Αξιολόγηση μαθήματος

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 14 Νοε 2014, 10:46:56 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Παράθεση από οδηγίες μαθήματος

Αξιολόγηση μαθήματος
Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις του μαθήματος "Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ" της Β΄ τάξης ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. γίνονται ως εξής:

1. Στους μαθητές δίνονται τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη, με τα οποία ελέγχεται η γνώση και η κατανόηση εννοιών και ορολογίας, η κριτική ικανότητα, η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η ικανότητα του μαθητή να αναλύει, να συνθέτει και να δημιουργεί, συνδυάζοντας γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

2. Τα τέσσερα θέματα που δίνονται στους μαθητές διαρθρώνονται ως εξής:
α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από πέντε (5) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου (πολλαπλής επιλογής, Σωστού -Λάθους, αντιστοίχισης) με τις οποίες ελέγχεται η γνώση και η κατανόηση των βασικών εννοιών και των σπουδαιότερων συμπερασμάτων της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.

β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από δύο (2) ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας και οι ικανότητες και δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος. Με τις ερωτήσεις μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να αναπτύξουν την απάντησή τους ή να απαντήσουν σε ένα ερώτημα κλειστού τύπου και να αιτιολογήσουν την απάντησή τους.

γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, θεωριών, εντολών και αρχών και μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα που διευκολύνουν το μαθητή στη λύση.

δ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση, που απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και ανάπτυξη στρατηγικής για τη διαδικασία δημιουργίας ή επίλυσής του. Tο πρόβλημα αυτό ή η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα που διευκολύνουν το μαθητή στη λύση.

3. Η βαθμολογία κατανέμεται ανά εικοσιπέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα (4) θέματα. Ειδικότερα, στο πρώτο θέμα κάθε μία ερώτηση βαθμολογείται με πέντε (5) μονάδες και στο δεύτερο θέμα η πρώτη ερώτηση βαθμολογείται με δώδεκα (12) μονάδες και η δεύτερη με δεκατρείς (13) μονάδες. Στο τρίτο και τέταρτο θέμα η κατανομή της βαθμολογίας στα επιμέρους ερωτήματα μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας και καθορίζεται στη διατύπωση των θεμάτων.

4. Το δεύτερο και το τέταρτο θέμα λαμβάνονται με κλήρωση από την τράπεζα θεμάτων, ενώ το πρώτο και το τρίτο θέμα επιλέγονται από τους διδάσκοντες (ή τον διδάσκοντα) το μάθημα καθηγητές.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Στο νέο  πλέον Λύκειο, τα παιδιά άρχονται σε επαφή με τον προγραμματισμό και την αλγοριθμική σκέψη με το νέο μάθημα 'Αρχές της επιστήμης των υπολογιστών" που σύντομα πιστεύω πως άτυπα θα ονομάζεται ως "Προγραμματισμός από τους μαθητές και όχι μόνο.

Συνάδελφοι, πρέπει κατά τη διδασκαλία του μαθήματος να είμαστε προσεκτικοί και να φερθούμε έξυπνα.

Θα πρέπει να βρούμε τρόπο ώστε η διδασκαλία του μαθήματος να είναι σε ένα  ικανοποιητικό επίπεδο για τους μαθητές αλλά και ταυτόχρονα να τους αφήνει μια γλυκιά ανάμνηση και μία θετική εντύπωση για  τον προγραμματισμό.
Δεν χρειάζονται εντυπωσιασμοί με δύσκολες ασκήσεις και παρερμηνείες, ούτε επίδειξη προγραμματιστικών γνώσεων.

Να μην ξεχνάμε πως οι μαθητές της Β Λυκείου θα είναι αυτοί που θα αποτελέσουν την επόμενη χρονιά τον πυρήνα αυτών που θα επιλέξουν πληροφορική έναντι της  χημείας.
Αν ολοκληρώσουν τη Β λυκείου με αρνητικές εντυπώσεις για τις "Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ" δυστυχώς θα βρεθούμε σε δυσάρεστη θέση να αναζητούμε μαθητές στη Γ τάξη του χρόνου.

Επισημάνω την προσοχή σε όλους μας.
Η εισαγωγή του νέου αυτού μαθήματος τη θεωρώ ως "δίκοπο μαχαίρι" για τον κλάδο μας: τα  οφέλη είναι γνωστά σε όλους μας,, όμως από την άλλη, ποια θα είναι η εντύπωση του μαθητή για τον προγραμματισμό στο τέλος της χρονιάς;

Πολλά εξαρτιούνται  από πως θα χειριστούμε εμείς τη διδασκαλία του μαθήματος!!!!









fan


γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, θεωριών, εντολών και αρχών και μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα που διευκολύνουν το μαθητή στη λύση.

Σχετικα με το θεμα Γ που ειναι μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας τι νομιζετε οτι μας καλυπτει να βαλουμε;(Πινακα τιμών,συμπλήρωση κενων σε μια δομη επαναληψης...)
Το αναφερω διοτι πολλα απο αυτα η τραπεζα τα εχει στο θεμα 2.

yb

το Θέμα Α λέει πρέπει να περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου (πολλαπλής επιλογής, Σωστού -Λάθους, αντιστοίχισης) που θα βαθμολογούνται με 25.

Μπορεί δηλαδή να είναι πέντε ερωτήσει πολλαπλής επιλογής με 5 βαθμούς η καθεμία; Η πρέπει να είναι συνδυασμός; (για παράδειγμα τρια υποερώτημα πολλαπλής επιλογής, ένα υποερώτημα με 5 ΣΛ και ένα υποερώτημα με αντιστοίχησης);

fan

θεωρω οτι καλυτερο ειναι να ειναι ποικιλια ερωτησεων στο θεμα 1ο, αλλωστε υπαρχουν πολλες και στην τραπεζα.
Επαναφερω την ερωτηση για το θεμα Γ , τι μπορουμε να βαλουμε εκει;Οτι και στο θεμα 1,2;

dski

Για το θέμα Γ νομίζω ότι η διατύπωση εννοεί μια πιο εύκολη άσκηση που θα είναι απλή εφαρμογή της θεωρίας (σε αντιδιαστολή με το θέμα Δ που που θα απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και ανάπτυξη στρατηγικής). Προσωπικά προσανατολίζομαι σε μια απλή άσκηση εφαρμογής της δομής επιλογής ή μια απλή δομή επανάληψης. Στο τσακίρ κέφι μια απλή επανάληψη που θα χρησιμοποιεί εντός της μια απλή επιλογή (π.χ. Να διαβάζει 100 ακέραιους και να εμφανίζει για τον κάθε έναν αν είναι άρτιος ή περιττός).

gergerman

Παιδιά , μερικές παρατηρήσεις επισημάνσεις σχετικά μετα θέματα των εξετάσεων και θα ήθελα τη βοήθειά σας.

Θέμα Α
Βάζουμε μόνο μία άσκηση με ερωτήσεις π.χ. πολλαπλών επιλογών; Δηλαδή 5 ερωτήσεις *5 μονάδες  = 25 μονάδες; Καλά το καταλαβαίνω; Εύκολο δε γίνεται; Ας δώσει κάποιος ένα παράδειγμα.

Θέμα Β
Θέμα 1: θεωρία για βοήθεια προς τους μαθητές π.χ. χαρακτηριστικά αλγορίθμων
Θέμα 2 : ασκήσεις σαν αυτές που έχει η τράπεζα.( να  βρουν π.χ. τι τύπου μεταβλητή είναι η καθεμία  όταν τους δίνεται η εντολή ανάθεσης.

Θέμα Γ
Μία ΓΙΑ με μία απλή ΑΝ- ΑΛΛΙΩΣ μέσα. Στο α) υποερώτημα να βρουν τις μεταβλητές, τις σταθερές κτλ και στο θέμα β)να κάνουν τον σχετικό πίνακα τιμών.

Θέμα Δ
Εκεί προβληματίζομαι. Αν δώσω αλγόριθμο να τον γράψουν μόνοι τους θα γίνει Βατερλώ. Αν δώσω μία άσκηση με δύο υποερωτήματα που κάθενα θα ζητά να φτιάξουν δύο αλγορίθμους αλλά οι οποίοι θα δίδονται  με κενά και θα τους ζητάω να τους συμπληρώσουν θα είμαι μέσα;

Είμαι προβλεπόμενος με τα θέματα αυτά;

Γενικώς οι μαθητές δυσκολεύτηκαν φέτος .... Οπότε λέω να μην τους ζορίσω και τους ψάχνω του χρόνου.


din_os

Τώρα που καταργήθηκε η τράπεζα θεμάτων, μήπως πρέπει να αφαιρέσουμε το 1/3 απο την ύλη;

fan

Ναι τα 2/3 οπως και για τα αλλα μαθηματα και οχι λιγοτερο απο το μισο.

markoulis

Καλησπέρα

θα ήθελα να ρωτήσω πως πρέπει να είναι η δομή των θεμάτων για τις ενδοσχολικές εξετάσεις. Παραμένει ίδια με αυτή που ίσχυε με την τράπεζα θεμάτων;  Δηλ. 2  θεμάτα θεωρία και 2 ασκήσεις;;

sarakiniotis

Παράθεση από: markoulis στις 16 Μαΐου 2015, 08:52:59 ΜΜ
Καλησπέρα

θα ήθελα να ρωτήσω πως πρέπει να είναι η δομή των θεμάτων για τις ενδοσχολικές εξετάσεις. Παραμένει ίδια με αυτή που ίσχυε με την τράπεζα θεμάτων;  Δηλ. 2  θεμάτα θεωρία και 2 ασκήσεις;;
Ναι η δομη των θεματων θα παραμεινει η ιδια