Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

akpa

people are motivated by profit.

petrosp13

Παράθεση από: ptsiotakis στις 08 Οκτ 2010, 08:44:25 ΜΜ
http://esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=9580:parousiasi-tis-psifiakis-diastasis-tou-neou-sxoleiou-apo-tin-politiki-igesia-tou-ipourgeiou-paideias-dia-biou-mathisis-kai-thriskeimaton&Itemid=1796

Το στοίχημα για  το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι να έχουν κομπιούτερ τα σχολεία, ούτε να γίνεται το μάθημα της πληροφορικής. Είναι κάτι πολύ πιο σημαντικό:  Η  πληροφορική και το διαδίκτυο να αποτελούν εργαλείο για όλα τα μαθήματα και σε όλους τους τρόπους διδασκαλίας.

Εγώ πάλι δεν θεωρώ τραγική την δήλωση της
Μάλλον επιβεβαιώνει από μόνη της ότι η διδασκαλία της Πληροφορικής είναι δεδομένη και αυτονόητη και άρα αυτό δεν είναι το στοίχημα για το Υπουργείο, αλλά το να εισαχθεί η χρήση ΤΠΕ στην διδασκαλία όλων των μαθημάτων και όχι απλά της Πληροφορικής που είναι και το αυτονόητο
Αυτό νομίζω ότι εννοούσε η κυρία, αλλά εμείς το πήραμε στραβά και δικαιολογημένα μετά το σχέδιο που διέρρευσε
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

sarantop


On-line μαθήματα για αλγόριθμους και δομές δεδομένων (το e-yliko του minedu)
(http://cgm.cs.mcgill.ca/~godfried/teaching/algorithms-web.html)  στα Αγγλικά !!!!

alex1alex

Παιδια αυτη τη στιγμη μιλαει η Διαμαντο στο σκαι ραδιο ...στειλετε ολοι ερωτησεις απο τη σελιδα του

jfk1976

#199
Παράθεση από: Wizard στις 08 Οκτ 2010, 09:13:59 ΜΜ
Αυτό το "ούτε να γίνεται το μάθημα της πληροφορικής" με ενόχλησε πολύ και μοιάζει με ταφόπλακα. Δεν περίμενα τέτοια άμεση αμφισβήτηση του μαθήματος. Προσπαθούν να περάσουν γραμμή στον κόσμο ότι η Πληροφορική σαν μάθημα δεν είναι απαραίτητη και ότι αρκεί η χρήση Η/Υ για τη διδασκαλία. Τελικά, το σχέδιο για το Λύκειο που διέρρευσε μάλλον ήταν για να μετρήσουν αντιδράσεις (γνωστή τακτική).
Περαστικά μας!

Λοιπόν εγώ πιστεύω πως η Διαμαντοπούλου νομίζει ότι η Πληροφορική είναι μόνο χρήση υπολογιστών. Άρα είναι σαν να λέει "εντάξει τα παιδιά δεν πρέπει να μαθαίνουν μόνο χρήση υπολογιστών αλλά να τους χρησιμοποιούν και στα άλλα μαθήματα...

achilleasgr

Η χρήση θα μπορούσε να διδάσκεται στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο και ο προγραμματισμός στο Λύκειο. Το νέο Λύκειο ίσως έχει και ως στόχο την μείωση των εκπαιδευτικών από τους 180.000 που είναι σήμερα ίσως στους 120.000 το 2012...Αυτό θα μπορούσε να γίνει με αύξηση του υποχρεωτικού ωραρίου στις 25 ή 30 ώρες...θα μπορούσε και το σχολείο να λειτουργεί από 9 το πρωί με 5 το απόγευμα ώστε να εξυπηρετούνται και οι επιλογές καθώς δεν θα φτάνουν οι αίθουσες
Αυτά έχουν υπογράψει στο μνημόνιο απλά δεν τα λένε ακόμη έχουμε εκλογές άλλωστε!!

mour

Έχει παρατηρήσει κανένας ότι η Πληροφορική είναι το πιο ΑΚΡΙΒΟ μάθημα στη 2βαθμια  εκπαίδευση?
θέλει χώρους για εργαστήριο και πρέπει να σπάει ή να έχει 2 καθηγητές σε πάνω από 21 άτομα. Τα αρχαία, τα μαθηματικά  κλπ δεν έχουν τέτοια "προβλήματα"...
Όσο για τις ψηφιακές τάξεις και λοιπές @@ είναι στις προθέσεις, μέχρι να υλοποιηθούν κιόλας ποιος ζει και ποιος πεθαίνει.

alkisg

Παράθεση από: mour στις 09 Οκτ 2010, 01:15:36 ΜΜ
Έχει παρατηρήσει κανένας ότι η Πληροφορική είναι το πιο ΑΚΡΙΒΟ μάθημα στη 2βαθμια  εκπαίδευση?
θέλει χώρους για εργαστήριο και πρέπει να σπάει ή να έχει 2 καθηγητές σε πάνω από 21 άτομα. Τα αρχαία, τα μαθηματικά  κλπ δεν έχουν τέτοια "προβλήματα"...
Αυτό δε νομίζω να παίζει ρόλο στις αποφάσεις που παίρνουν, αφού για να δουλέψουν όπως προτείνουν οι άλλες ειδικότητες με εκπαιδευτικά λογισμικά κτλ θα χρειαστούν καλύτερα και περισσότερα εργαστήρια υπολογιστών από τα υπάρχοντα.
Και φυσικά στις εργαστηριακές ώρες θα χρειαστούν και δεύτερο καθηγητή, αφού θα είναι οι ίδιες συνθήκες με τα μαθήματα υπολογιστών, ανεξάρτητα αν τα λένε ΣΕΠΕΗΥ ή ερμάρια με ροδάκια...

dtsilog

Είναι δυνατόν να είμαστε τόσο αφελείς και τόσο ανίκανοι να αντιδράσουμε...

Είναι δυνατόν να μας κάνει να πιστέψουμε το οποιοδήποτε υπουργειο (από το υπουργείο παιδείας μέχρι το υπουργείο ψαρέματος, συρτής, καθετής και πολυάγκυστρου) ότι όλα αυτά που γίνονται και θέλουν να γίνουν είναι για το καλό όλων μας;

Είναι δυνατόν να χρησιμοποιείται το εξεταστικό σύστημα για τη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος των σχολείων, όταν όλοι ξέρουμε πως ειναι αυτό που τρέφει τα φροντιστήρια; Άραγε πόσα εισπράττει το κράτος από αυτά και πόσα ξοδεύει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Οι ίδιοι που κατήργησαν το πιο αξιοκρατικό σύστημα πανελληνίων εξετάσεων των 4 δεσμών έρχονται τώρα να μιλήσουν για αξιοκρατία. Οι ίδιοι που κατήργησαν την επετηρίδα ήρθαν και την έβαλαν πέρυσι στην πρόσθετη διδακτική στήριξη. Τα ίδια άτομα ήταν αυτά που πριν 10 και πλεόν χρόνια ανάγκαζαν τους φοιτητές των φοιτητικών εστιών για πρώτη φορά, να πληρώνουν κανονικά για ένα δωμάτιο 5x3.

Ας έρθουμε στα δικά μας τα της Πληροφορικής.

Όντως τα αντανακλαστικά μας κάτι έχουν πάθει. Δε ξέρω αν φταίμε εμείς ή αυτοί που μας εκπροσωπούν. Εχθές παρατήρησα στο σχολείο μου να έρχονται και να παρελάζουν όλοι οι υποψήφιοι ΠΥΣΔΕ του νομού. Αλήθεια που ήταν αυτοί τόσο καιρό; Οι συνδικαλιστές μας ΕΛΜΕ και τα λοιπά, που έχουν κρυφτεί ρε παιδιά; Μήπως πρέπει να τους δηλώσουμε αγνοούμενους γιατί έχω πάνω από χρόνο να τους δω.

Όλοι μιλάμε για μια καθαρή επίθεση στην Πληροφορική ως μάθημα στα σχολεία. Το μόνο που πρέπει να κρατήσουμε είναι μια πολύ σωστή κουβέντα που είπε ένας συνάδελφος παραπάνω, "Διαίρει και Βασίλευε". Η επίθεση αυτή έχει αρχίσει εδώ και κάμποσα χρόνια και δεν έχουμε κατάλαβει τίποτα. Πριν 4 χρόνια άρχισε η περίφημη μεταρρύθμιση στα ΕΠΑ.Λ. Βέβαια κάποιος θα πει αυτό ήταν πλήγμα για όλες τις ειδικότητες. Πολύ σωστά όλες οι ειδικότητες, μαζί και η Πληροφορική, έχασαν ένα ολόκληρο έτος σπουδών από μαθήματα ειδικότητας. Αναμορφώθηκε ολόκληρο το ωρολόγιο πρόγραμμα ολόκληρου του σχολείου για να έχει τη δυνατότητα το 2-3% τους συνόλου των μαθητών να δώσει ισάξια νε τα παιδιά του Γενικού Λυκείου. Αυτό θα πει προγραμματισμός και αναβάθμιση της εκπαίδευσης και ειδικότερα του Επαγγελματικού Λυκείου.

Βέβαια το αποτέλεσμα δεν ήταν η άυξηση των εισακτέων από ΕΠΑ.Λ. στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Το αποτέλεσμα ήταν η πολύ μεγάλη αύξηση ωρών για τους φιλολόγους, τους μαθηματικούς, φυσικούς κ.τ.λ. και βεβαίως η μείωση των δικών μας ωρών.

Όλα καλα μέχρι εδώ μιας και αυτό έπληξε τους καθηγητές όλων των ειδικοτήτων. Έλα όμως που ήρθε και το συμπλήρωμα χτυπώντας το καμπανάκι που εμείς δεν ακούσαμε. Οι προηγούμενοι λοιπόν από τους σημερινούς έρχονται και λένε κοιτάξτε να δείτε στα εργαστήρια θα μπαίνει δεύτερος καθηγητής για όλες τις ειδικότητες όταν τα παιδιά είναι παραπάνω από 12. Για όλες.... πλην της Πληροφορικής, εκεί θα είναι από 17 και πάνω οι μαθητές. Πόσες ώρες άραγε να χάθηκαν, πόσες οργανικές στα ΕΠΑ.Λ. σε όλη την Ελλάδα. Μάλλον τυχαία συνέβη αυτό στους καθηγητές Πληροφορικής ή Πληροφορικούς αλλά όχι Πληροφορικάριους όπως λανθασμένα πολλοί προσφωνούν.

Επειδή όμως προφανώς δε χάνονταν αρκετές ώρες Πληροφορικής έπρεπε να γίνει και κάτι άλλο. Ποιο ήταν αυτό, μα φυσικά να καταργηθεί η ανάθεση που υπήρχε σε Πληροφορικό εργαστηριακών μαθημάτων άλλων ειδικοτήτων. Και τελικά βγήκαμε από όλα αυτά τα μαθήματα. Τώρα βέβαια υπάρχει και το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής στην Α΄ Τάξη  ΕΠΑ.Λ. όπου εκεί δε νπορούμε να βγάλουμε τον Πληροφορικό αλλά σίγουρα μπορούμε να βάλουμε ανάθεση σε συνάδελφο ανεξαρτήτως ειδικότητας που έχει κάνει κάποιο σεμινάριο στους υπολογιστές.

Επίσης τώρα που το θυμήθηκα, ακόμα και στα ΠΕΚ Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης για τους καθηγητές πληροφορικής συναντούσες ένα σωρό καθηγητές άσχετους με το αντικείμενο, άλλης ειδικότητας, φαντάζομαι τι γίνεται στην πρωτοβάθμια.

Όλα αυτά συνάδελφοι συμβαίνουν από το 2006. Χρονιά πριν τις εκλογές, όπως πάντα. Είτε το πιστεύετε είτε όχι ΔΕΝ ΚΟΥΝΗΘΗΚΕ ΦΥΛΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΤΕ. Ούτε ΟΛΜΕ, ούτε ΕΛΜΕ, ούτε ΟΛΤΕΕ, ούτε δε ξέρω κι εγώ ποιο άλλο συνδικαλιστικό όργανο. Για άλλη μια φορά βολεύτηκε πόσος εκπαιδευτικός κόσμος από αυτή τη "μεταρρύθμιση". Τυχαίο θα ήταν.

Αφού λοιπόν, κατά τη γνώμη μου, χτυπήσαν την καρδιά της διδασκαλίας Πληροφορικής στα ελληνικά σχολεία, ποιος τους εμποδίζει να προχωρήσουν παραπέρα. Το παραπέρα ήρθε σήμερα και αφορά τα Λύκεια. Πιστεύει κανείς ότι αυτό που ανακοινώθηκε έστω και σαν πρόταση, έχει ως σκοπό την εναρμόνηση μας με τα ευρωπαϊκά σχολεία; Έλεος λετε να τους έπιασε ο πόνος; Για άλλη μια φορά στόχος είναι να πληγούν οι πιο ανοργάνωτοι, αυτοί που δε φωνάζουν, αυτοί που τα κάνουν όλα και δεν αντιδρούν, ο εύκολος στόχος (Πληροφορική;) για να ευνοηθούν κάποιες άλλες ειδικότητες.

Συνάδελφοι είναι θράσος να μιλάει κάποιος για Ψηφιακό Αναλφαβητισμό όταν ακόμα δεν έχουμε αντιμετωπίσει τον καθημερινό αναλφαβητισμό στα σχοελία. Είναι θράσος να δίνεις σε ένα παιδάκι του δημοτικού ένα netbook να βγάλει τα μάτια του από την "τεράστια οθόνη", όταν έχει ανάγκη για άλλες πιο βασικές γνώσεις. Εδώ υπάρχουν έρευνες που επιβεβαιώνουν ότι είναι πιο ξεκούραστη η μελέτη ενός έντυπου βιβλίου και εμείς σώνει και καλά επιμένουμε στο ηλεκτρονικό βιβλίο και από τέτοια ηλικία. Δε βρέθηκε κανένας σοβαρός άνθρωπος από αυτούς που αποφασίζουν να πει ρε παιδιά στα δημοτικά θα πρέπει να φτάξουμε εργαστήρια με Desktop υπολογιστές για να γίνεται σωστή δουλειά. Στα γυμνάσια τους κόστισε 400€ το netbook ανά μαθητή 1ης Γυμνασίου. Σκεφτείτε με τόσα λεφτά που ξοδέψαν πόσα εργαστήρια θα γίνονταν σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας. Αλλά εδώ δεν είναι πρώτα ο μαθητής, είναι πρώτα ο Προμηθευτής.

Περίεργο πάντως που με τόσα που γίνονται, δε μιλούν ούτε φιλόλογοι, ούτε μαθηματικοί, ούτε οι δάσκαλοι και μάλιστα οι τελευταίοι υπερασπίζουν-υποστηρίζουν και το νέο σχολείο.

Επειδή λοιπόν φτάνουμε στον πάτο και επιδή για πολλά χρόνια εκμεταλλεύονταν τον κλάδο Πληροφορικής στην εκπ/ση, από τότε που την είχαν κάνει ένα τσουβάλι που μοίραζε προϋπηρεσία σε αναπληρωτές άλλων ειδικοτήτων ή ακόμα διορίζονατν ως ΠΕ19 καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, πρέπει επιτέλους να αντιδράσουμε. Δε ξέρω με ποιο συνδικαλιστικό όργανο μας θα γίνει αυτό. Πάντως πρέπει να γίνει γρήγορα και με τη συμμετοχή όλων μας. Όλοι μαζί σε όποιο σχοελίο και να είμαστε. Μας αφορά όλους είτε είμαστε σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια, Επαγγελματικά Λύκεια και προσφάτως Δημοτικά. Βέβαια κι εγώ όλα χλωμά τα βλέπω αλλά ας κάνουμε μια φορά τη διαφορά, ας ενδιαφερθούμε όλοι. Για αρχή ας χρησιμοποιήσουμε όλοι όποιες ιστοσελίδες διαθέτουμε για να προβάλλουμε την κατάσταση που επικρατεί ακι την πραγματικότητα. Ας συμμετέχουμε όλοι σε τέτοιες συζητήσεις όπως η παρούσα που αποδεικνύει ότι πολλά μπορούν να γίνουν εάν προσπαθήσουμε και ας ενημερώσουμε όλους τους συναδέλφους μας για την ύπαρξη τέτοιων συζητήσεων, για τη συλλογή υπογραφών της ΠΕΚΑΠ και άλλες παρόμοιες ενέργεις.

Συγνώμη σε όσους κούρασα.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

mour

Παράθεση από: alkisg στις 09 Οκτ 2010, 01:21:30 ΜΜ
Αυτό δε νομίζω να παίζει ρόλο στις αποφάσεις που παίρνουν, αφού για να δουλέψουν όπως προτείνουν οι άλλες ειδικότητες με εκπαιδευτικά λογισμικά κτλ θα χρειαστούν καλύτερα και περισσότερα εργαστήρια υπολογιστών από τα υπάρχοντα.
Και φυσικά στις εργαστηριακές ώρες θα χρειαστούν και δεύτερο καθηγητή, αφού θα είναι οι ίδιες συνθήκες με τα μαθήματα υπολογιστών, ανεξάρτητα αν τα λένε ΣΕΠΕΗΥ ή ερμάρια με ροδάκια...

Το πρόγραμμα σπουδών, οι προθέσεις κλπ ΠΡΟΦΑΝΩΣ θα δείχνουν σε διαδραστικούς πίνακες, φορητά εργαστήρια και ποιος ξέρει τι άλλο. Η πραγματικότητα όμως θα τα έχει? Κι αν δεν τα έχει τί θα εμποδίζει πχ τη διδασκαλία των μαθηματικών στον κλασικό πίνακα?
όσο για τα εργαστήρια της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ θέλουν όλα ΑΛΛΑΓΜΑ !!!
PS Εξαιρετική ιδέα η λύση του LTSP, αλλά άμα παίξει κανά "πολυμεσικό"  video για την ιστορία ή δεν ξέρω γιατί άλλο δεν γίνεται δουλειά (το δοκίμασα στο εργαστήριό μου)

pthomop

Σε συζήτηση που ειχα την τελευταία εβδομαδα με συναδελφους αλλων ειδικοτητων για την πιθανη μετακομιση μας στα δημοτικα, η μονη απορια που εκφραζουν ειναι: " Μα καλα ποιος θα κανει την γραμματειακη υποστηριξη του Λυκειου?"
Επισης απο πληροφορια που εδωσε ενας χημικος, μου ειπε οτι στα διαφορα επιμορφωτικα σεμιναρια που εκαναν , τονισαν στους συμβουλο τους οτι η ψηφιακη ταξη που θελουν να εφαρμοσουν στο μελλον ξεπερνα τις γνωσεις τους ως προς την χρηση Η/Υ και χρειαζονται βοηθεια. Με θρασσος ο συμβουλος τους υποδειξε να απασχολουν το Πληροφορικο του σχολειου >:( , ειτε μας αρεσει ειτε οχι.
Αποψη μου ειναι οτι δεν μπορουν να μας ξεφορτωθουν τοσο ευκολα απο τα Λυκεια και γενικοτερα απο την εκπαιδευση. Ολα αυτες  οι στρατιες κατιναριων φιλολογων και δεινοσαυρων των αλλων ειδικοτητων μας εχουν αναγκη. Ισως για μερικα χρονια να παιζουμε το ρολο της τεχνικης υποστηριξης για ολους τους αλλους.

achilleasgr

ο στόχος είναι να είμαστε βοηθητικό προσωπικό για τις υπόλοιπες ειδικότητες...θα μας λένε γράψε το τάδε κείμενο, πέρασε την άσκηση στο word κτλ...η απόλυτη απαξίωση...αυτό σημαίνει οριζόντια χρήση της Πληροφορικής :P πρόσφατα είχα συναντήσει εναν σύμβουλο που είναι στο υπουργείο και το ίδιο μου είπε "εσείς θα βοηθάτε τους υπόλοιπους..."

badim

Αν ακούσατε καλά ο γ.γ στην παρουσίαση του ψηφιακού σχολείου είπε ότι για να υλοποιηθούν όλα αυτά χρειάζεται υποστήριξη και είπε ότι θα υπάρξει περιφερεική και κεντρική υποστήριξη.Οπότε και αυτό το ζήτημα το έχουν λύσει χωρίς τον πληροφορικό μέσα στο Λύκειο

achilleasgr

το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η πιστοποίηση χρήσης μέχρι την Γ Γυμνασίου...θα μας εξαφανίσουν εντελώς από το Λύκειο, όσοι μπορέσουν θα έχουν ωράριο στα Δημοτικά και οι υπόλοιποι ποιος ξέρει που θα καταλήξουν...μην ξεχνάμε το μνημόνιο 250.000 απολύσεις μέχρι το τέλος του 2012...

Σπύρος Δουκάκης

Η ΕΕΧ προχώρησε σε συγκριτική μελέτη IB και πρότασης του ΥΠΔΒΜΘ, η οποία δημοσιεύτηκε στην Καθημερινή.

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=11464

Κάτι αντίστοιχο (διότι η Πληροφορική είναι σε πολύ χειρότερη θέση από τους χημικούς) πρέπει να κάνουμε και για την Πληροφορική.

Δημοσίευσα σε προηγούμενο μνμ το syllabus του ΙΒ για την Πληροφορική

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3260.msg32902#msg32902

μετά από τις σκέψεις που έγιναν για την αντιστοιχία (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3260.msg32898#msg32898).

Είναι χρήσιμο όποιος γνωρίζει καλά το IB να συνεισφέρει... (είτε με πμ, είτε απευθείας).