Τα θέματα των επαναληπτικών εξετάσεων
Μία παρατήρηση μόνο στο θέμα Β2.
Αν θεωρήσουμε ότι θέλουν αυτή ως σωστή απάντηση υπάρχει πρόβλημα.
Όταν το στοιχείο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ η μεταβλητή i γίνεται 101 και στον τελευταίο έλεγχο που θα γίνει στη συνθήκη το 2ο μέρος της παρουσιάζει πρόβλημα.
Καλησπέρα
είναι όντως ο κώδικας του σχολικού βιβλίου και έχουμε συζητήσει ξανά νομίζω πως υπάρχει πρόβλημα όταν το στοιχείο δεν υπάρχει ..
Συμφωνώ και με τους δύο σε αυτό που γράψατε οσον αφορά βέβαια το λάθος που γίνεται αν φτάσει την τελική τιμή και το στοιχείο δεν υπάρχει. Ωστόσο ευτυχώς στην καινούργια έκδοση του βιβλίου έχει διορθωθεί και έχει γίνει i<>τελικης_τιμης (στο παράδειγμα του οδηγού Μελέτης η τιμή είναι 100) το οποίο και είναι σωστό όπως σωστό θα είναι και αν γίνει i<100.
Όντως όμως η αρχική έκδοση είχε αυτό το λάθος.
ωραία σωστά Δημήτρη σε ευχαριστούμε για την παρατήρηση ...
όταν το συζητούσαμε με ένα παλιό μαθητή, μου είχε πει " μα αυτή η εκδοχή δεν σταματάει την επανάληψη όταν είναι στο τελευταίο στοιχείο όπως λέει η εκφώνηση, αλλά το ελέγχει εκτός, μήπως δε συμβαδίζει 100% η λύση με την εκφώνηση ??" τι να πω, εγώ προτιμάω την εκδοχή με τη λογική μεταβλητή
Νομίζω ότι είναι ανάλογα με την υλοποίηση του μεταγλωττιστή
Επειδή υπάρχει σύζευξη και η πρώτη συνθήκη δεν ισχύει, η δεύτερη μπορεί να μην ελεγχθεί ως περιττή
Βέβαια, όλα αυτά ξεφεύγουν από την λογική του μαθήματος
Πρόκειται για σοβαρό επιστημονικό λάθος της επιτροπής το οποίο δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση.
Κανονικά πρέπει να ακυρωθεί το θέμα αλλά από την στιγμή που είναι επαναληπτικές δεν ασχολείται κανένας.
Παράθεση από: petrosp13 στις 15 Σεπ 2021, 04:54:22 ΜΜ
Επειδή υπάρχει σύζευξη και η πρώτη συνθήκη δεν ισχύει, η δεύτερη μπορεί να μην ελεγχθεί ως περιττή
Βέβαια, όλα αυτά ξεφεύγουν από την λογική του μαθήματος
Αυτό μας έχει απασχολήσει αρκετές φορές, αν δηλαδή θεωρούμε ότι στο μάθημά μας ισχύει η μερική αποτίμηση λογικών εκφράσεων... Επειδή αυτό δεν αναφέρεται πουθενά στο διδακτικό πακέτο, αλλά και επειδή είναι κάτι που δεν ισχύει σε όλες τις γλώσσες προγραμματισμού, το ασφαλές για εμάς είναι να θεωρούμε ότι έχουμε πλήρη αποτίμηση, άρα είναι λάθος της επιτροπής!
Εχει και το Αν από κάτω οπότε δεν παίζει η μερική αποτίμηση.
Αλλιώς θα μπορούσε να είναι ο τρόπος της επιτροπής να μας πει ότι από εδώ και στο εξής θα ισχύει η μερική αποτίμηση τελικά όπως έχει συμβεί και σε άλλα σημεία-ασάφειες στο παρελθόν;
Αν και δε μου αρέσει το συγκεκριμένο θέμα, δεν έχει λάθος.
Τα εξήγησε και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ.
Δείτε το ΟΣΟ στη σελ. 73 του βιβλίου "ΟΔΗΓΙΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ":
ΟΣΟ ..............ΚΑΙ i<100 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
Φυσικά θα ήταν λάθος αν κάποιος έγραφε:
ΟΣΟ ..............ΚΑΙ i<=100 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
Ελέγχω μέχρι το προτελευταίο, και ελέγχω το τελευταίο (ή εκεί που σταμάτησε η επανάληψη) εξωτερικά.
i <- 1
ΟΣΟ i < 100 ΚΑΙ Χ[ i ] <> 2021 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
i <- i + 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝ Χ[ i ] = 2021 ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ i
AΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΔΕ ΒΡΕΘΗΚΕ'
TEΛΟΣ_ΑΝ
Καλή μας χρονιά, με υγεία.
Σε αυτό είχα κάποιες απορίες, τελευταίας στιγμής...αλλά κρατήθηκα.
Καταλαβαίνω σωστά ότι είτε η εκφώνηση γράφει τμήμα αλγορίθμου/προγράμματος/προγράμματος σε ΓΛΩΣΣΑ δεν παρουσιάζονται διαφορές;
Η εκφώνηση δεν γράφει συμπληρώστε τα κενά αλλά "ξαναγράψτε συμπληρώνοντας ότι χρειάζεται".
Αφήνει περιθώριο ο λύτης να συμπληρώσει ενδεχομένως γραμμές εντολών;
Δεν το έχω κοιτάξει ενδελεχώς αλλά τουλάχιστον πρόσφατα δεν θυμάμαι ξανά αυτή την διατύπωση.
Και ένα γενικότερο ερώτημα έχω, αν οι ασκήσεις συμπλήρωσης κενών θεωρούνται κλειστού τύπου.