Θέμα Δ

Ξεκίνησε από evry, 12 Ιουν 2018, 10:35:07 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

kyriakos208

Στη διαδικασία αν παίρνω ολόκληρο τον πίνακα και εκεί κάνω 12 επαναλήψεις για να βρω το MAX είναι λάθος.?Ουσιαστικά αντι να παίρνω ένα ένα στοιχείο παίρνω όλο τον πίνακα μαζί.Θα με κόψουν μόρια?

gthal

Παράθεση από: Λάμπρος Παπαδόπουλος στις 14 Ιουν 2018, 08:09:53 ΠΜ
Η εκφώνηση λέει: "πραγματοποιεί μία δειγματοληψία τον μήνα σε κάθε ποταμό...." .     
Άρα σε ένα μήνα γίνονται Ν δειγματοληψίες. Μία για κάθε ποταμό.
...
Η εισαγωγή δεδομένων μπορεί να γίνει είτε κατά γραμμή είτε κατά στήλη.
Για μένα κάπως έτσι κλείνει αυτό το ζήτημα, και ελπίζω για όλους μας
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

petrosp13

#47
Εφόσον το ερώτημα ξεκινάει με το "Για κάθε δειγματοληψία...", εννοεί ότι για κάθε μήνα, να εμφανίζονται 1-1 τα ποτάμια και να καλεί το υποπρόγραμμα που θα βρίσκει τον ρύπο τους
Άρα η ανάγνωση δεν γίνεται ανά ποτάμι αλλά ανά μήνα και πρέπει να γίνει κατά στήλες
Κι αν δεν το εννοεί έτσι, η διατύπωση είναι ατυχέστατη

ΥΓ. Κι εγώ δεν το πρόσεξα αρχικά, many thanks Παναγιώτη
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

kyriakos208

Παράθεση από: petrosp13 στις 14 Ιουν 2018, 12:38:38 ΜΜ
Εφόσον το ερώτημα ξεκινάει με το "Για κάθε δειγματοληψία...", εννοεί ότι για κάθε μήνα, να εμφανίζονται 1-1 τα ποτάμια και να καλεί το υποπρόγραμμα που θα βρίσκει τον ρύπο τους
Άρα η ανάγνωση δεν γίνεται ανά ποτάμι αλλά ανά μήνα και πρέπει να γίνει κατά στήλες
Κι αν δεν το εννοεί έτσι, η διατύπωση είναι ατυχέστατη

ΥΓ. Κι εγώ δεν το πρόσεξα αρχικά, many thanks Παναγιώτη

Γιατί όμως οι θεματοδότες να περιορίζουν τους μαθητές?Υπάρχει λογική πάνω σε αυτό το θέμα.Είναι σαν να πηγαίνει ο ένας θεσσαλονική μέσω Λαμίας και ο άλλος μέσω Λονδίνου αλλά πάλι και η δύο θα φτάσουν στον προορισμό.Έχει νόημα το κατα στήλη ή το κατά γραμμή?

gthal

Παράθεση από: petrosp13 στις 14 Ιουν 2018, 12:38:38 ΜΜ
Άρα η ανάγνωση δεν γίνεται ανά ποτάμι αλλά ανά μήνα και πρέπει να γίνει κατά στήλες
Δεν γίνεται μία δειγματοληψία το μήνα!
Γίνεται μία δειγματοληψία το μήνα, σε κάθε ποταμό ! (ακριβώς η εκφώνηση!)
Άρα Ν δειγματοληψίες το μήνα, όπως λέει στην παράθεση ο Λάμπρος. Μην το παραβλέπουμε αυτό!
Άρα δειγματοληψία = κελί του 2-διάστατου  και Όχι δειγματοληψία=στήλη
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Obelix

Παράθεση από: kyriakos208 στις 14 Ιουν 2018, 01:40:19 ΜΜ
Γιατί όμως οι θεματοδότες να περιορίζουν τους μαθητές?Υπάρχει λογική πάνω σε αυτό το θέμα.Είναι σαν να πηγαίνει ο ένας θεσσαλονική μέσω Λαμίας και ο άλλος μέσω Λονδίνου αλλά πάλι και η δύο θα φτάσουν στον προορισμό.Έχει νόημα το κατα στήλη ή το κατά γραμμή?

Νομίζω κάπως έπρεπε να το πουν, τί να έλεγαν, σκέτο "οι τιμές να καταχωρούνται στον δισδιάστατο;''
Με την ίδια λογική, σε μία "κλασσική" άσκηση που διαβάζουμε κατά γραμμές, μπορούμε να λέμε ότι περιορίζουμε τους μαθητές;
π.χ στην εκφώνηση "Για 50 μαθητές διαβάζει τους βαθμούς τους σε κάθε ένα από τα 4 μαθήματα και τους καταχωρεί σε πίνακα Β[50,4]", δεν συμπεραίνουμε όλοι ωραία και καλά κατά γραμμές;
Η λεπτομέρεια είναι ότι δεν πραγματοποιείται κάποια επεξεργασία του πίνακα και δεν επηρεάζεται το υπόλοιπο πρόγραμμα.
Γι'αυτό και προηγουμένως επισήμανα την απορία μου:

Αναρωτιέμαι όμως, αν θα στοιχίσει και πόσο, εφόσον δεν επηρεάζει τα υπόλοιπα. Τί λέτε;

Δεν νομίζω ότι διογκώνουμε κάτι το ξαναλέω, απλά εξέφρασα την απορία μου για το αν θα έπρεπε να κοπούν μόρια και για το αν τελικά θα κοπούν...

gthal

Λοιπόν, θυμήθηκα μία πολύ ωραία άσκηση που είχε προταθεί κάποτε (γύρω στο 2010) για το διαγώνισμα του Στεκιού, και ακόμα τη χρησιμοποιώ, λίγο αλλαγμένη.
(δυστυχώς δεν ξέρω τον δημιουργό της καθώς οι προτάσεις γίνονταν απρόσωπα, πάντως του χρωστάω ένα ευχαριστώ για την ιδέα - την έχω χρησιμοποιήσει πολύ)

ΠαράθεσηΓια τον υπολογισμό κάποιων στατιστικών στοιχείων των 10 μεγαλύτερων Σουπερμάρκετ της Ελλάδας,  δόθηκε από το αρμόδιο υπουργείο ένας αριθμός διαφορετικός για το καθένα από αυτά με τιμή από 1 μέχρι 10.
Ζητήθηκε επίσης από 1000 καταναλωτές να δηλώσουν για τις επόμενες 20 εβδομάδες τον αριθμό του Σουπερμάρκετ που επισκέφθηκαν την κάθε βδομάδα και πόσα χρήματα ξόδεψαν σε αυτό.
(Θεωρούμε ότι κάθε καταναλωτής επισκέπτεται μόνο ένα Σουπερμάρκετ στη διάρκεια κάθε βδομάδας.)
Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος:
Α. Θα διαβάζει:
i) για κάθε καταναλωτή τον αριθμό του Σουπερμάρκετ που επισκέφτηκε για κάθε μία από τις 20 αυτές εβδομάδες και θα τα αποθηκεύει σε κατάλληλο πίνακα
ii) τα χρήματα που ξόδεψε σε αυτό κάθε φορά, και θα τα αποθηκεύει σε κατάλληλο πίνακα.

κλπ

Την αναφέρω εδώ γιατί η έννοια της "επίσκεψης" σ' αυτήν, είναι ίδια με την έννοια της "δειγματοληψίας" στο Θέμα Δ
Έστω ότι φτιάχνω πίνακες  1000 Χ 20
Θα λέγαμε εδώ ότι επίσκεψη είναι η στήλη, δηλαδή έχω συνολικά 20 επισκέψεις;
Όχι! Η έννοια της επίσκεψης δεν ταυτίζεται με την εβδομάδα (επειδή, απλοικά, γίνεται μία επίσκεψη κάθε εβδομάδα - αλλά γίνεται μία επίσκεψη από τον καθένα)
Οι επισκέψεις είναι 20000, κι αν μου πουν "για κάθε επίσκεψη κάνε το τάδε", πρέπει να το κάνω για κάθε κελί (σαρώνοντας τον πίνακα με όποια φορά θέλω) και όχι για κάθε στήλη.
Δεν έχω να πω κάτι άλλο, για μένα είναι πολύ ξεκάθαρο, κι όποιος δεν το βλέπει, απλά δεν το βλέπει.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Obelix

gthal , καταλαβαίνω τί εννοείς, αλλά ολόκληρη η πρόταση της εκφώνησης είναι:

" Για κάθε δειγματοληψία: να εμφανίζει το όνομα καθενός ποταμού της περιοχής......"

Αν λάβουμε υπόψη και το ¨καθενός ποταμού" , νομίζω συμπεραίνουμε ότι ο δημιουργός της άσκησης είχε στο μυαλό του το κατά στήλες.
Διότι, πολύ απλά, αν μία δειγματοληψία = ένα κελί, κάτι δεν κολλάει, αφού δεν μπορεί ένα κελί να αναφέρεται σε πολλούς ποταμούς.

