Βιβλια και υλη πληροφορικης

Ξεκίνησε από ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ, 26 Ιουν 2020, 04:23:37 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

akalest0s

Όσα λέτε, πολύ σωστά και πολύ σημαντικά. Ελπίζω να συμφωνούμε έστω σε αυτό το θέμα όλοι.
Η δική μου σκέψη είναι κάπως έτσι:
- Η θεωρία βιβλίου να περιοριστεί σε ένα μίνιμουμ. Αν χρειάζονται κομμάτια επεξηγηματικά, αυτά να υπάρχουν στο βιβλίο αλλά εκτός εξεταστέας ύλης.
- Οι ερωτήσεις ανάπτυξης, με την ως τώρα μορφή (αποστήθιση) να σταματήσουν, επιτέλους. Να διερευνηθεί αν μπορεί με επιτυχία να αντικατασταθούν από ερωτήσεις μικρότερης βαρύτητας βαθμολογικά (πχ 1 ερώτηση 4-6 μορίων), κατανόησης. Πχ, ερώτηση κρίσεως για τη στοίβα χρόνου εκτέλεσης, ή για τη λειτουργία διερμηνευτή/μεταφραστή.
Αυτό είναι ίσως σημαντικό, γιατί πολλά παιδιά, αν ξέρουν ότι η θεωρία δεν βαθμολογείται καθόλου στο τέλος, πιθανόν θα αδιαφορούν (ακόμη περισσότερο) όταν τους εξηγείς πως δουλεύει το ένα ή το άλλο. Μην φτάσουμε στην άλλη άκρη που δεν θα τολμάμε να ανοίξουμε το στόμα μας, και αμέσως θα ακούμε το γνωστό: "κύριε αφού αυτά δεν είναι στις εξετάσεις, γιατί μας τα λέτε;"
- Τα ΣΛ θα έπρεπε επίσης να μπουν σε κάποια στάνταρ, αλλά δεν ξέρω πως θα μπορούσε να το πετύχουμε αυτό.. τουλάχιστον να γλιτώσουμε τις μεγάλες χοντράδες (όχι άλλες αυτούσιες απομονωμένες φράσεις από το βιβλίο... τραγικό!)

Για την ιστορία, όπως νομίζω είπα και αλλού, φέτος η καλύτερη μαθήτριά μου διάβαζε όλη τη χρονιά σα το σκυλί τα άπειρα γνωστά ακαταλαβίστικα κεφάλαια θεωρίας.. τη λυπόμουν, αλλά όπως λέτε, δεν μπορούσα να της πω να μην τα διαβάσει. Άλλος μαθητής μου, ανώτερος σε "αλγοριθμική ευστροφία" άλλα όχι ιδιαίτερα επιμελής, δεν διάβασε σχεδόν τίποτα. Πήρανε ίδιες μονάδες θεωρία...

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 27 Ιουν 2020, 05:13:57 ΜΜ
Προσωπικά σκέφτομαι μια επιστολή στο ΙΕΠ. Υπάρχει διάθεση να γίνει μια συλλογή υπογραφών;
Μέσα, και με τα δυο τα χέρια.. (μία υπογραφή θα βάλω)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

dpa2006

Καλησπέρα σε όλους,
να θέσω ένα-δύο ερωτήματα.
1. Θέλουμε όλα τα είδη θεμάτων θεωρίας που μπαίνουν όλα αυτά τα χρόνια?
2. Το βιβλίο θεωρίας αποτελεί μικρογραφία γνωστού Πανεπιστημιακού Βιβλίου Δομών Δεδομένων(αρκετά παλαιού),επιθυμούμε μια νεώτερη προσέγγιση στη Θεωρία του εν λόγω αντικειμένου?
αν ναι πως θα το επιτύχουμε?
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Μακροπροθεσμα, σιγουρα μπορούν και πρεπει να γινουν πολλά. Και σιγουρα για πολλα απο αυτα, θα διαφωνήσουμε και για αλλα θα συμφωνήσουμε, εδω μεσα στις συζητησεις μας.
Επισης οι προτασεις του evry παραπανω για 4x25 και του Αναγνωστακη για συλλογη υπογραφων κλπ εμένα με βρισκουν συμφωνο.
Ωστοσο, αυτό που πρέπει σύντομα και βραχυπροθεσμα να γίνει και μαλιστα πριν την ανακοινωση της νεας υλης  ειναι η ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ. Εστω και αν κάποια κομματια αοοτελέσουν διδακτέα και οχι εξεταστεα υλη.
Ζητω συγνώμη για τις επαναλαμβανόμενες αναρτησεις μου  αλλα αυτο που μου εμεινε φετος είναι ότι το μαθημα κούρασε ενω παλιά άρεσε. Και ξαναλεω ότι δεν φταιει ο covid μονο σε αυτο. Καλοι μαθητες μου έλεγαν συνέχεια " κυριε, δεν μαθαινεται όλη αυτη η θεωρία "... και αυτο μου έχει μείνει. Και σιγουρα δεν μπορεις να τους πεις αστην... Μπορεις να μην πιεσεις, οκ, αλλα οχι να την αφήσεις. Και αραγε πρεπει το μαθημα να ειναι τοσο θεωρητικο; δηλ να εχει τοση θεωρια προς αποστηθιση; Νομίζω όχι.
Προσκαλω και άλλους συναδελφους, να γραψουν τι αισθηση αποκομισαν φέτος απο τους μαθητες τους για το μάθημα και ιδιαιτερα τη θεωρία του.

pgrontas

#18
Κατά τη γνώμη μου ότι αυτό που πρέπει οπωσδήποτε να αλλάξει είναι ο κατακερματισμός της ύλης σε 4 βιβλία. Είναι απαράδεκτο και μπορεί να διαπιστωθεί με μία απλή συζήτηση με τους μαθητές και η σύγκριση για το πόσο τους διευκολύνει να υπάρχουν όλα μαζεμένα όπως πχ. στα οικονομικα.

Σχετικά με τη θεωρία τώρα η γνώμη μου είναι διαφορετική. Ο ρόλος της θεωρίας είναι να δώσει context στους μαθητές αλλά και να τους περιγράψει έννοιες που σχετίζονται με το μάθημα, αλλά δεν μπορούν να διδαχθούν αλλιώς. Πχ. η διαδικασία της μεταγλώττισης, τα χαρακτηριστικά των υποπρογραμματων, η στοίβα χρόνου εκτέλεσης που προαναφέρθηκε κά.
Τέτοια θέματα , στενά συνδεδεμένα με το μάθημα χρειάζονται, ώστε να κατανοήσουν καλύτερα οι μαθητές γιατί κάνουν ό,τι κάνουν. Τέτοια θέματα δεν μπορούν να διδαχθούν αλλιώς. Αν δεν υπάρχουν, το μάθημα θα γίνει φροντιστηριακό φυλλάδιο. Και φυσικά από τη στιγμή που υπάρχει θεωρία στο βιβλίο πρέπει να εξετάζεται.

Το πρόβλημα  ατά τη γνώμη μου είναι διπλό:
1. Ότι υπάρχουν κάποιες αφηρημένες ενότητες όπως πχ. το 4.1 που ούτε αυτός που το έγραψε καταλαβαινει τι θέλει να πει.
Ή από το κεφάλαιο 1, μέχρι το 1.4 που ενώ θεωρώ ότι είναι χρήσιμο, τα παραδείγματα δεν είναι συνδεμένα με τα υπόλοιπα που κάνουν οι μαθητές.
Τι σχέση έχει για παράδειγμα εκεί το πρόβλημα των ναρκωτικών - μήπως θα λυθεί ποτέ με υπολογιστή;
Δεν θα μπορούσε εκεί πχ. να μπει μια ανάλυση προβλήματος που να σχετίζεται με θέματα που θα αντιμετωπίσουν οι μαθητές αργότερα (πχ. ταξινόμηση ή εύρεση μεγαλύτερου ή διαίρει και βασίλευε); Δηλαδή οι μαθητές να βλέπουν αφηρημένα πώς λύνεται ένα τέτοιο πρόβλημα και αργότερα να έρχεται ο αλγόριθμος και να συνδέονται τα δύο κεφάλαια.
Αλλά το ότι είναι κακογραμμένη η θεωρία δεν σημαίνει ότι είναι άχρηστη.

2. Το δεύτερο πρόβλημα είναι πώς εξετάζεται η θεωρία. Δεν μπορούμε να εξετάζουμε θεωρητικά, έννοιες για τις οποίες μπορούμε να τις εξετάσουμε με ασκήσεις.  Όπως φέτος πχ. Δηλ. θες να δεις αν ο μαθητής ξέρει τις επεξεργασίες των πινάκων; Μπορείς να το διαπιστώσεις με μια κατάλληλη θεωρητική άσκηση; Ομοίως και για τις παραμέτρους, τις συναρτήσεις, τις εμφωλευμενες για που είχαν μπει παλιότερα κτλ.

Άρα για μένα πρέπει να υπάρχει θεωρία και να εξετάζεται, αρκεί να είναι καλογραμμένη και να εξετάζεται με τον κατάλληλο τρόπο.
Να τονίσω επίσης ότι κάποια λίγα κομμάτια θεωρίας αυξάνουν την ποικιλία του μαθήματος και το κάνουν ελκυστικό και σε μαθητές διαφορετικού τύπου από αυτό που στερεοτυπικά έχουμε στο μυαλό μας αυξάνοντας έτσι αυτό που λένε diversity. Σήμερα πχ. μιλούσα με μια μαθητριά μου η οποία θέλει να πάει φωτογραφία και ήταν πολύ χαρούμενη που έπιασε τη θεωρία. Γιατί να αποθαρρύνουμε τέτοιους μαθητές και να τους χάσουμε (δεν το λέω με υστεροβουλία - αλλά επειδή θεωρώ ότι πραγματικά θα τους είναι χρήσιμο να έχουν κατανοήσει την αλγοριθμική σκέψη έστω και λίγο).
Από την άλλη, μου έχει συμβεί κι εμένα παλιότερα, μαθητές μου έξυπνοι και δυνατοί αλγοριθμικά να χάσουν μονάδες από ερωτήσεις θεωρίας. Συγγνώμη αλλά γι'αυτό δεν φταίει η θεωρία, φταίνε οι ίδιοι που δεν το πήραν σοβαρά και δεν αποφάσισαν να τα διαβάσουν όλα.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

akalest0s

Παράθεση από: pgrontas στις 29 Ιουν 2020, 06:09:24 ΜΜ
Από την άλλη, μου έχει συμβεί κι εμένα παλιότερα, μαθητές μου έξυπνοι και δυνατοί αλγοριθμικά να χάσουν μονάδες από ερωτήσεις θεωρίας. Συγγνώμη αλλά γι'αυτό δεν φταίει η θεωρία, φταίνε οι ίδιοι που δεν το πήραν σοβαρά και δεν αποφάσισαν να τα διαβάσουν όλα.
Αν αναφέρεσαι σε αυτό που είπα, ήταν διαφορετική περίπτωση: ο δυνατός αλγοριθμικά, που δεν πήρε σοβαρά την θεωρία, εξισώθηκε με πιο επιμελή μαθήτρια, αυτό δεν είναι θεμιτό.

Για την θεωρία, είναι σωστό αυτό που λες, ότι δεν γίνεται να την αφαιρέσουμε τελείως. Το τι μπορεί να είναι αυτό το "μινιμουμ", που είπα, είναι ερώτημα.
Νομίζω έχουμε ένα τόσο κακό προηγούμενο με τη θεωρία, εδώ και 20 χρόνια, που ίσως υπάρχει μια υπερβολή σε όλο αυτό.
Ακόμη και καλογραμμένη να γίνει πάντως, χρειάζεται και ο τρόπος εξέτασης να αλλάξει (όχι ερωτήσεις αποστήθισης), και να διατηρηθεί πολύ μικρή σε έκταση.

Για τα 4 βιβλία που είπατε, εγώ το αντιμετώπισα με το να φτιάξω δικό μου pdf, το οποίο επαρκεί ως αντικατάσταση του βιβλίου μαθητή και του τετραδίου μαθητή. Σχεδόν αντικαθιστά το οδηγίες μελέτης και ελπίζω σύντομα θα αντικαθιστά και το συμπληρωματικό. Με λίγα λόγια, σκοπός μου είναι να έχω μόνο ένα pdf για τα παιδιά, και τέλος. Δε νομίζω ότι υπάρχει άλλος τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος, τουλάχιστον μέχρι να βγάλει κάτι αξιοπρεπές το ΙΕΠ.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

akalest0s

Και ένα παράδειγμα..
Αφού δώσω το σχετικό κεφάλαιο του βιβλίου, για διερμηνευτή/μεταφραστή, στα παιδιά δείχνω αυτό εδώ:
https://medium.com/basecs/a-deeper-inspection-into-compilation-and-interpretation-d98952ebc842
Στο να γραφτεί η θεωρία με άλλον τρόπο λοιπόν, συμφωνώ.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK