Ταξινόμηση από μωρό

Ξεκίνησε από pgrontas, 18 Ιουν 2009, 08:27:56 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pgrontas

Δείτε πώς ένα μωρό κάνει ταξινόμηση:

http://www.youtube.com/watch?v=Zybl598sK24

Έχει και κάποια ωραία σχετιζόμενα βίντεο που ίσως χρησιμεύσουν στην τάξη.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gpapargi

#1
Δε νομίζω ότι κάνει ταξινόμηση. Από ότι καταλαβαίνω κάνει το εξής:
Βάζει στην τύχη ένα κουτί μέσα σε ένα άλλο και ελέγχει αν χωράει ίσα ίσα δηλαδή ελέγχει αν μπαίνει "σφικτά" το ένα μέσα στο άλλο. Αν αυτό ισχύει τότε τα αφήνει ως έχει. Διαφορερετικά τα βγάζει έξω και δοκιμάζει άλλο ζευγάρι.

Το κλειδί του αλγορίθμου που εκτελεί είναι το να ταιριάζει ίσα ίσα. Μπορούμε να ποσοτικοποιήσουμε το θέμα αν αντιστοιχίσουμε αριθμούς στα διάφορα μεγέθη. Θα πρέπει 2 διαδοχικά νούμερα να διαφέρουν κατά 1. Η διαφορά 1 σημαίνει ότι ταιριάζει σφικτά ή ίσα ίσα.

Αν κάθε 2 διαδοχικά νούμερα δεν διαφέρουν κατά 1 τότε το παιδάκι δε θα πετύχει την ταξινόμηση γιατί θα βγάλει το μικρό κουτί μέσα από ένα πιο φαρδύ αλλά όχι ίσα ίσα. Έχουμε ταξινόμηση μόνο στην περίπτωση που τα νούμερα είναι διαδοχικά.   
Για να βάλουμε το παιδάκι να κάνει ταξινόμηση θα πρέπει να αφαιρέσουμε μερικά κουτιά από τα ενδιάμεσα (όχι τα ακριανά) και να δούμε πως θα αντιδράσει όταν πέσει πάνω σε ζευγάρι κουτιών που δεν ταιριάζουν ίσα ίσα.
Αν τα αφήσει ως έχουν μετά υπάρχει περίπτωση να πέσει μελλοντικά πάνω σε κουτί που θα έπρεπε να έχει μπει ανάμεσα στα 2 και να αντιμιμετωπίσει πρόβλημα. Δηλαδή υπάρχουν περιπτώσεις που 2 κουτιά που δεν διαφέρουν κατά 1 θα πάνε το ένα μέσα στο άλλο και άλλες περιπτώσεις που δεν πάνε το ένα μέσα στο άλλο, αλλά θέλουν και κάποιο τρίτο ανάμεσά τους. Το παιδιάκι δεν είμαι σίγουρος αν μπορεί να διακρίνει αυτές τις 2 περιπτώσεις. Αν το έκανε τότε... ναι θα είχαμε ταξινόμηση.

Βέβαια αυτό δε σημαίνει ότι το παιδάκι δεν είναι έξυπνο κλπ.