Ημερήσια 2010

Ξεκίνησε από Γιαννούλης Γιώργος, 28 Μαΐου 2010, 08:49:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πιστεύετε ότι η λύση με πίνακες στο Θέμα Γ  :

Είναι λάθος - να κοπούν 3-5 μονάδες
30 (8.7%)
Είναι λάθος - να κοπούν 1-2 μονάδες
23 (6.7%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να κοπούν 1-2 μονάδες
29 (8.5%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να μην κοπούν μονάδες
108 (31.5%)
Είναι σωστή - να μην κοπούν μονάδες
153 (44.6%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 341

ChrsMel

#570
Παιδια κι εγώ νομίζω ότι δεν είναι λάθος να υλοποιηθεί με πίνακα παρ' ότι δε γνωρίζουμε το μέγεθός του, επειδή πρόκειται για αλγόριθμο. Όταν θα έρθει η ώρα να τον υλοποιήσουμε σε κάποια γλωσσα προγραμματισμού θα πάρουμε υπ' όψιν τι δομές δεδομένων υποστηρίζει η συγκεκριμένη γλώσσα, αν υποστηρίζει δυναμικούς πίνακες κλπ και θα δουλέψουμε ανάλογα. Αυτό είναι το νόημα του αλγορίθμου.
Ο Η/Υ δεν καταλαβαίνει αλγόριθμο αλλά πρόγραμμα. Πρόγραμμα = αλγόθιθμος + δομές δεδομένων.
Αν έλεγε να το κάνουμε στη ΓΛΩΣΣΑ θα ήταν λάθος να χρησιμοποιήσουμε πίνακες επειδή αυτή δεν υποστηρίζει δυναμικούς πίνακες όπως π.χ. η C++ ή ακόμη και η Basic (Redim)


difan

Το ειρωνικό του πράγματος είναι ότι τα περισσότερα φροντιστήρια είχαν λύσεις με πίνακα...!!!!!!!!!

ntzios kostas

Πριν εκφέρω κάποια άποψη για τα θέμτα θα ήθελα να πω ότι στο βαθμολογικό που ήμουνα εξετάσαμε πάνω από 10 με 15 παιδιά κάθε επιτροπή. Ο τελευταίος μαθητής που εξέτασα ήταν 4 το απόγευμα. Πόσο καλά μπορώ να εξετάσω αυτόν τον μαθητή; Πόσο καλά μπορεί ο μαθητής να μου τα πει; Πολλά παιδιά δεν θυμόντουσαν τι είχαν γράψει στο τετράδιό τους τόση ώρα. Αυτά τα πράγματα είναι απαράδεκτα.

Από εκεί και πέρα τα θέματα ήταν καλά, εξαιρώντας το Α3 που θα το έλεγα παλιάς κοπής, αφού  το μάθημα έχει κάνει βήματα προόδου. Επίσης το Δ4 το οποίο ήταν το δύσκολο θέμα έπρεπε να έπιανε περισσότερα μόρια. Έτσι όπως είναι τώρα κάνει δύο τρεις ταξινομήσεις ένας μαθητής και παίρνει τα περισσότερα μόρια.

Τώρα το επίμαχο θέμα Γ. Και εμένα η άποψή μου είναι ότι δεν γίνεται με πίνακα. Δεν μπορεί ένας αλγόριθμος να μην μπορεί να γίνει σε Γλώσσα. Ο πίνακας σύμφωνα με το σχολικό είναι στατική δομή και μάλιστα αυτό το παρουσιάζει στο κεφάλαιο των αλγόριθμων. Όπως για παράδειγμα η στοίβα έχει κάποιες ιδιότητες και δεν μπορούμε για παράδειγμα να ταξινομήσουμε τα στοιχεία της, ασχέτως και αν είμαι σε αλγόριθμο, έτσι και ο Πίνακας.

Πρέπει να καταλάβουμε ότι άλλο οι εντολές

διάβασε Ν
για κ από 1 μέχρι Ν
......διάβασε Α[κ]

και άλλο

Δεδομένα //Ν//
για κ από 1 μέχρι Ν
......διάβασε Α[κ].

Το πρώτο ζητάμε από το προγραμματιστή που θα το κάνει πρόγραμμα, το μέγεθος του πίνακα να το ζητήσει από τον χρήστη (πράγμα που δεν γίνεται), και στο δευτερο ζητάμε από τον προγραμματιστή οι εντολες κάτω από το δεδομένα //Ν// να εφαρμοστούν σε έναν πίνακα που ο ίδιος θα πρέπει να έχει ορίσει.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

themata

Καλησπέρα στην παρέα,
Διδάσκω εξωσχολικά/φροντιστηριακά το μάθημα της ΑΕΠΠ και πραγματικά διαβάζοντας μέχρι την σελίδα 24
(θα συνεχίσω και στις υπολοιπες αλλα είπα να προλάβω να κανω ποστ πριν τα μεσανυχτα με τους ρυθμούς που γεμίζουν οι σελίδες!!!)

θα ήθελα να καταθέσω και την δική μου άποψη

πρώτα από όλα να πώ ότι ΟΛΟΙ σχεδόν (εκτός απο 1-2) οι μαθητές μου έλυσαν το ΘΕΜΑ Γ με χρήση πινάκων
και στους ΟΛΟΥΣ περιλαμβανονται και πραγματικά 3-4 ΑΡΙΣΤΟΙ ως προς το επίπεδο αντίληψης της φιλοσοφιας του μαθηματος

πιστεύω πως το συγκεκριμένο θέμα μπήκε για να λυθεί χωρίς πίνακες και για να φανεί
πόσοι μαθητές έχουν κατανοήσει την χρηση/λειτουργία των πινάκων.

Τα παιδιά διδάχθηκαν πως αν τα δεδομένα της άσκησης δεν είναι επαρκή ώστε να γίνει (λογική) χρήση πίνακα
να μην χρησιμοποιούν.

Δεν δέχομαι την άποψη ότι θάπρεπε να αναφέρει κάπου κάτι σαν "Να λυθεί χωρίς χρηση πινάκων"
Θεωρώ πως τα παιδιά θα πρέπει να μπορούν να διακρίνουν αν πληρούνται τα κριτήρια.
Εντάξει να παπαγαλίζουν την θεωρία από το κακογραμμένο βιβλίο, αλλά στις ασκήσεις καλό είναι να
να ψάχνουν λίγο βαθύτερα τα πράγματα.

Να κάνω και μία αναφορά στο σχολικό βιβλίο (αν και το αποφεύγω)
στη σελίδα 57 που επιλυει δυο παραδειγματα σε ψευδογλωσσα κάνοντας σαφή αναφορά στο μέγεθος
του πίνακα.
στο παραδειγμα 2 που αναφερει "m γραμμες και n στήλες" εστω και έτσι, αναφερεται πίνακας με
πληθος γραμμων και στηλών. το ότι δεν έβαλε συγκεκριμενο ακεραιο αλλά εναν υποθετικό δεν νομιζω οτι λεει κατι.

επίσης στην σελίδα 64 (αναζητηση) και 68 (ταξινομηση)
κάνει σαφή αναφορά στην ύπαρξη πίνακα τον οποιο και "εισαγει" στα δεδομένα.

άρα το να αφαιρεθουν ορισμένα (λίγα) μόρια λογω χρησης πίνακα φαινεται απολύτως λογικό.

και κάτι ακόμα: διαβασα πως τα παιδιά δεν εξεταζονται στην δημιουργια του πιο συντομου - πιο αποδοτικού αλγοριθμου κλπ.
όμως με αυτην την λογική σε μια άσκηση που ζητείται π.χ. να βρεθεί ο μέγιστος μεταξύ 10 αριθμών,
αν κάποιος την λύσει με "απειρες" εμφωλευμενες συνθηκες σαν

Αν (α1> α2) και (α1>α3) και (α1>α4) και .....(α1>α10) τοτε
μέγιστος <- α1
αλλιώς_αν.... κλπ κλπ κλπ

είναι εξίσου σωστή με αυτην που θα κανει κάποιος καταχωρώντας τους αριθμους σε εναν πινακα
και κατοπιν να βρισκει τον μεγιστο με δομη επαναληψης ή με καποιο αλλο συντομοτερο τρόπο.

τα παιδιά οφείλουμε να τα διδάξουμε (άσχετα με το σχ βιβλιο) την σημασία της δομημενης σκέψης
και του πως αυτή μπορουν να την αξιοποιήσουν προς όφελός τους

φιλικά πάντα και συγνώμη για το μακροσκελές ποστ.
Παναγιώτης Σ.

bagelis

Παράθεση από: pfan στις 28 Μαΐου 2010, 07:32:07 ΜΜ
Συνάδελφοι παρακαλώ δείξτε ψυχραιμία και μην γράφετε άλλο. Αν συνεχίσουμε έτσι τότε κάνουμε κακό στα παιδιά μας. Είναι ένα forum που το διαβάζει πάρα πολύς κόσμος και μπορεί να επηρεάσει μαθητές, γονείς, καθηγητές, βαθμολογητές κ.α. Μην ξεχνάτε ότι κάποια παιδιά γράφουν την Δευτέρα ΑΟΘ.
ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΤΟ ΣΤΕΚΙ ΑΣ ΣΙΩΠΗΣΟΥΜΕ για λίγο.   

Αν θέλουμε να κρατήσουμε ένα έπίπεδο στο στέκι θα πρέπει να ομολογήσουμε στο ίδιο το στέκι ότι η φετινή επιτροπή ΑΠΕΤΥΧΕ....

Επιχειρήματα από Δευτέρα αφού θα έχω συνέλθει από την αμηχανία μου να εξηγήσω στα παιδιά τα ανεξήγητα....

Giorgakis

καλησπερα παιδια ειμαι μαθητης και το θεμα γ το ελυσα και εγω με πινακες. εσεις οι μεγαλοι καθηγητάδες που ασχολείστε τόσα χρόνια με τον προγραμματισμό, που ο προγραμματισμός είναι πλέον κομμάτι της ζωής ΕΣΕΙΣ έρχεστε σε αντιπαράθεση για το αν η λύση με πίνακα είναι σωστη. Ο καθένας παραθέτει την επιχειρηματολογία του και έπειτα απο ένα μεγάλο μπλαμπλα καταλείξατε στο ότι η λύση με πίνακα είναι λανθασμένη. ΤΟΣΑ χρόνια ασχολείστε με το αντικείμενο . εγώ ασχολήθηκα 9 μήνες. και σε ΤΡΕΙΣ ώρες (στην ουσία μία ώρα το πολύ ) ΑΠΑΙΤΕΙΣ ΕΣΥ ΤΣΙΩΤΑΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΤΣΙΩΤΑΚΗ απο μένα μεσα στο άγχος και τον πόλεμο τον μορίων , γιατί αυτά τα μόρια κατακτώνται με ΙΔΡΩΤΑ, ΣΤΗΣΙΜΟ ΚΩΛΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑ , να σκεφτώ όλες τις περιπτώσεις , και τι γράφει η τάδε σελίδα του σχολικού για 20 μόρια. ΕΙΚΟΣΙ ΜΟΡΙΑ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΟΥΤΕ ΔΥΟ!! ΕΣΕΙΣ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΥ ΚΑΘΕΣΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΒΓΗΚΑΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΕΣΤΕ, ΘΑ ΜΟΥ ΘΕΩΡΕΙΣΕΤΕ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΛΑΘΟΣ ΟΤΑΝ ΕΓΩ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ ΣΕ 7 ΜΑΘΗΜΑΤΑ; ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΚΥΡΙΕ ΤΣΙΩΤΑΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΙΡΕΣΕ ΤΟΥΣ 9 ΜΗΝΕΣ ΜΕ ΤΑ 7 ΜΑΘΗΜΑΤΑ. ΚΑΝΤΟ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΑΙ ΠΕΣ ΜΟΥ ΑΝ ΕΠΙΜΕΝΕΙΣ ΣΤΟ ΝΑ ΚΟΠΟΥΝ ΜΟΡΙΑ.( ζητησα διευκρυνηση και η καθηγητρια του σχολείου μου μου είπε να το λυσω με πινακα. εσύ ο ίδιος κύριε καθηγητή δε ξέρεις που παν τα τεσσερα και περιμενεις απο μενα σε μιση ωρα να απαντησω σωστα)
ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΕΣΑΣ ΤΟΥΣ ΣΠΟΥΔΑΙΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΑΔΕΣ

markip

πωπω εγραψα κι εγω σημερα...... προβλεπω να γινει μεγαλη σφαγη!!! το θεμα Γ κι εγω οπως και πολλοι αλλοι το ελυσα με χρηση πινακα... τι να πω δεν ξερω, τα εχουνε κανει σκ@τ@ σε αυτο το μαθημα απο την αρχη, το βιβλιο που αλλα λεει στην αρχη και μετα αλλα, αυτο που τωρα στις εξετασεις (καποιου διαβασα οτι δοσαν διευκρινηση σε αυτους που εδιναν προφορικα για να μην χρησιμοποιησουν πινακα, αληθευει?) πιστευα οτι μπορουσα να γραψω καλα σε αυτο το μαθημα αλλα απο αυτα που διαβαζω εδω μαλλον εγραψα χειροτερα απ'οτι πιστευα... εχω απογοητευτει, θα δειξει...
Nothing happens unless first a dream.... - Carl Sargburg

tom

Εμείς (τριμελή επιτροπή) στους φυσικώς αδυνάτους κόψαμε 2 μονάδες αν το Γ θέμα λύθηκε με πίνακα. Ούτε που ξέρω τι έκαναν οι άλλες επιτροπές. ΔΕΝ συζητήσαμε τίποτα, δεν υπήρχε χρόνος απαράδεκτο! ΔΕΝ έπρεπε να μπει τέτοιο θέμα ή να δοθεί τέτοια διευκρίνιση.

Το αν τα θέματα ήταν καλά είναι σχετικό. Από τη μία είναι καλά γιατί εισάγουν μια νέα φιλοσοφία με προτεραιότητα στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης και δεν ευνοούν τους παπαγάλους, από την άλλη, αν τα αποτελέσματα δεν ακολουθήσουν κατανομή gauss αλλά έχουν πάρει όλοι <11 ή >18 είναι κακά. Επειδή πιστεύω ότι θα συμβεί το δεύτερο θα τα χαρακτήριζα μέτρια.

Δεν μπήκαν υποπρογράμματα, διαγράμματα ροής, ...αν τα συνδυάσω με τις συζητήσεις στην ημερίδα και στο συνέδριο διδακτικής βλέπω την ΓΛΩΣΣΑ να πεθαίνει σύντομα.

Αυτά προς το παρών...
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Crazy_Waters

Παράθεση από: GAZISA στις 28 Μαΐου 2010, 06:52:46 ΜΜ
Οι πανελλαδικές δεν είναι  ''καφενείο'' (έβαλα διπλά αυτάκια γιατί δεν γράφω στη ΓΛΩΣΣΑ) για  να βαθμολογεί ο καθένας όπως θέλει.  Δεν μπορούμε να δεχόμαστε μια οδηγία που γράφει να κόψουμε όσα μόρια θέλουμε από 1 έως 20. Δηλαδή μας λένε ότι μία άσκηση στην Κοζάνη μπορεί να βαθμολογηθεί π.χ με 18 μόρια  και η ίδια άσκηση στο Βόλο να βαθμολογηθεί π.χ. με 2!!! (είμαστε μέσα στα παράλογα πλαίσια του όσο θέλουμε!!). Οι καρεκλοκένταυροι της ΚΕΕ είναι προφανές ότι δεν διόρθωσαν ποτέ τους σε βαθμολογικό.  Αν η αμοιβή τους στις επιτροπές ήταν: όσο θέλει το ΔΝΤ (δηλαδή τίποτα),  θα πήγαιναν;
Η οδηγία τους είναι τουλάχιστον απαράδεκτη και πρέπει να επιστραφεί. Δεν πρέπει να χρεώσουμε στα παιδιά την ανικανότητά τους ή την δικιά μας (αφού δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε) ή το κακογραμμένο σχολικό βιβλίο.
   Μπράβο σε όλα τα παιδιά που έλυσαν την άσκηση (με πίνακες ή χωρίς).
Προτείνω και τις δύο λύσεις σωστές

Συμφωνώ και επαυξάνω.
Μετά από τόσες ώρες τόσοι καθηγητές και δεν έχουμε καταλήξει πουθενά. Το ζήτημα για μένα είναι ότι μετά από χρόνια ενασχόλησης με το μάθημα ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΗΚΑ!. Με τι μούτρα θα κοιτάξω τους μαθητές μου (που μπορεί κάποιος να χάσει το 100/100 από αυτό το ερώτημα - όχι ότι έχει σημασία) και να τους πω ότι σε μια άσκηση που κ εγώ και αυτοί σκέφτηκαν ότι βολεύει η λύση με πίνακες και δεν απαγορεύεται, παρά μόνο από μια διφορούμενη ερμηνεία του ορισμού μιας ΨΕΥΔΟΓΛΩΣΣΑΣ θα κοπούν μόρια γιατί η ΚΕΕ έστειλε οδηγία ότι έτσι θα γίνει. Εγώ προσωπικά ντρέπομαι να το πω αυτό σε μαθητές.... ΚΡΙΜΑ, τι να πω έχω απογοητευτεί με όλους μας και με όλα....
Και κάτι ακόμα, έχετε ακούσει φιλόλογους να συζητούν για το πως βαθμολογείται η έκθεση, τι ελευθερία κινήσεων, ερμηνειών και χειρισμών έχουν τα βαθμολογικά και οι βαθμολογητές (και εκεί παίζονται πολύ περισσότερα από 2 μόρια)? Εσείς (δυστυχώς δεν είμαι βαθμολογητής για να πω ''εμείς") τι θα κάνετε? Θα τηρήσετε μια οδηγία που δεν την πιστεύετε? Θα πείσετε τους εαυτούς σας ότι είναι σωστή, όπως βλέπω να γίνεται (και εγώ προσπαθώ αλλά δε γίνεται)? Θα εφαρμόσετε προσωπικά κριτήρια? Και αν αγνοήθηκε η οδηγία στους Φ.Α. και δεν κοπήκαν μόρια από τη λύση με πίνακες και αγνοηθεί και στην πράξη και σιωπηλά από το σύνολο των βαθμολογητών τι θα γίνει? Μήπως αυτό θα ήταν το σωστότερο? Θα ήθελα να δω κάποια απάντηση σε αυτά. Και πάλι ΚΡΙΜΑ!

themata

Παράθεση από: tom στις 28 Μαΐου 2010, 08:18:31 ΜΜ
Δεν μπήκαν υποπρογράμματα, διαγράμματα ροής, ...

το Γ (ως πιο συντομο) θα μπορουσε να λυθει και με Διάγραμμα Ροης...δεν ζητουσαν ψευδογλωσσα υποχρεωτικά

soron80

Επειδή έχω και εγώ μια απορία αν μπορεί κάποιος ευγενικά να μου απαντήσει..
Η απορία μεταφέρεται από μαθητή μου την οποία δεν μπόρεσα να απαντήσω...

Αν το Γ3 ήταν : Να εμφανίζει τα ονόματα των 50 αθλητών με τις χαμηλότερες επιδόσεις...

Ποιά θα ήταν η απάντηση???
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

chrisbarbagianni

Τα σημερινά θέματα ήταν επιεικώς απαράδεκτα και "κομπλεξικά" ! Η επιτροπή έλεγε προς τους μαθητές: "Μην τολμήσει κανένας του χρόνου και δεν κάνει ιδιαίτερα μαθήματα στους αλγορίθμους και τουλάχιστον 3 ώρες την εβδομάδα γιατί την έβαψε"! Από το σχολικό βιβλίο και τις σχολικές ώρες τι λυνόταν? Μόνο το δεύτερο! Αυτό είναι κατάντια! Αλλά όταν το μεγαλύτερο ποσοτό των μαθητών θα αρχίσει να επιλέγει την άλλη κατεύθυνση "Χημεία - Ηλεκτρολογία", λόγω δυσκολίας θεμάτων στο ΑΕΠΠ τότε θα μας περάσουν οι κομπλεξισμοί μας! Γιατί καθηγητής σωστός είσαι όταν υπολογίζεις τι μπορεί να γράψει ο μέσος μαθητής και όχι ο άριστος και αυτός που διάβασε 10 βοηθήματα!

Teoubas

Απαράδεκτα. Και όχι μόνο απο την άποψη ότι δεν επιτρέπεται η χρήση πινάκων(@@ριες, είναι μεγάλο θέμα) αλλά από την άποψη ότι θα αδικηθούν πολλοί μαθητές γιατί κάποιοι  θα αφερέσουν πολλά μόρια ενώ κάποιοι άλλοι όχι...

Ότι και  να είναι το σωστό (που είμαι φυσικά υπερ της άποψης ότι η χρήση πινάκων είναι σωστή, αφού γράφεις σε αλγόριθμο (στυλ σκριπτογλωσσα)) θα πρέπει να βγει μια κοινή απόφαση ώστε να δούμε τι 8α γίνει με τα μόρια...


giannhs555

ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ 188 ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΛΥΝΕΤΑΙ ΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ?? ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΚΕΙ, ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ Γ, ΤΟ ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΑΥΤΟ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΕΥΛΟΓΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΛΩΘΕΙ? ΤΟ ΑΝ ΣΠΑΤΑΛΑΤΑΙ ΜΝΗΜΗ ΑΥΤΟ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕ ΛΥΝΕΤΑΙ...

Σούλας Βασίλης

Η ΚΕΕ με την οδηγία που έστειλε στα εξεταστικά των φυσικώς αδυνάτων έκανε πολύ μεγάλο λάθος και έχει παρασύρει στο λάθος αυτό και πολύ αξιόλογους συναδέλφους. Και επειδή δεν μπορεί να αναιρέσει το λάθος μιας και αυτοί βαθμολογήθηκαν, μεταφέρει το λάθος για λόγους ισοτιμίας.

Εξετάζοντας τις απαιτήσεις του προβλήματος και την πραγματικότητα του (σχολικοί αγώνες) επιτρέπεται η χρήση πινάκων χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα. Η ΚΕΕ αν ήθελε λύση χωρίς πίνακες έπρεπε να το πει κατηγοριματικά. Υποστηρίζει η ΚΕΕ ότι δεν λύνεται με πίνακες επειδή δεν είναι γνωστό το μέγεθος των πινάκων κατά την φάση του Προγραμματισμού. Αυτό λέει.

Ελλειπής αιτιολόγηση, μισή αιτιολόγηση και όταν επικαλείσαι το μισό κάνεις λάθος!!!

Το σωστό: Δεν λύνεται με πίνακες όταν δεν είναι γνωστό το μέγεθος των πινάκων διότι αυτό στην φάση του Προγραμματισμού οδηγεί σε άσκοπη χρήση μνήμης ή σε ελλειπή μεγέθη πινάκων.
Αυτή είναι η πραγματική πρακτική αιτία που μας αποτρέπει στην χρήση πινάκων.
Στο συγκεκριμένο όμως πραγματικό πρόβλημα οι πίνακες έχουν αποδεκτό μικρό μέγεθος και άρα δεν υπάρχει άσκοπη χρήση μνήμης και εύκολα προσδιοριζόμενο αναμενόμενο μέγεθος άρα ούτε ελλειπή μεγέθη πινάκων.

Όλοι στέκονται δεν είναι γνωστό το μέγεθος των πινάκων και το πραγματικό πρακτικό πρόβλημα σαν να μην υπάρχει.

Αν ένας μαθητής στη περιβόητη φάση του Προγραμματισμού μπει στη Γλώσσα και φτιάξει το Πρόγραμμα για το συγκεκριμένο πρακτικό πρόβλημα και πει σε κάποιυς της ΚΕΕ πάμε σε ένα σχολικό αγώνα άλμα εις μήκους με τις απαιτήσεις που εσείς θέσατε στο πρόβλημα και αναμενόμενα δουλεύει κανονικότατα με πίνακες, τι θα του πουν της επιτροπής. Πρακτικά ναι δουλεύει κανονικά, βγάζει σωστά αποτελέσματα αλλά θεωρητικά δεν δουλεύει!!!!! Κοιτάχτε το πρόβλημα το συγκεκριμένο κύριοι της επιτροπής που βάλατε. Αν δεν θέλατε πίνακες ας το λέγατε. Αποσύρετε την οδηγία και αποκαταστήτε το λάθος και την αδικία με κάποιο τρόπο και στους φυσικώς αδυνάτους!!!!

Κάθε λύση επιστημονικά τεκμηριωμένη και ................ Αυτό σήμερα πέταξε.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52