μοίρασμα τμημάτων - είναι υποχρεωτικό;

Ξεκίνησε από irenek, 06 Δεκ 2010, 04:24:28 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

irenek

Καλησπέρα,

θα ήθελα να ρωτήσω αν έχετε υπόψη σας αν είμαι υποχρεωμένη να σπάσω τμήμα της β' γυμνασίου 15 ατόμων (σε εργαστήριο 9 υπολογιστών) σε δύο τμήματα.
Η πολιτική που ακολουθείται στο Γυμνάσιο (Α', Γ') είναι σπάσιμο των τμημάτων στην ξένη γλώσσα σε αρχάριους και προχωρημένους και αντίστοιχα μοίρασμα και για την Πληροφορική.
Γνωρίζετε αν είμαι υποχρεωμένη να σπάσω το τμήμα κάνοντας μια ώρα παραπάνω διδασκαλία;

dora

Αυτό που γνωρίζω είναι ότι το τμήμα για να σπάσει θα πρέπει να είναι πάνω από 21 άτομα.

Αν τώρα είναι λιγότερα πάλι σπάει αλλά με την συμφωνη γνώμη του διευθυντή.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

το τμήμα νομικά απαγορεύεται να σπάσει.

αν αυτό γίνει, θα γίνει για λόγους καλής λειτουργίας του σχολείου, με δική σου εισήγηση και τη σύμφωνη γνώμη του δντή. συνήθως αυτό γίνεται στα ξενόγλωσσα και στην πληροφορική. εγώ π.χ. μοιράζομαι την γ' γυμν με τον φυσικό και την α΄ γυμν με τον φυστικής αγωγής. δεν είναι απαραίτητο να λάβει έγκριση από τον οικείο προϊστάμενο, αρκεί το ωρολόγιο πρόγραμμα, το οποίο αποστέλλεται στον προϊστάμενο εκπ/κών θεμάτων και στον σχολικό σύμβουλο να είναι πλήρες και χωρίς παρατυπίες. εννοώ ότι θα πρέπει να αναφέρεσαι στο πρόγραμμα με όλες τις ώρες σου, μετά το σπάσιμο του τμήματος.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Θέλω να ρωτήσω το εξής:
Ολόκληρο το τμήμα σου είναι 15 άτομα;

Εαν ΝΑΙ το θεωρώ "τραβηγμένο" να σπάσει, έστω και εάν οι υπολογιστές του εργαστηρίου σου είναι 9 και δεν νομίζω ότι μπορεί να γίνει αυτό καθώς ο αριθμός μαθητών είναι μικρός.

Να φανταστείς εγώ έχω 15 ή 17 άτομα τα οποία είναι το μισό τμήμα σε εργαστήριο 11 υπολογιστών.

irenek

ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας! @Γιώργος Καρκαμάνης ναι, μιλάω για ολόκληρο το τμήμα
[ο ενδοιασμός μου ήταν ως προς το ότι δεν έχω 21 ώρες πλέον αλλά 20 στο πρόγραμμά μου]




Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: irenek στις 15 Δεκ 2010, 01:07:40 ΜΜ
ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας! @Γιώργος Καρκαμάνης ναι, μιλάω για ολόκληρο το τμήμα
[ο ενδοιασμός μου ήταν ως προς το ότι δεν έχω 21 ώρες πλέον αλλά 20 στο πρόγραμμά μου]

Καλύτερα να το κρατήσεις το τμήμα ολόκληρο και μην αναφέρεις τίποτα για σπάσιμο καθώς με τις ώρες σου είσαι ΟΚ

thtsag

Από όσα θυμάμαι πρόκειται για ένα παλιό νομο με βάση τα πρώτα εργαστήρια πληροφορικής που είχαν 7 υπολογιστές και έχει υπολογιστεί με 3! μαθητές ανα υπολογιστή. Απο εκεί βγαίνει το 21.
Δεν έχει αλλάξει έκτοτε και με βάση τα όσα ισχύουν πια για περικοπές μάλλον δεν θέλουμε να αλλάξει...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παραθέτω αυτό που βρήκα :


ΘΕΜΑ : Διδασκαλία του Μαθήματος «Πληροφορική - Τεχνολογία».
Έχοντας υπόψη
1) Τις διατάξεις του άρθρου 5 παρ.11, του άρθρου 24 παρ. 2 του Ν.1566/1985 για «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 167 τ.Α')
2) Τις οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για «Διδασκαλία των μαθημάτων «Πληροφορική - Τεχνολογία» Α' και Β' τάξεων Γυμνασίου και Πληροφορικής της Γ' τάξης Γυμνασίου» (18-9-95)
3) Το Π.Δ. 213/89 (ΦΕΚ 98 τ.Α' 18/4/89)
4) Το Π.Δ. 465/81 (ΦΕΚ 129 τ.Α' 15/5/81)
5) Το Π.Δ. 447/93 (ΦΕΚ 185 τ.Α' 7/10/93)
Αποφασίζουμε
1) Το μάθημα «Πληροφορική - Τεχνολογία» που διδάσκεται στην Α' και Β' τάξη Γυμνασίου
, κατατάσσεται στη Β' ομάδα (και οι δύο κλάδοι).
Όταν για οποιοδήποτε λόγο διδάσκεται μόνο ο ένας κλάδος, για την εξαγωγή του αποτελέσματος της ετησίας προόδου υπολογίζεται ο διδασκόμενος κλάδος αυτοτελώς ως μάθημα της Β' ομάδας.
Για τους παραπεμπόμενους μαθητές λόγω ελλιπούς φοίτησης ισχύει το άρθρο 1 του Π.Δ.
157/86(ΦΕΚ 60 τ.Α').
Οι μαθητές που απερρίφθησαν στο μάθημα αυτό και παραπέμφθηκαν στην εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου θα εξετασθούν προφορικά σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ.5 του Π.Δ. 182/84(ΦΕΚ 60 τ.Α').
2) Για τη διδασκαλία και των δύο κλάδων του μαθήματος "Πληροφορική - Τεχνολογία" Α' και
Β' Γυμνασίου θα ακολουθηθεί η εξής πρακτική:
i. Το τμήμα χωρίζεται σε δύο ομάδες μαθητών όταν ο αριθμός των μαθητών του τμήματος
υπερβαίνει τους είκοσι και το εργαστήριο Πληροφορικής διαθέτει επτά τερματικά
. Την πρώτη διδακτική ώρα της εβδομάδας η πρώτη ομάδα θα διδάσκεται Πληροφορική στο εργαστήριο Πληροφορικής και η δεύτερη ομάδα θα διδάσκεται Τεχνολογία στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος, εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας. Τη δεύτερη διδακτική ώρα της εβδομάδας θα διδάσκεται Πληροφορική στο εργαστήριο Πληροφορικής η δεύτερη ομάδα και η πρώτη ομάδα θα διδάσκεται Τεχνολογία σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα ή στην αίθουσα του τμήματος εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας.
ii. Όταν ο αριθμός των μαθητών του τμήματος δεν υπερβαίνει τους είκοσι, το τμήμα δεν χωρίζεται σε δύο ομάδες. Η Πληροφορική διδάσκεται στο εργαστήριο Πληροφορικής και η Τεχνολογία διδάσκεται στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας.
iii. Λόγος μη κάλυψης του ενός από τους δύο κλάδους (Πληροφορικής -Τεχνολογίας) είναι η μη ύπαρξη μονίμων ή αναπληρωτών -ωρομισθίων καθηγητών για τον αντίστοιχο κλάδο. Επομένως κάθε κλάδος διδάσκεται υποχρεωτικά, εκτός εάν δεν υπάρχει το κατάλληλο διδακτικό προσωπικό και αφού έχει εξαντληθεί όλη η επετηρίδα των αναπληρωτών-ωρομισθίων καθηγητών αυτού του κλάδου.
Όταν δεν καλύπτεται διδακτικά ο ένας από τους δύο κλάδους (Πληροφορική - Τεχνολογία) το μάθημα της Πληροφορικής ή Τεχνολογίας διδάσκεται σε συνδυασμό με οποιοδήποτε άλλο μάθημα. Την πρώτη διδακτική ώρα η πρώτη ομάδα διδάσκεται Πληροφορική ή Τεχνολογία στο εργαστήριο και η δεύτερη διδάσκεται το επιλεγμένο μάθημα στην αίθουσα του τμήματος. Τη δεύτερη διδακτική ώρα η διδασκαλία γίνεται αντίστροφα.
3) Για τη διδασκαλία του μαθήματος "Πληροφορική" Γ Γυμνασίου θα ακολουθηθεί η εξής πρακτική:
i. Όταν ο αριθμός των μαθητών του τμήματος υπερβαίνει τους είκοσι και το εργαστήριο Πληροφορικής διαθέτει επτά τερματικά το τμήμα χωρίζεται σε δύο ομάδες μαθητών.
Το μάθημα της Πληροφορικής διδάσκεται σε συνδυασμό με οποιοδήποτε άλλο μάθημα και κατά προτεραιότητα με το Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό. Την πρώτη διδακτική ώρα της εβδομάδας η πρώτη ομάδα διδάσκεται Πληροφορική στο εργαστήριο Πληροφορικής και η δεύτερη ομάδα διδάσκεται το επιλεγμένο μάθημα στην αίθουσα του τμήματος. Τη δεύτερη διδακτική ώρα η διδασκαλία γίνεται αντίστροφα.
ii. Όταν ο αριθμός των μαθητών στο τμήμα δεν υπερβαίνει τους είκοσι, το τμήμα δεν χωρίζεται σε δύο ομάδες και η διδασκαλία γίνεται κανονικά στο εργαστήριο Πληροφορικής.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ

geochatz

Νέα (σημερινή) απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την Πληροφορική - Τεχνολογία:

1)   Το μάθημα «Πληροφορική – Τεχνολογία» που διδάσκεται στην Α΄ και Β΄ τάξη Γυμνασίου κατατάσσεται στη Β΄ ομάδα (και οι δύο κλάδοι).
Για τη διδασκαλία και των δύο κλαδών του μαθήματος «Πληροφορική – Τεχνολογία» Α΄ και Β΄ Γυμνασίου θα ισχύσουν τα εξής:
i)    Όταν ο αριθμός των μαθητών του τμήματος δεν υπερβαίνει τους εικοσιένα (21), το τμήμα δεν χωρίζεται σε δύο ομάδες. Η Πληροφορική διδάσκεται στο εργαστήριο Πληροφορικής και η Τεχνολογία διδάσκεται στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος, εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας.
ii)    Το τμήμα χωρίζεται σε δύο ομάδες μαθητών όταν ο αριθμός των μαθητών του τμήματος υπερβαίνει τους εικοσιένα (21). Την πρώτη διδακτική ώρα της εβδομάδας η πρώτη ομάδα θα διδάσκεται Πληροφορική στο εργαστήριο Πληροφορικής και η δεύτερη ομάδα θα διδάσκεται Τεχνολογία στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος, εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας. Τη δεύτερη διδακτική ώρα της εβδομάδας θα διδάσκεται Πληροφορική στο εργαστήριο Πληροφορικής η δεύτερη ομάδα και η πρώτη ομάδα θα διδάσκεται Τεχνολογία στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος, εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας.

2)   Για τη διδασκαλία του μαθήματος «Πληροφορική» στη Γ΄ τάξη Γυμνασίου θα ισχύσουν τα εξής:
i)    Όταν ο αριθμός των μαθητών του τμήματος δεν υπερβαίνει τους εικοσιένα (21), το τμήμα δεν χωρίζεται σε δύο ομάδες και η διδασκαλία γίνεται κανονικά στο εργαστήριο Πληροφορικής.
ii)    Το τμήμα χωρίζεται σε δύο ομάδες μαθητών όταν ο αριθμός των μαθητών του τμήματος υπερβαίνει τους εικοσιένα (21). Το μάθημα της Πληροφορικής διδάσκεται σε συνδυασμό με οποιοδήποτε άλλο μάθημα. Την πρώτη διδακτική ώρα της εβδομάδας η πρώτη ομάδα διδάσκεται Πληροφορική στο εργαστήριο Πληροφορικής και η δεύτερη ομάδα διδάσκεται το επιλεγμένο μάθημα στην αίθουσα του τμήματος. Τη δεύτερη διδακτική ώρα η διδασκαλία γίνεται αντίστροφα.

Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2011-12.

dski

Αν διαβάζω σωστά η ουσιαστικότερη αλλαγή είναι ότι ο αριθμός των απαιτούμενων μαθητών για τη σιάσπαση ενός τμήματος σε δύο είναι να υπάρχουν πάνω από 21 (αντί για 20 ως τώρα) μαθητές. Προς τι άραγε αυτή η αλλαγή?Πόσες άραγε ώρες "εξοικονομεί" το υπουργείο με αυτή την αύξηση? Μήπως απλά προσπαθεί να μας "κοιμήσει" και να αυξάνει κάθε χρόνο το όριο κατά έναν μαθητή για να μη το πάρουμε χαμπάρι επειδή η αύξηση θα είναι μικρή;  :D Φαίνεται, πάντως, λίγο παράξενο...

Keep Growing

Σήμερα λάβαμε ένα μήνυμα από τη σύμβουλό μας, όπου επιβεβαιώνεται, ότι δεν υπάρχει περίπτωση ορθογραφικού λάθους.
Αυτό σημαίνει πολύ απλά, ότι πολλοί συνάδελφοι, θα χάσουν τουλάχιστον 2 ώρες ο καθένας.
Με 63 μαθητές, κάνεις 3 τμήματα των 21 παιδιών. Αυτό σημαίνει ότι εκεί που θα είχες 3 Χ 2 = 6 ώρες, τώρα θα έχεις μόνο 3. Είναι πολύ πονηρή η "βλάχα" (ζητώ συγγνώμη από όλους τους Βλάχους).
...
Απλά, έχω πλέον απογοητευθεί τόσο πολύ, που με το ζόρι πληκτρολογώ ...
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Circle

#11
Παράθεση από: Keep Growing στις 12 Σεπ 2011, 09:17:04 ΜΜ
Σήμερα λάβαμε ένα μήνυμα από τη σύμβουλό μας, όπου επιβεβαιώνεται, ότι δεν υπάρχει περίπτωση ορθογραφικού λάθους.
Αυτό σημαίνει πολύ απλά, ότι πολλοί συνάδελφοι, θα χάσουν τουλάχιστον 2 ώρες ο καθένας.
Με 63 μαθητές, κάνεις 3 τμήματα των 21 παιδιών. Αυτό σημαίνει ότι εκεί που θα είχες 3 Χ 2 = 6 ώρες, τώρα θα έχεις μόνο 3. Είναι πολύ πονηρή η "βλάχα" (ζητώ συγγνώμη από όλους τους Βλάχους).
...
Απλά, έχω πλέον απογοητευθεί τόσο πολύ, που με το ζόρι πληκτρολογώ ...

Έχεις δίκιο.   :(

Στο survey, αν θα δείτε τις αναθέσεις μαθημάτων, από 21 μαθητές και πάνω δίνει τη δυνατότητα καταχώρησης 2 ωρών στην πληροφορική δηλ μπορεί να σπάσει το τμήμα. Αυτό όμως μπορεί σύμφωνα με το νέο έγγραφο να αλλάξει και να μην αφήνει καταχώρηση 2 ωρών σε τέτοιο τμήμα.

nsamaras

Πάντως για εμένα άρχισε να χτυπά η καμπάνα. Απο την στιγμή που άλλαξε το 20 σε 21 δεν έχω πλέον καθόλου ώρες από εκεί που τις υπολόγιζα σε 12-16 σε σχολείο με δεύτερη οργανική πληροφορικής. Ακόμα μιά μονάδα για την μελλοντική εφεδρεία.....
για την ψωροκώσταινα ρε γαμώτο!

dim

Τι ομορφιές είναι αυτές!!!!!!
Εγώ (ντροπή μου) διακοπές και η κ. Διαμαντοπούλου να δουλεύει πυρετωδώς!!!!
Στην περιοχή μου!!!!! τμήμα με 18 μαθητές έσπαζε μέχρι πρότινος!!!!!
Σήμερα ήρθε το παραπάνω έγγραφο το οποίο έχει οδηγήσει την καθηγήτρια της Τεχνολογίας στην εντατική!!!!
Κοντός ψαλμός και για εμένα....
Aς έχουμε μια όμορφη χρονιά.... πλέον τα γράφω όλα.
Γίνονται όλα για εμένα χωρίς εμένα... ok και εγώ θα απουσιάζω... που θα μου πάει θα τα καταφέρω!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=hQfUfJQR4Vk
....μονόδρομος.....

skoud

#14
Στο σχολείο μου τυχαίνει, (νομίζω θα είναι από τις λίγες περιπτώσεις) να έχουμε στην Α' τάξη ακριβώς 63 μαθητές, δηλ. 21 ανά τμήμα. Στις άλλες έχουμε περισσότερους

Θα εξακολουθήσουμε να εφαρμόζουμε την προηγούμενη απόφαση που όριζε ότι το τμήμα σπάει όταν έχει πάνω από 20 μαθητές αφού με βάση αυτό έγινε η κατανομή, βγήκαν τα κενά κλπ.... ενώ υπάρχει η περίπτωση να μην χωρούν τόσοι μαθητές στο εργαστήριο.
Η προηγούμενη απόφαση μάλιστα είχε και 2ο περιορισμό: έως 7 υπολογιστές, δηλ κανονικά με 8 ή περισσότερους υπολογιστές δεν έσπαγε, άσχετα αν δεν το εφαρμόζαμε... και είχαμε ζητήσει να το απαλείψουν όταν κάποιοι προϊστάμενοι γραφείων προσπάθησαν να το εφαρμόσουν.

Ζητήσαμε ως ΠΕΚΑΠ εξηγήσεις γιατί έγινε αυτή η αύξηση κατά 1 μαθητή, που δεν "προσφέρει" τίποτα ουσιαστικά στην "οικονομία" που θέλουν να κάνουν και περιμένουμε απάντηση...
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

jimmaria


odysseas

Η φετινή διαταγή αναφέρεται στο μάθημα Πληροφορική - Τεχνολογία του Γυμνασίου. Πρακτικά λοιπόν αναφέρεται στο τρέχον πρόγραμμα σπουδών, αφού στο νέο πρόγραμμα το μάθημα ονομάζεται Τεχνολογίες Πληροφορίας και  Επικοινωνιών.

Τυπικά υπάρχει ασάφεια σχετικά με το σπάσιμο των τμημάτων στα πιλοτικά σχολεία και, πατώντας σε αυτήν την ασάφεια, στο πιλοτικό σχολείο της περιοχής μας η διεύθυνση αρνήθηκε να σπάσει τμήματα με πλήθος μαθητών μεγαλύτερου του 21.

Θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχουν συνάδελφοι σε πιλοτικά σχολεία που έχουν αντιμετωπίσει παρόμοιο ζήτημα. Επίσης, επειδή συμμετέχουν και μέλη της ΠΕΚΑΠ στο forum, θα ήθελα να ρωτήσω αν έχουν και άλλες σχετικές αναφορές ή κάποια ενημέρωση για τη συγκεκριμένη ασάφεια.

kateri

Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που κάνω σε Γυμνάσιο.Η διεύθυνση δεν μας επιτρέπει να σπάσουμε τα τμήματα διότι είναι μέχρι 21 μαθητές.Δεν είμαι σε πιλοτικό σχολείο.Μπορούμε να μάθουμε με κάποιο τρόπο αν όντως ισχύει αυτό;Καταλαβαίνετε ότι υπάρχουν αρκετές δυσκολίες στη διεξαγωγή του μαθήματος...

Circle

Παράθεση από: kateri στις 11 Οκτ 2011, 08:00:48 ΜΜ
Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που κάνω σε Γυμνάσιο.Η διεύθυνση δεν μας επιτρέπει να σπάσουμε τα τμήματα διότι είναι μέχρι 21 μαθητές.Δεν είμαι σε πιλοτικό σχολείο.Μπορούμε να μάθουμε με κάποιο τρόπο αν όντως ισχύει αυτό;Καταλαβαίνετε ότι υπάρχουν αρκετές δυσκολίες στη διεξαγωγή του μαθήματος...

Ισχύει το σχετικό έγγραφο (διαταγή), το οποίο αναφέρει ο συνάδελφος. Κάθε σχολείο έχει ήδη λάβει το σχετικό e-mail. Ανάτρεξε στα e-mail  του σχολείου ή στον σχετικό φάκελο της πληροφορικής στο αρχείο του σχολείου. Αν δεν υπάρχει τέτοιος φάκελος, φτιάξε έναν και ενημέρωνέ τον από φέτος με ό,τι σχετικό έγγραφο έρθει.

Παράθεση από: odysseas στις 28 Σεπ 2011, 10:07:23 ΜΜ
Η φετινή διαταγή αναφέρεται στο μάθημα Πληροφορική - Τεχνολογία του Γυμνασίου. ...

kateri

οκ, ευχαριστώ πολύ...δύσκολα πλέον τα πράγματα λοιπόν...