Οδηγός εγκατάστασης Ubuntu/LTSP σε Raspberry Pi 2

Ξεκίνησε από gidarakos, 11 Νοε 2015, 12:30:34 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gidarakos

Στις 9/2/16 κυκλοφόρησαν καινούργιες εκδόσεις στα python*-gpiozero_* οπότε ενημερώθηκαν αντίστοιχα οι εντολές στο βήμα 3.

gidarakos

Στις 21/4/16 κυκλοφόρησαν καινούργιες εκδόσεις στα python*-gpiozero_* οπότε ενημερώθηκαν αντίστοιχα οι εντολές στο βήμα 3.

apapakL

Καλησπέρα! Μόλις έπεσε στην αντίληψη μου αυτό: http://pinet.org.uk/articles/guides.html . Φαίνεται ενδιαφέρον για δημιουργία σχολικού εργαστηρίου αποκλειστικά με PI's. Ειδικά τώρα που σε αρκετά δημοτικά θα πρέπει να στηθούν εργαστήρια πληροφορικής με υποτυπώδη χρηματοδότηση, ίσως να αποτελεί μία λύση........

alkisg

Συνάδελφοι με τα Raspberry Pi υπάρχει σοβαρό πρόβλημα.
Είναι ακατάλληλα για σταθμοί εργασίας γενικού σκοπού, π.χ. υπολογιστές εργαστηρίου Πληροφορικής.
Δεν γίνεται καν να σερφάρεις αξιοπρεπώς με αυτά σε απλές ιστοσελίδες.
Δηλαδή για παράδειγμα αν θέλαμε να τρέξουμε project με Raspberry Pi, όταν θέλαμε να πούμε στους μαθητές να αναζητήσουν πληροφορίες για το project στο Internet, θα έπρεπε να έχουμε και ένα δεύτερο εργαστήριο με κανονικούς υπολογιστές για να μπορούν να σερφάρουν, και μετά να μεταφέρουν τις πληροφορίες που μάζεψαν στο εργαστήριο των Pi για να δουλέψουν.
Και αφού τα πράγματα που μπορεί να κάνει ένα pi και δεν μπορεί να κάνει ένα κανονικό PC είναι ελάχιστα (και πολύ λιγότερα αυτά που είναι εντός προγράμματος σπουδών)... είναι και ελάχιστοι οι λόγοι να τα πάρει κάποιο σχολείο.
Υπάρχουν φτηνοί υπολογιστές γενικού σκοπού, δεκάδες φορές πιο γρήγοροι και χωρίς προβλήματα αρχιτεκτονικής, με ελάχιστα μόνο χρήματα παραπάνω.

Το κακό είναι ότι κάποιοι στο Υπουργείο δεν είναι σωστά ενημερωμένοι και τα προωθούν μέσω της δράσης edulabs, σκεφτόμενοι ότι θα βοηθήσουν στη δημιουργία "hackerspaces" στα σχολεία κλπ.
Το χειρότερο είναι ότι τα σχολεία νομίζουν ότι τα Raspberry θα είναι λειτουργήσιμα ως εργαστήριο Πληροφορικής και τα παραγγέλνουν, αντί να καταθέσουν ότι τους είναι άχρηστα ώστε να αλλάξει το ίδιο το edulabs και να μην πάνε χαμένα τα κονδύλια.

Έχω φτάσει να σκέφτομαι να  σταματήσω να υποστηρίζω LTSP για Raspberry μόνο και μόνο λόγω αυτής της εντελώς λάθος προώθησης που τους γίνεται. Π.χ. τώρα ο stock kernel της 16.04 δεν μπουτάρει καν σε Raspberry Pi, και δεν νομίζω ότι θα ασχοληθώ για να βρω workarounds (π.χ. με εναλλακτικό kernel raspberrypi-bootloader αντί του linux-image-raspi2).

Όσο για το pinet, είχαμε βοηθήσει στο κανάλι #ltsp τον φοιτητή που το έφτιαξε, αλλά είναι κάτι αντίστοιχο με τα sch-scripts του 2008, πολύ υπανάπτυκτο σε σχέση με τα νέα sch-scripts του 2016. Δηλαδή στα ελληνικά σχολεία δεν προσφέρει κάτι. Αν κάποτε διεθνοποιήσουμε τα sch-scripts υποθέτω ότι και οι ξένοι θα μεταπηδήσουν σε αυτά.

