τι λες στον μαθητή, διάβασε 100 σελίδες θεωρίας (μερικές φοβερά ακατανόητες ή ανούσιες, όπως η συγκεκριμένη του Α3), αλλά στο τέλος ίσως χάσεις μόνο 4/100; Και δεν εννοώ φυσικά να γυρίσουμε στις 16/100. Αλλά ριζική αλλαγή στην ίδια την θεωρία και σταθεροποίηση στις μονάδες που εξετάζονται ως ερωτήσεις "ανάπτυξης θεωρίας".

Παρεμπιπτόντως, η πρόσφατη αλλαγή στις απολυτήριες, με 4x25 μονάδες σε όλα τα θέματα Πληροφορικής, μήπως σηματοδοτεί αλλαγή και στην κατανομή μονάδων στις Πανελλήνιες;

Α4. Μια λύση στο πόδι, σωστή από όσο βλέπω:
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Δ1 (Χ,Υ)
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Χ,Υ,Ζ,tempX,tempY
ΑΡΧΗ
  Ζ <- 0
  tempX<-Χ
  tempY<-Υ
  ΟΣΟ Χ>0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΑΝ Χ MOD 2 = 1 ΤΟΤΕ
      Ζ <- Ζ + Υ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    Χ <- Χ DIV 2
    Υ <- Υ * 2
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ Ζ
  Χ<-tempX
  Υ<-tempY
ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
...........
ΔΙΑΒΑΣΕ Α,Β
ΚΑΛΕΣΕ Δ1(Α,Β)
ΓΡΑΨΕ Α,Β
...........

Πολύ ωραίο θέμα το Α4, αλλά όντως συμφωνώ, αμφίβολο αν όντως αυτό ήθελε να πετύχει η επιτροπή θεμάτων. Θα πόνταρα ότι τους ξέφυγε. Πάντως ακόμη και έτσι να είναι, δεν υπάρχει λάθος ή κάτι που δεν θα έπρεπε να ζητηθεί. Οπότε γιατί να έχει γίνει χαμός και σελίδες επί σελίδων στο στέκι; Το μόνο που βλέπω είναι ότι, εσκεμμένα ή μη, υπάρχει ένα "κρυμμένο" επίπεδο δυσκολίας στην άσκηση.

Επίσης, επιτέλους φύγαμε λίγο από την μετατροπή δΕπανάληψης και είδαμε και κάτι πιο ενδιαφέρον.

Για τα υπόλοιπα θέματα, σε επόμενο επεισόδιο.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Anastasis13

Υπάρχει λάθος, διότι η ΠΑΡ παίρνει την τιμή του Ζ το οποίο εκτυπώνεται κιόλας. Η λίστα παραμέτρων της Δ1 πρέπει να είναι Δ1(X,Y,Z) και αφού καλείται από το κύριο πρόγραμμα, να τυπώνεται το Z.

akalest0s

Έχεις δίκιο, αυτό που λες είναι το ορθό, είναι πιο ακριβές σε αυτό που ζητά η εκφώνηση. 

Επομένως, φεύγει το ΓΡΑΨΕ Ζ από την διαδικασία, γυρίζεις το Ζ μέσω παραμέτρων πίσω στο καλών, και συμπληρώνεις μετά την κλήση το ΓΡΑΨΕ Ζ. 
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK