Απορία

Ξεκίνησε από konnacarmen, 01 Απρ 2021, 10:22:48 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

konnacarmen

Καλημέρα σε όλους ξανα. Έχω μια απορία γιατί έχω μπερδευτεί αρκετά:

Λέει η εκφώνηση: Να εμφανίζει με κατάλληλο μήνυμα αν η πόλη με την χαμηλότερη  θερμοκρασία είχε το υψηλότερο ποσοστό υγρασίας ή όχι (ΟΕΦΕ Α ΦΑΣΗ 2021).

Ερώτηση: κάποιος μαθητής μου το έλυσε με ταξινόμηση και τους βρήκε η άσκηση μια χαρά ωστόσο λύνετε και με max/ min. Μπορούμε αμα δεν το ζητάει το ερώτημα να κάνουμε ταξινόμηση ή θα είναι προτιμότερο να κάνουμε max/min??

Ρωτάω γιατί όταν έκανα εγω μάθημα ο καθηγητής μου είχε αναφέρει ότι άμα δεν ζητάει η εκφώνηση τότε προτιμάς να κάνεις max/min και μόνο άμα στο ζητάει η εκφώνηση κάνεις ταξινόμηση.

Ευχαριστώ για μια ακόμα φορα

petrosp13

H διαφορά πολυπλοκότητας της ταξινόμησης με την εύρεση μεγίστου είναι χαώδης, αλλά εγώ προσωπικά δεν θα έκοβα μονάδες εφόσον η λύση του είναι επιστημονικά σωστή, θα έκανα μόνο παρατήρηση
Δεν νομίζω ότι υπάρχει επίσημη οδηγία για τέτοιες περιπτώσεις
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

konnacarmen

άρα λεμε οτι προτιμότερο ειναι να κάνετε ταξινομηση όταν το αναφέρει η άσκηση αλλα αν ειναι σωστός ο τρόπος λύσεις είναι και αποδεκτό δεν και θα κόψουν μονάδες στις πανελληνίες?

Γιαννούλης Γιώργος

Συμφωνώ και εγώ με τον Πέτρο, δεν έχει κάνει κάποιο λάθος και δεν κόβουμε μονάδες για το πόσο γρήγορα ή αργά τρέχει ένας αλγόριθμος όταν αυτές οι έννοιες είναι εκτός ύλης.

Συμφωνώ με αυτό που είπε ο καθηγητής σου στο πρώτο μισό, δηλαδή
Παράθεση από: Konstantina Petropoulou στις 01 Απρ 2021, 10:22:48 ΠΜ
Ρωτάω γιατί όταν έκανα εγω μάθημα ο καθηγητής μου είχε αναφέρει ότι άμα δεν ζητάει η εκφώνηση τότε προτιμάς να κάνεις max/min και μόνο άμα στο ζητάει η εκφώνηση κάνεις ταξινόμηση.

Το κόκκινο κομμάτι είναι αντίθετο από το προηγούμενο, δεν είναι δυνατόν να σου λέει να προτιμάς να κάνεις max/min, και μετά να λες μονο αν στο ζητάει η άσκηση, γιατί πάυει να είναι προτίμηση...

konnacarmen

τελεια ευχαριστω πάρα πολυ για την βοήθεια :)

evry

Ο παρακάτω αλγόριθμος ταξινόμησης είναι "επιστημονικά" σωστός ή όχι? Τον δεχόμαστε;
Κώδικας: python
from random import shuffle

def is_sorted(data) -> bool:
    """Determine whether the data is sorted."""
    return all(data[i] <= data[i + 1] for i in range(len(data) - 1))

def bogosort(data) -> list:
    """Shuffle data until sorted."""
    while not is_sorted(data):
        shuffle(data)
    return data


Πηγή: https://en.wikipedia.org/wiki/Bogosort
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιαννούλης Γιώργος

#6
Είναι πιθανοτικός, όποτε και εκτός ύλης... αλλά πολύ έξυπνος (πολύ μικρός κώδικας).
Τραγικός από άποψη απόδοσης, αλλά σαν ένας μαθητής Γ Λυκείου (αν ήταν μέσα στην ύλη οι πιθανοτικοί αλγόριθμοι) που ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ τι σημαίνει απόδοση γιατί είναι εκτός ύλης είναι τέλεια αποδεκτός και για να είμαι σαφής βαθμοί που κόβονται είναι ακριβώς 0.

Να θυμίσω ότι για τους λόγους χρήσης της σειριακής αναζήτησης είναι όταν στον πίνακα γίνεται αναζήτηση σπάνια...

evry

Δεν είναι πιθανοτικός αλγόριθμος, Οι πιθανοτικοί αλγόριθμοι έχουν άλλη λογική.
Πιθανοτικοί Αλγόριθμοι, Διαφάνειες ΗΜΜΥ
Επίσης δεν είναι εκτός ύλης, γιατί θα μπορούσε κάποιος στις εξετάσεις να πει στους μαθητές : Θεωρήστε ότι σας δίνεται η συνάρτηση ΤΥΧΑΙΟΣ().

Τώρα όταν το αντιεπιστημονικό στο μάθημά μας το θεωρούμε σωστό αυτό θα πρέπει να μας βάλει σε σκέψεις για το τι ακριβώς διδάσκουμε στα παιδιά.
Η πολυπλοκότητα και η απόδοση αλγορίθμων δεν είναι μια πολυτέλεια αλλά βρίσκεται στην καρδιά της πληροφορικής.
Η λογική τρέχει άρα είναι σωστό πέρα από αντιεπιστημονική δεν έχει θέση στην εκπαίδευση αλλά σε ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ripper

Παράθεση από: Konstantina Petropoulou στις 01 Απρ 2021, 10:22:48 ΠΜ
Καλημέρα σε όλους ξανα. Έχω μια απορία γιατί έχω μπερδευτεί αρκετά:

Λέει η εκφώνηση: Να εμφανίζει με κατάλληλο μήνυμα αν η πόλη με την χαμηλότερη  θερμοκρασία είχε το υψηλότερο ποσοστό υγρασίας ή όχι (ΟΕΦΕ Α ΦΑΣΗ 2021).

Ερώτηση: κάποιος μαθητής μου το έλυσε με ταξινόμηση και τους βρήκε η άσκηση μια χαρά ωστόσο λύνετε και με max/ min. Μπορούμε αμα δεν το ζητάει το ερώτημα να κάνουμε ταξινόμηση ή θα είναι προτιμότερο να κάνουμε max/min??

Ρωτάω γιατί όταν έκανα εγω μάθημα ο καθηγητής μου είχε αναφέρει ότι άμα δεν ζητάει η εκφώνηση τότε προτιμάς να κάνεις max/min και μόνο άμα στο ζητάει η εκφώνηση κάνεις ταξινόμηση.

Ευχαριστώ για μια ακόμα φορα


Ακόμα χειρότερο σενάριο, μαθητής που χάνει χρόνο και κάνει μια περιττή ταξινόμηση και μετά δεν την εκμεταλλευτεί καν, και κάνει μαξ-μιν, η άποψη μου είναι πως από τη στιγμή που έφτασε στη σωστή λύση, θα πάρει όλες τις μονάδες που του αναλογούν.
Η πολυπλοκότητα είναι εκτός ύλης, οπότε θεωρώ πως το δεχόμαστε κανονικά.


Αλλιώς, αρχίζει και μπλέκει το βαθμολογικό κομμάτι και σε άλλα ερωτήματα, τύπου, εμφάνισε μου το στοιχείο 3ης γραμμής και 8ης στήλης σε πίνακα Α[10,10].
Προφανώς, μας αρέσει το "Εμφάνισε Α[3,8]" και μας χαλάνε τα παρακάτω, αλλά δε θα κόψω από μαθητή μου κάτι (θα του δείξω βέβαια τη βέλτιστη λύση).

ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
   ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
       ΑΝ Ι = 3 ΚΑΙ Ξ = 8 ΤΟΤΕ
            Γράψε Α[Ι,Ξ]
       ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ



ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 3 ΜΕΧΡΙ 3
   ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 8 ΜΕΧΡΙ 8
        Γράψε Α[Ι,Ξ]
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ





pgrontas

Παράθεση από: evry στις 07 Απρ 2021, 01:09:37 ΜΜ
Δεν είναι πιθανοτικός αλγόριθμος, Οι πιθανοτικοί αλγόριθμοι έχουν άλλη λογική.
Αν συμπεριλάβουμε στον χρόνο εκτέλεσης τον χρόνο που μας παίρνει να σκεφτούμε τον αλγόριθμο νομίζω ότι μια χαρά πιθανοτικος είναι  ;)
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Γιαννούλης Γιώργος

Παράθεση από: evry στις 07 Απρ 2021, 01:09:37 ΜΜ
Δεν είναι πιθανοτικός αλγόριθμος, Οι πιθανοτικοί αλγόριθμοι έχουν άλλη λογική.
Πιθανοτικοί Αλγόριθμοι, Διαφάνειες ΗΜΜΥ
Έχεις δίκιο, δεν είναι πιθανοτικός έκανα λάθος χρήση ορολογίας είναι τυχαιοποιημένος. Αλλά και πάλι, η συνάρτηση που χρησιμοποιείς η shuffle που επιστρέφει μια τυχαία μετάθεση δεν στέκει στη ΓΛΩΣΣΑ. Συνάρτηση που να επιστρέφει πίνακα δεν υπάρχει στη γλώσσα. Να θυμίσω επίσης ότι το επιχείρημα σου ότι δεν υπάρχουν συναρτήσεις χωρίς λίστα παραμέτρων βασιζόταν στη μη ύπαρξη τέτοιων συναρτήσεων στη ΓΛΩΣΣΑ.
Παράθεση από: evry στις 07 Απρ 2021, 01:09:37 ΜΜ
Η πολυπλοκότητα και η απόδοση αλγορίθμων δεν είναι μια πολυτέλεια αλλά βρίσκεται στην καρδιά της πληροφορικής.
Συμφωνώ απόλυτα, όμως όχι στην Πληροφορική Γ Λυκείου με το πρόγραμμα σπουδών που έχουμε. Αν ήθελαν να είναι εντός ύλης δεν θα χρειαζόταν να ψάξουν μακριά, ένα κεφάλαιο δρόμο είναι να μπει μέσα στην ύλη (το 5ο) και μετά συμφωνούμε απόλυτα.
Η ένσταση μου είναι οτι εμεις καταλαβαίνουμε γιατί ένας αλγόριθμος δεν είναι βέλτιστα γραμμένος στις παραπάνω περιπτώσεις, αλλά πως κόβεις μονάδες σε έναν μαθητή που δεν είναι μέσα στην ύλη του αυτή η γνώση; Γιατί να φταίει ο μαθητής που δεν ξέρει κάτι που είναι εκτός της ύλης του μαθήματος;