Θα πρότεινα στους Υπεύθυνους ΚΕΠΛΗΝΕΤ ή όποιους άλλους καθηγητές έχουν επαφές με Υπουργείο, να πιέσουν όσο μπορούν να σταματήσει η προώθηση των Raspberry στα πλαίσια του edulabs.

gidarakos

Την προσωπική μου άποψη την είχα εκφράσει παλιότερα https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=6441.msg75139#msg75139

Τωρα βέβαια με την έλευση του pi 3 δεν έχω εικόνα αν κάτι έχει βελτιωθεί..

alkisg

Παράθεση από: apapakL στις 13 Αυγ 2016, 07:37:22 ΜΜΕιδικά τώρα που σε αρκετά δημοτικά θα πρέπει να στηθούν εργαστήρια πληροφορικής με υποτυπώδη χρηματοδότηση, ίσως να αποτελεί μία λύση........

Αν κάποιος θέλει πολύ φθηνούς clients, έχει μια προσφορά στα 65 ευρώ το gearbest:
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_367432.html
Intel based οπότε παίζει τα πάντα, περίπου 10 φορές πιο γρήγορο από το pi3, έχει και windows 10 προεγκατεστημένα και λογικά θα δουλέψει μια χαρά και ως LTSP fat client.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Μπορούν όμως να είναι χρήσιμοι σε εργαστήρια ΕΠΑΛ για εκμάθηση python, scratch κλπ

Παράθεση από: alkisg στις 13 Αυγ 2016, 09:13:50 ΜΜ
Συνάδελφοι με τα Raspberry Pi υπάρχει σοβαρό πρόβλημα.
Είναι ακατάλληλα για σταθμοί εργασίας γενικού σκοπού, π.χ. υπολογιστές εργαστηρίου Πληροφορικής.
Δεν γίνεται καν να σερφάρεις αξιοπρεπώς με αυτά σε απλές ιστοσελίδες.
Δηλαδή για παράδειγμα αν θέλαμε να τρέξουμε project με Raspberry Pi, όταν θέλαμε να πούμε στους μαθητές να αναζητήσουν πληροφορίες για το project στο Internet, θα έπρεπε να έχουμε και ένα δεύτερο εργαστήριο με κανονικούς υπολογιστές για να μπορούν να σερφάρουν, και μετά να μεταφέρουν τις πληροφορίες που μάζεψαν στο εργαστήριο των Pi για να δουλέψουν.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

alkisg

Με τα raspberry μπορείς να μάθεις python και scratch.
Με τα pc μπορείς να μάθεις python και scratch, αλλά και να σερφάρεις στο internet, να τρέξεις εφαρμογές flash, .exe, κλπ.
Δηλαδή ναι μεν τα raspberry έχουν κάποιες δυνατές χρήσεις, αλλά ως επί το πλείστον αυτές είναι υποσύνολο των δυνατοτήτων ενός pc, οπότε δεν υπάρχει και ουσιαστικός λόγος να τα προτιμούμε.

Στα Γιάννενα έχουμε αρχίσει πλέον να πετάμε τα Pentium 3 (με τα οποία μπορεί επίσης κάποιος να μάθει python και scratch), δεν υπάρχει λόγος να δοθούν κονδύλια για raspberry που είναι χειρότερα από αυτά που ήδη πετάμε.
Τα κονδύλια θα είναι κατά πολύ χρησιμότερα αν επενδυθούν σε κανονικά pc.

Πρώτο συγκεκριμένο παράδειγμα είναι η τρέχουσα δράση edulabs, που θα δώσει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε raspberry αντί για pc.
Δεύτερο συγκεκριμένο παράδειγμα:
Δωρίστε ένα raspberry pi σε ένα σχολείο (200 ευρώ): https://donate.ellak.gr/katastima/donations/dorea-200e/

Με λιγότερα λεφτά το σχολείο θα μπορούσε να έχει για παράδειγμα αυτό το mini pc: http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_343636.html
10 φορές πιο γρήγορο, και παίζει τα πάντα, όχι μόνο ένα περιορισμένο υποσύνολο εφαρμογών.

Οπότε η ερώτησή μου είναι η εξής:
Για το σχολείο σας, ποια από τις δύο δωρεές θα θέλατε.
Αν προτιμάτε το pc, τότε καλό είναι να ειδοποιήσουμε τους αρμόδιους να προσανατολίσουν τις σχετικές δράσεις σε pc αντί για raspberry.
Αν προτιμάτε το raspberry, τότε μάλλον έχω λάθος εικόνα για το τι χρειάζονται τα σχολεία... :)

geochatz

Ένα Raspberry Pi σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει ένα PC, παρέχει όμως τη δυνατότητα στους μαθητές να έρθουν σε επαφή με το computing υπό μια διαφορετική οπτική γωνία, την οποία ακόμα δεν έχουμε δοκιμάσει ιδιαίτερα στην πράξη για να προκρίνουμε κατά πόσο προσφέρει περισσότερα ή λιγότερα.
Στη Χίο, που κάναμε κάποια workshops με Raspberry Pi, τα οποία είχαν συνδεδεμένα πάνω τους λίγα LEDs, buzzer kai buttons, τα παιδιά που συμμετείχαν, ενθουσιάστηκαν. Αυτό δεν το προσφέρει ένα PC (ουσιαστικά, τον προγραμματισμό με την αξιοποίηση των GPIO pins). Χρειαστήκαμε όμως υπολογιστές γιατί δουλεύαμε απομακρυσμένα στα 8 Raspberry Pi που είχαμε στη διάθεσή μας και ήταν πολύ πιο βολικό από πολλές απόψεις.
Μιας και δεν έχει αναφερθεί στο Στέκι, το σχετικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε, διατίθεται στο site του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου: http://sepchiou.gr/index.php/yliko/programming/139-raspberry-pi-python

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

alkisg

Αν κάποιο σχολείο θέλει να διδάξει προγραμματισμό μέσω GPIO, μια εναλλακτική είναι να αγοράσουν κάρτες USB to GPIO με 10-15 ευρώ, ώστε να δουλεύουν στα PC τους αντί να χρειαστούν δεύτερο εργαστήριο ή απομακρυσμένη πρόσβαση σε headless Raspberry Pi.

Πάντως σύμφωνοι, αν κάποιο σχολείο θέλει δεύτερο εργαστήριο Raspberry Pi ειδικά για προγραμματισμό, και ξέρει τι παίρνει, δεν έχω καμία αντίρρηση. Το πρόβλημα είναι ότι μέσω του edulabs τα σχολεία νομίζουν ότι παραγγέλνουν εργαστήρια με PC ενώ θα τους στείλουν Raspberry και θα παιδευόμαστε όλοι να τα κάνουμε να παίξουν ως thin clients για να μην πάνε χαμένα, χωρίς ποτέ να χρειαστεί στην πράξη το GPIO interface τους.

salnk

Άλκη, έχεις απόλυτο δίκιο σχετικά με τα edulabs και τα RPi.

Η αποδοτικότερη λύση είναι και η πιο λογική [χαμηλού κόστους pc], αλλά υπάρχει μια ανεξήγητη εμμονή με τα RPi σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της εκπαιδευτικής ρομποτικής.
Για μένα είναι προφανές πως οδηγούμαστε σε μια κατασπατάληση πόρων, οι οποίοι θα μπορούσαν να πιάσουν τόπο με πιο ορθολογική αξιοποίηση.
Γιάννης Σαλονικίδης - Δ@σκ@λος 2.0 beta
http://salnk.eduportal.gr

apapakL

Ανεξήγητη εμμονή ή έλλειψη εμπειρίας - τεχνογνωσίας από τους ασκούντες την συγκεκριμένη πολιτική (όπως είναι σύνηθες άλλωστε).... Το να έχεις κανονικό, έστω και χαμηλού κόστους pc είναι σαφώς αποδοτικότερο και λογικότερο......

Παράθεση από: salnk στις 07 Σεπ 2016, 12:13:38 ΠΜ
Άλκη, έχεις απόλυτο δίκιο σχετικά με τα edulabs και τα RPi.

Η αποδοτικότερη λύση είναι και η πιο λογική [χαμηλού κόστους pc], αλλά υπάρχει μια ανεξήγητη εμμονή με τα RPi σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της εκπαιδευτικής ρομποτικής.
Για μένα είναι προφανές πως οδηγούμαστε σε μια κατασπατάληση πόρων, οι οποίοι θα μπορούσαν να πιάσουν τόπο με πιο ορθολογική αξιοποίηση.


gidarakos

α) Στο βήμα 7 έγιναν οι απαραίτητες αλλαγές για να γίνεται χρήση του linux-firmware-raspi2_1.20151118+b70b451-0ubuntu1_armhf.deb βάση του επίσημου οδηγού του Άλκη (edited 2016-08-11).
β) Στα βήματα 7, 9 και στο Β) το "Documents" αντικαταστάθηκε με το "Έγγραφα" για να μη δημιουργείτε επιπλέον φάκελος με το όνομα Documents.

gidarakos

Προστέθηκε παρατήρηση V σχετικά με την χρήση του adaptor HDMI-->VGA.