Γενικό Λύκειο > Μονοδιάστατοι πίνακες

Τυποποίηση vs Σκέψης

(1/11) > >>

evry:
Ανοίγω αυτό το thread με μια άσκηση που έχει ενδιαφέρον όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται οι μαθητές όταν τους δίνεται ένα πρόβλημα που είναι έξω από τα συνηθισμένα. Δηλαδή προσπαθούν να το λύσουν ad hoc ή να εφαρμόσουν κάποιους έτοιμους αλγορίθμους?

Άσκηση
Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος να διαβάζει αριθμούς μέχρι να δοθεί 0 και να εμφανίζει τους Ν μεγαλύτερους, για δεδομένο Ν.

(β έκδοση) : να εμφανίζει τους αριθμούς με τη σειρά που τους διάβασε

meteo_xampos:
Καμία λύση κανείς? Είναι για μαθητές το πρόβλημα αυτό;

odysseas:

--- Παράθεση από: evry στις 05 Απρ 2011, 04:42:16 μμ ---προσπαθούν να το λύσουν ad hoc ή να εφαρμόσουν κάποιους έτοιμους αλγορίθμους?

--- Τέλος παράθεσης ---

Σε σχέση με τη γενική ερώτηση, εγώ προσωπικά πιστεύω οτι δεν υπάρχει γενική απάντηση -- έχω δει και τα δύο. Δηλαδή έχω δει μαθητές να κάνουν απίστευτες αλχημείες για να λύσουν κάτι που είναι τετριμμένο, αλλά έχω δει και μαθητές να παλεύουν να χρησιμοποιήσουν λύσεις-φασόν σε περιπτώσεις που δεν είναι εφαρμόσιμες.

Κατά τ' άλλα, θες να δώσουμε και λύση ή απλά να συζητήσουμε το γενικό ερώτημα;


--- Παράθεση από: evry στις 05 Απρ 2011, 04:42:16 μμ ---(β έκδοση) : να εμφανίζει τους αριθμούς με τη σειρά που τους διάβασε

--- Τέλος παράθεσης ---

Εννοείς να εμφανίζει τους Ν μεγαλύτερους αριθμούς με τη σειρά που τους διάβασε;

evry:
γιατί όχι και τα δύο, αλλά κατά βάση το δεύτερο. Δηλαδή το πρόβλημα είναι πως θα εξηγήσουμε σε έναν μαθητή, ώστε να τον πείσουμε, ότι η λύση που έκανε μπορεί να βγάζει σωστό αποτέλεσμα αλλά δεν είναι "τόσο σωστή" όσο νομίζει. Για παράδειγμα πόσο επιστημονικά τεκκμηριωμένη είναι η εύρεση μεγίστου με ταξινόμηση ή ακόμα καλύτερα η ταξινόμηση αριθμών με την μέθοδο BogoSort (ή MonkeySort)  http://en.wikipedia.org/wiki/Bogosort.
Θα μπορούσε αυτό να θεωρηθεί λύση? Γενικά το γεγονός ότι η απόδοση είναι εκτός ύλης, δημιουργεί κατά τη γνώμη μου πολλά προβλήματα

--- Παράθεση από: odysseas στις 06 Απρ 2011, 08:30:22 μμ ---Κατά τ' άλλα, θες να δώσουμε και λύση ή απλά να συζητήσουμε το γενικό ερώτημα;

--- Τέλος παράθεσης ---

Και για να δείξω τι ακριβώς εννοώ θα αναφέρω τη λύση που μου έχουν δώσει οι περισσότεροι μαθητές για το παραπάνω πρόβλημα:

(Καταρχήν λέμε στους μαθητές ότι θα δοθούν τουλάχιστον 50 αριθμοί. Οπότε η δουλειά είναι από εκεί και πέρα)

Αρχή Αλγορίθμου
0. Τοποθετώ τους πρώτους 50 αριθμούς σε έναν πίνακα Α[50]
1. Διαβάζω τον επόμενο αριθμό
2. Αντιγράφω τους 50 αριθμούς που έχω σε έναν νέο πίνακα Β[51]  και βάζω στην τελευταία θέση τον αριθμό που μόλις διάβασα
3. Ταξινόμηση στον πίνακα Β
4. Αντιγραφή των πρώτων 50 στοιχείων του Β στον Α
5. Συνεχίζω ακάθεκτος
Τέλος Αλγορίθμου

Η παραπάνω λύση είναι απαράδεκτη από επιστημονικής πλευράς? Θα γινόταν ποτέ δεκτή σε οποιοδήποτε πανεπιστήμιο του κόσμου? Αλλά και παιδαγωγικά να το πάρει κανείς. Δεν δείχνει ότι απλά έχουμε εκπαιδεύσει τα παιδιά να προσπαθούν να εφαρμόσουν έτοιμες συνταγές και όχι να επινοούν τις δικές τους? Πως μπορούμε μετά να μιλάμε για αλγοριθμική σκέψη? Δεν είναι υποκρισία?

Το παραπάνω πρόβλημα δεν είναι κάτι το διαστημικό, ούτε κάτι που δεν θα μπορούσε να ζητηθεί σε εξετάσεις. Δηλαδή δεν είναι κάτι που δεν μπορεί να σκεφτεί ένας μαθητής. Δυστυχώς όμως οι περισσότεροι σκέφτονται έτσι.

Το καλύτερο όμως είναι ότι όταν την έβαλα σε μαθητές που δεν είχαν διδαχθεί την ταξινόμηση, αρκετοί βρήκαν τη σωστή λύση. Τυχαίο??


--- Παράθεση ---Εννοείς να εμφανίζει τους Ν μεγαλύτερους αριθμούς με τη σειρά που τους διάβασε;

--- Τέλος παράθεσης ---
Ακριβώς. Αυτό είναι πιο δύσκολο και μάλλον ξεφεύγει από το επίπεδο ενός εισαγωγικού μαθήματος όπως αυτό που κάνουμε στο Λύκειο. Η αρχική έκδοση όμως νομίζω ότι μπορεί να συζητηθεί στην τάξη.

Κουβέντα να γίνεται :)

tom:

--- Κώδικας: ---αλγόριθμος μεγαλύτεροι
 δεδομένα //ν//
 μ ← 0
 κ ← 0
 διάβασε αρ
 μαχ ← αρ
 όσο αρ<>0 επανάλαβε
   μ ← μ+1
   αν αρ>=μαχ και κ<=ν τότε
     αν κ=ν τότε
        κ← 0
     τέλος_αν
     μαχ ← αρ
     κ ←  κ+1
     θμαχ[κ]← μ
   τέλος_αν
   αριθμοί[μ]← αρ
   διάβασε αρ
 τέλος_επανάληψης
 εμφάνισε "οι", ν, " μεγαλύτεροι:"
 αν ν>μ τότε
  ν← μ
 τέλος_αν
 για ι από 1 μέχρι ν
  εμφάνισε αριθμοί[θμαχ[ι]]
 τέλος_επανάληψης
τέλος μεγαλύτεροι
--- Τέλος κώδικα ---

Αυτή σου φαίνεται πολύπλοκη? Λάβε υπ'οψιν ότι φέτος δεν ασχολούμαι καθόλου με ΑΕΠΠ και είμαι deforme  ;D
 

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση