Γενικό Λύκειο > Μονοδιάστατοι πίνακες

Ο αλγόριθμος συγχώνευσης είναι μέσα στην ύλη 2016-2017;

<< < (2/4) > >>

ozorgnax:
Δεν υπάρχει στο βιβλίο αλλά υπάρχει στο τετράδιο μαθητή και (κυρίως) στις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος όπου αναφέρεται μεταξύ άλλων: "... να διδαχθούν οι πλέον γνωστές διαδικασίες πάνω σε μονοδιάστατους πίνακες όπως, η εύρεση μεγίστου και ελαχίστου, η συγχώνευση μονοδιάστατων πινάκων κλπ." Γνώμη μου είναι ότι μετά τη μεγάλη μείωση της διδακτέας ύλης, δεν είναι καθόλου απίθανο να δούμε συγχώνευση στις πανελλήνιες.

Laertis:

--- Παράθεση από: evry στις 23 Μαρ 2017, 01:59:11 μμ ---
2.Όσα αναφέρονται στο τετράδιο μαθητή δεν είναι μέρος της θεωρίας. Δεν είναι στην ύλη και οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να τα γνωρίζουν.


--- Τέλος παράθεσης ---

Διαφωνώ καθέτως και οριζοντίως.
Θέλεις να σου απαριθμήσω θέματα αυτούσια ή έστω και παραπλήσια, που έχουν μπει στις εξετάσεις απο το τετράδιο μαθητή είτε ως ασκήσεις είτε ως θεωρία; Πως μπορεί να μην είναι στην ύλη;

Η συγχώνευση ορίζεται ως λειτουργία και μάλιστα ώς τυπική επεξεργασία στο βιβλίο μαθητή σελ. 166 και δίνεται ως παράδειγμα υλοποίησης στο τετράδιο μαθητή λυμένο παράδειγμα στη σελ. 87-88 με θεωρητική αναφορά στην εκφώνηση. Στο δε νέο βιβλίο οδηγιών μελέτης για το μαθητή στη σελίδα 61-62 γίνεται ο απαραίτητος διαχωρισμός με 2 διακριτές περιπτώσεις μέσω ασκήσεων.

Εύχομαι να μη με βάλεις στη μαύρη λίστα :D

evry:
Δεν μιλάω για διδακτέα αλλά για εξεταστέα ύλη. Το επίσημο έγγραφο του υπουργείου για τον ορισμό της εξεταστέας ύλης ξεκινάει ως εξής:

Από το βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ.Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) "Διόφαντος".

Δεν λέει τίποτα για τετράδιο μαθητή.

Ξαναλέω λοιπόν τι ισχύει. Μπορεί κάποιος να βάλει τον αλγόριθμο της συγχώνευσης ως άσκηση και να πει στους μαθητές να συμπληρώσουν κενά ή να τον υλοποιήσουν σε ΓΛΩΣΣΑ αλλά θα πρέπει να περιγράψει πρώτα τον αλγόριθμο σε φυσική γλώσσα αλλιώς το θέμα θα είναι εκτός ύλης.
Δηλαδή δεν μπορεί να ζητηθεί τίποτα από το τετράδιο μαθητή ως θεωρία. Τέτοιο θέμα δεν έχει πέσει ποτέ στις εξετάσεις από όσο ξέρω.

Γιώργο σε ποια θέματα αναφέρεσαι?

SPY:
Κατά την άποψή μου δεν μπορεί να ζητηθεί ως θεωρία  "Να γράψετε ένα πρόγραμμα το οποίο να συγχωνεύει δύο ταξινομημενους πίνακες Α και Β σε έναν ταξινομημένο πίνακα Γ."
Αυτό νομίζω εννοεί ο Evry και έχει δίκιο.
Τώρα να ζητηθεί ως άσκηση με ποια εκφώνηση π.χ.;

Θέματα από το τετράδιο μαθητή αυτούσια είχαμε το 2014 Β2 διάγραμμα ροής και 2010 Α1.

Άσκηση με γεύση συγχώνευσης "2 ημιτελικοί και ποιοι προκρίνονται στον τελικο" σε παλιότερο θέμα 2008 επαναληπτικές 4ο.

Αυτά θυμάμαι.

evry:
Στο επίμαχο θέμα των επαναληπτικών του 2008 γιατί δε ζητήθηκε συγχώνευση? Το θέμα ήταν ξεκάθαρα στημένο (και πολύ καλά αλλά δυστυχώς αναποτελεσματικά) ώστε οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν την κεντρική ιδέα της συγχώνευσης μόνο και όχι να διαχειριστούν τις ακραίες και στρυφνές περιπτώσεις που κάποιος πίνακας έχει περίσσευμα. Αφού ήθελε τους 6 καλύτερους από δυο επτάδες προφανώς κανένας πίνακας δεν θα τέλειωνε και μπορούσες να τα βάλεις μέσα σε μια επανάληψη Για ι από 3 μέχρι 8.
Πόσοι μαθητές το σκέφτηκαν? Θα έλεγα κανένας.
Τι έκαναν οι περισσότεροι μαθητές? Μεταφορά όλων των δεδομένων σε έναν νέο πίνακα και ταξινόμηση εκεί.
Πως όμως θα μπορούσε να τεθεί το θέμα έτσι ώστε να αναγκάσει τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν μόνο συγχώνευση? Μόνο ένας τρόπος υπάρχει:

Να σχεδιάσετε αλγόριθμο πολυπλοκότητας Ο(N).

Να ζητούσαν συγκεκριμένα τον αλγόριθμο της συγχώνευσης δεν μπορούσαν για τους λόγους που έχω εξηγήσει παραπάνω, οπότε η καλή ιδέα πήγε χαμένη.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση