Ύλη πανελλαδικών εξετάσεων 2022

Ξεκίνησε από nikosx, 20 Ιουλ 2021, 09:33:44 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gbougioukas

@ManiacGr:  Μιας και μιλάμε για παιχνίδια μηδενικού αθροίσματος, οι ώρες των Μαθηματικών πόσες είναι; Πότε διαμορφώθηκε αυτή η αναλογία, όταν τα Μαθηματικά είχαν συντελεστή 33% και η Πληροφορική 20%; Τώρα, αν και οι υπόλοιπες σχολές (εκτός από την Σχολή Ικάρων Έρευνας Πληροφορικής) Πληροφορικής δώσουν ανάλογους συντελεστές, γιατί να μην κοπεί μία ώρα από τα Μαθηματικά και να προστεθεί στην Πληροφορική για όσους στοχεύουν σε τμήματα Πληροφορικής ή στην Οικονομία για όσους στοχεύουν σε τμήματα Οικονομικών (με την εύλογη υπόθεση βέβαια ότι και οι οικονομικές σχολές θα δώσουν τον υψηλότερο συντελεστή στο μάθημα της Οικονομίας).
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

ManiacGr

Συμφωνώ πολύ με αυτό που λες gbougioukas!!! Αλλά... η ύλη των μαθηματικών είναι τέτοια που δύσκολα κόβεις!! Γενικά η διαχείριση είναι δύσκολη! Να πρόσθεσω εδώ ότι όποιος καταφέρει να οργανώσει τέτοιο πράγμα σε ένα φροντιστήριο με 18-22 μαθητές ΟΠ, θα του βγάλω καπέλο! Με λιγότερους πιστεύω ότι είναι αδύνατο! Έχει να κάνει με τον αριθμό μαθητών που θα μπουν σε κάθε τάξη!
Νομίζω όμως ότι φύγαμε πολύ από το θέμα! Συγνώμη αν πλατίασα! Εγώ θα επανέλθω στην αρχική μου θέση! Μήπως να γίνει και πάλι μια προσπάθεια ΟΜΑΔΙΚΗ (πραγματικά ομαδική όμως... δημόσιοι και ιδιωτικοί) και εκτός από μια απλή επιστολή με υπογραφές, να θύξουμε το θέμα και κάπου που να ακουστεί;!

gbougioukas

ManiacGr, και η ύλη της Πληροφορικής είναι τέτοια, τι συζητούμε τόση ώρα; Από κει και πέρα όταν έχουμε 35% συντελεστή στην Πληροφορική και 20% στα Μαθηματικά (όπως στην Σχολή Ικάρων Έρευνας Πληροφορικής) ο φροντιστηριούχος που θα δώσει έξτρα ώρες στην Πληροφορική σίγουρα θα βγει χαμένος; Όπως συρρικνώναμε τόσο καιρό εμείς την διδασκαλία μας, ας την συρρικνώσουν οι άλλοι τώρα. Είναι μαζί μας οι συντελεστές. Αυτό είναι ανεξάρτητο από την μείωση της εξεταστέας ύλης του μαθήματος, η οποία βέβαια είναι υπερβολική ακόμα και για 4.5 ώρες φροντιστηριακό μάθημα - φυσικά συμφωνώ με την μείωση. Που θα μπορούσαμε άραγε να θίξουμε το θέμα και να ακουστεί;
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

George Eco

Παράθεση από: ManiacGr στις 03 Αυγ 2021, 10:14:02 ΜΜ
Παιδιά να κάνω λίγο τον συνήγορο του διαβόλου (φροντιστηριούχων)...
Κάθε έξτρα ώρα έχει αντίκτυπο στην τιμή που θα συμφωνηθεί με τον μαθητή! Αυτό σημαίνει πως στην καλύτερη, μια αύξηση 2 ωρών σε ένα μάθημα έχει σαν αποτέλεσμα αύξηση 40-50€ στα δίδακτρα, τα οποία να σημειώσουμε ότι είναι ήδη πάνω από 250€ για ένα φουλ πακέτο σε αυτό το πεδίο (εκτός αν το φροντιστήριο δουλεύει με τμήματα 7+ ατόμων που εκεί και 4 ώρες να το κάνει κανείς, θα δυσκολευτεί να κάνει σωστή δουλειά)
Αν αναλογιστεί κανείς ότι πολλοί είναι αυτοί που θα προτιμήσουν ένα άλλο φροντιστήριο με πολύ χαμηλότερη τιμή γιατί έχει "κομμένες" ώρες, τότε και ο "καθηγητής" φροντιστηριούχος πρέπει να το σκεφτεί πολύ πριν αυξήσει τις ώρες! Αυτά τα λέει ένα φροντιστηριούχος που και καλά πληρώνει τους καθηγητές του αλλά και δε βάζει 6ο άτομο στην τάξη!
Καταλήξαμε λοιπόν στις 3 ώρες σαν μια "μέση λύση", με ίσως 3-4 έξτρα τρίωρα μαθήματα για κεφάλαια όπως το 6ο πχ που είναι χαμμένος χρόνος!

Μισό λεπτό. Δεν είπα όσα είπα, για να γίνει πόλωση οποιουδήποτε τύπου. Όπως υπάρχουν αποχρώσεις του γκρί, έτσι ακριβώς δε θα πρέπει όλους τους φροντιστηριάρχες να τους κατατάξουμε σε άσπρους και μαύρους. Κάποιοι είναι έμποροι, κοιτάνε το θεαθήναι, επικοινωνιακά τρικ και κονσερβοποιημένη υπηρεσία μάθημα κι ότι καταφέρει το παιδί κατάφερε, yolo, άλλοι τελούν Λειτούργημα, ως Καθηγητές με ανθρωπιά και υψηλό ενδιαφέρον για τα παιδιά, αλλά τα βγάζουν δύσκολα, άλλοι θέλουν να τα βγάζουν φυσιολογικά και να γίνεται και καλή δουλειά και βρίσκουν τη μέση λύση.

Εγώ νιώθω αποστροφή προς τον τύπο "ξερά έμπορο". Δε τον κρίνω, απλά δεν έχω καλή χημεία μαζί του, δε γίνεται.
Διδάσκω διψήφιο αριθμό ετών το μάθημα και τα τελευταία 2 χρόνια το είπα. Ωρες τη βδομάδα: 3, 3.5, 4. Διαλέξτε. Δε δίνω επιλογή δίωρου, απλά δε συνεργάζομαι. Συζητώ κι αν καταλαβαίνω πως δε καταλαβαίνουν τι τους λέω, αποχωρώ. Τώρα αν ένα φροντιστήριο θέλει κι όντως δε μπορεί να με πληρώνει πάνω από δύο ώρες, θα βοηθήσω, θα βρω το τρόπο, δεν είμαι κι έγω παλιάνθρωπος. Αν δω πως όντως δε βγαίνει, θα κάνω πλάτες. Γιατί θα εκτιμηθεί, σε ένα καλύτερο αύριο. Έτσι θέλω να πιστεύω.

Το τι σου λέει ένας φροντιστηριάρχης, είναι αυτό που σου λέει, που μπορεί να είναι η αλήθεια, μερική αλήθεια ή ψέμα.  Όλο αυτό που σου είπε εσένα, μου ακούγεται παράξενο. Αν είσαι σε συνοικιακό με 2 παιδιά σε ένα τμήμα, τότε ναι, ζορίζεται και συνηγορώ μαζί του, αλλά ΠΡΕΠΕΙ να βάλει 3 ώρες Πληροφορική, για να γίνει σωστα η δουλειά και να πετύχουν τα παιδιά και να διαφημιστεί ως φροντιστήριο δε νομίζεις; Αν τα βάλεις κάτω, δεν έχει ΚΑΝΕΝΑ νόημα να επιμένει κάποιος σε δίωρο Πληροφορική, όταν αυτό θα του ζημειώσει και την εικόνα του Φροντιστηρίου. Είναι φως φανάρι, απλά πρέπει να καταλάβει το γιατί. Στείλε μου προσωπικό μήνυμα αν θες να στο αναλύσω.

Εγώ ξέρω πως δύο δίωρα, μπορούν να κάνουν μελετηρά παιδιά να γράψουν άριστα.

Η αλήθεια είναι πως αν κάνεις φέρει πειν το μάθημα 5 ή 6 ή περισσότερες ώρες δεν αποδίδει καλά. Φαίνεται πολύ ο νόμος της φθίνουσας ή μη ανάλογης απόδοσης εδώ.
Νομίζω με 4 ώρες, όλα τα παιδιά, όσο είναι να επωφεληθούν, θα επωφεληθούν. Από εκεί και πέρα θέλει διάβασμα και λύσεις ασκήσεων από τα παιδιά. Δίχως προσπάθεια δεν έχουν ελπίδα.

Οπότε νομίζω πως θα πρέπει σιγά σιγά να ενημερώσουμε τα φροντιστήρια πως το μάθημα πρέπει να διδάσκεται 3 με 4 ώρες τη βδομάδα.
ΔΕ με ενδιαφέρει ο συντελεστής, ΔΕ με ενδιαφέρουν τα άλλα μαθήματα. Το μάθημα είναι απαιτητικό κι ιδιαίτερο. Απαιτεί ώρες διδασκαλίας. Ας αποφασίσουν ότι θέλουν, εγώ όσα έχω να πω θα τους τα πω.

dpa2006

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 30 Ιουλ 2021, 11:08:11 ΠΜ
Για να πουμε ότι στο μαθημά μας έχουμε ύλη που είναι μεγάλη σε όγκο και δεν αντιστοιχεί στις 6 ώρες διδασκαλίας του σχολείου ,ας κάνουμε συγκριση με άλλα μαθήματα (πανελλαδικά εξεταζόμενα) πχ με τα μαθηματικά της ομάδας προσανατολισμού , η ύλη στα μαθηματικά σε σχέση με τις ώρες διδασκαλίας είναι μεγάλη; Γνωρίζει κανείς;

Η ύλη στα Μαθηματικά με απόλυτα νούμερα (γνωστικά αντικείμενα του μαθήματος είναι μικρή,προσωπική άποψη, συγκρίνοντας με τις Δέσμες...
Βιβλία Άλγεβρας,Αναλυτικής Γεωμετρίας και Ανάλυσης για Δέσμη Α, Βαρουχάκης και λοιποί
https://parmenides51.blogspot.com/p/classic-school-books.html
)
σε σχέση με φέτος (1. Όριο -Συνέχεια συνάρτησης,2. Διαφορικός Λογισμός,
3. Ολοκληρωτικός Λογισμός)

Αλλά όσο μικρότερη ύλη έχεις τόσο πιο δύσκολα θα είναι τα θέματα από κάποια στιγμή και έπειτα. αφού θα εξαντλήσεις τα ευκολότερα θέματα νωρίτερα...



και επίσης όσο μικρότερη η ύλη τόσο περισσότερο σε βάθος την αναπτύσεις...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

pgrontas

Για να χρησιμοποιήσω το γνωστό γνωμικό οι 6 ώρες της διδασκαλίας του μαθήματος στη Γ Λυκείου είναι feature και όχι bug (και ο νοών νοειτω).

Να προσθέσω, ότι κομμάτια του μάθηματος διδάσκονται και στη Β Λυκείου 2 ώρες την εβδομάδα πλέον, με σημαντική επικάλυψη της ύλης.
Κατά συνέπεια, η ύλη είναι ξεκάθαρα μικρή για 2 έτη διδασκαλίας.

Υπάρχει πρόβλημα στην οργάνωσή της από τα προγραμματα σπουδών, στις ενότητες που έχουν επιλέξει να διδάσκονται (πχ. ο αντικειμενοστρεφής είναι για μένα εντελώς εκτός λογικής για Βθμια) αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μειωθεί.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

petrosp13

Η συζήτηση μάλλον αφορά τα φροντιστήρια, διότι εκεί υπάρχει σημαντική πίεση ωρών
Για να βγει άνετα η ύλη (μάλλον, γιατί δεν την διδάξαμε ακόμα ολόκληρη) απαιτείται μια ώρα στην Β και άλλες 3 στην Γ
Σε διαφορετική περίπτωση, υπάρχει πρόβλημα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

George Eco

Παράθεση από: petrosp13 στις 14 Αυγ 2021, 10:08:49 ΜΜ
Η συζήτηση μάλλον αφορά τα φροντιστήρια, διότι εκεί υπάρχει σημαντική πίεση ωρών
Για να βγει άνετα η ύλη (μάλλον, γιατί δεν την διδάξαμε ακόμα ολόκληρη) απαιτείται μια ώρα στην Β και άλλες 3 στην Γ
Σε διαφορετική περίπτωση, υπάρχει πρόβλημα

Να πω εδώ βέβαια, πως υπάρχουν φροντιστήρια που μια χαρά το κάνουν τετράωρο και τα αποτελέσματα με όσα παιδιά διαβάζουν είναι θεαματικά.
Σχεδόν σε όλα τα φροντιστήρια που το κάνουν τρίωρο, είναι άγραφος κανόνας πως γίνονται μιάμιση και μιάμιση ώρα δίχως διάλειμα. Δηλαδή δύο διδακτικές ώρες σερί κάθε φορά.
Άρα τι; Τρεις = στην ουσία 4 ώρες. Δε γίνεται να πέσει η διδασκαλία κάτω από 4 διδακτικές ώρες τη βδομάδα.

gbougioukas

Παράθεση από: George Eco στις 14 Αυγ 2021, 10:53:08 ΜΜ
Να πω εδώ βέβαια, πως υπάρχουν φροντιστήρια που μια χαρά το κάνουν τετράωρο και τα αποτελέσματα με όσα παιδιά διαβάζουν είναι θεαματικά.
Σχεδόν σε όλα τα φροντιστήρια που το κάνουν τρίωρο, είναι άγραφος κανόνας πως γίνονται μιάμιση και μιάμιση ώρα δίχως διάλειμα. Δηλαδή δύο διδακτικές ώρες σερί κάθε φορά.
Άρα τι; Τρεις = στην ουσία 4 ώρες. Δε γίνεται να πέσει η διδασκαλία κάτω από 4 διδακτικές ώρες τη βδομάδα.

Ναι, αλλά ο συνάδελφος πληρώνεται για 3 ή για 4 ώρες; Σε ποια άλλη ειδικότητα συμβαίνει αυτό;
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: George Eco στις 14 Αυγ 2021, 10:53:08 ΜΜ
Να πω εδώ βέβαια, πως υπάρχουν φροντιστήρια που μια χαρά το κάνουν τετράωρο και τα αποτελέσματα με όσα παιδιά διαβάζουν είναι θεαματικά.
Σχεδόν σε όλα τα φροντιστήρια που το κάνουν τρίωρο, είναι άγραφος κανόνας πως γίνονται μιάμιση και μιάμιση ώρα δίχως διάλειμα. Δηλαδή δύο διδακτικές ώρες σερί κάθε φορά.
Άρα τι; Τρεις = στην ουσία 4 ώρες. Δε γίνεται να πέσει η διδασκαλία κάτω από 4 διδακτικές ώρες τη βδομάδα.

καλημέρα και από εμένα .. Γιώργο κάπως έτσι είναι τα πράγματα θεωρητικά, αλλά στην πράξη νομίζω όχι ... στις 4 ώρες προφανώς έχεις τη δυνατότητα να κάνεις περισσότερα πράγματα , επίσης εγώ που κάνω 3 ώρες και τις σπάω σε μιάμιση και μιάμιση, αν έχουν πχ μάθημα πριν τα παιδιά θέλουν διάλειμα, πλέον πρέπει να αερίζεται η αίθουσα κανα 5 λεπτο το λιγότερο, οπότε στην πράξη δεν είναι το ίδιο .. εμείς κάνουμε 1 ώρα στη β και 3 στη γ, νομίζω αυτό το μοντέλο είναι αρκετά καλό... όποιοι μαθητές δεν κάνουν στη β, εκεί ζορίζουν κάπως τα πράγματα προφανώς..

George Eco

Ναι Μανώλη έχεις δίκιο. Το έχω δει να δουλεύει καλά το μιάμιση μιάμιση και μάλιστα καλά, αν υπάρχει προπαρασκευή από τη Β. Αλλά έχεις και παιδιά που έρχονται από τη Γ κι έχεις κι εμβόλιμα παιδιά που έρχονται αργότερα κι έχεις και παιδιά που αλλάζουν κατεύθυνση(!!!) Νοέμβρη, ε, οκ, ίσως τα καταφέρεις με όλα αυτά, αλλά δε κάνουμε και θαύματα.
Όταν μιλάω για ώρες έχω στο νου μου λοιπόν "κανονικές" συνθήκες, με τη κανονικότητα να σημαίνει πως τα παιδιά Β λυκείου προετοιμάστηκαν. Δεν είναι πάντα έτσι, αλλά δύο εναμισάωρα πιστεύω πως καλύπτουν το θέμα.


@gbougioukas
Για το πόσο πληρώνεται κάποιος τώρα, αυτό είναι σχετικό με το τι θα πεις με τον εργοδότη. Θέλει απ' την αρχή ξεκαθάρισμα, αν θες τη γνώμη μου, ζυγίζεις τη κατάσταση και παίρνεις κι εσύ θέση.
Τα 45 λεπτά είναι διδακτική ώρα. Πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Αν θέλει να σε πληρώνει με 60λεπτό ΙΣΩΣ είναι κακό σημάδι, ίσως κι όχι. Αναλόγως το ποσό αποζημίωσης. 
Έπειτα άλλο 4 άλλο 8 παιδιά σε τμήμα. Το Threshold είναι μέχρι και 4 ή  πάνω από 4, με όριο 8. Έχει φόρτο εργασίας που φορτώνεσαι δίχως να πληρώνεσαι και θέλει προσοχή στο πόσο χρεώνεται η διδακτική ώρα σου εκεί. Δεν αποκλείεται να αποζημιώνεσαι διαφορετικά, ανάλογα το τμήμα.
Κρίνεις εσύ λοιπόν τι θα γίνει. Η αλλαγή των ωρών στη Πληροφορική μας αιφνιδίασε όλους. Επειδή εγώ διδάσκω σε συνοικιακά, βοηθάω γενικά. Γιατί στο συνοικιακό γίνεται και καλύτερη δουλειά τις περισσότερες φορές.
Από την άλλη αν κάποιος έχει τμήμα με 8 παιδιά και δε θέλει να το σπάσει, με άλλα λόγια υπάρχουν δύο τμήματα, ένα με 8 παιδιά και πες ένα με 6, τότε ΕΧΕΙ χρήματα να σε πληρώνει όπως πρέπει. Τα ζυγίζεις και κρίνεις, αλλά πρέπει να έχουμε πιστεύω και εικόνα του τι παίζει με τον κάθε συνεργάτη, πέραν της ειδικότητας. Οπότε δεν έχει να κάνει με την ειδικότητα το τι λέμε εδώ τόσο, όσο με το προσωπικό λιθαράκι βοήθειας που είτε εσύ, είτε ο Μανώλης, είτε εγώ, είτε ο καθένας μας, θέλει κι είναι διατεθιμένος να βάλει.

thg

Καλημέρα σας,
Πραγματικά δεν θα ήθελα να σχολιάσω την ύλη του 22 είναι για άλλη μια φορά τραγική...Ας ελπίσουμε τα νέα βιβλία π.θα έρθουν να έχουν λιγότερες ασάφειες και λιγότερα προβλήματα για εμάς...Δύο ερωτήσεις:
α) Έχουν βγει οι Αλγόριθμοι εκτός ύλης??
β) Οι απόφοιτοι του 21 θα δώσουν με την ύλη του 22??γνωρίζετε αν υπάρχει μέριμνα για αυτά τα παιδιά??
Ευχαριστώ εκ των προτέρων

pvs

ερώτηση αν γνωρίζει κάποιος, υπάρχει πιθανότητα να βγει και φέτος έστω η αντικειμενοστρέφεια ή οριστικά θα πάμε για πρώτη φορά με ολόκληρη την ύλη? 

tasospap

#43
Με τα τωρινά δεδομένα το αντικείμενο- Αντωνιο- ανθοπώλης που ζητά συνεργασία με το αντικείμενο-Τζιοβανι- ανθοδέτης είναι κανονικά μέσα στην ύλη.

tsabatman

Είναι λίγο άκυρο το σημείο αλλά μήπως κάποιος συνάδελφος έχει τα θέματα πανελληνίων σε μορφή word;