Πανελλήνιες 2012 Δίκτυα

Ξεκίνησε από Kabas, 26 Μαΐου 2012, 07:21:49 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Vangelis

Αγαπητέ συνάδελφε tall συμφωνώ μαζί σου άρα ολίσθηση  προς τα αριστερά είναι ολίσθηση όπως βλέπουμε τον αριθμό και όχι αν είμαστε εμείς στη θέση του αριθμού!  Δηλαδή ο αριθμός  1010 αν ολισθήσει προς τα αριστερά και διπλασιαστεί θα γίνει 10100.  Ο αριθμός (π.χ το πρώτο 1) κινείται προς τα αριστερά μια θέση!  Το Δ λοιπόν ατο ΑΒΓΔΕΖΗΘΙΚ...     αν κινηθεί τρείς  θέσεις αριστερά θα πέσει στο Α. 

Συμφωνώ ότι στην wikipedia το έχει διαφορετικά αλλά τα παιδιά εξετάζονται στην ύλη του βιβλίου.  Συμφωνώ επίσης ότι το βιβλίο δεν είναι το καλύτερο που θα μπορούσαμε να έχουμε αλλά το να δημιουργούμε θέμα και να χαρακτηρίζουμε "άσχετους" έτσι πρόχειρα άλλους συναδέλφους πάει πολύ. 

gedeon

Συνάδελφοι, δε ξερω τι θα γινει στα γραπτά, όμως στη προφορική εξέταση που ήμουν και οι 7 μαθητές που πέρασαν απο τη τριμελή επιτροπή, θεώρησαν σαν αριστερή ολίσθηση να πάνε τρία γράμματα πίσω, δλδ το Δ  έγινε Α  κλπ.
Δεν φάνηκαν να ειχαν μπερδευτεί

mb

Για να μην τρελαθουμε τελειως: Αριστερή ολίσθηση κατα 3:
It is a type of substitution cipher in which each letter in the plaintext is replaced by a letter some fixed number of positions down the alphabet
The transformation can be represented by aligning two alphabets; the cipher alphabet is the plain alphabet rotated left or right by some number of positions. For instance, here is a Caesar cipher using a left rotation of three places (the shift parameter, here 3, is used as the key):
Plain:    ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Cipher: DEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZABC
When encrypting, a person looks up each letter of the message in the "plain" line and writes down the corresponding letter in the "cipher" line. Deciphering is done in reverse.
Τα γραφει ή δεν τα γράφει ΑΚΡΙΒΩΣ έτσι το βιβλίο? ΑΚΡΙΒΩΣ έτσι. Αν ο συγγραφέας ειχε κάνει τον κόπο στην αναγραφή της αλφαβήτου και είχε βάλει την λέξη ΑΡΧΙΚΟ κείμενο στην πάνω σειρα και την λέξη κρυπτογραφημμένο κείμενο στην κάτβ ΔΕΝ θα μιλάγαμετώρα. Οπότε η ολίσθηση ΑΡΙΣΤΕΡΑ κατα 3 μεταφέρει την ΑΡΧΗ του αλαφαβήτου 3 θέσεις αριστερα οπότε το Α γίνεται Δ, το Β γίνεται Ε κλπ.
Μην προσπαθούμε να λέμε ότι θέλουμε. Όποιος ΔΕΝ το καταλαβαίνει ας σταματήσει να μιλάει. Ο σχολικός σύμβουλος πληροφορικής Μεσσηνίας-Λακωνίας στο ανεπίσημο βοήθημα που είχε βγάλει μαζί με τους καθηγητές των ΕΠΑΛ Μεσσηνίας-Λακωνίας είχε και ένα παράδειγμα μέσα που το έλεγε ακριβώς έτσι. Οπότε ας μην λέμε ότι διδάσκουμε ότι θέλουμε. Το βιβλίο είναι σωστό απλά δεν είναι αρκετά επεξηγηματικό και εκει εμεις καλουμαστε να εξηγησουμε το θέμα. Η ΚΕΕ έχει κάνει ΛΑΘΟΣ και μην το συζητάμε.


mb

Όσο για τους μαθητες που είπαν το Δ να γίνει Α είναι αυτό που κατάλαβαν απλα μεταφέροντας το γράμμα 3 θέσεις πίσω γιατί δεν είχαν καταλάβει ΣΩΣΤΑ πως δουλεύει ο αλγόριθμος. Και μένα οι μαθητές μου αυτό καταλάβαιναν μέχρι να τους εξηγήσω τι σημαίνει ολίσθηση αριστερά. Η απάντηση είναι λάθος. ΤΕΡΜΑ

mb

Στέλνω και ένα link από ένα ανεπίσημο βοήθημα που έγραψε μια ομάδα καθηγητών το 2010 υπό τον σχολικο σύμβουλο Λακωνίας -Μεσσηνίας. http://blogs.sch.gr/plinetfk/files/2010/02/ypostiriktiko_biblio_gia_ta_diktya.pdf  Δείτε το παράδειγμα στην σελίδα 133 του σχολικου βοηθήματος.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: mb στις 03 Ιουν 2012, 08:11:49 ΜΜ
Όσο για τους μαθητες που είπαν το Δ να γίνει Α είναι αυτό που κατάλαβαν απλα μεταφέροντας το γράμμα 3 θέσεις πίσω γιατί δεν είχαν καταλάβει ΣΩΣΤΑ πως δουλεύει ο αλγόριθμος. Και μένα οι μαθητές μου αυτό καταλάβαιναν μέχρι να τους εξηγήσω τι σημαίνει ολίσθηση αριστερά. Η απάντηση είναι λάθος. ΤΕΡΜΑ

100% μαζί σου

vaiosz

Νομίζω πως όλοι όσοι συμμετέχουμε σε αυτή τη συζήτηση γνωρίζουμε πολύ καλά ποια είναι η σωστή λύση του συγκεκριμένου ερωτήματος και κάθε περαιτέρω ανάλυση επί του θέματος οδηγεί σε ένα φαύλο κύκλο. Πρέπει σε κάποιο μαθητή ο οποίος έδωσε ορθή επιστημονική λύση μη ακολουθώντας τα λεγόμενα του κειμένου του βιβλίου να κοπούν μόρια; Προφανώς και όχι, άσχετα με την λύση που πρότεινε η ΚΕΕ, από τη στιγμή που αποτελεί μια λύση ορθή και επιστημονικά τεκμηριωμένη. Πρέπει σε κάποιο μαθητή ο οποίος έδωσε λύση στηριζόμενος στο κείμενο του βιβλίου να κοπούν τα μισά μόρια του ερωτήματος; Προσωπικά πιστεύω πως κάτι τέτοιο δε θα ήταν σωστό αφού έτσι θα "ακυρωνόταν" η έννοια του σχολικού βιβλίου (όσο καλό ή κακό είναι) το οποίο είναι και το μόνο επίσημο σύγγραμμα στο οποίο βασίζεται η διδασκαλία και η αξιολόγηση του μαθήματος. Επίσης δεν πρέπει να μη ληφθεί υπόψιν ότι όλοι οι μαθητές δεν είναι άριστοι και δεν έχουν το ίδιο επίπεδο αντίληψης και κατανόησης ορισμένων εννοιών. Συνεπώς δεν θεωρώ δίκαιη την ολική ακύρωση της προσπάθειας ενός μαθητή ο οποίος διάβασε μεν τα προβλεπόμενα, αλλά δεν κατανόησε δε το νόημα "πίσω από τις γραμμές". Ίσως η μικρότερη μοριοδότησή του σε σχέση με τους άλλους μαθητές να ήταν μια μέση λύση. Όλα τα παραπάνω κρίνω πως αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο την αστοχία επιλογής του συγκεκριμένου ερωτήματος δεδομένων των ανακολουθιών που υπήρχαν.
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων

mb

Συνάδελφοι σωστά τα λέτε για την σωστή απάντηση και την σωστά τεκμηριωμένη λύση αλλά ξέρετε ποια ήταν η οδηγία απο την ΚΕΕ?
Να βάλουμε απο 1 μονάδα για κάθε γράμμα (σύνολο 8 μονάδες) και 8 μονάδες για την επεξήγηση (σύνολο 16) που είναι οι 7 πρώτες σειρές απο τη 2η παράγραφο στην σελίδα 321. Αρα, σύμφωνα με την ΚΕΕ, κάθε λαθος γράμμα μειον 1 μονάδα, όπως μου είπαν και στο τηλέφωνο. Αρα, κατα την ΚΕΕ, όποιος έγραψε το σωστό ΗΜΝΧΨΓΦΚ και είπε και το γιατί απο το βιβλίο πρέπει να πάρει 8 μονάδες!!!!. Αυτό είναι το πρόβλημα. Αυτό πρέπει να προλάβουμε και να διορθώσουμε. Κανεις δεν μίλησε για λάθος θέμα και ασαφής διατύπωση αλλά για ΛΑΘΟΣ λύση απο την ΚΕΕ και ΛΑΘΟΣ οδηγία βαθμολόγησης για τους προφορικους. Αυτό που πρέπει να δούμε είναι την βαθμολόγηση των γραπτών.

ronalz

Καλησπερα σε όλους..
ειμαι μαθητης
οφειλω να πω πως εκανα ολα τα θεματα σωστα απο οτι κοιταξα και τις λυσεις..
την Δ2 την εκανα ετσι: ΗΜΝΧΨΓΦΚ... είναι σωστη λέτε??.. και κατι ακομα.. έχω την εντυπωση πως ξεχασα ένα γραμμα το "Γ" άν το ξεχασα ποσες μοναδες θα μου κοψουν;;?..
ευχαριστώ...

θα παρακαλουσα για την γρηγορα ανταποκριση σας  :)

tall

Αγαπητοί συνάδελφοι, θα ήθελα να θέσω το ζήτημα και σε μια άλλη διάσταση. Ως εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είμαστε σύμφωνοι με το πνεύμα του νόμου και όχι με το γράμμα του νόμου. Νομίζω το πιο σωστό είναι να επισημάνουμε ότι η ΚΕΕ έχει υποπέσει σε λάθος και όχι να προσπαθούμε να υπερασπίσουμε το λάθος αυτό.

Υπεραασπίζοντας την ΚΕΕ σ' αυτό το θέμα πάει χαμένος ο κόπος άξιων εκπαιδευτικών και άξιων μαθητών που επισήμαναν το σκοτεινό αυτό σημείο του βιβλίου.

Επίσης, όλη αυτή η ιστορία λειτουργεί αρνητικά για τον κλάδο μας, διότι τέτοια μπερδέματα αποθαρρύνουν καλούς μαθητές να ακολουθήσουν τον κλάδο της πληροφορικής.

mb

Αγαπητε μαθητής μας. Ειχες διαβασει και η απαντηση που έδωσες ήταν η σωστή.
Όμως η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων έχει προτείνει μια λάθος λύση. Εμείς όμως θα κάνουμε αυτό που πρέπει για να μην αδικηθεις. Μεχρι την Τρίτη που θα αρχίσει η βαθμολόγηση λογικά πρέπει να έχει αρθεί το λάθος. Αν δεν έχει αρθεί, πιστεύω ότι θα το μαθουμε και μετα ίσως πρέπει να καταφύγεις σε άλλες λύσεις. Πιστευω όμως ότι θα την προλάβουμε την πατατια απο την ΚΕΕ. Οσο για το γραμμα, αν χάσεις μονάδα θα είναι 1, αρκει να αλλάξουμε την προταση της ΚΕΕ. Πιστευω όμως ότι στα βαθμολογικά κεντρα θα το δουν το λαθος. ΔΕΝ γίνεται να μην το δουν.

dolcefarniente

Παράθεση από: mb στις 03 Ιουν 2012, 09:17:54 ΜΜ
Συνάδελφοι σωστά τα λέτε για την σωστή απάντηση και την σωστά τεκμηριωμένη λύση αλλά ξέρετε ποια ήταν η οδηγία απο την ΚΕΕ?
Να βάλουμε απο 1 μονάδα για κάθε γράμμα (σύνολο 8 μονάδες) και 8 μονάδες για την επεξήγηση (σύνολο 16) που είναι οι 7 πρώτες σειρές απο τη 2η παράγραφο στην σελίδα 321. Αρα, σύμφωνα με την ΚΕΕ, κάθε λαθος γράμμα μειον 1 μονάδα, όπως μου είπαν και στο τηλέφωνο. Αρα, κατα την ΚΕΕ, όποιος έγραψε το σωστό ΗΜΝΧΨΓΦΚ και είπε και το γιατί απο το βιβλίο πρέπει να πάρει 8 μονάδες!!!!. Αυτό είναι το πρόβλημα. Αυτό πρέπει να προλάβουμε και να διορθώσουμε. Κανεις δεν μίλησε για λάθος θέμα και ασαφής διατύπωση αλλά για ΛΑΘΟΣ λύση απο την ΚΕΕ και ΛΑΘΟΣ οδηγία βαθμολόγησης για τους προφορικους. Αυτό που πρέπει να δούμε είναι την βαθμολόγηση των γραπτών.

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου mb. Tο ζητούμενο όμως είναι να προλάβουμε τη βαθμολόγηση και όχι να προσπαθούμε να πείσουμε για το αυτονόητο. Εξάλλου κάθε επιστημονικά αποδεδειγμένη λύση στις πανελλήνιες πρέπει να γίνεται αποδεκτή. Και το Δ->Η είναι η σωστή λειτουργία του αλγορίθμου. Γνωρίζετε τι μπορούμε να κάνουμε για το ζήτημα όσοι δεν ανήκουμε στην δημόσια εκπαίδευση;;

tall

Πάντως συνάδελφοι αν η ΚΕΕ επιμείνει στην λανθασμένη οδηγία θα μιλάμε πλέον για μία από τις μεγαλύτερες εκπαιδευτικές ΑΔΙΚΙΕΣ.

ronalz

επισης εγγραψα οτι απλα ειναι ενας αλγοριθμος που ολισθαινει τα γραμματα..
δεν καταλαβα πολυ καλα την εκφωνηση και δεν ηξερα οτι επρεπα να γραψω αυτο που ελεγε λιγο κατω απο το σχημα που παριστανει την συμμετρικη κρυπτογραφηση.. :(.. αυτο υποθετω πως θα μου κοστισει αρκετες μοναδες στις οποιες πονταρα να παρω.. :(..

μπορειτε να μου πει καποιος ποσες μοναδες (απο τις 16) θα παρω τελικα απο αυτο..?.
Ευχαριστω για την βοηθεια σας και την ανταποκριση..

mb

Αυτή η κουβέντα έγινε το 2011 εδώ στο στέκι
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3698.msg38053#msg38053
Εγινε κουβέντα για να καταλήξουμε στο σωστό συμπέρασμα:
"Είναι θέμα σύνταξης
Το βιβλίο εννοεί ότι ολισθαίνουμε όλο το αλφάβητο 3 θέσεις ΑΡΙΣΤΕΡΑ και έτσι υπάρχει η αντιστοιχία με το κανονικό αλφάβητο
Εγώ εννοώ ότι για να αντικαταστήσεις κάθε γράμμα, πηγαίνεις 3 θέσεις ΔΕΞΙΟΤΕΡΑ και βρίσκεις το αντίστοιχο γράμμα
Τα λες και τα 2 στα παιδιά και επιλέγουν πώς το καταλαβαίνουν καλύτερα"
και φυσικά το Α γίνεται Δ