Γενικός σχολιασμός

Ξεκίνησε από Νίκος Αδαμόπουλος, 06 Ιουν 2014, 08:45:17 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Ο καθένας κάνει τις εκτιμήσεις του για το αν είναι εύκολα ή δύσκολα. Το θέμα ειναι ότι τα περσινά ήταν πολλά και στριφνά, ενώ τα φετινά Γ4, Δ4 ήταν δύσκολα σε αντίθεση με τα περσινά.
Τα Α και Β ίσως να ήταν πιο εύκολα, αλλά για τα Γ, Δ νομίζω δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα, και ένα άλλο θέμα είναι ότι α δύσκολα ερωτήματα πιάνουν και πολλές μονάδες (6 και 9)

Η συζήτηση αυτή όμως δεν έχει νόημα, όταν βγουν τα στατιστικά θα φανεί αν ήταν πιο δύσκολα ή στα ίδια.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Εξαρτάται και για ποιον μαθητή μιλάμε, τον καλό ή τον αδύνατο
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

nikolasmer

Παράθεση από: evry στις 06 Ιουν 2014, 06:52:24 ΜΜ
Μια γενική άποψη:

Μερικές ιδέες που υπάρχουν στα θέματα είναι καλές.... αλλά υπάρχουν τα εξής προβλήματα:

1) απίστευτα πολύ θεωρία και λίγο άκυρη, τραγικά ΣΛ
2) κακή εκφώνηση στο Γ
3) παγίδα στο διάγραμμα ροής στο Β, έτσι δεν εξετάζεις  κατανόηση αλλά κόβεις τους βιαστικούς και τους αγχωμένους.
4) Υπερβολικό το Δ4. Και σειριακή και μέσα σε επανάληψη και περίερση σάρωση δυο διαστάσεων? Σαν να έχουν βάλει 2 ερωτήματα σε ένα. Γιατί? μήπως δεν επιτρέπετε πλέον να έχουμ 5 ερωτήματα αλλά θέλουν 4 για να παιρνιούνται πιο γρήγορα οι βαθμοί? Είναι 9 μονάδες και η κατανομή εκεί είναι ένα θέμα

Συνολικό σχόλιο: Πολλοί μαθητές νομίζουν ότι έχουν γράψει αλλά έχουν κάνει λάθη που δεν τα έχουν πάρει χαμπάρι, π.χ. στο Γ όλοι έχουν χρησιμοποιήσεις μετρητές και όχι αθροιστές. Τα θέματα είναι μάλλον τα πιο δύσκολα που έχουν μπει ως τώρα σε ημερήσια λύκεια. Πάνω από 90 κατά τη γνώμη μου είναι πάρα πολύ δύσκολο να γράψεις. Θα συσσωρευτούν οι μέτριοι με τους καλούς στο 15-17.

+1
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

P.Tsiotakis

Υπάρχουν 2 παράλληλες συζητήσεις για σχολιασμό, μπορούν να ενωθούν;;; ή να έρθουν εδω τα μηνυματα απο το https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5797.0;topicseen
που αφορουν σχολιασμο;;

noname

Παράθεση από: Laertis στις 06 Ιουν 2014, 08:00:50 ΜΜ
Η δική μου άποψη για τα θέματα είναι ότι δεν ήταν εύκολα, και σε καμία περίπτωση ευκολότερα απο πέρυσι όπως υποστηρίζουν μερικοί.

Α Θέμα : Θεωρία τύπου ΑΟΔΕ δεν αναδεικνύει το μάθημα. Λυπάμαι που οι θεματοδότες διάλεξαν να κοπιάρουν αυτούσιες (και ανούσιες) γραμμές του βιβλίου και να τα βάλουν ως ερωτήσεις. Μαθητές που τους εμφωλευμένους βρόγχους τους παίζουν στα δάκτυλα, αμφιβάλλω αν θα έβρισκαν χωρίς παπαγαλία τους 3 "κανόνες" του βιβλίου.

Β Θέμα : Β1. Αρκετά καλό, αλλά η συμπλήρωση κενού ευννοεί το copy-paste και απο άσχετους.
              Β2. Παγίδα, αλλά μέσα απο το εγχειρίδιο (τετράδιομαθητή) !!!

Θέμα Γ : Εξαιρετικά δυσνόητη η εκφώνηση για τους μαθητές. Το Γ2 & και Γ4 καθιστούν τη μισή
άσκηση δύσκολη για τους περισσότερους μαθητές.

Θέμα Δ : Το μόνο θέμα που μου άρεσε αλλά περιείχε πολλές επεξεργασίες χωρίς αντίκρυσμα στη βαθμονόμηση των επιμέρους θεμάτων. Φοβάμαι ότι το Δ3 & Δ4 με 6 και 9 μονάδες αντίστοιχα θα ανοίξει την ψαλίδα των αναβαθμολογήσεων.

Βλέπω ως ταβάνι το 16 στο μέσο όρο των καλών μαθητών.

+1

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 06 Ιουν 2014, 10:08:26 ΜΜ
Υπάρχουν 2 παράλληλες συζητήσεις για σχολιασμό, μπορούν να ενωθούν;;; ή να έρθουν εδω τα μηνυματα απο το https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5797.0;topicseen
που αφορουν σχολιασμο;;

Μεταφέρθηκαν εδώ τα σχετικά μηνύματα. Νωρίτερα είχε γίνει συγχώνευση και σε άλλο παράλληλο θέμα.

vistrian

Ερώτηση:
Έχουν περάσει σχεδόν 10 ώρες από την ώρα που ανακοινώθηκαν τα θέματα και δεν έχω δει δυστυχώς πουθενά κάποια ανακοίνωση- σχολιασμό για τα θέματα από την ΠΕΚΑΠ όταν όλες οι άλλες ενώσεις πχ Μαθηματική Εταιρία, Ένωση Φιλολόγων βγάζουν αντίστοιχες ανακοινώσεις. Ούτε αυτό πλέον δεν μπορούν να κάνουν; Μια απλή ανακοίνωση - σχολιασμό για τα θέματα ρε παιδιά, έτσι για το γαμώτο. :-X
VR in Computing

petrosp13

3ήμερο έρχεται ρε συ
Περίεργοι είστε μερικοί και κακοπροαίρετοι με την ένωση σας
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

vistrian

Παράθεση από: vistrian στις 06 Ιουν 2014, 10:58:58 ΜΜ
Ερώτηση:
Έχουν περάσει σχεδόν 10 ώρες από την ώρα που ανακοινώθηκαν τα θέματα και δεν έχω δει δυστυχώς πουθενά κάποια ανακοίνωση- σχολιασμό για τα θέματα από την ΠΕΚΑΠ όταν όλες οι άλλες ενώσεις πχ Μαθηματική Εταιρία, Ένωση Φιλολόγων βγάζουν αντίστοιχες ανακοινώσεις. Ούτε αυτό πλέον δεν μπορούν να κάνουν; Μια απλή ανακοίνωση - σχολιασμό για τα θέματα ρε παιδιά, έτσι για το γαμώτο. :-X

http://www.eex.gr/Lists/List6/ItemView.aspx?ID=2502

Η ΕΕΧ με ανακούφιση βλέπει το παρόν εξεταστικό σύστημα να βαίνει προς το τέλος του,  οφείλοντας για άλλη μια φορά να στηλιτεύσει, το ότι δίνει τη δυνατότητα να διεκδικούν μαθητές από διαφορετικές κατευθύνσεις, οι οποίοι εξετάζονται σε διαφορετικά θέματα διαφορετικής  δυσκολίας τις ίδιες θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, γεγονός που αποτελεί παραβίαση της αρχής της ισονομίας και των ίσων ευκαιριών.
VR in Computing

batos

Κάθε χρόνο, βλέπουμε τα ίδια και τα ίδια.
Έχουμε ένα βιβλίο,
- με ύλη θεωρίας σκορπισμένη άτσαλα, σ' όλα τα κεφάλαια, κρυμμένη σε περιθώρια (με μικρότερα γράμματα) και σε κίτρινα πλαίσια (που μοιάζουν άσχετα),
- με διατυπώσεις που δεν είναι οι καλύτερες,
- με αρκετά κενά στην συνέχεια της παρουσίασης της ύλης,
- με ένα Κεφάλαιο 6, που δεν ξέρω τι να πω στα παιδιά να προσέξουν-εκτός από την ενότητα που έπεσε τελικά (και που χαίρομαι που δεν δίνω εγώ εξετάσεις),
κτλ

Και με αυτό το βιβλίο, έρχεται η επιτροπή και βάζει ερωτήσεις θεωρίας, όπως το Α1.2 , Α2.δ και το Α4.α (ή ακόμα και τα Α4.β,γ,δ) !
Τόσο έλλειψη φαντασίας; Τόσο έλλειψη ευρηματικότητας;
Πόσοι από όσους διδάσκουν το μάθημα, μπορούσαν με σιγουριά να απαντήσουν τα "περίεργα" θέματα θεωρίας, χωρίς να κρυφοκοιτάξουν μετά, για να δουν "πως το γράφει το βιβλίο";

Μετά έχουμε ασκήσεις που τις χαρακτηρίζουμε εύκολες ή δύσκολες.
Αν το μάθημα αυτό (με αυτό το βιβλίο) διδασκόταν για 1η φορά εφέτος, θα είχαν προετοιμαστεί μαθητές για τέτοια θέματα (Γ4);
Που στο βιβλίο, παρουσιάζει αντίστοιχα προβλήματα;
Μπορεί ένας μαθητής μόνος του (ή ακόμα και απόφοιτος), χωρίς φροντιστήριο, που θα διαβάσει αυτό το διδακτικό σχολικό πακέτο,
να δώσει με επιτυχία εξετάσεις (όσο και να μελετήσει);

Τέλος, είναι προβλήματα αυτά; Για ποιο λόγο να υπολογίζεις το σύνολο από τα τεμάχια με την μέγιστη τιμή (Γ4);
Φαίνεται τόσο άσχετο, που σχεδόν νομίζεις ότι κάτι άλλο ζητείται που σου διαφεύγει.
Δεν μπορούν να σκεφτούν κάτι πιο καλύτερο; Όλο το βράδυ έχουν στην διάθεσή τους.

Είναι διατυπώσεις αυτές (Δ3); Δεν μπορούσαν να προσθέσουν "... 500 επισκέψεις ανά ημέρα";

Τέλος, μετά το θόρυβο το 2010(; με το θέμα με την χρήση ή όχι πινάκων, είναι απαράδεκτο στο θέμα Γ να ζητείται αλγόριθμος. Έπρεπε να είναι ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ σε ΓΛΩΣΣΑ.
Η επανάληψη του προβλήματος, δείχνει ή αδιαφορία της επιτροπής ή άγνοια (και τα δύο είναι απαράδεκτα).

Μιλάμε για Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου.
Πόσο βαθμολογείτε την επιτροπή;
Ας ανοίξουν οι διαχειριστές ένα topic, να βαθμολογήσουμε την επιτροπή (στην σαφήνεια, στη διατύπωση, στην κλιμάκωση δυσκολίας, στο εύρος της ύλης, στην ευρηματικότητα, στην σχέση με τους στόχους του μαθήματος, κ.α.).

Τα θέματα δεν είναι χειρότερα άλλων ετών. Απλώς, δεν είναι όπως θα έπρεπε. Κάνουμε ότι μπορούμε να σπρώξουμε τους μαθητές μακρυά ......

noname

Θεωρώ ότι τα φετινά θέματα ήταν τα πιο δύσκολα που έχουν ζητηθεί και εξηγούμαι.

Είχε πολύ θεωρία με αρκετές μονάδες κρυμμένες στο βιβλίο που ακόμα και καλά διαβασμένοι μαθητές στη θεωρία θα τις χάσουν. (Α2δε, Α4α)

Το θέμα Β ήταν περισσότερο απαιτητικό για μαθητές που προηγούμενες χρονιές έπαιρναν άνετα το 20 με έναν πίνακα τιμών και ένα διάγραμμα ροής.

Τα Γ2 και Γ4 ήταν ένα κλικ (αν όχι δύο) παραπάνω από θέματα προηγούμενων ετών. Το Γ2 ήταν στην ουσία μια άσκηση μέσα σε άσκηση. Μπέρδεψε αρκετά μαθητές του 60-80. Το Γ4 ήταν ωραίο θέμα που είχαμε ζητήσει πρόπερσι και στο στέκι. Στο στέκι το ζητήσαμε πιο εύκολα. Με συμπλήρωση κενών. :-) Δηλαδή οι 12 μονάδες του θέματος Γ ήταν αρκετά δύσκολες.

Το Δ3 που ήθελε δύο λογικές μεταβλητές ή δύο μετρητές, το είχαμε ζητήσει και αυτό στο στέκι με τους λαμπτήρες και τις στοές. Ωραίο θέμα αλλά όχι εύκολο.  Το Δ4 ήταν δύο ερωτήματα μαζί. Ήθελε σειριακή αναζήτηση μέσα σε έλεγχο εγκυρότητας. Ήθελε μερικά αθροίσματα και το μέγιστο από αυτά και τις ισοβαθμίες αυτών με το μέγιστο. Εύκολο δεν το λες. Δηλαδή οι 15 μονάδες του Δ ήταν για λίγους μαθητές.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα θα το έχουν οι μαθητές που άλλες χρονιές θα έγραφαν 60-80. Τώρα θα έχουν πέσει 10-15 μονάδες κάτω.
Άλλο πρόβλημα είναι οι άριστοι μαθητές που με την άστοχη θεωρία θα χάσουν σίγουρα 2-3 μονάδες χωρίς λόγο. Δύσκολα θα δούμε καθαρό 100.


Rathaniel

Βρε παλληκάρια της επιτροπής απαντήστε μας:

    Γ Ι Α Τ Ι    ΜΑΣ ΒΑΖΕΤΕ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ;;;;

(Ίσως ακόμα έχω νεύρα με τα θέματα)
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

Νίκος Αδαμόπουλος

Τα σχόλια και οι απαντήσεις στα θέματα «Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» από τους καθηγητές Πληροφορικής

από την ΠΕΚΑΠ

http://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/ta-sxolia-kai-oi-apanthseis-sta-uemata-anaptyjh-efarmogvn-se-programmatistiko-periballon-apo-toys-kauhghtes-plhroforikhs


petrosp13

Ο λόγος που οι μαθητές θα μισήσουν το μάθημα δεν είναι τα εύκολα ή τα δύσκολα θέματα αλλά το ότι δεν υπάρχει ένα εγχειρίδιο στο οποίο να μπορούμε να βασιστούμε όλοι και να έχουμε μια κοινή γραμμή
Θα διαφωνούμε για τα διαγράμματα, για την προτεραιότητα του ΚΑΙ-Η, για τις ασκήσεις Όσο-Πίνακες και άλλα δεκάδες τέτοια ζητήματα

Κι αν το ΑΟΔΕ έχει τέτοιο πρόβλημα με ένα κάκιστο εγχειρίδιο, αυτό καλύπτεται από την φωτογραφική εξέταση που ζητάται από τους μαθητές
Αντίθετα, η εξέταση του ΑΕΠΠ κάθε χρόνο κάνει ρόμπα την επιτροπή, τον κλάδο των Πληροφορικών και όλους εμάς που ασχολούμαστε με αυτό το μάθημα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

petrosp13

Κι επίσης, είναι πολύ κακό που οι μαθητές γνωρίζουν ότι το μάθημα οδεύει προς το υποτιθέμενο τέλος του
Όποιος μαθητής αποτυγχάνει λόγω δικής του κακής επίδοσης, κακής προετοιμασίας και γενικά έλλειψης ταλέντου, βγάζει μια κακία προς τα έξω ότι καλώς το μάθημα καταργείται...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής