Νέες προοπτικές ...

Ξεκίνησε από xthao, 30 Μαΐου 2006, 07:21:06 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

xthao

Think of all the psychic energy expended in seeking a fundamental distinction between "algorithm" and "program".

Alan J. Perlis, Epigrams on Programming

Από τα θέματα των εφετινών εξετάσεων φαίνεται ότι παγιώνεται και απαιτείται ο σαφής διαχωρισμός, ανάμεσα σε ψευδογλώσσα και ΓΛΩΣΣΑ.

Αναλογιστείτε τώρα ώρες "δημιουργικού" προβληματισμού σε προβλήματα όπως αν μπορούν να εκτελεστούν οι παρακάτω εντολές

x <- 2
y <- x

α) σε ψευδογλώσσα με x και y αριθμητικές μεταβλητές 
β) σε ΓΛΩΣΣΑ με x ακέραια μεταβλητή και y πραγματική μεταβλητή.

Αναλογιστείτε ώρες παραγωγικής διδασκαλίας του πόσο σημαντικό είναι να γράφονται οι δεσμευμένες λέξεις με κεφαλαία στη ΓΛΩΣΣΑ, ενώ στην ψευδογλώσσα μόνο με το πρώτο γράμμα κεφαλαίο και τα υπόλοιπα (συνήθως) πεζά.

Ίσως όλα αυτά να φαίνονται πολύ απόμακρα την ώρα που οι μαθητές μετρούν μόρια, είναι όμως έτσι;

SuperTz

Παράθεση από: xthao στις 30 Μαΐου 2006, 07:21:06 ΜΜ
Think of all the psychic energy expended in seeking a fundamental distinction between "algorithm" and "program".

Alan J. Perlis, Epigrams on Programming

Από τα θέματα των εφετινών εξετάσεων φαίνεται ότι παγιώνεται και απαιτείται ο σαφής διαχωρισμός, ανάμεσα σε ψευδογλώσσα και ΓΛΩΣΣΑ.

Αναλογιστείτε τώρα ώρες "δημιουργικού" προβληματισμού σε προβλήματα όπως αν μπορούν να εκτελεστούν οι παρακάτω εντολές

x <- 2
y <- x

α) σε ψευδογλώσσα με x και y αριθμητικές μεταβλητές 
β) σε ΓΛΩΣΣΑ με x ακέραια μεταβλητή και y πραγματική μεταβλητή.

Αναλογιστείτε ώρες παραγωγικής διδασκαλίας του πόσο σημαντικό είναι να γράφονται οι δεσμευμένες λέξεις με κεφαλαία στη ΓΛΩΣΣΑ, ενώ στην ψευδογλώσσα μόνο με το πρώτο γράμμα κεφαλαίο και τα υπόλοιπα (συνήθως) πεζά.

Ίσως όλα αυτά να φαίνονται πολύ απόμακρα την ώρα που οι μαθητές μετρούν μόρια, είναι όμως έτσι;

Εκτιμώ ότι  δεν άλλαξε κάτι από τις  προηγούμενες χρονιές. Και το 2002 στο Ενιαίο είχε ζητηθεί να γραφεί πρόγραμμα σε  ΓΛΩΣΣΑ. Φίλοι που βαθμολογούσαν, έδιναν όλες τις μονάδες σε όποιον είχε αναπτύξει σωστά τον αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα και δήλωναν έστω περιφραστικά τον τύπο των μεταβλητών που χρησιμοποιούσαν.
Την ίδια χρονιά στις παρατηρήσεις είχε αναφερθεί ο ισοδύναμος τρόπος της συγγραφής με πεζά ή κεφαλαία κ.λ.π.. Φέτος δεν το είδα. Εκτιμώ όμως και πάλι ότι δεν θα παίξει κάποιο ρόλο. Εκτός αν οι οδηγίες της ΚΕΕΛ δώσει διαφορετικές οδηγίες για τη βαθμολόγηση, πράγμα που απεύχομαι

xthao

#2
Παράθεση από: SuperTz στις 30 Μαΐου 2006, 08:49:24 ΜΜ
Παράθεση από: xthao στις 30 Μαΐου 2006, 07:21:06 ΜΜ
Think of all the psychic energy expended in seeking a fundamental distinction between "algorithm" and "program".

Alan J. Perlis, Epigrams on Programming

Από τα θέματα των εφετινών εξετάσεων φαίνεται ότι παγιώνεται και απαιτείται ο σαφής διαχωρισμός, ανάμεσα σε ψευδογλώσσα και ΓΛΩΣΣΑ.

Αναλογιστείτε τώρα ώρες "δημιουργικού" προβληματισμού σε προβλήματα όπως αν μπορούν να εκτελεστούν οι παρακάτω εντολές

x <- 2
y <- x

α) σε ψευδογλώσσα με x και y αριθμητικές μεταβλητές 
β) σε ΓΛΩΣΣΑ με x ακέραια μεταβλητή και y πραγματική μεταβλητή.

Αναλογιστείτε ώρες παραγωγικής διδασκαλίας του πόσο σημαντικό είναι να γράφονται οι δεσμευμένες λέξεις με κεφαλαία στη ΓΛΩΣΣΑ, ενώ στην ψευδογλώσσα μόνο με το πρώτο γράμμα κεφαλαίο και τα υπόλοιπα (συνήθως) πεζά.

Ίσως όλα αυτά να φαίνονται πολύ απόμακρα την ώρα που οι μαθητές μετρούν μόρια, είναι όμως έτσι;

Εκτιμώ ότι  δεν άλλαξε κάτι από τις  προηγούμενες χρονιές. Και το 2002 στο Ενιαίο είχε ζητηθεί να γραφεί πρόγραμμα σε  ΓΛΩΣΣΑ. Φίλοι που βαθμολογούσαν, έδιναν όλες τις μονάδες σε όποιον είχε αναπτύξει σωστά τον αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα και δήλωναν έστω περιφραστικά τον τύπο των μεταβλητών που χρησιμοποιούσαν.
Την ίδια χρονιά στις παρατηρήσεις είχε αναφερθεί ο ισοδύναμος τρόπος της συγγραφής με πεζά ή κεφαλαία κ.λ.π.. Φέτος δεν το είδα. Εκτιμώ όμως και πάλι ότι δεν θα παίξει κάποιο ρόλο. Εκτός αν οι οδηγίες της ΚΕΕΛ δώσει διαφορετικές οδηγίες για τη βαθμολόγηση, πράγμα που απεύχομαι

Κι όμως κάτι άλλαξε ...

Είναι η πρώτη χρονιά που 29 μονάδες αφιερώνονται σε χαρακτηριστικά της σύνταξης της ΓΛΩΣΣΑΣ:
2 μονάδες στο Θέμα 1ο Α.4
9 μονάδες στο Θέμα 1ο Β
12 μονάδες στο Θέμα 1ο Γ
6 μονάδες (περίπου) στο Θέμα 3ο

Ακόμη είναι η πρώτη χρονιά που ακολουθούνται στη διατύπωση των θεμάτων οι τυπογραφικές συμβάσεις του βιβλίου για τη συγγραφή προγραμμάτων και αλγορίθμων.

Και τέλος είναι η δεύτερη χρονιά που δεν αναφέρεται στα θέματα ότι δεν έχει σημασία αν θα χρησιμοποιηθούν πεζά ή κεφαλαία.

SuperTz

Παράθεση από: xthao στις 31 Μαΐου 2006, 11:20:59 ΠΜ
Είναι η πρώτη χρονιά που 29 μονάδες αφιερώνονται σε χαρακτηριστικά της σύνταξης της ΓΛΩΣΣΑΣ:
2 μονάδες στο Θέμα 1ο Α.4
9 μονάδες στο Θέμα 1ο Β
12 μονάδες στο Θέμα 1ο Γ
6 μονάδες (περίπου) στο Θέμα 3ο

Ακόμη είναι η πρώτη χρονιά που ακολουθούνται στη διατύπωση των θεμάτων οι τυπογραφικές συμβάσεις του βιβλίου για τη συγγραφή προγραμμάτων και αλγορίθμων.

Και τέλος είναι η δεύτερη χρονιά που δεν αναφέρεται στα θέματα ότι δεν έχει σημασία αν θα χρησιμοποιηθούν πεζά ή κεφαλαία.
Αν και χωρίς να ξέρουμε τις οδηγίες βαθμολόγησης, ίσως κακώς να συνεχίζουμε την κουβέντα, η γνώμη μου είναι η εξής:
Θέμα 1 Α.4, 1Β και 1Γ : Ο τμηματικός προγραμματισμός είναι μέρος της ύλης και προφανώς πρέπει να εξεταστεί. Από τη στιγμή που η παρουσίαση του προγραμματισμού εχει επιλεγεί να είναι με η ΓΛΩΣΣΑ, πως αλλιώς θα εξεταζόταν;

Θέμα 3: Παρέθεσα την εμπειρία προηγούμενων  βαθμολογήσεων.  Θα δούμε για φέτος

Όσον αφορά τις τυπογραφικές συμβάσεις του βιβλίου, πάντα δεν ακολουθούνται;

Όντως δεν υπήρξε οδηγία για τα πεζά ή κεφαλαία. Επίσης δεν υπήρξε παρατήρηση για τον έλεγχο εγκυρότητας δεδομένων στα θέματα 3 και 4. Μήπως αυτά οφείλονται σε άλλη "φιλοσοφία" της φετινής επιτροπής και τίποτα παραπάνω; Δεν είναι η τοποθέτηση μου αυτή, προβληματισμό εκφράζω...

Πετρος

Ποιος  ο λόγος να εισαχθουν στο μάθημα ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ λεπτομεριες όπως αυτές περι πεζων/κεφαλαίων? Εχει σημασία αλήθεια? Ίσως οι περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού δεν είναι Case sensitive...  Έλεος! Αυτό είναι το ζήτημα? Αυτός ο σκοπός του μαθήματος? Η Γλώσσα είναι μια ιεκπαιδευτική γώσσα προγραμματισμού, με πολλές ασάφειες και νηπιακα προβλήματα, ας  επικεντρωθούμε  καλύτερα στην ικανότητα του μαθητή να αναλύει ένα πρόβλημα και να αναπτύσει έναν σωστό αλγόριθμο που μπορεί να γίνει πρόγραμμα σε Η/Υ για τη λύση του. Αυτό είναι το μείζον, όλα τα άλλα απλά δημιουργούν αποστροφή από το μάθημα, και απομακρύνουν τους μαθητές από τον προγραμματισμο...


nplatis

Κατά τη γνώμη μου, το πιο αντιπαιδαγωγικό είναι αυτό που γίνεται στο βιβλίο με την παρουσίαση "αλγορίθμων" και "προγραμμάτων" που διαφέρουν σε λεπτομέρειες που μπορούν άνετα (και ακριβώς εξαιτίας της φύσης τους) να θεωρηθούν επουσιώδεις (κεφαλαία/μικρά, ΓΡΑΨΕ/Εμφάνισε). Αυτό πράγματι θα οδηγούσε σε "δημιουργικούς προβληματισμούς" που αναφέρει ο xthao στο πρώτο μήνυμα, αν δεν υπήρχε η χαλαρότητα που τελικά υπάρχει σε αυτές τις επουσιώδεις λεπτομέρειες -- και καλά κάνει και υπάρχει, δεδομένης αυτής της κατάστασης.

Κατά τα άλλα, οι συντακτικές λεπτομέρειες μιας γλώσσας προγραμματισμού δεν θα έλεγα ότι είναι αντιπαιδαγωγικό να υπάρχουν, να διδάσκονται και να απαιτούνται (αυτό σε κάποιο βαθμό, π.χ. αν υπήρχε ";" στο τέλος των εντολών και ξεχνούσε κάποιος ένα (αλλά όχι και όλα!) στην απάντησή του, δεν θα χρειαζόταν να κοπούν βαθμοί...). Κάθε επιστημονικός κλάδος έχει τις συμβάσεις του και πρέπει να τηρούνται. Στα μαθηματικά δεν διαιρούμε με το μηδέν και αν ξεχάσουμε να ελέγξουμε είναι λάθος. Στα ελληνικά το ερωτηματικό είναι ";" ενώ στα αγγλικά είναι "?". Ε, λοιπόν, σε μία γλώσσα προγραμματισμού που δηλώνει τύπους μεταβλητών θα πρέπει να προσέχουμε τη συμφωνία των τύπων! Επίσης αν πούμε ότι οι εντολές της γλώσσας είναι με κεφαλαία, τότε θα πρέπει να είναι! Διαφορετικά ας χαλαρώσουμε και τους κανόνες για τα ονόματα των μεταβλητών, για τη συμφωνία τύπου (και θέσης, γιατί όχι;) πραγματικών και τυπικών παραμέτρων, κ.ο.κ.

Αν όλες οι συμβάσεις περιλαμβάνονταν σε ένα συνεκτικό πακέτο, δηλαδή σε μία γλώσσα καλά σχεδιασμένη με εκπαιδευτικό προσανατολισμό, δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα.n

Πέτρος

Συμφωνω, μαζί σου nplatis! αυτη η συγχιση είναι απιστευτη μεταξύ μαθητών και καθηγητών ακομα. Μια και μόνο γώσσα αυστηρώς καθορισμένη όμως ως προς τις εντολες και το συντακτικό καθώς και ώς προς τις βαθύτερες λειτουργίες της (για τους διδάσκοντες) θα έλυνε το πρόβλημα.
Παντως γενικα το νόημα μιας εκπαιδευτικής γλωσσας, είναι να δίνει στο μαθητή ένα εγαλείο για να αναπτύσει αλγορίθμους. Δηλαδή είναι κουτό να κόβονται μοναδες επειδή καποιος μαθητής δε χρησιμοποίησε κεφαλαία, ή ας πουμε αντί για ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ εγραψε ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ. Όσο επιμένουμε στους τύπους χάνουμε την ουσία. Τη ΓΛΩΣΣΑ δεν προκειτε να την ξαναακούσουν ποτε κανένας από τους μαθητές όταν φύγουν από το λύκειο, επομένως μικρή σημασία έχει να "εθιστούν" σε αυστηρούς κανόνες σύνταξης και αναπαράστασης των εντολών της. Το ζήτημα είναι όμως να έχουν μάθει να σκέφτονται, ας μου επιτραπει η έκφραση, "αλγοριθμικά", να έχουν μάθει τα στοιχειώδη του προγραμματισμού (μεταβλητές, σταθερές, αλγοριθμικές δομές κτλ.) και κάποιους βασικούς αλγόριθμους (εύρεση μέγιστου, ελάχιστου, αθροιση, αναζήτηση, ταξινόμιση κτλ.), καθώς και τον συνδιασμό όλων αυτών για την επίλυση προβλημάτων μέσω της υλοποίησης προγραμμάτων, ώς βάση περισσότερο για τη συνέχεια.