Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Τυπώστε την είδηση και έχετε την μαζί σας σε οποιαδήποτε διαπραγμάτευση με το Υπουργείο

http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=45868&catid=14

IBM: Οι τεχνολογικά αναλφάβητοι θα μένουν άνεργοι στο μέλλον

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

dim


dim

Μήπως και καλά θέλει να φανεί πως η Πληροφορική προστέθηκε μέσα απο τη Διαβούλευση... συμπληρώνοντας την ατάκα"""όπως γίνεται και με κάθε νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου""""  και μας εμπαίζει?
Δεν μπορεί να στέκει όλο αυτό.

Νίκος Αδαμόπουλος

Το ζήτημα με το IB το είχε θίξει και ο Σταύρος στο: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3260.msg32662#msg32662

Επίσης, είναι γεγονός ότι υπάρχει σύγχυση ανάμεσα  στους όρους ΤΠΕ και Πληροφορική. Το υπουργείο φαίνεται να τους θεωρεί ταυτόσημους, αλλά δυστυχώς το ίδιο και πολλοί συνάδελφοι...

Αν το ζητούμενο είναι απλά η χρήση των νέων τεχνολογιών, τότε μιλάμε όντως για ΤΠΕ που θα μπορούσαν (θεωρητικά ναι - στην πράξη μάλλον όχι!) να διδαχθούν οριζόντια ή και από άλλες ειδικότητες (εκτός ίσως από κάποια προχωρημένα και κρίσιμα ζητήματα, όπως ασφάλεια δεδομένων, ασφαλής χρήση διαδικτύου, κλπ). Έτσι, όταν μιλάμε για πιστοποίηση γνώσεων στο Γυμνάσιο ουσιαστικά μιλάμε για πιστοποίηση χρήσης Η/Υ (ΤΠΕ) και όχι πιστοποίηση πληροφορικής. Επίσης, άλλο είναι το ψηφιακό σχολείο και άλλο η πληροφορική στο σχολείο. Ψηφιακό σχολείο π.χ.  είναι να κάνει ο φυσικός μάθημα με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών. Βέβαια αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο: το προσπαθούν καμιά δεκαπενταετία και ακόμα δεν περπατάει, παρόλα τα χρήματα που έχουν δοθεί, τις μαζικές επιμορφώσεις, αλλά και την παρουσία του πληροφορικού μέσα στο σχολείο (ας πούμε ως υπεύθυνο εργαστηρίου και ως παροχέα συμβουλευτικής υποστήριξης - τουλάχιστον!). Θα το καταφέρουν, λοιπόν, αν ο πληροφορικός πάψει να υπάρχει ακόμα και ως φυσική παρουσία μέσα από το σχολείο; Εδώ γελάμε!

Αν το ζητούμενο είναι η πληροφορική ως επιστήμη, τότε αυτό δεν μπορεί να γίνει οριζόντια ούτε από άλλες ειδικότητες. Εμείς θέλουμε την πληροφορική ως επιστήμη μέσα στο σχολείο γιατί προάγει κλπ ...κλπ... κλπ (τα γνωστά).

Πώς θα μπορούσε να επιτευχθεί τεχνικά το τελευταίο; Ας πούμε  με 3 τρόπους:

α) ως νέο ξεχωριστό "καλάθι" - συνέχεια της τεχνολογικής κατεύθυνσης. Αυτό πιθανώς να έχει ως απάντηση - αποτέλεσμα ότι το καλάθι αυτό θα μετακομίσει ολόκληρο στο "νέο τεχνολογικό λύκειο" (βλ. ΤΕΕ - ΕΠΑΛ) οπότε παύει και η φυσική παρουσία των πληροφορικών στα "νέα γενικά λύκεια"!

β) ως μέρος του υπάρχοντος καλαθιού των μαθηματικών (+ πληροφορικής) - σύμφωνα με το ΙΒ.  Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ότι δεν θα υπάρχει εκπρόσωπος της πληροφορικής στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και ότι δεν θα διδάσκεται κάποιος και μαθηματικά και πληροφορική (ένα από τα πολλά παράδοξα!).

γ) ως υποχρεωτικό μάθημα - έξω από τα διάφορα καλάθια. Αυτό μπορεί (μπορεί και όχι όμως!) να έχει ως αποτέλεσμα ότι δεν θα υπάρχει εκπρόσωπος της πληροφορικής στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, αλλά θα μπορεί να διδάσκεται κάποιος και μαθηματικά και πληροφορική.

Δεν ξέρω ποιο θα ήταν το καλύτερο ούτε για τους μαθητές (πρώτα οι μαθητές είπαμε!), ούτε για τον κλάδο... Απλά τα καταγράφω προκειμένου να δούμε τι επιλογές μπορεί να υπάρχουν για να κινηθούμε...

Γιάννης Αναγνωστάκης

Μπορεί να υπάρχουν 2 μαθήματα..

Το ένα γενικής παιδείας και το άλλο πανελλαδικώς εξεταζόμενο και απαραίτητο για όσους θέλουν να εισαχθούν σε σχετικές σχολές

Ποια από τις ενώσεις είναι η υπεύθυνη για να κάνεις συγκεκριμένες προτάσεις?


skoud

Άννα Διαμαντοπούλου στην "Παρουσίαση της ψηφιακής διάστασης του Νέου Σχολείου" στη Λήμνο, πριν λίγο:

"Το στοίχημα δεν είναι να έχουμε μάθημα Πληροφορικής" (sic) Το στοίχημα είναι να χρησιμοποιείται ο υπολογιστής και το INTERNET σε όλα τα μαθήματα (περίπου έτσι αυτά).

Η μετάδοση συνεχίζεται ακόμη http://vod.sch.gr/video/iptv/646
Παρουσιάζει ο κ. Κουλαϊδης το site που έχουν βάλει το ψηφιακό υλικό που συγκέντρωσαν

Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

sstergou

Νίκο καλά κάνεις και θέτεις το ζήτημα διαχωρισμού της πληροφορικής και της χρήσης Η/Υ. Νομίζω ότι από εκεί πηγάζουν πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σαν κλάδος.

Οριζοντιοποίηση μπορεί να σημαίνει απλά χρήση κάποιου λογισμικού στα υπόλοιπα μαθήματα, μπορεί όμως να σημαίνει και υπολογιστικά μαθηματικά, υπολογιστική φυσική, βιολογία, αλγόριθμοι και προσομοιώσεις. Να χρησιμοποιηθεί δηλαδή η επιστήμη της πληροφορικής μαζί με τις άλλες επιστήμες.

spantoulis



Άννα Διαμαντοπούλου στην "Παρουσίαση της ψηφιακής διάστασης του Νέου Σχολείου" στη Λήμνο, πριν λίγο:

"Το στοίχημα δεν είναι να έχουμε μάθημα Πληροφορικής" (sic) Το στοίχημα είναι να χρησιμοποιείται ο υπολογιστής και το INTERNET σε όλα τα μαθήματα (περίπου έτσι αυτά).

Η μετάδοση συνεχίζεται ακόμη http://vod.sch.gr/video/iptv/646
Παρουσιάζει ο κ. Κουλαϊδης το site που έχουν βάλει το ψηφιακό υλικό που συγκέντρωσαν


[hΚαλησπέρα συνάδελφοι, όσο καλή μπορεί να είναι.....
Νομίζω η παραπάνω δήλωση επιβεβαιώνει πλέον ότι η επιστήμη των υπολογιστών και κατά συνέπεια οι αντίστοιχοι επιστήμονες δεν έχουν θέση στο Γενικό Λύκειο.  :(
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

eland

Καλησπέρα κι από μένα...

Καταρχήν μια παρατήρηση: Διαβάζω εδώ και κάμποση ώρα 11 σελίδες σχόλια και σε γενικές γραμμές γράφουν όλο οι ίδιοι και οι ίδιοι. Προφανώς αυτοί είναι οι έχοντες οργανική σε λύκειο... οι έχοντες σε γυμνάσιο ή ΕΠΑΛ δε θίγονται, άρα δεν πολυνοιάζονται προς το παρόν. Έχει ο θεός....
Για να καταλάβουμε τελικά ποιος "αντιδρά" και πότε (όταν φτάσει ο κόμπος στο χτένι)...

Τελικά αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο συνάδελφοι είναι η ποιότητα της εκπαίδευσης ή οι θέσεις μας; Κι αν είναι το πρώτο, γιατί δεν κάνουμε μια συγκεκριμένη πρόταση, για το πώς θέλουμε ΕΜΕΙΣ την διδασκαλία της Πληροφορικής στο Λύκειο; Γιατί τόσα χρόνια αφήνουμε παρωδίες μαθημάτων, όπως για παράδειγμα το επιλεγόμενο "Εφαρμογές Η/Υ" να διαιωνίζονται; Κακώς έχουμε αφήσει το Υπουργείο, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και δεν ξέρω κι εγώ ποιον άλλο φορέα, να θεωρούν την Πληροφορική σαν ένα κρατικό ECDL. Γιατί αν είναι έτσι, τότε το δημοτικό και το γυμνάσιο είναι όντως αρκετά για τη διδασκαλία τους!

Υπάρχουν ωστόσο πολύ πιο ουσιαστικά αντικείμενα: Αλγοριθμική, Πολυμέσα και Επεξεργασία τους, Αρχιτεκτονική Η/Υ, ΕΛ/ΛΑΚ...και πολλά άλλα, αλλά εμείς εφησυχαζόμαστε στην θαλπωρή του word, excel, microsoft, powerpoint. Αυτά πρέπει να διεκδικήσουμε! Κι ακόμη, γιατί μας φοβίζει ο συνδυασμός της Πληροφορικής με άλλα αντικείμενα; Δεν είναι θετική για τους μαθητές η πληθώρα των εφαρμογών που μπορεί να έχουν οι υπολογιστές στη φυσική, στην ιστορία, στις γλώσσες... κ.ο.κ;

Αυτό που παρατηρώ τα τελευταία χρόνια είναι μια διαρκής υποβάθμιση του ρόλου του Πληροφορικού στο σχολείο, η οποία παρά τις όποιες (λιγοστές) αντιδράσεις δεν αλλάζει. Το εμπλουτισμένο καθηκοντολόγιό μας παραμένει εμπλουτισμένο κι εαν στο Λύκειο δεν υπήρχε το μάθημα της ΑΕΠΠ δεν βρίσκω άλλο λόγο της ύπαρξής μας εκεί, με την προϋπόθεση πάντα πως τα πράγματα παραμένουν ως έχουν.

Μια τελευταία παρατήρηση είναι πως δεν έχουμε φύγει μόνο εμείς από το "Νέο Σχολείο", αλλά όλες οι θετικές επιστήμες γενικότερα, άλλος περισσότερο κι άλλος λιγότερο. Γιατί, φυσικά, πρέπει να μιλάμε σωστά τη γλώσσα μας, αλλά τις πράξεις θα τις κάνει το κομπιουτεράκι για μας... δε βαριέσαι;
Και φυσικά, στον τομέα των ξένων γλωσσών, εννοείται πως ορθώς υπάρχουν και 6 ώρες λατινικών... γιατί άμα συναντήσουμε κανένα λεγεωνάριο σε κάποιο ταξίδι, να μην μπορούμε να ανταλλάξουμε δυο κουβέντες μαζί του;  :P

tom

Παράθεση από: skoud στις 08 Οκτ 2010, 02:54:38 ΜΜ
Άννα Διαμαντοπούλου στην "Παρουσίαση της ψηφιακής διάστασης του Νέου Σχολείου" στη Λήμνο, πριν λίγο:

"Το στοίχημα δεν είναι να έχουμε μάθημα Πληροφορικής" (sic) Το στοίχημα είναι να χρησιμοποιείται ο υπολογιστής και το INTERNET σε όλα τα μαθήματα (περίπου έτσι αυτά).

Απογοητευτικό να ταυτίζει το υπουργείο μια επιστήμη με ένα εργαλείο ή μια μηχανή.
Σε λίγο θα ακούσουμε και τα εξής:
"Το στοίχημα δεν είναι να έχουμε μάθημα Μαθηματικών. Το στοίχημα είναι να χρησιμοποιείται ο διαβήτης και ο χάρακας σε όλα τα μαθήματα για όμορφα σχήματα" ή "Το στοίχημα δεν είναι να έχουμε μάθημα Αστρονομίας. Το στοίχημα είναι να χρησιμοποιείται το τηλεσκόπιο σε όλα τα μαθήματα". Επίσης θεωρώ πως δεν χρειάζεται μάθημα γλώσσας. Το στοίχημα ειναι να χρησιμοποιείται ανάγνωση και γραφή σε όλα τα μαθήματα!


Το θλιβερό είναι ότι πολλές φορές μια απόφαση δεν σχεδιάζεται με γνώμονα το σωστό αλλά με βάση την πολιτική που θέλει κάποιος να εφαρμόσει. Για παράδειγμα την μετακίνηση καθητητων πληροφορικής σε ολοήμερα δημοτικά και γυμνάσια για να μην προσλάβει άλλους, την "τακτοποίηση" του τεράστιου αριθμού φιλολόγων που υπάρχουν στους πίνακες κτλ...
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

tom

Παράθεση από: eland στις 08 Οκτ 2010, 04:48:30 ΜΜ
Και φυσικά, στον τομέα των ξένων γλωσσών, εννοείται πως ορθώς υπάρχουν και 6 ώρες λατινικών... γιατί άμα συναντήσουμε κανένα λεγεωνάριο σε κάποιο ταξίδι, να μην μπορούμε να ανταλλάξουμε δυο κουβέντες μαζί του;  :P
Καλό. ;D Εμείς ας είμαστε οι γαλάτες...
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Keep Growing

Καλησπέρα συνάδελφε eland  :)

" Προφανώς αυτοί είναι οι έχοντες οργανική σε λύκειο.."

Εγώ είμαι σε γυμνάσιο και έχω οργανική σε γυμνάσιο.  :)
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

geokra

Είπε κάτι άλλο η Διαμαντο σήμερα για την Πληροφορική;την άκουσε κάποιος;

geokra

Ορίστε συνάδελφοι:
"Το στοίχημα για το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι να έχουν κομπιούτερ τα σχολεία, ούτε να γίνεται το μάθημα της πληροφορικής. Είναι κάτι πολύ πιο σημαντικό: Η πληροφορική και το διαδίκτυο να αποτελούν εργαλείο για όλα τα μαθήματα και σε όλους τους τρόπους διδασκαλίας".

AlexandrosK

Το θέμα δεν είναι να αρχίσουμε να μαλώνουμε ποιος έχει οργανικές και πού.
Θα πρέπει αρχικά να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα ώστε οι επόμενες κινήσεις των οργανώσεων που μας
εκπροσωπούν να είναι περισσότερο στοχευμένες.

Συγκεκριμένα (και παρακαλώ οι συνάδελφοι να συμπληρώσουν):

1. Όπως εδώ και πολλά χρόνια, έτσι και τώρα, συγχέεται ο όρος πληροφορική με τη χρήση ΤΠΕ.
Για να αντιμετωπίσουμε αυτό το ζήτημα, με αφορμή τη φράση της υπουργού, έχουμε το έναυσμα να κινητοποιήσουμε τα τμήματα πληροφορικής τόσο των ΑΕΙ όσο και των ΤΕΙ. Αλλιώς δέχονται και αυτοί οι ίδιοι ότι αυτό που διδάσκεται στις εν λόγω σχολές είναι η χρήση ΤΠΕ

2. Ο λόγος που αφαιρείται η Πληροφορική/χρήση ΤΠΕ από το Λύκειο είναι για να μεταφερθεί το συγκεκριμένο προσωπικό στα δημοτικά. Με αυτό τον τρόπο θα καλύψει τις αντίστοιχες θέσεις, ώστε να μπορέσει να πουλήσει το εμπόρευμα του πιστοποιητικού χρήσης ΤΠΕ, βάζοντας μαθήματα ΤΠΕ σε δημοτικό - γυμνάσιο. Και πάλι η λύση σε αυτό ενδεχομένως θα ήταν να καταστεί σαφές ότι άλλο ΤΠΕ και άλλο Πληροφορική.
Αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο, τότε η χρήση του ποντικιού μπορεί να διδαχθεί και από ένα δάσκαλο, όπως σωστά ένας συνάδελφος ανέφερε τη διδασκαλία της γλώσσας και των μαθηματικών. Σε αυτή την περίπτωση όμως, θα θιχτούν συνάδελφοι οι οποίοι ευελπιστούν σε απασχόληση στα δημοτικά σχολεία, είτε ως αναπληρωτές, είτε ελπίζοντας ότι θα πάρουν μετάθεση κοντά στον τόπο συμφερόντων τους.

3. Δεν θα πρέπει να διαμαρτυρόμαστε μόνο. Πρέπει να προτείνουμε. Οπωσδήποτε.
Η κίνηση με  την εύρεση του Syllabus του ΙΒ ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση. Να προτείνουμε μέσω των οργανώσεων που εκπροσωπούν τον κλάδο συγκεκριμένα μαθήματα που θα αφορούν την επιστήμη της Πληροφορικής και όχι τη χρήση ΤΠΕ

4. Θα πρέπει να πείσουμε ότι υπάρχει κάποιος πραγματικός λόγος που κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση πέρα από τις οργανικές θέσεις και (ας μη κρυβόμαστε) τα ιδιαίτερα που θα χάσουν κάποιοι. Θα πρέπει να γίνει σαφές στους γραφειοκράτες πολιτικους που διοικούν, σε τι είναι χρήσιμη η Πληροφορική. Η Πληροφορική. Όχι οι ΤΠΕ. Η λίστα με τα πανεπιστήμια είναι σωστή πρωτοβουλία νομίζω.

Παρακαλώ τους συναδέλφους να προτείνουν άλλες ενέργειες - δράσεις που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν.