σωστο λαθος

Ξεκίνησε από left, 05 Δεκ 2023, 11:18:39 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

left

Σε σχολείο δόθηκε το Σωστό - Λάθος
 
Το βήμα στην Για μπορεί να είναι οποιοσδήποτε ακέραιος η πραγματικός αριθμός.
 
Ξέρουμε από την θεωρεία ότι δεν πρέπει να βάζω το βήμα 0 γιατί παραβιάζεται η περατότητα ......
όταν όμως η εκφώνηση λέει μπορεί ....αυτό δεν κάνει την πρόταση Σωστή:
Μπορεί να γίνει ....αλλά δεν πρέπει.
Η γνώμη σας
 

Λαμπράκης Μανώλης

#1
Καλημέρα

Εγώ λάθος θα το έλεγα γιατί όπως σωστά ανέλυσες το βήμα δεν μπορεί να είναι 0 .. αρκετές φορές όμως η αλήθεια είναι πως παίζει μεγάλη σημασία πως έχει στο μυαλό του ο καθένας κάποιες εκφράσεις...πχ καμία φορά λέω στους μαθητές μου "το Κ να είναι από 10 μεχρι 20 " έτσι στα γρήγορα που λύνουμε κάποια άσκηση.. οι περισσότεροι καταλαβαίνουν και το 10 και το 20 μέσα στις τιμές,  αυτό έχω και εγώ στο κου μου, είναι και κάποιοι όμως που με ρωτάνε ( εννοείται σε επισημο διαγώνισμα θα πρέπει να είναι πιο συγκεκριμένο τι ζητάει κάποιος)

George Eco

Συμφωνώ με Μανώλη.

ApoAntonis

Από το βιβλίο 1 σελ: 47 "Έτσι το βήμα δεν μπορεί να είναι μηδέν..."
και από το παράρτημα Α σελ. 46: "η τιμή του βήματος μπορεί να είναι θετικός ή αρνητικός αριθμός..."

η πρόταση είναι λάθος.


Είναι διαφορετικό πράγμα αν η πρόταση είναι σαφής και άλλο αν είναι καλή ως ερώτηση.


ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Το βήμα στην Για μπορεί να είναι  ακέραιος η πραγματικός αριθμός.
ΑΥΤΌ ΘΑ ΗΤΑΝ ΣΩΣΤΟ. 

akalest0s

Παράθεση από: ApoAntonis στις 06 Δεκ 2023, 09:54:29 ΠΜΑπό το βιβλίο 1 σελ: 47 "Έτσι το βήμα δεν μπορεί να είναι μηδέν..."
.. για να έρθει μετά το βιβλίο "Παράρτημα Α, οδηγίες μελέτης μαθητή", σε άσκηση, να ρωτήσει πόσες φορές θα γίνει η επανάληψη στην Για με βήμα μηδέν (σελ. 56)
αλλά και σε λυμμένο παράδειγμα Για, με βήμα μηδέν, να πει ευθαρσώς "ο βρόχος εκτελείται άπειρες φορές" (σελ. 46).

Το οδηγίες μελέτης, το οποίο κατά άλλους θεωρείται εκτός διδακτικού πακέτου, στις οδηγίες διδασκαλίας υπουργείου αναφέρεται ότι ανήκει στο διδακτικό πακέτο (ως Βιβλίο 3), μοιράζεται σε όλα (?) τα σχολεία, ενώ κατά κάποιους είναι το 4ο από τα τέσσερα (?) Ευαγγέλια.

Προσωπικά, δε νομίζω ότι οι συγγραφείς του πρώτου βιβλίου (πράσινο) ήθελαν να πουν "αδύνατον" αλλά ότι "δεν πρέπει". Όπως και να έχει, το πολυσυζητημένο στο παρελθόν αυτό θέμα, αποτελεί ένα πολύ άστοχο σημείο αξιολόγησης μαθητών. Νομίζω, είναι καλό αυτά τα Σ-Λ να μην εξετάζονται.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ApoAntonis

Είπα να συγκρατηθώ και να μην αναφερθώ στο αμίμητο "εκτελείται άπειρες φορές"
(τώρα με αναγκάζεις όμως!)
Για το ίσιο, αυτό αναφέρεται σε παράδειγμα. Το παράδειγμα δεν ορίζει την θεωρία, το έχουμε ξαναπεί δεν γίνεται οι ενδεικτικές λύσεις των Πανελλαδικών να πατάνε στην όποια -αποκλειστική- ερμηνεία δίνεται στις λύσεις ασκήσεων και παραδειγμάτων.
( * θυμίζω ότι αποκτήσαμε θέμα με τις δύο τελείες στην ΕΠΙΛΕΞΕ )
Πριν από το παράδειγμα αναφέρεται και ξεκαθαρίζει: "Η τιμή του βήματος μπορεί να είναι θετικός ή αρνητικός αριθμός"

Δεύτερο σημείο (θα παίξουμε με τι λέξεις)
Παράθεση από: akalest0s στις 20 Δεκ 2023, 12:53:25 ΠΜΤο οδηγίες μελέτης, το οποίο κατά άλλους θεωρείται εκτός διδακτικού πακέτου, στις οδηγίες διδασκαλίας υπουργείου αναφέρεται ότι ανήκει στο διδακτικό πακέτο (ως Βιβλίο 3), μοιράζεται σε όλα (?) τα σχολεία, ενώ κατά κάποιους είναι το 4ο από τα τέσσερα (?) Ευαγγέλια.
Το διδακτικό πακέτο περιλαμβάνει όλα τα βιβλία, πέντε τον αριθμό. Είναι αυτά που πρέπει και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την διδασκαλία του μαθήματος.
Η εξεταστέα ύλη καθορίζεται με ΦΕΚ και αναφέρεται στα βιβλία 1 και 2. Δεν βγάζει τα υπόλοιπα από το διδακτικό πακέτο.
Στις οδηγίες διατυπώνεται ότι η διδασκαλία των ορισμών γίνεται από τα βιβλία 1 & 2.
Ε, τι να κάνουμε που δεν τα ορίζει όλα το βιβλίο!
Είναι αναμενόμενο ότι και τα θέματα οφείλουν να εναρμονίζονται και αυτά με την σειρά τους στο βιβλίο, όχι το βιβλίο στα θέματα. 

Συμβαίνει αυτό; Όχι, μάλιστα έχουμε δεί περιπτώσεις που ούτε τα θέματα των Πανελλαδικών δεν συμμορφώνονται με το διδακτικό πακέτο

παράδειγμα 2018
"Η δυαδική αναζήτηση δεν μπορεί να λειτουργήσει σε μη ταξινομημένο πίνακα."
Αυτό είναι προτασιακός τύπος. Λόγου χάρη αν το ζητούμενο στοιχείο είναι στην μέση του πίνακα, το βρίσκει ή δεν το βρίσκει;

ή το περσινό
"Η χρήση του διερμηνευτή καθιστά την εκτέλεση του προγράμματος πιο αργή."

Που το λέει αυτό;

Κανένας

Παράθεση από: ApoAntonis στις 20 Δεκ 2023, 10:07:54 ΠΜ"Η χρήση του διερμηνευτή καθιστά την εκτέλεση του προγράμματος πιο αργή."

Που το λέει αυτό;


Πράσινο βιβλίο πάνω στη σελ. 122
συγκρίνει όμως εκτελέσιμο με πηγαίο προς διερμήνευση!
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

ApoAntonis

Ναι το ξέρω ότι ανεφέρεται στην 122. Από ένα σημείο στο οποίο κανονικά πρέπει να πούμε ότι δεν βγάζει νόημα, επιλέχθηκε τμήμα πρότασης ως ερώτημα κλειστού τύπου.
Εκτός και αν είναι φυσιολογικό να λέμε ότι η εκτέλεση του προγράμματος είναι πιο αργή και ταυτόχρονα άμεση.
Με το "εκτέλεση" (συγχρόνως; ) εννοεί το ποιός ξεκινάει πρώτος αλλά στην επόμενη πρόταση ποιός ολοκληρώνει την διαδικασία πρώτος. Τέλος πάντων ολόκληρη η παράγραφος δεχόμαστε, γιατί είμαστε καλοπροαίρετοι, ότι νοηματικά στέκει.
Απομονωμένη όμως ε δεν νομίζω να μπορούμε να το δεχτούμε. Το σχόλιο "που το λέει αυτό" αναφέρεται στο ότι η πρόταση απομονώνεται και καθίσταται (pun indented) κενή νοήματος.

Το συγκεκριμένο ερώτημα σχολιάστηκε και πέρσι κατά την διάρκεια των εξετάσεων.

Αν μείνουμε στα περσινά, μπορούμε να θυμηθούμε το μεγάλο -και τον οπωσδήποτε επικοδομοιμητικό- διάλογο που ακολούθησε πάνω στο Α2, λίγο πιο πίσω στην σκιά το Α4 για να πάμε στο θέμα Δ να διαβάσουμε "κύρια διαγώνιο" και να κλείσουμε την ενότητα με τον διακριτικό και περιεκτικό τίτλο:
Παράθεση από: ApoAntonis στις 20 Δεκ 2023, 10:07:54 ΠΜΕίναι αναμενόμενο ότι και τα θέματα οφείλουν να εναρμονίζονται και αυτά με την σειρά τους στο βιβλίο, όχι το βιβλίο στα θέματα.

παράρτημα: από τα ερωτήματα κλειστού τύπου το αγαπημένο μου παραμένει το
"Η μεταβλητή Χ είναι πραγματικού τύπου στην εντολή εκχώρησης: Χ <- α/2"