Είναι σαν η άσκηση που παρέθεσες να έλεγε: για κάθε επίσκεψη να εμφανίζει το όνομα κάθε καταναλωτή. Τότε δεν θα λέγαμε πως η επίσκεψη είναι στήλη;

epsilonXi

η σειρά που θα βάλει κάποιος τα ΓΙΑ στη δημιουργία του δισδιάστατου πίνακα, κατ' εμέ δεν πρέπει να παίξει κανένα ρόλο

το να προηγείται η ΓΙΑ για τους μήνες και να ακολουθεί η ΓΙΑ για τα ποτάμια, υπακούει στη «λογική» της χρονικής διαδοχής των γεγονότων... πρώτα γίνανε οι δειγματοληψίες του Γενάρη, πρώτα θα καταχωρήσουμε του Γενάρη...

αλλά δεν έχει κάτι ουσιαστικό το να αποτελεί απαίτηση του προγράμματος...


kyriakos208

Παράθεση από: epsilonXi στις 14 Ιουν 2018, 04:03:16 ΜΜ
η σειρά που θα βάλει κάποιος τα ΓΙΑ στη δημιουργία του δισδιάστατου πίνακα, κατ' εμέ δεν πρέπει να παίξει κανένα ρόλο

το να προηγείται η ΓΙΑ για τους μήνες και να ακολουθεί η ΓΙΑ για τα ποτάμια, υπακούει στη «λογική» της χρονικής διαδοχής των γεγονότων... πρώτα γίνανε οι δειγματοληψίες του Γενάρη, πρώτα θα καταχωρήσουμε του Γενάρη...

αλλά δεν έχει κάτι ουσιαστικό το να αποτελεί απαίτηση του προγράμματος...
Συμφωνώ απόλυτα

evry

Από τη στιγμή που λέει για κάθε δειγματοληψία, άρα για κάθε κελί του πίνακα δεν διευκρινίζει γραμμές ή στήλες. Το ότι εμφανίζει το όνομα του ποταμού δε λέει τίποτα! Το τι εμφανίζει είναι άσχετο με το πως γίνεται η σάρωση. Αν ήθελαν να το βάλουν πονηρά κατά ποτάμια έπρεπε να πουν να εμφανίζεται το όνομα κάθε ποταμιού μια ακριβώς φορά!
Κατά τη γνώμη μου οποιαδήποτε λύση εδώ (στήλες/γραμμές) πρέπει να πάρει όλες τις μονάδες.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gthal

Obelix, καταλαβαίνω κι εσύ τι εννοείς
και υποψιάζομαι κι εγώ ότι αυτό είχε στο μυαλό του ο θεματοδότης, (αλλά και μπορεί και να μην το είχε και τσάμπα να ερμηνεύουμε - μπορεί όντως να εννοούσε για κάθε κελί να βρίσκουμε το μαχ κάποιων ρύπων και να το βάζουμε)
όμως τι να κάνουμε, και πως το είχε στο μυαλό του τι λέει; αφού δε βγαίνει με τίποτα. Κάθε κελί είναι μια δειγματοληψία, οπότε δε μπορώ να του κάνω το χατίρι.

Παράθεση από: Obelix στις 14 Ιουν 2018, 03:11:40 ΜΜ
Είναι σαν η άσκηση που παρέθεσες να έλεγε: για κάθε επίσκεψη να εμφανίζει το όνομα κάθε καταναλωτή. Τότε δεν θα λέγαμε πως η επίσκεψη είναι στήλη;
Βρε συ, κι αν έλεγε να εμφανίζει την εβδομάδα της επίσκεψης, τότε θα γινόταν γραμμή η επίσκεψη;
Τι λέμε τώρα;
Κάθε επίσκεψη (κάθε κελί) ανήκει σε μία γραμμή και μία στήλη. Σου εμφανίζω όποιο θες. Αλλάζει το εκφράζει το κελί, ανάλογα το ποια συντεταγμένη του μου ζητάς να εμφανίσω;
Δε γίνεται με τίποτα να σου παραδεχτώ ότι η επίσκεψη είναι στήλη, γιατί τότε θα έπρεπε να παραδεχτούμε ότι οι επισκέψείς είναι 20 (που είναι σωστό, για έναν μόνο καταναλωτή όμως)
Θα έλεγα ότι η στήλη είναι "κλάσση" επισκέψεων: η κλάση των επισκέψεων της 1ης εβδομάδας, της 2ης κλπ
(όπως στο θέμα μας θα μπορούσε να μιλάει για "εκστρατείες διεγματοληψιών" (μία κάθε μήνα με Ν δείγματα, ένα για κάθε ποτάμι) αν ήθελε να το πάει έτσι)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

bugman

Επειδή έτυχε να έχω ασχοληθεί με δειγματοληψίες, και ρύπους, και έφτιαξα και πρόγραμμα για καταχώρηση ρύπων, βλέπω την άσκηση με άλλο "μάτι". Ουσιαστικά κάθε "περίοδος" δειγματοληψίας είναι ένας δισδιάστατος πίνακας, όπου έχουμε αριθμό ρύπων και ονόματα ποταμών. Για απλοποίηση στο ζητούμενο πρόγραμμα αυτός ο πίνακας έχει μια και μόνο γραμμή, για ρύπους, όπου για κάθε όνομα γράφουμε το μέγιστο ρύπο. Έτσι το μόνο στατικό που χρειαζόμαστε για κάθε δειγματοληψία είναι ο μέγιστος ρύπος, και επειδή έχουμε 12 δειγματοληψίες και το πολύ είκοσι ποτάμια, θα έχουμε 20Χ12 μέγεθος πίνακα με μέγιστους ρύπους. Συνοδευτικοί πίνακες είναι τα ονόματα των ποταμών και οι μέσοι όροι.
Η ταξινόμηση του πίνακα ονομάτων μπορεί να γίνει πριν την εισαγωγή των ρύπων, έτσι δεν χρειάζεται να μετακινούμε ονόματα ποταμών και μέσων όρων, ούτε να έχουμε κάποιο Index[] πίνακα για έμμεση ταξινόμηση.
Αφού λοιπόν γίνει εισαγωγή ονομάτων και γίνει και η ταξινόμηση ακολουθεί μια προς μια η κάθε "περίοδος" δειγματοληψίας. Σε κάθε περίοδο εμφανίζεται ένα προς ένα τα ονόματα των ποταμών και καλείται το υποπρόγραμμα το οποίο επιστρέφει την μέγιστη τιμή ρύπου από οποιοδήποτε αριθμών μετρήσεων ρύπων. Εδώ η άσκηση μας λέει ξεκάθαρα ότι μας ενδιαφέρει το μέγιστο νούμερα (σε άλλες περιπτώσεις, και ειδικά σε γνήσιες περιπτώσεις δειγματοληψιών η μέγιστη και η ελάχιστη τιμή εξαιρούνται, και βγαίνει μέσος όρος των "επαναληπτικών" μετρήσεων, οπότε παίζει σε άλλη άσκηση μελλοντικά να ζητηθεί κάτι παρόμοιο).
Τώρα αν κάποιος κάνει εισαγωγή κατά ποταμό, και μετά κατά "περίοδο" δειγματοληψίας, προφανώς πρέπει να ζητάει μετά το πέρας εισαγωγής μιας περιόδου την αλλαγή περιόδου, κάτι που  δεν συμβαίνει εδώ. Αντίθετα η προτροπή "να εμφανίζεται  το όνομα του ποταμού" δηλώνει ότι αυτό συμβαίνει για κάθε δειγματοληψία, άρα η Για για τις δειγματοληψίες είναι εξωτερική επανάληψη, και κάθε εισαγωγή σειράς ρύπων χωρίζεται από την προβολή του ονόματος του ποταμού και τερματίζει με την εισαγωγή μηδενικής τιμής. Δηλαδή έχουμε εισαγωγή "ανά δειγματοληψία, ανά ποταμό" ενός αριθμού ρύπων.
Ίσως, δεν είμαι σίγουρος, να θεωρηθεί σωστό αν κάποιος βάλει την εξωτερική επανάληψη ανά ποταμό, και εμφανίζει επιπρόσθετα τον αριθμό της δειγματοληψίας, ως αρχή της εισαγωγής κάθε σειράς ρύπων "ανά ποταμό, ανά δειγματοληψία".
Έχει σημασία το πώς παίρνει ένα πρόγραμμα την εισαγωγή, διότι έχει σημασία ότι αυτός που τα εισάγει τα έχει με κάποιο τρόπο καταχωρημένα. Λογικότερο είναι να είναι καταχωρημένα ανά περιόδους δειγματοληψίας ή σκέτο "ανά δειγματοληψία".


evry

Μήπως κλέβεις λίγο? Ουσιαστικά υποτίθεται ότι ο χρήστης εισάγει τις δειγματοληψίες αλφαβητικά? Δεν αλλάζεις την εκφώνηση έτσι?
Παράθεση από: bugman στις 14 Ιουν 2018, 07:13:01 ΜΜ
Η ταξινόμηση του πίνακα ονομάτων μπορεί να γίνει πριν την εισαγωγή των ρύπων, έτσι δεν χρειάζεται να μετακινούμε ονόματα ποταμών και μέσων όρων, ούτε να έχουμε κάποιο Index[] πίνακα για έμμεση ταξινόμηση.
Αφού λοιπόν γίνει εισαγωγή ονομάτων και γίνει και η ταξινόμηση ακολουθεί μια προς μια η κάθε "περίοδος" δειγματοληψίας.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Σήμερα ξεκινάει η βαθμολόγηση.
Όσοι βαθμολογούν ας κρατήσουν ένα στατιστικό στο Δ4, πόσοι μαθητές μετέφεραν σε βοηθητικό πίνακα όσους έχουν μέσο όρο πάνω από 7. Πιστεύω ότι θα είναι πολλοί.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr