Ημερήσια 2010

Ξεκίνησε από Γιαννούλης Γιώργος, 28 Μαΐου 2010, 08:49:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πιστεύετε ότι η λύση με πίνακες στο Θέμα Γ  :

Είναι λάθος - να κοπούν 3-5 μονάδες
30 (8.7%)
Είναι λάθος - να κοπούν 1-2 μονάδες
23 (6.7%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να κοπούν 1-2 μονάδες
29 (8.5%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να μην κοπούν μονάδες
108 (31.5%)
Είναι σωστή - να μην κοπούν μονάδες
153 (44.6%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 341

Άρης Κεσογλίδης

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 29 Μαΐου 2010, 03:26:17 ΜΜ
Η συζήτηση τελικά αναλώθηκε στο θέμαΓ. Δε συζητήθηκε το Α4, το Α5, το θέμαΒ και φυσικά η απουσία του κεφαλαίου 10 από το διαγώνισμα.
Περί τα 15-20 άτομα θυμάμαι πως θεωρούν λανθασμένη τη χρήση πινάκων και αρκετοί περισσότεροι όχι. Το θέμα όμως κατέληξε σε ένα σημείο (όπως θυμάμαι και άλλα χρόνια) να είναι προσωπικό, με επιθέσεις έμμεσες ή άμεσες σε μένα   (!!!!!!!)
Σας ευχαριστώ για την τιμή να απευθύνεστε σε μένα μόνο, αλλά μάλλον δεν την αξίζω.

Όμως τα σχόλια καθηγητών (που κάποιες φορές ξεπέρασαν τα όρια) χωρίζονται σε 2 κατηγορίες:

1. Σχόλια χρηστών που συμμετέχουν καιρό στο στέκι, έχουμε ξανασυζητήσει (η κοινότητα εννοώ) για το ίδιο θέμα στο παρελθόν, ξέρουν πως ειδικά σε αυτό (και άλλα) 7 χρόνια εδώ λέω το ίδιο. Το site αλλά και στις 900 σελίδες το επαληθεύουν (πλην μιας λάθος άσκησης που εύστοχα επισημάνθηκε. Ω ναι, η άσκηση 41.8 είναι λάθος γιατί κόπηκε στη σελιδοποίηση κατά λάθος μια γραμμή-παρατήρηση). Απορίας άξιο είναι γιατί τώρα έγινε αντιληπτή.


Συνάδελφε Παναγιώτη (μου επιτρέπεις, γιατί απ'ότι κατάλαβα δεν σου αρέσει ο πληθυντικός :-) ) εγώ προσωπικά πάντως δεν έκανα επίθεση προς εσένα!! Για να μην γίνει παρεξήγηση!... Είπα πως θεωρώ το βοήθημά σου ίσως το καλύτερο που υπάρχει και σε συγχαίρω για την άριστη δουλειά που έχεις κάνει!

Είναι όμως πολύ άκομψο θα έλεγα, να λες έτσι απλά «Ω ναι, η άσκηση 41.8 είναι λάθος γιατί κόπηκε στη σελιδοποίηση κατά λάθος μια γραμμή-παρατήρηση). Απορίας άξιο είναι γιατί τώρα έγινε αντιληπτή.»
Το μέλλον των παιδιών κρίνεται, εσύ έχεις μια θέση την οποία υπεραμύνεσαι, ενώ στο βιβλίο σου λες άλλα... Έχω βρει κι άλλη άσκηση : Στο 2ο τεύχος σου, στη σελίδα 74, άσκηση 44.8 (λύση στη σελίδα 413) :

Αλγόριθμος Εκτίμηση
Αρχή_επανάληψης
    Διάβασε Ν
Μέχρις_ότου Νmod2 =1
Για i από 1 μέχρι Ν
    Για j από 1 μέχρι Ν
        ...
        Π[i, j] <- α*Ν + β
    Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης

Κι εδώ κόπηκε παρατήρηση στη σελιδοποίηση;?;?...

Εγώ θα έπρεπε να πω στους υπόλοιπους συναδέλφους που λένε ότι δεν επιτρέπεται χρήση πίνακα, «απορίας άξιο είναι γιατί τώρα έγινε αντιληπτή.» (κι εκείνη η άσκηση και αυτή.)

Αλλά πρώτα ξεκινάμε από το βιβλίο, που έχει αντίστοιχο παράδειγμα στη σελίδα 90 (!),
μετά πάμε στο σχολικό τετράδιο, που έχει αντίστοιχο παράδειγμα στη σελίδα 33 (!!),
μετά πάμε στο καλύτερο (κατ'εμέ) βοήθημα που κυκλοφορεί, του Παναγιώτη Τσιωτάκη, που έχει αντίστοιχες ασκήσεις 41.8 και 44.8,
και μετά πάμε στο ότι Η ΨΕΥΔΟΓΛΩΣΣΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ και το έχουν διδάξει εκατοντάδες ή χιλιάδες καθηγητές στα παιδιά............
(όχι ασκήσεις με την εντολή ΔΕΔΟΜΕΝΑ, που εκεί είναι άλλο θέμα)

Και έστω ότι όλοι κάνανε λάθος, και το βιβλιο, και το τετράδιο, και ο Τσιωτάκης (εκ παραδρομής), και οι καθηγητές όλοι μας......
Περιμένει κάποιος μετά από αυτό ότι πρέπει να κοπεί έστω και 1 μόριο στους μαθητές;;;;;;;;;;;;;;;;;;
ΟΧΙ !!!
Ο Χ Ι ! ! !
ΟΟΟΟΟΟΧΧΧΧΧΙΙΙΙΙΙΙΙ!!!!!!!!!

Φιλικά προς όλους, και κυρίως προς τους δύσμοιρους μαθητές που είναι για άλλη μία φορά τα θύματα στις «πατάτες» των άλλων........... :-)
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

mbathas

εντελώς πληροφοριακά ρωτάω...
οι σύμβουλοι ακόμη δεν έχουν πάρει θέση;
Μιχάλης Μπάθας
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής

bagelis

Παράθεση από: elf στις 29 Μαΐου 2010, 04:43:05 ΜΜ
σελ 90 σχολικό βιβλίο: εκτός ύλης, δεν το διαβάζω καν
σελ. 56 βιβλίο καθηγητή, σελ 91 Τετράδιο Μαθητή:  σε περίπτωση αντίθεσης με το σχολικό βιβλίο, ακολουθείται το σχολικό βιβλίο αφού εκεί ορίζεται η εξεταστέα ύλη.
Στο σχολικό βιβλίο αναφέρομαι και στις σελίδες που είναι εντός ύλης όταν λέω ότι ατυχές το θέμα, αλλά λάθος η επίλυση με πίνακα.
Τέλος πάντων, να μην σας κουράζω, καθένας έχει τη γνώμη του και σεβαστή. Ό,τι συμφωνηθεί στο ΒΚ ακολουθούμε όλοι για να είμαστε δίκαιοι.

Φίλε elf και στο σχολικό βιβλίο έχω παραθέσει απάντηση, αναφέρεται στον προγραμματισμό...
Επίσης το σχολικό βιβλίο (υποτίθεται) ότι έχει ένα ενιαίο πνεύμα... δεν συμφωνώ με : αυτό εκτος ύλης, αυτό τετράδιο μαθητή...

τέλος πάντων... σας ζάλισα και ζητώ συγνώμη αν προσέβαλα κάποιον... (εκτός από τα μέλη της ΚΕΕ, για όσα έχω πει και κυρίως σκεφτεί για αυτούς δεν ζητώ καμμία συγνώμη)

Τουλάχιστον ας βαθμολογήσουν αυτοί που βαθμολογούν όσο πιο καλά μπορούν και μακάρι να υπάρξει το θάρρος να δοθεί κεντρική οδηγία να μην κοπεί τίποτα.
Κάτι μάθαμε όλοι μας από αυτό....

Και ένα μεγάλο ΣΥΓΝΩΜΗ στους μαθητές...

gthal

Παράθεση από: Petros στις 29 Μαΐου 2010, 04:41:17 ΜΜ
Γιατί να τελειώνουμε; μας βιάζει κανένας?
Όχι κανένας δε μας βιάζει, έχεις δίκιο.
Απλά κουραζόμαστε και ώρες ώρες κατεβάζουμε το επίπεδο.
Και λέμε τα ίδια και τα ίδια - κάποιοι κάνουν paste το ίδιο και το ίδιο ποστ 
Σαν πλύση εγκεφάλου ένα πράγμα :)
Εγώ πάντως σας χαιρετώ.
Κουράστηκα.  :-\
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

vistrian

Τελικά η λύση με πίνακα είναι
Λάθος
Είναι λίγο λάθος
Είναι πολύ λάθος
Και εάν είναι γιατί η ΕΠΥ έδωσε λύση και με πίνακα  αφού είναι λάθος.
Αφού πλέον έχουμε ξεφύγει γιατί δεν παίρνει η ΚΕΕ μια απόφαση να πει ότι όποιοι έκαναν  την λύση με πίνακα να μην πάρουν καθόλου μονάδες (δλδ  -20),
τι φοβάται ;
Πρώτα κάνουν για μένα την χαζαμάρα τους (όπως λέει και ένας παρουσιαστής) και μετά στέλνουν την παρακάτω ανακοίνωση
Είναι στην κρίση του κάθε βαθμολογητή .
Τι πάει να πει κρίση;
Δεν πρόκειται για ένα διαγώνισμα ή τεστ που θα πούμε στον μαθητή δεν πειράζει,πρόκειται για το μέλλον του την σχολή του κτλ. 
VR in Computing

gfoustan

Τα θέματα ήταν ανεβασμένα για 2ωρο σχολικό μάθημα (ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΟΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ.....) απλά έπρεπε να εξετάζουν μεγαλύτερο μέρος της ύλης. Όσο αφορά το Γ θέμα ας θεωρηθούν σωστές και οι 2 λύσεις προς όφελος των παιδιών (με δεδομένο ότι το 99% το έλυσε με πίνακες οπότε κόβοντας κάποια μόρια τα κόβουμε απ όλους.....άρα καμιά σημασία δεν έχει) και να γράψουμε την ΚΕΕ εκεί που πρέπει (*χ/μας που γράφαμε και μικροί.....)  γιατί μας έχει εκθέσει ως κλάδο και μας κοροιδεύει όλοι η Ελλάδα. Τα επιστημονικά πέρι διάφορων γλωσσών προγραμματισμού κλπ να γράφονται σε Forums επιστημόνων πληροφορικής και οχι εδώ....μην παίζουμε με τις αγωνίες των παιδιών δεν ξέρουν αυτά περι C++(ΣΕ συν συν όπως την λένε.....) και Γιάβες...) και τέτοια κουφά παρά μόνο αυτά που λέει το σχολικό assbook που παραμένει λανθασμένο και απαρχαιωμένο εδώ και χρόνια!!! 
Γιώργος Φουστανάκης

noname

Τελικά γνωρίζει κανείς θετικά πόσες μονάδες κόβονται από το Θέμα Γ λόγω της χρήσης πινάκων;
0 έως 20;
0 έως 10;
0 έως 5;
0 έως 2;

Εκτός από τους βαθμολογητές δεν πρέπει να ενημερωθούν κι οι μαθητές;


mbathas

εντελώς πληροφοριακά ρωτάω...
οι σύμβουλοι ακόμη δεν έχουν πάρει θέση;
Μιχάλης Μπάθας
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής

agrinio

"Διαβάζω εδώ και κάποιες ώρες όλες τις απόψεις περί του 3ου θέματος και
λόγω ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗΣ και δικών μου γνώσεων είπα να πώ και εγώ την
άποψη μου είδικά σε μαθητές που λένε να ακυρωθούν οι συμμάθητές τους...



σε καθηγητές που λένε να ακυρωθούν γραπτά κάποιων παιδιών και ειδικά
σε κάποιους φοιτητές που μάλλον τσάμπα κουβαλάνε την ταυτότητα του
φοιτητή.


Ποιος σας είπε ότι ο ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ είναι εκτελέσιμη γλώσσα?

Ποιος σας είπε ότι η χρήση των μεταβλητών που κάνετε είναι σωστή?

Ποιος σας είπε ότι στον ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ δεν μπορώ να κατασκευάσω ένα πίνακα
οποιαδήποτε στιγμή???

ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΙΣ.

Το πιο απλό παράδειγμα είναι στους αραιούς (sparse matrices) πίνακες που απο δισδιάστατους
πρέπει να κατασκευάσουμε μονοδιάστατο.

ΚΑΙ ΣΑΣ ΞΑΝΑΡΩΤΑΩ ΠΟΙΟΣ ΣΑΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΣΤΟΝ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ ΕΧΩ ΚΑΝΟΝΕΣ???????????????
Σε μια γλώσσα που δεν εκτελείται και που μπορεί να αναπαρασταθεί με φυσική γλώσσα και με ελεύθερο
κείμενο βάζετε κανόνες για να δικαιολογήσετε την άγνοια σας και την ασχετοσύνη σας??????

Γράφω κώδικα σε τέτοιο επίπεδο και τόσα χρόνια, που όλη η επιτροπή εξετάσεων να μαζέψει τα ένσημα της σε γραφή κώδικα
δε φτάνει τα δικά μου.

Οι οδηγίες το γράφουν καθαρά............. ΓΡΑΦΤΕ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ............ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ
ΑΠΟΔΕΚΤΗ.

Και σε αυτό το θέμα οι λύσεις είναι πολλές και αποδεκτές (αναφορά στους άσχετους που λένε ότι έχει μόνο 2 λύσεις).

Ξαναλέω ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ κυρίοι είναι φαντασία και μετά γνώση.

Ποιος είμαι και τα λέω αυτά?
Ενας που έχει γράψει κώδικα για Σουηδικό Πολυτεχνείο, για σουηδική εταιρεία, για εταιρεία αμυντικών συστημάτων, για ΙΙΕΚ, για ΑΤΕΙ, για μία απο τις
μεγαλύτερες ΔΕΚΟ στην Ελλάδα.

Ολες οι λύσεις είναι σωστές. Διορθώστε τα όλα, αλλιώς σιωπήστε και η Επιτροπή και όλοι οι υπόλοιποι ποι στο βωμό του
να περάσω σε μία σχολή ας κόψουν τον κόπο των συμμαθητών τους."

ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ - MSc in Scientific Computing

απο δημοσιευση του blog troktiko...για να μη μου λετε οτι το εκλεψα καποιοι εξυπνοι εδω μεσα...μελαγοβιβιλιοπωλες...

C


netnick

#1150
Έχοντας ... σχεδόν εξαντλήσει πολλά ας σκεφτεί ο καθένας τα δικά του.

Έχει αρχίσει η βαθμολόγηση. Νομίζω οτι είναι πλέον να μιλάμε μόνο για στατιστικά και να σταματίσουμε την επιχειρηματολογία.

Θα ήθελα (όχι τώρα αλλά όταν έρθει η ώρα) να ακούσω/διαβάσω μόνο στατιστικά, χωρίς να κρίνω πλέον.

Νομίζω ότι δεν πρέπει να πούμε κάτι άλλο μέχρι να βγούν τα τελικά στατιστικά. Τώρα είναι η ώρα της "εγχείρησης".

Ας σιωπήσουμε τώρα. Τα μυνήματα τα έχουν πάρει σχεδόν ... όλοι (τουλάχιστον όσοι μπορούν και θέλουν να τα πάρουν).

Σούλας Βασίλης

Παράθεση από: Άρης Κ. στις 29 Μαΐου 2010, 04:48:23 ΜΜ
Συνάδελφε Παναγιώτη (μου επιτρέπεις, γιατί απ'ότι κατάλαβα δεν σου αρέσει ο πληθυντικός :-) ) εγώ προσωπικά πάντως δεν έκανα επίθεση προς εσένα!! Για να μην γίνει παρεξήγηση!... Είπα πως θεωρώ το βοήθημά σου ίσως το καλύτερο που υπάρχει και σε συγχαίρω για την άριστη δουλειά που έχεις κάνει!

Είναι όμως πολύ άκομψο θα έλεγα, να λες έτσι απλά «Ω ναι, η άσκηση 41.8 είναι λάθος γιατί κόπηκε στη σελιδοποίηση κατά λάθος μια γραμμή-παρατήρηση). Απορίας άξιο είναι γιατί τώρα έγινε αντιληπτή.»
Το μέλλον των παιδιών κρίνεται, εσύ έχεις μια θέση την οποία υπεραμύνεσαι, ενώ στο βιβλίο σου λες άλλα... Έχω βρει κι άλλη άσκηση : Στο 2ο τεύχος σου, στη σελίδα 74, άσκηση 44.8 (λύση στη σελίδα 413) :

Αλγόριθμος Εκτίμηση
Αρχή_επανάληψης
    Διάβασε Ν
Μέχρις_ότου Νmod2 =1
Για i από 1 μέχρι Ν
    Για j από 1 μέχρι Ν
        ...
        Π[i, j] <- α*Ν + β
    Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης

Κι εδώ κόπηκε παρατήρηση στη σελιδοποίηση;?;?...

Εγώ θα έπρεπε να πω στους υπόλοιπους συναδέλφους που λένε ότι δεν επιτρέπεται χρήση πίνακα, «απορίας άξιο είναι γιατί τώρα έγινε αντιληπτή.» (κι εκείνη η άσκηση και αυτή.)

Αλλά πρώτα ξεκινάμε από το βιβλίο, που έχει αντίστοιχο παράδειγμα στη σελίδα 90 (!),
μετά πάμε στο σχολικό τετράδιο, που έχει αντίστοιχο παράδειγμα στη σελίδα 33 (!!),
μετά πάμε στο καλύτερο (κατ'εμέ) βοήθημα που κυκλοφορεί, του Παναγιώτη Τσιωτάκη, που έχει αντίστοιχες ασκήσεις 41.8 και 44.8,
και μετά πάμε στο ότι Η ΨΕΥΔΟΓΛΩΣΣΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ και το έχουν διδάξει εκατοντάδες ή χιλιάδες καθηγητές στα παιδιά............
(όχι ασκήσεις με την εντολή ΔΕΔΟΜΕΝΑ, που εκεί είναι άλλο θέμα)

Και έστω ότι όλοι κάνανε λάθος, και το βιβλιο, και το τετράδιο, και ο Τσιωτάκης (εκ παραδρομής), και οι καθηγητές όλοι μας......
Περιμένει κάποιος μετά από αυτό ότι πρέπει να κοπεί έστω και 1 μόριο στους μαθητές;;;;;;;;;;;;;;;;;;
ΟΧΙ !!!
Ο Χ Ι ! ! !
ΟΟΟΟΟΟΧΧΧΧΧΙΙΙΙΙΙΙΙ!!!!!!!!!

Φιλικά προς όλους, και κυρίως προς τους δύσμοιρους μαθητές που είναι για άλλη μία φορά τα θύματα στις «πατάτες» των άλλων........... :-)


Η ΚΕΕ όταν έβαζε το θέμα Γ είχε στο μυαλό της λύση χωρίς πίνακες. Το λάθος της έπρεπε ή να το αναφέρει κατηγορηματικά ή να ζητήσει σε ΓΛΩΣΣΑ. Ε αυτό το λάθος κάποιοι για να το ξεφορτωθούν προσπαθούν να μας πείσουν ότι δεν γίνεται με Αλγόριθμο να χρησιμοποιήσουμε πίνακες και για την ΚΕΕ ουδέν σχόλιο!!!!!! Άρη μπορείς να βρεις σε πάρα πολλά βιβλία και βοηθήματα όσα όλα σωστά παραθέτεις και μερικούς που εδώ υποστηρίζουν το αντίθετο έχουν διδάξει και στην τάξη αυτό για το οποίο τώρα λεν να κοπούν μόρια!!!!! Τι να πω. Το τι είναι Αλγόριθμος είναι γνωστό και δεν θα το αλλάξουν κάποιοι το 2010 για να πουν τι ωραία τα έβαλε η ΚΕΕ.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

echristop

#1152
Παρακολουθώ την συζήτη αυτή από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε αυτό το θέμα.
Δυστυχώς με στεναχωρεί που ένας κλάδος δεν μπορεί να βγάλει ΕΝΑ συγκεκριμένο συμπέρασμα.
Περισσότερο με στεναχωρεί που ως κλάδος, πήγαμε πολλά πολλά χρόνια πίσω.

Ανήκω σε αυτούς που θα δεχόμουν σωστή την λύση του θέματος με πίνακες!
Ακούω και σέβομαι την άποψη ορισμένων συναδέλφων που επιθυμούν να κοπούν
κάποια μόρια σε μαθητές που χρησιμοποίησαν πίνακες.


Και ρωτάω και αν κάποιος συνάδελφος μπορεί να μου απαντήση ας το κάνει.

τι θα πώ στα παιδια μου, όταν

1. Στο τετράδιο του μαθητή (άσκηση 10.2) χρησιμοποιείται πίνακας???
Δεν βλέπω κάπου  να λεέι "ΤΟ ΠΟΛΥ 100 ΣΤΟΙΧΕΙΑ"

2. Στη σελίδα 90 του σχολικού βιβλίου παρουσιάζεται ακριβώς το ίδιο πράγμα?

3. κ Τσιωτάκη χωρίς κάποιο σχόλιο....
http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask3_5.htm
ΝΕΕΣ ασκήσεις  2
ΑΣΚΗΣΗ 4

Μηπως και σε αυτή την άσκηση κόπηκε στη "σελιδοποίηση" κατά λάθος μια γραμμή-παρατήρηση
Τι θα πώ κύριε Τσιωτάκη στους μαθητές μου?

Χριστόπουλος Βαγγέλης

batos

Η διόρθωση αλγορίθμων (σε οποιαδήποτε μορφή: διαγραμμα, ψευδογλώσσα, γλώσσα προγραμματισμού) είναι μια διαδικασία, η οποία ούτως ή άλλως είναι στη κρίση του διορθωτή. Αν σε μια άσκηση πχ. κόψουμε 1 μονάδα για την λάθος  συνθήκη, 2 μονάδες για το λάθος στην έκφραση υπολογισμού κτλ, δεν είναι στην κρίση των βαθμολογητών;

Και βεβαίως ο καθένας, μπορεί να αξιολογεί πολύ διαφορετικά τις επιμέρους διαφορετικές προσεγγίσεις από γραπτό σε γραπτό.
Έχοντας υπ΄όψη (από αυτά που γράφτηκαν πιο πριν) την οδηγία προς τα κέντρα ΦΑ, νομίζω ότι είναι αυτό που θα έπρεπε να περιμένουμε: "Στην κρίση των διορθωτών". Όλη η διαδικασία είναι στην "κρίση των διορθωτών".

Γιατί να έλθει οδηγία, που να λέει πόσο να κόψουν; Αυτό θα συνιστούσε παρέμβαση στο έργο των διορθωτών.
Σύμφωνοι. Είναι παράλογο, το κάθε βαθμολογικό και ο κάθε βαθμολογητής να βάζει ότι θέλει.
Αυτό, όμως, δεν είναι  που γίνεται τόσα χρόνια σε όλα τα μαθήματα;

Αυτό που κάνει εντύπωση, είναι ότι πάρα πολλοί συνάδελφοι, θεωρούν τη λύση με πίνακες εντελώς σωστή(!!!)
Δηλαδή αν υπήρχε ερώτηση που ζητούσε "τα μειονεκτήματα της χρήσης πινάκων" τι θα γινόταν;

Ο μαθητής θα απαντούσε στην παραπάνω ερώτηση με όσα αναφέρονται στην 9.2,
και έπειτα θα έλυνε το θέμα Γ με πίνακα;
Δεν είναι αντιφατικό;

Μην μπερδεύουμε τα πράγματα.
Το βιβλίο έχει λάθη. Οι μαθητές έχουν άγχος. Εμείς σαν εκπαιδευτικοί δεν είμαστε αλάνθαστοι. Η ΚΕΕ κάνει λάθη.
Όμως εδώ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα.
Ζητήθηκε αλγόριθμος.
Όσοι τον διατύπωσαν στην ψευδοΓΛΩΣΣΑ ή ΓΛΩΣΣΑ του βιβλίου με χρήση πινάκων, έδωσαν λύση που δεν λύνει το πρόβλημα που τέθηκε, αλλά ένα άλλο (παρόμοιο) πρόβλημα.

Μην μπερδεύουμε λύσεις με C++, JAVA, Clipper κτλ. Το βιβλίο θεωρεί τους πίνακες στατικούς και συγκεκριμένου μεγέθους, κατά τη φάση της μεταγλώττισης.
Όσοι υπερασπίζονται τη λύση με τους πίνακες, δεν είχαν επισημάνει τα παραπάνω στους μαθητές κατά τη διάρκεια της χρονιάς; Δηλαδή τι είπαν στους μαθητές όταν δίδαξαν το 3.3 (πρώτη παράγραφος) και το 9.2;;;;

Το ανησυχητικό είναι ότι πάρα πολλοί συνάδελφοι:
(α) θεωρούν τη λύση με πίνακες εντελώς  σωστή (!)
(β) αναζητούν επιχειρήματα σε εξωσχολικά βοηθήματα (!!)
(γ) θεωρούν εντελώς άλλο πράγμα τον αλγόριθμο σε ψευδοκώδικα (στο βιβλίο καλείται αλγόριθμος) από το αλγόριθμο σε γλώσσα προγραμματισμού (!!!)

(Αναμφίβολα ο ψευδοκώδικας, είναι πιο χαλαρός, αλλά δεν παύει ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ να λύνει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα.
Δεν μπορεί λοιπόν, μια λύση  να λύνει ένα πρόβλημα υπό περιορισμούς (η λύση με πίνακες)
και να θεωρείται ισοδύναμη με αυτή που λύνει το πρόβλημα χωρίς κανένα περιορισμό (η λύση χωρίς πίνακες).

Όλοι αγαπάμε τους μαθητές μας. Και σίγουρα θέλουμε την επιτυχία τους. Και οι μαθητές που χρησιμοποίησαν πίνακες και το έλυσαν μέχρι τέλους έτσι, σίγουρα κατείχαν πολλές γνώσεις. Όμως δεν παύει να είναι λάθος προσέγγιση στη λύση. Και πρέπει να διορθωθεί αντίστοιχα με μια μικρή  (3-4 μονάδες) ποινή. Αλλιώς θα αδικηθούν οι άλλοι μαθητές που ΔΕΝ χρησιμοποίησαν πίνακα. Δεν υπάρχει καμία υποκρισία. Μαθητές οι μεν, μαθητές και οι δε.

Μπάτος Κωνσταντίνος
Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής
Καθηγητής ΠΕ19
ΓΕΛ ΒΕΛΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

xara_pap

Συμφωνώ echristop. Δεδομένου ότι το έχουμε δει στα βιβλία, σε βοηθήματα και στο τετράδιο του μαθητή είναι λογικό να το διδάξουμε. Εγώ νιώθω υπέυθυνη και κύρια αιτία που άριστοι μαθητές μου θα χάσουν το 20 επειδή εγώ τους είπα ότι μπορούν να δηλώνουν πίνακα με μέγιστο πλήθος.

Πως μπορούμε να κινηθούμε επίσημα για να μην χαθεί ούτε ένα μόριο? Τα θέματα ήταν της πλάκας για τους αρίστους και δεν γίνεται για τη βλακεία να χάσουν ούτε ένα μόριο.

Παπαγεωργίου Χαρά