Συγχώνευση πινάκων

Ξεκίνησε από gkark, 17 Ιαν 2006, 10:30:47 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gkark

Χαιρετώ όλους όσους διαβάζουνε το forum.
Θέλω να ρωτήσω το εξής; Οταν θέλουμε να κάνουμε συγχώνευση δυο πινάκων σε έναν νέο τρίτο πίνακα, υπάρχει κάποιος καθορισμένος τρόπος ως προς το πως θα τοποθετηθούν τα στοιχεία στον νέο πίνακα; ???
Η ερώτηση αναφέρεται σε εκφωνήσεις ασκήσεων που ζητούν συγχώνευση χωρίς  να δίνουν εξηγήσεις το πως θα τοποθετηθουν τα στοιχεία. Τότε πως κατα την γνώμη σας πρέπει να τοποθετηθούν τα στοιχεία; Περιμένω τις απόψεις σας

P.Tsiotakis


Όταν δυο ίδιοι (ως προς τις διαστάσεις τους ή τον τύπο τους) πίνακες πρέπει να ενωθούν, είναι μονόδρομος πως αυτό μπορεί να επιτευχθεί

Όταν η συγχώνευση μπορεί να γίνει με δυο τρόπους, πρέπει να αναφέρεται ποιος είναι αυτός που ζητάται. Ωστόσο, μπορούμε να αναφέρουμε πριν τη λύση, την παραδοχή που θα κάνουμε και να λύσουμε την άσκηση...

evry

Κατ'αρχήν να πούμε ότι η συγχώνευση έχει νόημα όταν οι πίνακες είναι ταξινομημένοι. Τότε υπάρχουν δυο τρόποι
1) [brute force] όπου αντιγράφεις τους πίνακες στον 3ο και εκεί πάνω κάνεις ταξινόμηση και
2) Υλοποιείς τη λειτουργία της συγχώνευσης όπως την έχει στο βιβλίο του καθηγητή του μαθήματος πιο αποδοτικά. Δηλαδή διασχίζεις ταυτόχρονα και τους δυο πίνακες με δυο δείκτες i,j και συγκρίνεις τα αντίστοιχα στοιχεία

Το πρόβλημα είναι ότι ο αλγόριθμος αυτός είναι μόνο στο βιβλίο του καθηγητή και όχι σε αυτό του μαθητή οπότε είναι εκτός ύλης. Επίσης δεν μπορεί κανείς να υποχρεώσει τον μαθητή να γράψει τον συγκεκρίμενο αλγόριθμο λέγοντας γράψε κάτι αποδοτικό αφού αυτό είναι εκτός ύλης.
Οπότε τι κάνουμε; Τι διδάσκουμε στους μαθητές. Προσωπικά τους δίνω σε φωτοτυπία τον αλγόριθμο από το βιβλίο του καθηγητή με κάποιες δικές μου απλοποιήσεις. Όποιος τον έχει δει θα έχει καταλάβει ότι αυτός που τον έγραψε τον αντέγραψε από κάποιο ξένο βιβλίο γιατί έχει επιλέξει τον πιο δυσνόητο τρόπο για την περίπτωση που τα στοιχεία του ενός πίνακα τελειώσουν πιο γρήγορα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

EleniK

Εγώ για να είμαι ειλικρινής όταν τους κάνω άσκηση με συγχώνευση ακολουθώ ότι λέει η εκφώνηση:

* αν αναφέρει κάποιο είδος συγχώνευσης π.χ. 2 πίνακες να γίνουν ένας με κάποια ΄συγκεκριμένη μέθοδο κάνω αυτό ακριβώς.

* αν είναι ταξινομημένοι μονοδιάστατοι τότε καλό είναι να διευκρινίζεται από την εκφώνηση ότι ο πίνακας που προκύπτει πρέπει να είναι και αυτός ταξινομημένος. Σε αυτήν την περίπτωση δείχνω τον πιο απλό τρόπο, δηλαδή αντιγραφή +ταξινόμηση μονοδιάστατου και όχι αυτόν που λέει το βιβλίο. Θεωρώ ότι είναι δύσκολος για τα περισσότερα παιδιά. Για κάποια όμως που αντέχουν τον συζητάμε.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

kinik

Τον αλγόριθμο συγχώνευσης τον έχει και το τετράδιο του μαθητή (κεφ. 9ο σελ. 91 Παράδειγμα 3) και όχι μόνο το βιβλίο του καθηγητή. Συνεπώς είναι εντός ύλης. Συμφωνώ και εγώ ότι είναι δυσνόητος και πρέπει για να γίνει κατανοητός στους μαθητές να γίνουν κάποιες τροποποιήσεις.
Προσωπικά διδάσκω και τους δύο τρόπους συγώνευσης.
1) Απλή συγχώνευση και στη συνέχεια ταξινόμηση του νέου πίνακα.
2) Συγχώνευση με ταυτόχρονη ταξινόμηση.
Σε άσκηση μπορεί να ζητηθεί ο 2ος τρόπος δηλαδή να ζητηθεί να γίνεται σύγκριση των στοιχείων των δύο πινάκων και το μικρότερο να τοποθετείται στον νέο πίνακα.

P.Tsiotakis

Το βιβλίο αναφέρει οτι η συγχώνευση είναι μια τυπική επεξεργασία και από 2 ταξινομημένους προκύπτει τελικός ταξινομημένος πίνακας. Ωστόσο, θεωρώ οτι έχει νόημα και για μη ταξινομημένους πίνακες

Με έχει απασχολήσει πολλές φορές τι είναι εντός ύλης και τι εκτός.
Αν αναφέρεται κάτι μόνο στο βιβλίο καθηγητή; Το βιβλίο καθηγητή δεν είναι μέρος του διδακτικού πακέτου; Μας δίνει πρόσθετο υλικό που πρέπει να διδάξουμε, άρα κατά τη γνώμη μου δεν αποτελεί δικαιολογία οτι δεν αναφέρεται κάποια έννοια στο βιβλίο μαθητή, ο καθηγητής διαχέει το υλικό στους μαθητές
 
Πάντως η άσκηση πρέπει να διδαχθεί και με τον δύσκολο τρόπο. Θα μπορούσε να μπει άσκηση που να περιγράφει την διαδικασία και να ζητάει τον αλγόριθμο
 
Κατά τα άλλα, συμφωνώ με τους 2 τρόπους (και φυσικά οτι ο πρώτος είναι η εύκολη λύση)
 
Για τη δύσκολη λύση, έχω κάνει μια προσπάθεια περιγραφής της στην ιστοσελίδα http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_theory3d.htm (και αλλού) και για το πως είναι γραμμένη στο βιβλίο καθηγητή δεν το σχολιάζω  :furious3: . Λάθη όμως γίνονται στα βιβλία έτσι δεν είναι;  8)

Με εκτίμηση,