ταξινόμηση και αναζήτηση

Ξεκίνησε από nikosx, 12 Απρ 2006, 09:43:16 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikosx

Γεια και πάλι.

Αλλη μία ερώτηση (όλες μαζί μου ήρθαν) :). Πόσο πιθανό πιστεύετε ότι είναι να ζητήσουν στις εξετάσεις δυαδική αναζήτηση, ταξινόμηση ευθείας εισαγωγής, ταξινόμηση ευθείας επιλογής και γενικότερα αναζητήσεις και ταξινομήσεις που αναφέρονται περισσότερο στο τετράδιο του μαθητή;
Είναι ένα άγχος. Εγώ προσωπικά απλώς τα έχω αναφέρει αλλά δεν τα ανέλυσα με παραδείγματα και ασκήσεις.
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

Vangelis

Νίκο
Ποτέ δεν ζητάνε συγκεκριμένο τρόπο λύσης μιας άσκησης (είναι τελείως αντιεπιστημονικό).  Δεν έχει γίνει ποτέ σε κανένα μάθημα.  Μπορούν να βάλουν άσκηση που απαιτεί να λυθεί με κάποιο συγκεριμένο τρόπο (π.χ  με  ΓΛΩΣΣΑ και όχι Αλγόριθμο) αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να ζητήσουν κάτι απο αυτά του αναφέρεις για υλοποίηση απο τους μαθητές .
Αυτό που μπορούν αν κάνουν είναι να δώσουν τον αλγόριθμο έτοιμο και να ζητήσουν τις τιμές ορισμένων μεταβλητών.   

filippos

και όμως Βαγγέλη,

στις εξετάσεις του 2001, είχε ζητηθεί στο ερώτημα 1.Δ, για 15 μονάδες:

Δίνεται μονοδιάστατος πίνακας Π, Ν στοιχείων, που είναι ακέραιοι αριθμοί. Να αναπτύξετε αλγόριθμο, ο οποίος να ταξινομεί με τη μέθοδο της φυσαλίδας τα στοιχεία του πίνακα Π.

Συμφωνώ μαζί σου ότι είναι αντιεπιστημονικό και γι' αυτό δεν έχει ποτέ τεθεί έτσι θέμα στα πλαίσα των 60 μονάδων (ασκήσεων).

Έχει όμως τεθεί στο πλαίσιο των 40 μονάδων της θεωρίας.

Και το ερώτημα του συναδέλφου (και δικό μου, και σίγουρα και άλλων) είναι κατά πόσο κάτι τέτοιο, εν είδη θεωρίας, θα μπορούσε να γίνει με αλγορίθμους που παρουσιάζονται στο τετράδιο μαθητή (και δεν είναι λίγοι !!!),όπως διάφοροι (2-3) αλγόριθμοι ταξινόμησης, συχώνευσης κ.ο.κ.

episkeptis

Τελικά τι ισχύει;

Είναι ή όχι αντιεπιστημονικό να ζητείται η επίλυση άσκησης με συγκεκριμένο τρόπο;

Αν όχι, τοτε πώς "αιτιολογείται" το θέμα που αναφέρει ο Φίλιππος;

Επίσης, πώς αιτιολογείται το περισυνό θέμα 2 των επαναληπτικών όπου σαφώς ζητήθηκε να λυθεί η άσκηση ΧΩΡΙΣ πίνακες;

Vangelis

Φιλλιπε πιστεύω ότι το ζήτησαν με αυτόν τον τρόπο επειδή στην ύλη δεν προβλέπεται η διδασκαλία άλλου τρόπου ταξινόμησης αν είχε διδαχθεί και άλλος τρόπος δεν νομίζω ότι θα έβαζαν τέτοιο περιορισμό.   Φαντάσου να ζητήσουν λύση άσκησης με μόνο χρήση της δομής Αρχή επανάληψης ... Μέχρις ότου ...  και όχι της  Όσο κ.λπ.
Για το θέμα που αναφέρει ο "επισκέπτης" θα πρέπει να το δω για να το δώ για να  εκφέρω άποψη.  Δεν έχω τα αντίσοιχα θέματα και το link του ΥΠΕΠΘ δεν λειτουργεί.

Sergio

Βαγγέλη,

τα θέματα μπορείς να τα "κατεβάσεις" και από την αρχειοθήκη στο Στέκι.  Βρίσκονται στην περιοχή Θέματα και Λύσεις Πανελλαδικών
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Vangelis

Εντάξη Αστέριε ευχαριστώ.
Το δευτερο θέμα που αναφέρει ο "επισκέπτης" δίνει τη λύση (έτοιμη λύση) ενός προβλήματος και ζητάει τη μετατροπή της έτσι ώστε να δουλεύει και χωρίς τη χρήση πίνακα.  Αυτό είναι τελέιως διαφορετικό πράγμα.  Για πράδειγμα και στις κανονικές εξετάσεις είχαν βάλει τη μετατροπή μιας  δομής επανάληψης Για ... σε  Όσο καθώς και σε μέχρις_ότου.  Άλλο αυτό και άλλο να ζητάει τη χρήση μιας συγκεκριμένης δομής.
Ισχυρίζομαι ότι θα ήταν αντιεπιστημονικό να ζητηθεί η λύση μιας άσκησης με περιορισμό να μη χρησιμοποιηθούν πίνακες ( ή το ανάποδο φυσικά).



Vangelis

Να βάλω και εγώ ένα σχετικό ερώτημα.
ένας μαθητής λύνει σωστά  μια άσκηση που απαιτεί αναζήτηση αλλά χρησιμοποιεί τον αλγόριθμο δυαδικής ανανζήτησης πως τον βαθμολογούμε στις περιπτώσεις:
α) Η άσκηση δεν αναφέρει ποιός αλγόριθμος να χρησιμοποιηθεί
β) η άσκηση αναφέρει "με χρήση του αλγορίθμου σειριακής αναζήτησης"

nekis

Βαγγέλη
Αν δεν ζητείται συγκεκριμένος τρόπος προφανώς πρέπει να πάρει το γραπτό όλες τις μονάδες. Όσον αφορά στο β κατ αρχήν το θεωρώ απίθανο αλλά αν συμβεί θα πρέπει να κοπούν μονάδες. Τώρα το ποσες είναι ερώτημα και για μένα ....