Ημερήσια 2012 (Γενικός σχολιασμός)

Ξεκίνησε από Νίκος Αδαμόπουλος, 30 Μαΐου 2012, 11:01:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Νίκος Αδαμόπουλος

Γενική συζήτηση σχετικά με τα θέματα των ημερησίων...
Για την καλύτερη οργάνωση της κουβέντας, οι απόψεις σχετικά με τα επιμέρους θέματα καλό είναι να αναφερθούν στα άλλα threads

vav

#1
Αναρτήθηκαν στο alfavita.

Πάρα πολύ βατά.


Δημήτρης Γκίνης

Μερικά γρήγορα σχόλια:
Θέμα Α.3.β:Καλό(πονηρούτσικο)
Θέμα Β1: Ερώτημα για αντιγραφή (μα γιατί επιμένουν να μην ζητούν τον πίνακα τιμών???)
Θέμα Δ5: Υπάρχει θέμα με την εκφώνηση (υπήρξε καταιγισμός ερωτημάτων για αυτό στην κεντρική επιτροπή αλλά η απάντηση ήταν ότι έιναι σαφής) : στον δισδιάστατο Π[10,12] θέλει ελάχιστο όλου του πίνακα ή πρώτα άθροισμα ανά στήλη και μετά ευρέση ελαχίστου σε αυτά τα αθροίσματα ? Χάθηκε ο κόσμος να βάλουν μια δυο λέξεις παραπάνω ώστε να είναι πιο σαφής η ερώτηση??

dennis81

Σχετικά εύκολα τα θέματα...με πιό πονηρό σημείο ίσως το A3 β

Νίκος Αδαμόπουλος

Όπως κάνουμε κάθε χρόνο, ας μην ανακοινώσουμε λύσεις και σχόλια επί των θεμάτων πριν το τέλος της εξέτασης.

vav

Και η συνθήκη τερματισμού στο Γ2 θεωρώ ότι ήταν αρκετά έξυπνη

Σούλας Βασίλης

#7
Λύσεις. Καλό μήνα.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Τελικά, φέτος επανήλθαν σε βατά θέματα... όχι γελοία, αλλά βατά. Ο διαβασμένος έγραφε.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

marianad

στο θέμα Γ το αρχικό ποσό είναι για τις επιδοτήσεις, άρα δεν θα πρέπει να αφαιρούμε το ποσό της επιδότησης και όχι του προϋπολογισμού?

Στο Δ4 πιστεύετε ότι θα πρέπει να εμφανίσει και τα ονόματα?

petrosp13

Παράθεση από: marianad στις 01 Ιουν 2012, 01:11:23 ΜΜ
στο θέμα Γ το αρχικό ποσό είναι για τις επιδοτήσεις, άρα δεν θα πρέπει να αφαιρούμε το ποσό της επιδότησης και όχι του προϋπολογισμού?

Στο Δ4 πιστεύετε ότι θα πρέπει να εμφανίσει και τα ονόματα?

Στο πρώτο ναι, στο δεύτερο όχι
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Σούλας Βασίλης

#11
λάθος στο Γ3. Ξανά.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

petrosp13

Τα θέματα έχουν γίνει βατά η πλέον η εμπειρία μας στο μάθημα δεν μας επιφυλάσσει εκπλήξεις πλέον;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

thomas_lar

Νομίζω ότι τα θέματα ήταν αρκετά απλά,
επίσης νομίζω ότι τα δύσκολα κομματάκια (Α3.β και ίσως το
Α1.5) μπορούν πολύ εύκολα να αντιγραφούν, άρα πολλοί θα γράψουν πολύ καλά

mour

#14

Eri

Βατά θέματα. Ιδίως τα θεματα Α και Β (αν εξαιρέσει κανείς το Α3 β που ήταν λίγο ... σπαζοκεφαλιά και πολλοι μαθητες θα το χουν λάθος).

Οι ασκήσεις ήταν και αυτες κλασσικες.
Στο θέμα Γ δε ξερώ κατα πόσο ο μαθητής είναι σε θέση στα πλαίσια ενος 3ωρου να αποσαφηνισει τις εννοιες .. προυπολογισμός, επιδοτηση.. και τους άλλους όρους που χρησιμοποιούνται κατα κόρον, και να καταλάβει πως πρόκειται για μια άσκηση κλασσικη ουσιαστικα, των επαναληπτικών δομών.
Το θέμα Δ νομίζω ότι είναι από τα ευκολότερα που θα μπορούσαν να έχουν βάλει ... ακόμη και το υποπρογραμμα (που απαραιτητα φέτος είναι διαδικασια) δεν έχει κάποια ιδιαιτερη δυσκολια.   

gugusiss

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί παιδεύουμε τα παιδιά με το 1ο και 6ο κεφάλαιο. Τα τρία τελευταία χρόνια ΟΥΤΕ ΙΧΧΟΣ ερώτησης. Δηλαδή ή βγάλτε τα από την ύλη (προτιμότερο) ή βάλτε καμιά ερωτησούλα κάπου κάπου.

petrosp13

Παράθεση από: gugusiss στις 01 Ιουν 2012, 01:51:20 ΜΜ
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί παιδεύουμε τα παιδιά με το 1ο και 6ο κεφάλαιο. Τα τρία τελευταία χρόνια ΟΥΤΕ ΙΧΧΟΣ ερώτησης. Δηλαδή ή βγάλτε τα από την ύλη (προτιμότερο) ή βάλτε καμιά ερωτησούλα κάπου κάπου.

Ειδικά το 6ο που το μισούνε όλα τα παιδιά και ελάχιστα καταφέρνουν να το μάθουν ΜΗΠΩΣ και ζητηθεί κάτι από κει
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

kLee

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 01 Ιουν 2012, 01:20:32 ΜΜ
λάθος στο Γ3. Ξανά.
Βασίλη δεν είναι λάθος η χρησιμοποίηση περιτού ελέγχων συνθηκών στο Γ?
Όπα άκυρο τώρα είδα ότι δεν είναι συνεχόμενες οι τιμές!!!  :D
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Εγώ πιστεύω εδώ και πολύ καιρό, πως αν πρόκειται να συνεχίζει το μάθημα να εξετάζεται και αν θέλουμε να είναι ζωντανό (και όχι ένα "εύκολο" μάθημα στα μάτια των παιδιών), να αφαιρεθούν όοοολα από το κεφ6 μέχρι και το 10 και να μπει η αναδρομή!

βέβαια μια τέτοια κουβέντα είναι άσχετη με το θέμα (εξετάσεις 2012)... συγνώμη!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

kLee

Παράθεση από: kLee στις 01 Ιουν 2012, 02:04:49 ΜΜ
Βασίλη δεν είναι λάθος η χρησιμοποίηση περιτού ελέγχων συνθηκών στο Γ?
Όπα άκυρο τώρα είδα ότι δεν είναι συνεχόμενες οι τιμές!!!  :D
Να πάρει συνεχόμενες είναι!! χαχα
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

mour

Στο Α3α το τελευταίο με το DIV παίζει και με 3 και με 2 ως απάντηση

gthal

Βασίλη, νομίζω στο Θέμα Δ4:
"Να καλεί κατάλληλο υποπρόγραμμα με τη βοήθεια του οποίου θα εμφανίζονται τα ετήσια έσοδα κάθε πελάτη κατά φθίνουσα σειρά"

Εννοεί ότι το υποπρόγραμμα θα εμφανίζει, έτσι δεν είναι ? (τώρα το ότι θα χρειαστεί να κάνει και ταξινόμηση πριν, χωρίς να ζητιέται, είναι κάτι που θα πρέπει να καταλάβει ο μαθητής)
Επίσης, δε ζητάει να εμφανιστούν και τα αντίστοιχα ονόματα.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

kLee

Παράθεση από: kLee στις 01 Ιουν 2012, 02:09:47 ΜΜ
Να πάρει συνεχόμενες είναι!! χαχα
Νομίζω πως καλύτερα είναι να λυθεί έτσι:

Αν πρ>=200000 ΚΑΙ πρ<300000 τότε
....
Αλλιώς_αν πρ<400000 τότε
...
Τέλος_αν
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

gedeon

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 01 Ιουν 2012, 02:06:21 ΜΜ
Εγώ πιστεύω εδώ και πολύ καιρό, πως αν πρόκειται να συνεχίζει το μάθημα να εξετάζεται και αν θέλουμε να είναι ζωντανό (και όχι ένα "εύκολο" μάθημα στα μάτια των παιδιών), να αφαιρεθούν όοοολα από το κεφ6 μέχρι και το 10 και να μπει η αναδρομή

Όντως, τα παιδιά αρχίζουν να το θεωρούν "σχετικά" εύκολο.... για τεχνολογική κατ/νση

dimitra

Παράθεση από: kLee στις 01 Ιουν 2012, 02:30:22 ΜΜ
Νομίζω πως καλύτερα είναι να λυθεί έτσι:

Αν πρ>=200000 ΚΑΙ πρ<300000 τότε
....
Αλλιώς_αν πρ<400000 τότε
...
Τέλος_αν

Πρέπει να είναι πλήρης η δεύτερη συνθήκη, γιατί αν π.χ. πρ=100,000 θα ικανοποιηθεί η 2η συνθήκη όπως το έγραψες και δεν πρέπει.
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

Σούλας Βασίλης

Παράθεση από: gthal στις 01 Ιουν 2012, 02:20:03 ΜΜ
Βασίλη, νομίζω στο Θέμα Δ4:
"Να καλεί κατάλληλο υποπρόγραμμα με τη βοήθεια του οποίου θα εμφανίζονται τα ετήσια έσοδα κάθε πελάτη κατά φθίνουσα σειρά"

Εννοεί ότι το υποπρόγραμμα θα εμφανίζει, έτσι δεν είναι ? (τώρα το ότι θα χρειαστεί να κάνει και ταξινόμηση πριν, χωρίς να ζητιέται, είναι κάτι που θα πρέπει να καταλάβει ο μαθητής)
Επίσης, δε ζητάει να εμφανιστούν και τα αντίστοιχα ονόματα.

Να εμφανίζει με τη βοήθεια υποπρογράμματος. Θεωρώ σαν βοήθεια την επιστροφή στο Κ.Π. του πίνακα ταξινομημένου άρα μπορώ να τον εμφανίζω και μέσα στο Κ.Π.. Πρόσθεσα και τα ονόματα (το σκέφτηκα αν πρέπει) γιατί λέει για κάθε πελάτη. Δεν ήμουν σίγουρος αν το ζητά αλλά το έβαλα και ας είναι και πλεονασμός.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

kLee

Παράθεση από: dimitra στις 01 Ιουν 2012, 02:42:58 ΜΜ
Πρέπει να είναι πλήρης η δεύτερη συνθήκη, γιατί αν π.χ. πρ=100,000 θα ικανοποιηθεί η 2η συνθήκη όπως το έγραψες και δεν πρέπει.
Έχεις δίκιο!
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

Stefevan

Η επιτροπή γουστάρει να μπερδεύει τους μαθητές χωρίς λόγο! Παίρνουν και τόσα χρήματα... για ποιο λόγο? Επειδή βγάζουν τα "αψεγάδιαστα" θέματα?

twisted

Παράθεση από: Stefevan στις 01 Ιουν 2012, 05:07:42 ΜΜ
Η επιτροπή γουστάρει να μπερδεύει τους μαθητές χωρίς λόγο! Παίρνουν και τόσα χρήματα... για ποιο λόγο? Επειδή βγάζουν τα "αψεγάδιαστα" θέματα?

Αναφέρει μόνο για τα προηγούμενα 3 χρόνια (μαζί με φέτος φαντάζομαι), όχι γενικά ;)

Stefevan

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 01 Ιουν 2012, 02:54:31 ΜΜ
Πρόσθεσα και τα ονόματα (το σκέφτηκα αν πρέπει) γιατί λέει για κάθε πελάτη. Δεν ήμουν σίγουρος αν το ζητά αλλά το έβαλα και ας είναι και πλεονασμός.

Και γω το σκέφτηκα έτσι αλλά δεν το έβαλα επειδή δεν το λέει.. θα έπρεπε να λέει "δίπλα από κάθε όνομα", ας το λεγαν  :P Αλλά δε νομίζω να είναι λάθος.

gthal

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 01 Ιουν 2012, 02:54:31 ΜΜ
Να εμφανίζει με τη βοήθεια υποπρογράμματος. Θεωρώ σαν βοήθεια την επιστροφή στο Κ.Π. του πίνακα ταξινομημένου άρα μπορώ να τον εμφανίζω και μέσα στο Κ.Π.. Πρόσθεσα και τα ονόματα (το σκέφτηκα αν πρέπει) γιατί λέει για κάθε πελάτη. Δεν ήμουν σίγουρος αν το ζητά αλλά το έβαλα και ας είναι και πλεονασμός.
Δεκτό. Το υποστήριξαν κι άλλοι στο αντίστοιχο θέμα και δεν μπορώ να επιμείνω ότι είναι λάθος. Θεωρώ όμως λίγο τραβηγμένη την ερμηνεία αυτή της "βοήθειας"... ;)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Νίκος Αδαμόπουλος

#32
Γενικός σχολιασμός θεμάτων

Τα θέματα θεωρώ ότι ήταν μέτριου επιπέδου από άποψη δυσκολίας. Οι προετοιμασμένοι μαθητές μάλλον δεν θα αντιμετώπισαν ιδιαίτερα προβλήματα. Ίσως το πιο δύσκολο σημείο ήταν η υλοποίηση του τρόπου εξόδου από το βρόχο του Θέματος Γ. Κάποια μικρά προβλήματα δημιουργήθηκαν με τη σαφήνεια της διατύπωσης κάποιων σημείων των θεμάτων. Αν και τα περισσότερα σημεία έχουν ήδη εντοπιστεί και σχολιαστεί στα επιμέρους θέματα του Στεκιού, επιχειρώ μια προσωπική μου τοποθέτηση σχετικά με αυτά αλλά και κάποιες γενικότερες παρατηρήσεις:

Θέμα Α1.3

Θεωρώ ότι έχει πρόβλημα διατύπωσης το 3ο Σ/Λ: «Η χρήση των πινάκων σε ένα πρόγραμμα αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη», αφού αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Θα ήταν καλύτερα η διατύπωση να ήταν κάπως έτσι: «Η άσκοπη χρήση των πινάκων σε ένα πρόγραμμα αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη».

Πρόταση: Να θεωρηθεί αποδεκτή οποιαδήποτε απάντηση.

Θέμα Α2

Η αρχική διατύπωση του ερωτήματος ήταν ελλιπής αφού δεν διευκρίνιζε αν ο ζητούμενος τύπος της μεταβλητής Χ αφορούσε αλγόριθμο ή πρόγραμμα στη ΓΛΩΣΣΑ. Το πρόβλημα αυτό όμως λύθηκε με τη διευκρίνιση της Ε.Ε. ότι αφορούσε στη ΓΛΩΣΣΑ.

Θεωρώ όμως ότι ήταν ατυχής η απαίτηση για καταγραφή του περιεχομένου τής μεταβλητής τύπου χαρακτήρα, τη στιγμή μάλιστα που ταυτιζόταν οπτικά με τη λογική τιμή ΑΛΗΘΗΣ. Από την αρχή φάνηκε ότι κάποιοι θα έδιναν ως απάντηση το: 'ΑΛΗΘΗΣ' και κάποιοι άλλοι το ΑΛΗΘΗΣ. Δηλαδή άλλοι θα νόμιζαν ότι πρέπει να μπουν και τα εισαγωγικά και άλλοι όχι. Κανονικά δεν πρέπει να υπάρχουν εισαγωγικά, αφού αυτά μάλλον δεν αποθηκεύονται μέσα στη μεταβλητή, όπως άλλωστε δεν εμφανίζονται και στην οθόνη σε περίπτωση εντολής εξόδου. Το ερώτημα, βέβαια, για το τι ακριβώς αποθηκεύεται μέσα στη μεταβλητή στην εντολή Χ<-'ΑΛΗΘΗΣ' παραμένει. Το βιβλίο αναφέρει τίποτα σχετικό; Έχουν όλες οι γλώσσες προγραμματισμού την ίδια αντιμετώπιση; Ωστόσο, η Ε.Ε. έστειλε τις ενδεικτικές λύσεις με εισαγωγικά.

Πρόταση: Να θεωρηθούν αποδεκτές και οι 2 απαντήσεις, με ή χωρίς εισαγωγικά.

Ατυχής, επίσης, ήταν η απαίτηση να πρέπει να αποφασιστεί ο τύπος της μεταβλητής γνωρίζοντας μονάχα ότι πρόκειται για την εντολή Χ<- 4. Κάποιοι μπορεί να ισχυριστούν ότι αφού το βιβλίο αναφέρει (σελ. 155) ότι "Σε μια εντολή εκχώρησης η μεταβλητή και η έκφραση πρέπει να είναι του ιδίου τύπου", επομένως δεν μπορούν να εκχωρηθούν ακέραιες τιμές σε πραγματικές μεταβλητές! Όμως αυτό αποτελεί αναμφίβολα γκρίζο σημείο στο πλαίσιο της ΑΕΠΠ, έχει συζητηθεί και στο παρελθόν στο Στέκι, και θα έπρεπε να παρακαμφθεί.

Πρόταση: Να θεωρηθεί αποδεκτή και η απάντηση που ορίζει Τύπο: Πραγματικό, με Περιεχόμενο: 4.0

Όσον αφορά στην εντολή Χ<- 11.0 – 13.0, θυμίζει το σχετικό Θέμα 1Δ-4 των ημερησίων του 2009, ενώ η εντολή Χ<- 7 > 4 έχει «παιχτεί» πολύ τα τελευταία χρόνια και θυμίζει το σχετικό Θέμα Α4 των ημερησίων του 2011.

Θέμα Β1

Αρνητικό στοιχείο για το Β1, όπως και στο αντίστοιχο περσινό θέμα, είναι ότι δεν περιλαμβάνει πίνακα τιμών. Οπότε: α) πλέον μπορεί εύκολα να αντιγραφεί η λύση, β) είναι πιο δύσκολη η αξιολόγηση σε περίπτωση λάθους, γ) αποτελεί πισωγύρισμα σε σχέση με αυτό που είχε καθιερωθεί τα προηγούμενα χρόνια σε τέτοιου είδους θέματα.

Θέμα Δ3

Η αρχική διατύπωση του ερωτήματος ήταν ελλιπής αφού δεν διευκρίνιζε αν η «μεγαλύτερη παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος» αφορούσε σε μηνιαία που είχε ήδη καταχωριστεί σε δισδιάστατο πίνακα ή στην ετήσια. Στην 1η περίπτωση θα έπρεπε να βρεθεί το max από όλο τον πίνακα καθώς και η γραμμή του πίνακα στην οποία εντοπίσθηκε, ενώ στη 2η περίπτωση θα έπρεπε να υπολογισθούν τα αθροίσματα ανά γραμμή του δισδιάστατου πίνακα, και από αυτά το max και η θέση του. Το πρόβλημα αυτό όμως λύθηκε με τη διευκρίνιση της Ε.Ε. ότι αφορούσε στην ετήσια.

Επιπλέον, θα περίμενα να υπάρχει παρατήρηση του στυλ: «Θεωρήστε ότι υπάρχει μόνο μία τέτοια πόλη» ή «Θεωρήστε ότι υπάρχει μόνο ένας πελάτης με τη συγκεκριμένη παραγωγή», τη στιγμή μάλιστα που σε παρόμοια περίπτωση παρακάτω (ερώτημα Δ5) υπήρχε τέτοια παρατήρηση.

Τέλος, το ερώτημα έκανε λόγο για «ηλεκτρικό ρεύμα» ενώ το θέμα οπουδήποτε αλλού μιλούσε για «ηλεκτρική ενέργεια».

Θέμα Δ4

Θεωρώ ότι η λέξη «βοήθεια» στη διατύπωση «Να καλεί κατάλληλο υποπρόγραμμα με τη βοήθεια του οποίου θα εμφανίζονται...», δεν ήταν και τόσο κατατοπιστική στο αν η εμφάνιση θα έπρεπε να γίνει μέσα στο υποπρόγραμμα ή όχι. Θα ήταν καλύτερα η διατύπωση να ήταν κάπως έτσι: «Να καλεί κατάλληλο υποπρόγραμμα το οποίο θα εμφανίζει...».

Πρόταση: Να θεωρηθούν αποδεκτές ακόμα και οι απαντήσεις που κάνουν την εμφάνιση στο κύριο πρόγραμμα.

Θέμα Δ5

Θεωρώ ότι η διατύπωση του ερωτήματος ήταν ελλιπής, και μάλιστα είχε ακριβώς το ίδιο πρόβλημα διατύπωσης με το Δ3, αφού δεν διευκρίνιζε αν η «μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας» αφορούσε στoυς ξεχωριστούς πελάτες που είχαν ήδη καταχωριστεί σε δισδιάστατο πίνακα ή συνολικά από όλους τις πελάτες.

Στην 1η περίπτωση θα έπρεπε να βρεθεί το min από όλο τον πίνακα καθώς και η στήλη του πίνακα στην οποία εντοπίσθηκε, ενώ στη 2η περίπτωση θα έπρεπε να υπολογισθούν τα αθροίσματα ανά στήλη του δισδιάστατου πίνακα, και από αυτά το min και η θέση του.

Ενώ, όμως, στο Δ3 υπήρχε σχετική διευκρίνιση της Ε.Ε., για το Δ5 δεν στάλθηκε κάποια αντίστοιχη. Στις ενδεικτικές λύσεις των θεμάτων από την Ε.Ε. φάνηκε ότι το ζητούμενο ήταν η 2η περίπτωση, όπως όντως πιστεύαμε οι περισσότεροι από εμάς, παρόλο που ουσιαστικά ζητούσε παρόμοια τεχνική με το ερώτημα Δ3.

Πρόταση: Να θεωρηθούν αποδεκτές και οι 2 απαντήσεις.

Γενικά

Όπως κάθε χρόνο, δίνονται πολλοί βαθμοί σε θέματα που αντιγράφονται σχετικά εύκολα από μαθητή σε μαθητή: Α1, Α2, Α3, Β1 (συνολικά 34 μονάδες)!!!

ipoulis

Ο σχολιασμός του Νίκου Αδαμόπουλου με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.
Αν προσθέσω στο ερώτημα Α2 στην 5η γραμμή  Χ<- 4
να θεωρηθεί σωστή και η απάντηση
Τύπος μετ Χ: Πραγματική και
Περιεχόμενο : 4.0

gthal

Κι εγώ συμφωνώ με τις προτάσεις του Νίκου
Διαφοροποιούμαι όμως ως προς το Α1.3: σύμφωνα με το βιβλίο (παρόλο που διαφωνούμε μαζί του) δεν υπάρχει αμφιβολία οι πίνακες αυξάνουν την απαιτούμενη μνήμη.

και ως προς το Δ5: Δε μου αρέσει να γίνουν δεκτές και οι δύο λύσεις. Μεταξύ των δύο πιθανών ερμηνειών, κατά τη γνώμη μου υπερισχύει κατάφωρα εκείνη που λέει ότι η παραγωγή ενέργειας ενός μήνα (από τη σκοπιά της εταιρείας) είναι η συνολική και όχι κάποιου συγκεκριμένου πελάτη. Απαράδεκτο το ότι βάλαν το μαθητή στη θέση να πρέπει να αποφασίσει μεταξύ των δύο αλλά νομίζω ότι είναι καθαρό τι θα έπρεπε να αποφασίσει τελικά.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

dimitra

Παράθεση από: gthal στις 02 Ιουν 2012, 01:26:51 ΜΜ
και ως προς το Δ5: Δε μου αρέσει να γίνουν δεκτές και οι δύο λύσεις. Μεταξύ των δύο πιθανών ερμηνειών, κατά τη γνώμη μου υπερισχύει κατάφωρα εκείνη που λέει ότι η παραγωγή ενέργειας ενός μήνα (από τη σκοπιά της εταιρείας) είναι η συνολική και όχι κάποιου συγκεκριμένου πελάτη. Απαράδεκτο το ότι βάλαν το μαθητή στη θέση να πρέπει να αποφασίσει μεταξύ των δύο αλλά νομίζω ότι είναι καθαρό τι θα έπρεπε να αποφασίσει τελικά.
Διαφωνώ κάθετα. Τη στιγμή που η εκφώνηση επιδέχεται δύο ερμηνείες και οι δύο λύσεις πρέπει να θεωρηθούν σωστές.

Τρου στόρυ: Εξήγησα σε ένα φίλο την εκφώνηση, ο οποίος δεν έχει ιδέα από προγραμματισμό. Του διάβασα το Δ5 και σας πληροφορώ ότι κατάλαβε ότι έπρεπε να βρει το ελάχιστο που παρατηρήθηκε σε κάποια πόλη! ...Το δικό μας αυτονόητο δεν είναι αυτονόητο και για τον άλλο. Γι' αυτό η εκφώνηση πρέπει να είναι 100% σαφής.
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

petrosp13

Και ειδικά αν μιλάμε για μια τόσο κλασική παρερμηνεία μεθοδολογίας στους πίνακες η οποία προέρχεται από την απουσία 1-2 λέξεων
Και την οποία την έχει αντιληφθεί ο οποιοσδήποτε έχει κάνει μάθημα έστω και 9 μήνες και την αποφεύγει γμτ!!!  :angel:
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ipoulis

Παράθεση από: gthal στις 02 Ιουν 2012, 01:26:51 ΜΜ
Κι εγώ συμφωνώ με τις προτάσεις του Νίκου
Διαφοροποιούμαι όμως ως προς το Α1.3: σύμφωνα με το βιβλίο (παρόλο που διαφωνούμε μαζί του) δεν υπάρχει αμφιβολία οι πίνακες αυξάνουν την απαιτούμενη μνήμη.
Που βρε συνάδελφε? Που το λέει? Πώς δεν υπάρχει αμφιβολία?

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: gthal στις 02 Ιουν 2012, 01:26:51 ΜΜ
Κι εγώ συμφωνώ με τις προτάσεις του Νίκου
Διαφοροποιούμαι όμως ως προς το Α1.3: σύμφωνα με το βιβλίο (παρόλο που διαφωνούμε μαζί του) δεν υπάρχει αμφιβολία οι πίνακες αυξάνουν την απαιτούμενη μνήμη.

Όπως ειπώθηκε από τον Σπύρο στο topic για το Θέμα Α, όντως αναφέρεται στο βιβλίο καθηγητή και στο τετράδιο μαθητή. Είναι όμως λάθος διατυπωμένο, επομένως δεν έπρεπε να χρησιμοποιηθεί η συγκεκριμένη διατύπωση.

Παράθεση από: gthal στις 02 Ιουν 2012, 01:26:51 ΜΜ
και ως προς το Δ5: Δε μου αρέσει να γίνουν δεκτές και οι δύο λύσεις. Μεταξύ των δύο πιθανών ερμηνειών, κατά τη γνώμη μου υπερισχύει κατάφωρα εκείνη που λέει ότι η παραγωγή ενέργειας ενός μήνα (από τη σκοπιά της εταιρείας) είναι η συνολική και όχι κάποιου συγκεκριμένου πελάτη. Απαράδεκτο το ότι βάλαν το μαθητή στη θέση να πρέπει να αποφασίσει μεταξύ των δύο αλλά νομίζω ότι είναι καθαρό τι θα έπρεπε να αποφασίσει τελικά.

Αφού λοιπόν είναι απαράδεκτο, επομένως γιατί να θεωρηθεί λάθος η άλλη λύση; Εμμένω στην αρχική μου άποψη.

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: ipoulis στις 02 Ιουν 2012, 01:08:34 ΜΜ
Ο σχολιασμός του Νίκου Αδαμόπουλου με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.
Αν προσθέσω στο ερώτημα Α2 στην 5η γραμμή  Χ<- 4
να θεωρηθεί σωστή και η απάντηση
Τύπος μετ Χ: Πραγματική και
Περιεχόμενο : 4.0

Το πρόσθεσα!

gthal

Παράθεση από: ipoulis στις 02 Ιουν 2012, 01:55:59 ΜΜ
Που βρε συνάδελφε? Που το λέει? Πώς δεν υπάρχει αμφιβολία?
Δεν έχω το βιβλίο τώρα μπροστά μου αλλά νομίζω στα μειονεκτήματα των πινάκων το λέει.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 02 Ιουν 2012, 02:06:54 ΜΜ
Όπως ειπώθηκε από τον Σπύρο στο topic για το Θέμα Α, όντως αναφέρεται στο βιβλίο καθηγητή και στο τετράδιο μαθητή. Είναι όμως λάθος διατυπωμένο, επομένως δεν έπρεπε να χρησιμοποιηθεί η συγκεκριμένη διατύπωση.

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=4672.msg49883#msg49883

Όχι στο βιβλίο μαθητή!

P.Tsiotakis

άρα εκτός από τους κατ'ιδίαν διδαχθέντες, οι υπόλοιποι μαθητές είχαν την ευκαιρία τουλάχιστον από τον καθηγητή του σχολείου να ενημερωθούν για αυτό

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 02 Ιουν 2012, 05:43:45 ΜΜ
άρα εκτός από τους κατ'ιδίαν διδαχθέντες, οι υπόλοιποι μαθητές είχαν την ευκαιρία τουλάχιστον από τον καθηγητή του σχολείου να ενημερωθούν για αυτό

Για ποιο εννοείς; Για το ότι είναι λανθασμένη η διατύπωση, ή για το ότι έπρεπε να το μάθουν παπαγαλία αφού κάπου είχε ξεπέσει στο διδακτικό πακέτο;

P.Tsiotakis

Αναφέρομαι στο επιχείρημα ότι μια πρόταση Σ/Λ που υπάρχει στο βιβλίο καθηγητή δεν είναι γνωστή στο μαθητή, ίσως να είναι και εκτός ύλης. Είχα την αίσθηση ότι οι οδηγίες του βιβλίου καθηγητή αποτελούν οδηγίες/υλικό προς τους εκπαιδευτικούς για την διδασκαλία. Επίσης, το τετράδιο μαθητή έχει ασκήσεις για το μάθημα.

Τέλος, αναφέρομαι στο αυταπόδεικτο, κατά τη γνώμη μου, γεγονός ότι η χρήση πινάκων σε ένα πρόγραμμα (χρειάζονται ή δε χρειάζονται μου είναι αδιάφορο) αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη, τη μνήμη που απαιτείται από το πρόγραμμα για να εκτελεστεί.


ipoulis

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 02 Ιουν 2012, 10:14:21 ΜΜ
Αναφέρομαι στο επιχείρημα ότι μια πρόταση Σ/Λ που υπάρχει στο βιβλίο καθηγητή δεν είναι γνωστή στο μαθητή, ίσως να είναι και εκτός ύλης. Είχα την αίσθηση ότι οι οδηγίες του βιβλίου καθηγητή αποτελούν οδηγίες/υλικό προς τους εκπαιδευτικούς για την διδασκαλία. Επίσης, το τετράδιο μαθητή έχει ασκήσεις για το μάθημα.

Τέλος, αναφέρομαι στο αυταπόδεικτο, κατά τη γνώμη μου, γεγονός ότι η χρήση πινάκων σε ένα πρόγραμμα (χρειάζονται ή δε χρειάζονται μου είναι αδιάφορο) αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη, τη μνήμη που απαιτείται από το πρόγραμμα για να εκτελεστεί.


Παναγιώτη βάση της τελευταίας οδηγίας ό, τι έχει το τετράδιο μαθητή δεν αποτελεί ύλη για θεωρία κλπ
Πολύ περισσότερο το βιβλίο καθηγητή που δεν το έχει ο μαθητής.
Τώρα για το αυταπόδεικτο, η λέξη "αυξάνει" σημαίνει ότι κάτι μεγαλώνει σε σχέση με ένα σημείο αναφοράς.
Στη περίπτωση της ορθής και αναγκαίας χρήσης πινάκων δεν υπάρχει αύξηση απαιτούμενης μνήμης σε σχέση
με κάτι άλλο. Για μένα αυτό είναι αυταπόδεικτο.



P.Tsiotakis

Ok, το αυξάνει σε σχέση με το να μην εκτελείται το πρόγραμμα. Αυξάνει τις απαιτήσεις σε μνήμη, αυτό λέει. Το αντίθετο σημαίνει ότι δεν τις αυξάνει, τις αφήνει στάσιμες? Τις μειώνει? Δηλώνοντας έναν πίνακα (απαιτούμενο ή όχι) δεσμεύεις ΚΙ ΑΛΛΗ μνήμη.

Το βιβλίο καθηγητή, περιέχει υλικό, που μεταφέρεται από τον καθηγητή στους μαθητές. Όχι ως θεωρία για αποστήθιση. Ούτε για το τετράδιο μαθητή αναφέρθηκα σε θεωρία αποστήθισης.
Τα Σ/Λ δεν είναι θεωρία αποστήθισης.

Έχω διαβάσει όλη τη συζήτηση, και μάλιστα καθώς γινόταν, και δεν έχω σκοπό την επανάληψή της Γιάννη.

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 02 Ιουν 2012, 10:14:21 ΜΜ
Τέλος, αναφέρομαι στο αυταπόδεικτο, κατά τη γνώμη μου, γεγονός ότι η χρήση πινάκων σε ένα πρόγραμμα (χρειάζονται ή δε χρειάζονται μου είναι αδιάφορο) αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη, τη μνήμη που απαιτείται από το πρόγραμμα για να εκτελεστεί.

Με αυτό το σκεπτικό και οι απλές μεταβλητές αυξάνουν την απαιτούμενη μνήμη... αλλά δεν είναι λογικό να μπει αυτό ως πρόταση τύπου Σ/Λ ...

P.Tsiotakis

και η μεταβλητή αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη
απλά η μεταβλητή δεν καταλαμβάνει δεκάδες, εκατοντάδες ή χιλιάδες θέσεις μνήμης

άρα οι συνέπειες από τη χρήση μεταβλητής ή μεταβλητών δεν είναι οι ίδιες με αυτές από τη χρήση πινάκων.

Όσο περισσότερα παιδιά κάνω, τόσο αυξάνονται οι υποχρεώσεις μου.
Για μένα αυτή η πρόταση Σ/Λ δεν έχει σχέση με τα μειονεκτήματα της παραγράφου 9.4, αλλά με το γεγονός ότι οι δομές δεδομένων (πίνακες) καταλαμβάνουν -αρκετή- μνήμη.

ipoulis

Όλοι γνωρίζουμε πότε γίνεται κακή χρήση των πινάκων και πότε αυξάνεται η απαιτούμενη μνήμη.
Απλά διαφωνούμε με την έκφραση η οποία δεν είναι επιτυχημένη.
Αρχικά νόμιζα ότι μόνο εγώ είχα αυτή τη προσέγγιση αλλά από ότι βλέπω συμφωνούν και άλλοι
(τονίζω ότι μιλάω για την λογική του ερωτήματος)
Επίσης από μόνο του το γεγονός της δικής μας διαφωνία δείχνει
1ον ότι δεν είναι αυταπόδεικτο
2ον λάθος επιλογή για Πανελλαδικές.
Από πλευράς μου δεν θα ξαναεπανέλθω για το συγκεκριμένο.
;)


Γιάννης Αναγνωστάκης

Γιατί δεν έχουμε επίσημο σχολιασμό σαν ένωση?

Έτσι να αφήνουμε το κάθε άρθρο να μας υποβαθμίζει σαν μάθημα ?

http://www.panelladikes.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1598&Itemid=1

http://www.nooz.gr/greece/panelladikes-apaititika-alla-safi-ta-8emata-ton-eksetaseon

Επικοινωνιακά ήμαστε πολύ πίσω΄...

ikariofil

τίποτα στατιστικά από την διόρθωση γραπτών;

Laertis

Εγώ Ηλία έχω τα στατιστικά απο τα γραπτά που βαθμολόγησα αν και αποτελεί μικρό δείγμα.
Δεν είναι αντιπροσωπευτικά, γιατι προφανώς παίζει βασικό ρόλο η περιοχή απο όπου προέρχονται αλλά πιστεύω ότι αποτελεί μια "γενική" εικόνα των γραπτών στην ΑΕΠΠ :

Σε σύνολο 200 γραπτών :
   <10 : 49%
<=13 : 11%
<=16 : 19%
<=18 : 12%
  > 18 : 9%

Το θέμα που "έκαψε" πολλούς καλούς μαθητές ήταν κυρίως το Α2. Επίσης για μια ακόμη φορά επιβεβαιώνεται ότι οι άσχετοι μαθητές απάντησαν σχεδόν όλοι στο Β θέμα (με αντιγραφή προφανώς) και ξεκίνησαν τη βαθμολογία απο το 20. Παρόλα αυτά δεν είναι λιγότερα απο πέρυσι τα γραπτά κάτω απο τη βάση ...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

badim

Σε 234 γραπτά

0-5      34   14,53%
5,1-9,4      36   15,38%
9,5-13      52   22,22%
13,1-16      34   14,53%
16,1-18      31   13,25%
18,1-20      47   20,09%

Δημήτρης Γκίνης

#55
Σε 278 γραπτά:
ΕΥΡΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ     ΣΥΧΝ. ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ        ΠΟΣΟΣΤΟ
  0-10                                  14                                  5,04 
  11-20                                22                                  7,91
  21-30                                18                                  6,47
  31-40                                17                                  6,12
  41-50                                24                                  8,63
  51-60                                30                                  10,79
  61-70                                20                                  7,19
  71-80                                32                                  11,51
  81-90                                33                                  11,87
91-100                              68                                  24,46

Δημήτρης Γκίνης

Τα προηγούμενα στοιχεία σε διαφορετική κλιμάκωση της βαθμολογίας για να είναι συγκρίσιμα με αυτά του badim:
Σε 278 γραπτά:
ΕΥΡΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ     ΣΥΧΝ. ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ        ΠΟΣΟΣΤΟ
       0-5                                  43                                  15,47
       5,1-9,4                            47                                  16,91
       9,5-13                             44                                  15,83
       13,1-16                           43                                  15,47
       16,1-18                           33                                  11,87
  18,1-20                           68                                  24,46

petrosp13

Ανακοινώθηκαν τα στατιστικά των πανελλαδικών
Πανομοιότυπα με τα περσινά είναι τα δικά μας
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...