Η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο v.2

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 09 Ιουν 2013, 12:00:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tdrivas

Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas


petrosp13

Για όποιον δεν έχει λογαριασμό fb

Nikolaos D. Skikos Σήμερα Παρασκευή 2 Αυγούστου αντιπροσωπεία του Δ.Σ. της ΠΕΚΑΠ αποτελούμενη από τον Πρόεδρο Ν. Σκίκο, τον Γ.Γ. Γ. Τσοπόκη και το μέλος Β. Κανίδη μαζί με τον Σύμβουλο Πληροφορικής Σ. Κωτσάκη συναντήθηκαν με τους δύο Υφυπουργούς Παιδείας.
Η πρώτη συνάντηση έγινε με τον Υφυπουργό κ. Σ. Κεδίκογλου ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η αντιπροσωπεία της ΠΕΚΑΠ ανέπτυξε επί μακρόν τις θέσεις της κα τις υποστήριξε με πρακτικά δεδομένα αλλά και με θεωρητικά στοιχεία από την διεθνή πρακτική. Έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην διαφορά μεταξύ δεξιότητας στη χρήση υπολογιστών και στην επιστήμη των υπολογιστών και ότι το εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο προτείνεται καλύπτει μόνο την πρώτη διάσταση της Πληροφορικής. Αναφέρθηκαν στοιχεία από τη διεθνή πρακτική εισαγωγής της Πληροφορικής ως επιστήμης στα αναλυτικά προγράμματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τέλος με πρακτικές αναφορές ότι δεν αυξάνεται ο συνολικός αριθμός ωρών διδασκαλίας της Πληροφορικής από το υπάρχον Γενικό Λύκειο στο προτεινόμενη από την ένωσή μας αλλαγή θέσαμε το θέμα να υπάρχει εναλλακτική επιλογή στην Β και Γ τάξη του Λυκείου μεταξύ της Χημείας και της Πληροφορικής (2 ώρες στην Β Λυκείου και 6 στην Γ Λυκείου). Ο κ. Κεδίκογλου αναγνώρισε ότι υπάρχει θέμα και υποσχέθηκε ότι θα το ξαναδεί.
Σχετικά με το Τεχνολογικό Λύκειο ζητήσαμε την αυτόνομη ύπαρξη τομέα Πληροφορικής αναφέροντας τα σχετικά επιχειρήματά μας. Ο κ. Κεδίκογλου δεν ήταν ενημερωμένος σχετικά με την ύπαρξη αυτόνομου τομέα Πληροφορικής και ανέφερε ότι μπορεί να υπάρξει ως τμήμα τομέα.
Στη συνέχεια η αντιπροσωπεία συναντήθηκε με τον Υφυπουργό Κ. Γκιουλέκα. Ο κ. Γκιουλέκας είναι υπεύθυνος για την δια βίου μάθηση και η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από το 4ο έτος του Τεχνολογικού Λυκείου. Ο κ. Γκιουλέκας δεν θέλησε να επεκταθεί σε λεπτομέρειες πέρα του ότι θα υπάρξει τέταρτο έτος αλλά κυρίως με τη μορφή μαθητείας. Η αντιπροσωπεία ανάπτυξε και στον κ. Γκιουλέκα τις απόψεις της σχετικά με την αναγκαιότητα ύπαρξης μαθήματος Πληροφορικής ως Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα. Ο κ. Γκιουλέκας ανέφερε την αναγκαιότητα ύπαρξης της Πληροφορικής από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού αλλά δεν θέλησε να μπει σε λεπτομέρειες σχετικά με τα εξεταζόμενα μαθήματα. Δεσμεύτηκε ότι θα το ξανασυζητήσει με τον κ. Κεδίκογλου.
Σύμφωνα με τα γραφεία των υφυπουργών το νομοσχέδιο για το νέος Λύκειο θα βγει για δημόσια διαβούλευση στην αρχή της άλλης εβδομάδος και θα ψηφιστεί τον Σεπτέμβριο.
Επιπλέον στοιχεία
Ο κ. Κεδίκογλου φάνηκε ότι δεν γνωρίζει λεπτομέρειες, είχε την άποψη που πέρασε η εισήγηση Γκλαβά για το μάθημα ότι είναι Τ.Π.Ε. και το καλύπτουμε με το Δημοτικό και το Γυμνάσιο αλλά φάνηκε να πείθετε ότι υπάρχει πρόβλημα αφού την Πληροφορική την θέλουν όλοι και οι μαθητές με 84,3% (του δείξαμε την έρευνα του υπουργείου) φυσικά οι καθηγητές και τα 40 Πανεπιστήμια τμήματα που υπάρχουν (ήδη καθηγητές Πανεπιστημίων και Πρόεδροι τμημάτων Πληροφορικής ετοιμάζουν κείμενα διαμαρτυρίας - συμπαράστασης.
Ο κ. Γκιουλέκας φάνηκε να ξέρει περισσότερα αλλά δεν θέλησε να αποκαλύψει τίποτα πριν βγει επίσημα το νομοσχέδιο. Η εντύπωση είναι ότι και αυτός θεωρεί ότι η Πληροφορική ταυτίζεται με τη χρήση υπολογιστή.
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

vtsakan

Παράθεση από: petrosp13 στις 02 Αυγ 2013, 10:03:27 ΜΜ
Ο κ. Κεδίκογλου φάνηκε ότι δεν γνωρίζει λεπτομέρειες, είχε την άποψη που πέρασε η εισήγηση Γκλαβά για το μάθημα ότι είναι Τ.Π.Ε. και το καλύπτουμε με το Δημοτικό και το Γυμνάσιο αλλά φάνηκε να πείθετε ότι υπάρχει πρόβλημα αφού την Πληροφορική την θέλουν όλοι και οι μαθητές με 84,3% (του δείξαμε την έρευνα του υπουργείου) φυσικά οι καθηγητές και τα 40 Πανεπιστήμια τμήματα που υπάρχουν (ήδη καθηγητές Πανεπιστημίων και Πρόεδροι τμημάτων Πληροφορικής ετοιμάζουν κείμενα διαμαρτυρίας - συμπαράστασης.
Ο κ. Γκιουλέκας φάνηκε να ξέρει περισσότερα αλλά δεν θέλησε να αποκαλύψει τίποτα πριν βγει επίσημα το νομοσχέδιο. Η εντύπωση είναι ότι και αυτός θεωρεί ότι η Πληροφορική ταυτίζεται με τη χρήση υπολογιστή.

ΟΚ, τώρα ξέρουμε επίσημα πως το υπουργείο δεν έχει στα σχέδιά του την Πληροφορική στο Λύκειο. Δεν ξέρω πόσο ουσιαστική ή υποκριτική είναι η υπόσχεση πως θα ξαναεξετάσουν το θέμα, αλλά για τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, δεν βλέπω κάποια λύση. Μόνο μία άμεση αντίδραση από την Τριτοβάθμια ίσως να τους ταρακουνούσε λίγο, αν και μου φαίνεται σχεδόν απίθανο...
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

tdrivas

τα συμπεράσματά σας? θέλω να είμαι αισιόδοξος, αλλά κάτι δεν με αφήνει....λες να είναι ο Γκλαβάς?!
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

P.Tsiotakis


pgrontas

Παράθεση από: gkatsion στις 02 Αυγ 2013, 04:37:00 ΜΜ
Μας έφαγε το εργαστηριακό του μαθήματος!!
Το πιο σωστό που έχω ακούσει μέχρι τώρα.
Θέλω να θέσω και άλλη μια παράμετρο: Αν και συμφωνώ με την εμπάθεια προς την ειδικότητα μας που αναφέρει ο Π. Τσιωτάκης, θέλω να ρωτήσω:

Μήπως τελικά το υπουργείο μας έδωσε αυτό που ζητήσαμε;

Δείτε τις ασχολίες μεγάλης μερίδας συμβούλων, την επίσημη επιμόρφωση Β επιπέδου κτλ. Μήπως όλα αυτά αφορούν κατά τρομερή πλειοψηφία το δημοτικό; Πόσες παραλλαγές Logo διδάσκονται στην επιμόρφωση Β επιπέδου (δεν την παρακολουθώ και ο πιο σημαντικός λόγος είναι αυτός). Για το λύκειο προορίζονται όλα αυτά;

Κάποιοι ίσως βλέποντας την κατάσταση να πηγαίνει εκεί συμβιβάστηκαν και θεώρησαν ότι είναι για το καλό του κλάδου, κάποιοι ίσως δεν μπορούσαν να υποστηρίξουν κάτι άλλο. Δεν μπορώ να ξέρω τι φταίει. Όμως τόσα χρόνια ο καημός του κλάδου ήταν το δημοτικό. Το λύκειο είχε αφεθεί στην τύχη του εκτός από κάποιες μεμονωμένες φωνές που γράφουν και στο στέκι. Με απλά μαθηματικά, όμως, λόγω του υπάρχοντος προσωπικού δημοτικό και λύκειο δεν βγαίνει. Πήραμε λοιπόν το δημοτικό.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Keep Growing

Αν καταφέρει η ΠΕΚΑΠ με μόνο 1 συνάντηση να μεταπείσει 2 υφυπουργούς 1 υπουργό και μια ολόκληρη κυβέρνηση, τότε δηλώνω ότι θα γίνω μνημονιακότερος του μνημονιακού.

Πάντως να ευχαριστήσουμε το ΔΣ της ΠΕΚΑΠ για τις ενέργειές του που ανεξάρτητα του αποτελέσματος έκαναν τουλάχιστον έναν υφυπουργό να προβληματιστεί.

Εγώ προσωπικά πιστεύω πως μπορεί τελικά να βγει από το συρτάρι τους το 2ο σενάριο, κάτι σαν αυτό που υποστηρίζει ο συνάδελφος ixart, ως προσωρινή συμβιβαστική λύση. Αυτό δηλαδή που υποστηρίζει η ΠΕΚΑΠ μόνο για την Γ Λυκείου και όχι για 6 ώρες αλλά για 2 με 3. 
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

P.Tsiotakis

Παναγιώτη Γρ., έπιασες φλέβα, που πρέπει να συζητηθεί μετά τη μάχη

P.Tsiotakis

Στην 3η κατεύθυνση υπάρχει επιλογή μεταξυ 2 μαθηματων
θελουμε οι μαθητές να έχουν επιλογη μεταξυ Χημείας - Επ. Υπολογιστών
όχι από 3 ώρες, μη χαλάμε και το σχεδιασμό του Υπουργείου...

Γιάννης Αναγνωστάκης

Έχω την εκτίμηση ότι το να τα χώνουμε τώρα στον κάθε Γκλάβα δεν έχει κανένα νόημα...

Εγώ δεν αποκλείω καν το ενδεχόμενο να μην καταλαβαίνει καν τι είναι Προγραμματισμός, Αλγοριθμική κ.ο.κ..Εσείς το αποκλείετε; Είναι συνταξιούχος φιλόλογος αν δεν κάνω λάθος..

Μία είναι για μένα η βασική ιδέα..Να απαιτήσουμε (Η ΠΕΚΑΠ εννοώ) συνάντηση μαζί του..Άμεσα! Να του εξηγήσουμε πραγματικά με τι ασχολούμαστε..

Και μετά, αν εξακολουθήσει να λέει τα ίδια, τότε μαζί σας...

Επίσης, μην μπαίνετε σε διαδικασίας κόντρας με άλλες ειδικότητες..Δεν έχει νόημα..Εμείς ζητάμε το αυτονόητο, και όχι να κάνουμε Χημεία για τις σχολές Πληροφορικής...Σεβόμαστε την επιστήμη που διάλεξε ο καθένας, αλλά απαιτούμε να σεβαστούν και τη δική μας, τέλος!

tdrivas

Παράθεση από: janag79 στις 02 Αυγ 2013, 10:48:09 ΜΜ
Έχω την εκτίμηση ότι το να τα χώνουμε τώρα στον κάθε Γκλάβα δεν έχει κανένα νόημα...

Εγώ δεν αποκλείω καν το ενδεχόμενο να μην καταλαβαίνει καν τι είναι Προγραμματισμός, Αλγοριθμική κ.ο.κ..Εσείς το αποκλείετε; Είναι συνταξιούχος φιλόλογος αν δεν κάνω λάθος..

Μία είναι για μένα η βασική ιδέα..Να απαιτήσουμε (Η ΠΕΚΑΠ εννοώ) συνάντηση μαζί του..Άμεσα! Να του εξηγήσουμε πραγματικά με τι ασχολούμαστε..

Και μετά, αν εξακολουθήσει να λέει τα ίδια, τότε μαζί σας...

Επίσης, μην μπαίνετε σε διαδικασίας κόντρας με άλλες ειδικότητες..Δεν έχει νόημα..Εμείς ζητάμε το αυτονόητο, και όχι να κάνουμε Χημεία για τις σχολές Πληροφορικής...Σεβόμαστε την επιστήμη που διάλεξε ο καθένας, αλλά απαιτούμε να σεβαστούν και τη δική μας, τέλος!

ώπα ώπα και γιατί ο κάθε Γκλαβάς δεν ζήτησε κάποιον επιστημονικό σύμβουλο, γιατί δεν είδε το χάρτη των τμημάτων, γιατί δεν ήδη τα υπάρχοντα μαθήματα, γιατί δεν συμβουλεύτηκε καθηγητές Τριτοβάθμιας,γιατί......!
Κατανοώ ότι ΔΕΝ γνωρίζει, αλλά όπως λέει και ένας "κωμικός": "Δεν ήξερες,ε δεν ρώταγες?!"
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Keep Growing

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 02 Αυγ 2013, 10:44:09 ΜΜ
Παναγιώτη Γρ., έπιασες φλέβα, που πρέπει να συζητηθεί μετά τη μάχη


Καλά ρε παιδιά αφού είναι έτσι (που είναι), γιατί χαραμίζουμε τα λόγια μας και τις ενέργειές μας. Με τη λογική αυτή τους αντιπροσώπους της ΠΕΚΑΠ θα τους αντιμετώπισαν οι υφυπουργοί ως γραφικούς.

Η αλήθεια είναι πως σύμβουλος ακόμα δεν τοποθετήθηκε στο forum για την περίπτωση. Αυτός κάτι παραπάνω θα ήξερε σίγουρα.

Αλλά και αν είναι και άλλοι που γνώριζαν πράματα και θάματα για τους σχεδιασμούς γιατί δε χαλάσανε τον κόσμο όλο ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος να μπορέσει να τοποθετηθεί;
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

gkatsion

Τώρα επειδή έχω ξυπνήσει κάποιους δεινόσαυρους και απίστευτα άξιους του κλάδου,
και επειδή ανάφεραν τους Συμβούλους μας και τα σεμινάρια ΤΠΕ 2ου, έχω να αναφέρω το εξής περιστατικό.

Έγινε άνοιξη του 2012, γιατί φέτος 2012-2013 δεν υπήρχε σύμβουλος πουθενά στην περιοχή! Που να τολμήσει να
εμφανιστεί:

Πάει λοιπον ο εν λόγω κύριος Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ19 όλου του ΠΥΣΔΕ στο σχολείο της γυναίκας μου, η οποία
όλο αγωνία των ρωτάει.... κύριε σύμβουλε τι θα γίνει με τις ώρες μας στο Λύκειο όλο μειώνονται, οι φήμες μας ακυρώνουν
τελείως, από την Α λυκείου φύγαμε, στο γυμνάσιο δεν σπάνε τα τμήματα, κλπ...

Και τώρα ΤΑΡΑΑΑΑΑΜΜΜΜ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΕ19 ΠΥΣΔΕ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ:::::

ΕΛΑ ΚΟΠΕΛΑ ΜΟΥ ΤΩΡΑ, ΘΑ ΠΑΣ ΣΕ ΕΝΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑΚΙ, ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ, ΘΑ ΑΝΑΒΕΙΣ ΤΟ ΦΑΙ, ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙΣ
ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΚΑΙ ΘΑ ΓΥΡΝΑΣ ΝΑ ΤΟ ΚΛΕΙΝΕΙΣ, ΤΙ ΣΕ ΝΟΙΑΖΕΙ;;;;;; ΚΟΜΠΛΕ ΘΑ ΕΙΣΑΙ!!! :o :o

Παιδιά σας μιλάω ειλικρινά η γυναίκα μου είναι ένας πολύ καλός και ευγενικός άνθρωπος, εν αντιθέση με εμένα,
έπρεπε να τα είχε πει αυτά σε εμένα. Από τότε δεν ξανάκουσα καν από συνάδελφο για αυτόν!!!

Άξιοι αντιπρόσωποι μας!!!
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

Keep Growing

Από την άλλη το σωστό και πολιτισμένο είναι να αγωνίζεσαι το ίδιο για να υπάρχει πληροφορική παιδεία είτε πρόκειται για επίπεδο Δημοτικού είτε για επίπεδο Λυκείου.

Τώρα αν κάποιοι για άλλους λόγους, εξω εκπαιδευτικούς, αποφάσισαν να διώξουν την Πληροφορική από το Λύκειο, ε δε θα αυτο-μαστιγονώμαστε και γιαυτό.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).