Γενική κριτική των θεμάτων (ΌΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ Γ)

Ξεκίνησε από bagelis, 29 Μαΐου 2010, 01:33:06 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Σπύρος Δουκάκης

Συμφωνώ. Τα θέματα ήταν ποιοτικά και αν δεν συνέβαινε το επιστημονικό άλμα του θέματος Γ, θα ήταν μία ακόμα καλή χρονιά για το μάθημα.
Είμαι αρνητικός με τα Σ-Λ χωρίς να μιλήσω για την πιθανή αντιγραφή. Αυτό είναι αρμοδιότητα των επιτηρητών, όπου είμαι βέβαιος ότι κάνουν σωστά τη δουλειά τους.
Θα μιλήσω όμως για το εξής: τα Σ-Λ προσφέρουν τη δυνατότητα στους μαθητές να δώσουν στην τύχη μια απάντηση που μπορεί να είναι σωστή. Αν τα Σ-Λ δεν ακολουθούνται με εξήγηση του γιατί είναι σωστό ή λάθος, δεν μπορεί ο βαθμολογητής να γνωρίζει τη σκέψη του μαθητή και άρα γιατί πρέπει να βαθμολογήσει αρνητικά ή θετικά την απάντηση. (Το ίδιο ισχύει και για τις ερωτήσεις πολλαπλή επιλογής).
Τέλος, ο χρόνος είναι μεγάλο ερώτημα... Σε άλλες συνθήκες και σε ένα ανοικτό σύστημα εκπαίδευσης δεν θα υπήρχε περιορισμός χρόνου... Δυστυχώς δεν είναι εφικτό αυτή τη στιγμή.

nobody

Παράθεση από: sdoukakis στις 02 Ιουν 2010, 08:58:01 ΜΜ
Θεώρησέ το τυχαίο! ;)
Πιθανώς για τη μη ύπαρξη υποπρογραμμάτων να επηρέασε το γεγονός ότι οι φετινοί διορισμοί των Πληροφορικών έγιναν στα μέσα Νοεμβρίου και πολλά σχολεία ξεκίνησαν τα μαθήματα τέλη Νοεμβρίου.

LefterisP

(Τα Σ-Λ διορθώνονται εύκολα). ;) Όχι σαν τα φετινά! :'(
Ίσως λοιπόν κάτι τέτοιο να ναι προτιμότερο:
Να επιλέξετε Σ ή Λ για κάθε πρόταση. Αιτιολογήστε σύντομα μόνο τις απαντήσεις στις οποίες επιλέξατε "Λάθος". ::)

merlin

Παράθεση από: nobody στις 02 Ιουν 2010, 09:18:53 ΜΜ
Πιθανώς για τη μη ύπαρξη υποπρογραμμάτων να επηρέασε το γεγονός ότι οι φετινοί διορισμοί των Πληροφορικών έγιναν στα μέσα Νοεμβρίου και πολλά σχολεία ξεκίνησαν τα μαθήματα τέλη Νοεμβρίου.

Άσε την γρίπη!!
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

gthal

Παράθεση από: sdoukakis στις 02 Ιουν 2010, 09:12:21 ΜΜ
Συμφωνώ. Τα θέματα ήταν ποιοτικά και αν δεν συνέβαινε το επιστημονικό άλμα του θέματος Γ, θα ήταν μία ακόμα καλή χρονιά για το μάθημα.
Είμαι αρνητικός με τα Σ-Λ χωρίς να μιλήσω για την πιθανή αντιγραφή. Αυτό είναι αρμοδιότητα των επιτηρητών, όπου είμαι βέβαιος ότι κάνουν σωστά τη δουλειά τους.
Θα μιλήσω όμως για το εξής: τα Σ-Λ προσφέρουν τη δυνατότητα στους μαθητές να δώσουν στην τύχη μια απάντηση που μπορεί να είναι σωστή. Αν τα Σ-Λ δεν ακολουθούνται με εξήγηση του γιατί είναι σωστό ή λάθος, δεν μπορεί ο βαθμολογητής να γνωρίζει τη σκέψη του μαθητή και άρα γιατί πρέπει να βαθμολογήσει αρνητικά ή θετικά την απάντηση. (Το ίδιο ισχύει και για τις ερωτήσεις πολλαπλή επιλογής).
Τέλος, ο χρόνος είναι μεγάλο ερώτημα... Σε άλλες συνθήκες και σε ένα ανοικτό σύστημα εκπαίδευσης δεν θα υπήρχε περιορισμός χρόνου... Δυστυχώς δεν είναι εφικτό αυτή τη στιγμή.
Εκφράζεις και τη δική μου γνώμη.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

bagelis

Σ - Λ ή πολλαπλής επιλογής με αρνητική βαθμολόγηση πιστεύω ότι είναι καλύτερος τρόπος....

Δεν τρως ώρα να απαντήσεις κείμενα, το λάθος πληρώνεται, μπορείς να αυξήσεις το πλήθος τους για να μειώσεις την τυχαιότητα, αντικειμενική διόρθωση.....

Και σωστή επιτήρηση....

mour

Στα γραπτά που έχω διορθώσει εως τώρα παρατηρώ ΣΦΑΓΗ στο Α1.3 (με τα λάθος Η αντί για ΚΑΙ...) Ακόμα και 90αρια το έχουν λάθος. Στα 60+ γραπτά 2-3 το έχουν πιάσει.
Το θέμα Β ήταν πάρε κόσμε μονάδες καθώς και το Α3 ήταν για να έχουμε κάτι να αντιγράφουμε.
Στο Γ δεν έχω δει ΟΥΤΕ 1 χωρίς πίνακα (που να κάνει κάτι...). Α και το highlight είναι στο θέμα Γ ο αλγόριθμος με τίτλο "ΜαςΠεθάνατεΦέτος"  :-)

gthal

Παράθεση από: mour στις 02 Ιουν 2010, 10:01:03 ΜΜ
Α και το highlight είναι στο θέμα Γ ο αλγόριθμος με τίτλο "ΜαςΠεθάνατεΦέτος"  :-)
ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ   ;D
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

evry

μέχρι στιγμής  6/100 λύση χωρίς πίνακα, και πράγματι στο Α1 με τα Ν,ν,ο,Ο γίνεται πραγματικά της κακομοίρας. Για να καταλάβετε τι εννοώ
όταν βλέπω ένα γραπτό που έχει ολόσωστο το Α1 τότε είναι σίγουρα μεταξύ 90-100

Επίσης το Γ ακόμα και με πίνακες, δεν είναι και τόσο απλό στην υλοποίηση, όλο και κάτι ξεφεύγει
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: mour στις 02 Ιουν 2010, 10:01:03 ΜΜ
Α και το highlight είναι στο θέμα Γ ο αλγόριθμος με τίτλο "ΜαςΠεθάνατεΦέτος"  :-)

Καλό!!!!!!

gthal

Παράθεση από: evry στις 03 Ιουν 2010, 01:04:58 ΠΜ
και πράγματι στο Α1 με τα Ν,ν,ο,Ο γίνεται πραγματικά της κακομοίρας. Για να καταλάβετε τι εννοώ
όταν βλέπω ένα γραπτό που έχει ολόσωστο το Α1 τότε είναι σίγουρα μεταξύ 90-100
Σώπα ρε συ...
Εντυπωσιακό ! Δεν θα το περίμενα με τίποτα.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

klitos

Η δικη μου κριτική ειναι παρομοια με του ...χρυσοστομου & αργυροστομου Θαλλασινού.
Να προσθεσω ομως (και παλι) την παρατηρηση μου οσον αφορα την απουσια αναφορας θεματος στο 10ο κεφαλαιο.
Σε γενικές γραμμές να τονίσω οτι το Δ θεμα και καποια ερωτηματα του Α ηταν πολυ καλά και ποιοτικά. Το Β ήταν για κλαματα, το Γ ηταν ......
Η θεωρια ηταν απουσα
Αρα κρινω οτι συνολικά δεν ηταν μια καλη χρονια για την ΑΕΠΠ

κλητος χατζηγεωργιου

klitos

Παράθεση από: Άρης Κ. στις 31 Μαΐου 2010, 02:40:09 ΜΜ
Για το 3ο θέμα, κάποιοι είχαν ως επιχείρημα ότι δεν είναι αποδοτική ή βέλτιστη λύση με πίνακες.....
Το 4ο θέμα, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει πολύ όμορφα μία διαδικασία για την εμφάνιση των 3 πρώτων κάθε κατηγορίας....και όχι να δημιουργούνται 3 πίνακες και να γίνονται 4 ταξινομήσεις από μαθητές........ Εκεί γιατί δεν έγινε με υποπρόγραμμα;?;?;?... Από το 2005 και μετά ολοένα και πληθαίνουν τα θέματα με υποπρογράμματα, αυξάνεται η δυσκολία, και θέλει να τονιστεί η σημασία τους.......και φέτος ΤΙΠΟΤΑ;?;?;?;? ΓΙΑΤΙ;?;?;?..........

Και στο 1ο θέμα, όπως είπαν και άλλοι συνάδελφοι... :
- ακυρώνεις όλο το διάβασμα της θεωρίας που έκαναν όσοι μαθητές τη διάβασαν, και επιβραβεύεις τον τεμπέλη!
- φαντάζεστε του χρόνου στα μαθηματικά ή τη φυσική να μην πέσει στο πρώτο ερώτημα θεωρία, αλλά «μικρο-ασκησούλες» τι θα γίνει;?;?
- Άντε να πείσεις τους μαθητές σου του χρόνου να διαβάσουν θεωρία!!! Και το κομμάτι που έλεγε για τα μειονεκτήματα από τη χρήση πινάκων ήταν καθαρά θεωρητικό, ενώ σε όλες τις ασκήσεις χρησιμοποιούνταν πίνακες για να φανεί πότε υπάρχει η χρησιμότητά τους! Και ΝΑΙ, το θέμα Γ ήταν πολύ καλό να αντιμετωπιστεί με πίνακες, γιατί σε αγώνες και τέτοιες εφαρμογές θέλεις να έχεις αποθηκευμένα σε πίνακα τα στοιχεία....
Όμως η επιτροπή ήθελε να εξετάσει τη θεωρία (μειονεκτήματα από τη χρήση πινάκων), μέσω της άσκησης αυτής!.....
(Πωωω...πάλι για το  3ο θέμα λέω...!)

Αν σας πω ότι πιστεύω πως το 2ο θέμα ήταν εσκεμμένα τόσο εύκολο γιατί ήξεραν ότι θα γίνει χαμός με το 3ο τι θα μου πείτε;?;?......Μια υπόθεση κάνω.........................................

Και μια που μιλάμε για το τι είναι χρήσιμο να μαθαίνουν τα παιδιά από προγραμματισμό........ Το Α5, πού θα το χρησιμοποιήσει κάποιος;?;?;? Θα κάνεις ταξινόμηση σε άρτιες ή περιττές θέσεις;;;; Βρείτε μου μία εφαρμογή, και να πω εντάξει......
Για μένα, καλύτερα να έβαζαν θέμα με ταξινόμηση σε κάθε γραμμή ή κάθε στήλη ενός δισδιάστατου πίνακα, ή να έβαζαν ταξινόμηση σε μία στήλη δισδιάστατου, και όταν γίνεται αντιμετάθεση 2 στοιχείων, να γίνεται και αντιμετάθεση ολόκληρων των γραμμών τους!
Αυτό θεωρείται ότι «μπαίνει σε καλούπι» και δεν είναι καλό θέμα; Ας είναι και λίγο στο καλούπι....(το Α4 τότε τι ήταν;?) πιο χρήσιμο είναι.........
Ακόμα και να βάζανε τη φυσσαλίδα να «κατεβαίνει προς τα κάτω»... :)

Ήθελαν μόνο να είναι μακριά από οτιδήποτε θα μπορούσε να περιμένει κάποιος, και τίποτα άλλο.................


+1
κλητος χατζηγεωργιου

Vangelis

Το Σωστό Λάθος έχει μπει τόσο στο "πετσί" ορισμένων που και με τα φετινά θέματα στο Α1 απαντούν Σωστό, Λάθος, Λάθος ......

Και μια ενδιαφέρουσα πληροφορία:  Στα μαθηματικά Γενικής παιδείας υπάρχουν διαφορές στη βαθμολόγηση του θέματος Α4 που είναι τύπου Σωστό Λάθος!!!!!!.
Το ίδιο υποθέτω θα συμβαίνει και στα άλλα μαθήματα.  Μέχρι τώρα δεν ήταν ελέγξιμο τώρα που υπάρχει βαθμολογία κατά υποερώτημα θα γίνει της κακομοίρας.

Να θυμίσω ότι εμείς  κοντέψαμε να φαγωθούμε" αν θα κόψουμε 1-2 μόρια από το Γ θέμα ή όχι. 
Με μια γρήγορη ματιά το 10% περίπου το έχουν λύσει χωρίς πίνακα.

Obelix

Προσωπικά χάρηκα για την απουσία των Σ-Λ, απλά γιατί πιστεύω ότι το θέμα της αντιγραφής μέσω κινητών είχε ξεφύγει...Το αν οι ερωτήσεις τύπου Σ-Λ αποτελούν σωστό τρόπο εξέτασης, είναι άλλη (μεγάλη) κουβέντα.