Γενική κριτική των θεμάτων (ΌΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ Γ)

Ξεκίνησε από bagelis, 29 Μαΐου 2010, 01:33:06 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Laertis

Από την πρώτη στιγμή πήρα θέση να μην αφαιρεθεί κανένα μόριο κατά τη βαθμολόγηση του Γ θέματος για τη χρήση πινάκων. Κι αυτό όχι για κανένα άλλο λόγο, αλλά για την αναντιστοιχία του διδακτικού πακέτου όσον αφορά τη θεωρία και την πράξη. Ενώ στη θεωρία υποστηρίζεται σαφώς ότι δεν μπορεί να ορίζονται πίνακες κατά την εκτέλεση προγράμματος, το ίδιο το βιβλίο αυθαιρετεί σε πολλά προγράμματα ΓΛΩΣΣΑΣ ορίζοντας άνω όριο για να κάνει χρήση πινάκων. Τέλος πάντων, το θέμα αυτό έχει υπερκαλυφθεί και άλλο είναι το σημείο που θέλω να σταθώ.

Κι ενώ η κριτική και τα φώτα της δημοσιότητας εστιάζουν στην χρήση ή μη πινάκων στο Γ θέμα υπάρχουν άλλα καθοριστικά ζητήματα που θα κάνουν τη διαφορά και όχι αυτό.

Το Α θέμα είναι αρκετά καλό με τα επιμέρους ερωτήματα. Θεωρώ κι εγώ όπως και πολλοί άλλοι συνάδελφοι σημαντική την απουσία Σ-Λ ή αντιστοίχισης. Το μόνο θέμα που μπορούσε να αντιγραφεί αλλά μου άρεσε κιόλας ήταν το Α3. Δύσκολα μαζεύονται και οι 40 μονάδες.

Το Β θέμα είναι δώρο στους αναξιοπαθούντες μαθητές της Τεχνολογικής 2, για να ανεβάσουμε λίγο και τα στατιστικά του μαθήματος .... Θα μπορούσε τουλάχιστον να είχε λίγο πιο περίπλοκες πράξεις κι όχι 2+1, 3+2 ....

Το θεμα Γ τώρα ... Ας πω τη γνώμη μου για την ιστορία ...
Θεωρώ λάθος επιλογή της ΚΕΕ το ζήτημα της χρήσης πίνακα ή όχι σε ένα τέτοιο θέμα, τη στιγμή που το διδακτικό πακέτο έχει τόσες μα τόσες ασάφειες. Θα μπορούσε να ζητηθεί με διαφορετική εκφώνηση ή ακόμη και με υποσημείωση η μη χρήση πινάκων αλλά η επιτροπη θεώρησε ότι έπρεπε να εξετάσει το κριτήριο των μαθητών στη χρήση πινάκων κατά τον προγραμματισμό.  :o Τουλάχιστον άστοχο για να μην πω καμιά πιο κακή λέξη. Δε μένω στη θέση που λέει ότι δεν επιτρέπεται η χρήση πίνακα αλλά στο παιδαγωγικό κομμάτι που ζητά σαφέστερα ζητήματα κατα τη διάρκεια πανελλαδικών εξετάσεων για να υπάρχει τουλάχιστον δίκαιη βαθμολόγηση. Με αυτό το θέμα το μάθημά μας έχασε την αντικειμενικότητά του στη βαθμολόγηση. Απο δω και πέρα θα υπάρχουν συνεχώς αμφισβητήσεις απο οποιονδήποτε (και δεν εννοώ καθηγητές) για την ποιότητα, το κύρος και την επιστημονικότητα των θεμάτων.
Το άλλο που μου έκανε τρομακτική εντύπωση ήτνα το μένος κάποιων (κυρίως συναδέλφων) έναντι άλλων. Τόσο μίσος ;;;; Για ποιό λόγο ;;; ή μάλλον υποψιάζομαι τους λόγους ....
Δυστυχώς αυτό κατάλαβα απο όλα όσα συνέβησαν εξαιτίας του Γ θέματος.

Τέλος το Θέμα Δ ήταν αρκετά καλό αλλά με βρίσκει εντελώς αντίθετο η βαθμονόμηση των θεμάτων. Πέντε (5) ολόκληρες μονάδες για τη σύνταξη ενός τύπου της πλάκας ;;; Είπαμε να βάζουμε και εύκολα ζητήματα αλλά αυτό πια πάει πολύ. Εδώ επίσης, στο Δ4, βλέπεις το ποιός "κατέχει" το άθλημα. Πολλοί κάνουν 4 πίνακες με 4 ταξινομήσεις ... 4 σελίδες λύση στην καλύτερη περίπτωση ...

Λυπάμαι που το (ξανα)λέω αλλά αυτή η χρονιά ήταν το κραχ τη ΑΕΠΠ. Αισθάνομαι ότι χρεοκοπήσαμε σαν κλάδος που διδάσκει αυτο το μάθημα. Μακάρι να έχω λάθος αλλά αυτό είναι αυτό που αισθάνομαι ...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Crazy_Waters

Παράθεση από: Laertis στις 03 Ιουν 2010, 04:00:42 ΜΜ

Με αυτό το θέμα το μάθημά μας έχασε την αντικειμενικότητά του στη βαθμολόγηση. Απο δω και πέρα θα υπάρχουν συνεχώς αμφισβητήσεις απο οποιονδήποτε (και δεν εννοώ καθηγητές) για την ποιότητα, το κύρος και την επιστημονικότητα των θεμάτων.

Λυπάμαι που το (ξανα)λέω αλλά αυτή η χρονιά ήταν το κραχ τη ΑΕΠΠ. Αισθάνομαι ότι χρεοκοπήσαμε σαν κλάδος που διδάσκει αυτο το μάθημα. Μακάρι να έχω λάθος αλλά αυτό είναι αυτό που αισθάνομαι ...

Συνάδελφε νομίζω ότι υπερβάλλεις λίγο. Λογικός ο προβληματισμός μας για το μέλλον του μαθήματος, αλλά είναι υπερβολικό, κατά τη γνώμη μου, να μιλάμε για χρεωκοπία του κλάδου από ένα θέμα πανελληνίων που ήταν απλώς λάθος επιλογή. Στην ιστορία των πανελληνίων (κάπου αναφέρθηκε σε άλλο topic) υπάρχουν πολλά παραδείγματα λάθος θεμάτων σε πολλά άλλα μαθήματα και δεν είδα να υπάρχουν αμφιβολίες για την επιστημονικότητα και το κύρος των θεμάτων τις επόμενες χρονιές. Ίσως ο χαμός που έγινε σε μας ήταν επειδή ήταν η πρώτη φορά που συνέβη στην ΑΕΠΠ. Και στον ΑΣΕΠ του 2005 με τον οποίο διορίστηκα υπήρχαν αρκετές ερωτήσεις με διφορούμενες απαντήσεις και ασάφειες αλλά δεν ήρθε και η καταστροφή για τον κλάδο π.χ. (άλλο ζήτημα βέβαια αυτό). Μάλλον το πρόβλημα με την Πληροφορική γενικά είναι η επιλογή των επιτροπών που βάζουν θέματα....

Laertis

Συνάδελφε μακάρι να είμαι απλά υπερβολικός αλλά δεν μπορώ αλλιώς να εξηγήσω το μένος των επιθέσεων που δέχτηκαν άτομα στο στέκι, οι διαχειριστές του forum ως άτομα ύποπτα που υποθάλπτουν συμφέροντα ή υπερασπίζονται τους δικούς τους μέσα στην ΚΕΕ, οι τρομακτικές σε ένταση διαφωνίες στα βαθμολογικά που για πρώτη φορά στα 11 χρόνια που διδάσκω και βαθμολογώ το μάθημα έζησα.
Το πρόβλημα για μένα δεν ήταν τόσο το ίδιο το θέμα αλλά οι εκρήξεις που προκάλεσε.
Ο προβληματισμός μου αν κατάλαβες καλά, δεν αναφέρεται αποκλειστικά στο μέλλον του μαθήματος αλλά κυρίως στο μέλλον του κλάδου. Εξάλλου εξέφρασα αυτό που αισθάνομαι εγώ μετά απο αυτά που άκουσα και είδα. Μάλλον δεν είχαμε (έχουμε) τις ίδιες εμπειρίες.
Δε θέλω να επεκταθώ περισσότερο.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Γιάννης Αναγνωστάκης

Όλοι οι κλάδοι έχουν περάσει τέτοιες κρίσεις σε περιπτώσεις θεμάτων με ασάφειες/παγίδες κτλ. Απλά εμείς έχουμε το know-how ( :) ) να τα δημοσιεύουμε... Εγω μέσα από αυτή την διαμάχη, την αντιπαράθεση, κτλ βλέπω και μία ευκαρία για αναβάθμιση του μαθήματος.. Με ενα προβληματικό θέμα, ούτε καταργείται ο κλάδος, ούτε το μάθημα..Ίσα ίσα, δίνονται οι ευκαιρίες για βελτίωση! Ας εργαστούμε λπν προς αυτή την κατεύθυνση

Laertis

Παράθεση από: janag79 στις 08 Ιουν 2010, 01:59:31 ΜΜ
Όλοι οι κλάδοι έχουν περάσει τέτοιες κρίσεις σε περιπτώσεις θεμάτων με ασάφειες/παγίδες κτλ. Απλά εμείς έχουμε το know-how ( :) ) να τα δημοσιεύουμε... Εγω μέσα από αυτή την διαμάχη, την αντιπαράθεση, κτλ βλέπω και μία ευκαρία για αναβάθμιση του μαθήματος.. Με ενα προβληματικό θέμα, ούτε καταργείται ο κλάδος, ούτε το μάθημα..Ίσα ίσα, δίνονται οι ευκαιρίες για βελτίωση! Ας εργαστούμε λπν προς αυτή την κατεύθυνση

Νομίζω ότι αυτό ακριβώς κάνουμε (εργαζόμαστε για την αναβάθμιση του μαθήματος) τόσα χρόνια εδώ μέσα στο στέκι αλλά για πρώτη φορά φέτος άκουσα από συναδέλφους ότι οι διαχειριστές και η ομάδα των διαγωνισμάτων εξυπηρετούν  "άλλα" συμφέροντα". Γιατί ειδικά φέτος ; Ψάξε και βρες το ...
Ως ένας απο τους διαχειριστές και ως συντονιστής της ομάδας διαγωνισμάτων πήρα μεγάλο κουράγιο απο τέτοιες "ανιδιοτελείς" και κυρίως ανώνυμες αναφορές ...
Με τις υγείες μας ...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Laertis στις 08 Ιουν 2010, 03:48:40 ΜΜ
Νομίζω ότι αυτό ακριβώς κάνουμε (εργαζόμαστε για την αναβάθμιση του μαθήματος) τόσα χρόνια εδώ μέσα στο στέκι αλλά για πρώτη φορά φέτος άκουσα από συναδέλφους ότι οι διαχειριστές και η ομάδα των διαγωνισμάτων εξυπηρετούν  "άλλα" συμφέροντα". Γιατί ειδικά φέτος ; Ψάξε και βρες το ...
Ως ένας απο τους διαχειριστές και ως συντονιστής της ομάδας διαγωνισμάτων πήρα μεγάλο κουράγιο απο τέτοιες "ανιδιοτελείς" και κυρίως ανώνυμες αναφορές ...
Με τις υγείες μας ...

Μα και για μένα έγραψε κάποιος ότι ανήκω στο αναχρονιστικό κίνημα που θέλει να τα οικονομάει..Και ότι είμαι επικίνδυνος..

Δεν θέλω να σταθώ άλλο εκεί πέρα...Οσο και αν οι κουβέντες που υπόθηκαν ήταν πολύ βαριές!

Θέλω να πω, ας μην χαλάσουμε την όρεξη και την διάθεση γιατι καποιοι ξεπέρασαν τα όρια , αλλά ας χρησιμοποιήσουμε την κόντρα για το καλό του κλάδου και του μαθήματος..

Καρκαμάνης Γεώργιος

ΠαράθεσηΤο Α θέμα είναι αρκετά καλό με τα επιμέρους ερωτήματα. Θεωρώ κι εγώ όπως και πολλοί άλλοι συνάδελφοι σημαντική την απουσία Σ-Λ ή αντιστοίχισης. Το μόνο θέμα που μπορούσε να αντιγραφεί αλλά μου άρεσε κιόλας ήταν το Α3. Δύσκολα μαζεύονται και οι 40 μονάδες.

Laertis έχεις μεγάλο δίκιο για το Α θέμα. Λιγοι είναι οι μαθητές που πήραν όλες τις μονάδες, στην 1η πρόταση πολλοί δυσκολεύτηκαν να καθορίσουν την διαφορά του βαθμού από τον ΜΟ κατά 2 μονάδες και στην 4η πρόταση με τον έλεγχο της απάντησης ο καθένας έγραφε ότι ήθελε