Καλησπέρα και καλή χρονιά σε όλη την ομάδα!
Θέλω να ρωτήσω αν η παρακάτω λύση της συγκεκριμένης άσκησης είναι σωστή.
Εκφώνηση: Να αναπτυχθεί αλγόριθμος που θα διαβάζει Κ ακεραίους και να υπολογίζει και να εμφανίζει τον μεγαλυτερο και τον ελαχιστο.
Λύση:
Για i από 1 μέχρι Κ
Διάβασε χ
Αν ( i=1) τοτε
min ← χ
max← χ
Αλλιώς_αν (χ < min) τότε
min ← χ
Αλλιώς
max ← χ
Τέλος_επανάληψης
Εκτύπωσε min, max
Δεν είναι σωστή αφού θεωρεί ως μέγιστο κάθε αριθμό που είναι μεγαλύτερος ή ίσος του ελάχιστου.
Δηλαδή αυτό είναι σωστό;
Για i από 1 μέχρι Κ
Διάβασε χ
Αν ( i=1) τοτε
min ← χ
max← χ
Αλλιώς_αν (χ < min) τότε
min ← χ
Αλλιώς_αν (χ>max) τότε
max ← χ
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Εκτύπωσε min, max
Το 1ο που είναι λαθός κατά τη γνώμη μου ειίναι το μπλοκ των εντολών Αν ( i=1) τοτε
min ← χ
max← χ
Δεν πρέπει η αρχικοποίηση να γίνεται έξω από την επανάληψη;;;
Είναι άκομψο και λίγο "χαζό" (αφού συνεχώς ελέγχει την τιμή του μετρητή) αλλά το αποτέλεσμα που βγάζει είναι σωστό.
Δεν είναι λάθος να ελέγχεις Αν i=1 , αλλά λίγο "χαζό" όπως είπε ο Στάθης να ελέγχεις Κ φορές κάτι που ισχύει μόνο μιά φορά. Απο την άλλη δε μπορείς να κάνεις αυθαίρετη αρχικοποίηση παρά μόνο αν γνωρίζεις το διάστημα τιμών του χ. Οπότε μια άλλη λύση είναι η παρακάτω :
Διάβασε χ
min ← χ
max← χ
Για i από 1 μέχρι Κ-1
Διάβασε χ
Aν χ < min τότε min ← χ
Aν χ>max τότε max ← χ
Τέλος_επανάληψης
Εκτύπωσε min, max
Η οποία βολεύει σε περιπτώσεις που τα ερωτήματα είναι λίγα και ο κώδικας που θα προστεθεί πριν την επανάληψη σχετικά μικρός, ώστε να είναι μια κομψή λύση
Γενικά, οι 3 αυτοί τρόποι (1.μια επανάληψη λιγότερη, 2.i=1, 3. αυθαίρετες αρχικές τιμές) έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που πρέπει ο μαθητής να μπορεί να ζυγίσει και να επιλέξει
Υπάρχει περίπτωση να κοπούν μονάδες στις πανελλήνιες αν υπάρχει το ----> Αν (i=1) ;;;;
Θεωρώ ότι είναι σαν να μην γνωρίζει ο μαθητής ότι γίνεται Κ φορές ένας άχρηστος έλεγχος και επίσης ότι προγραμματιστικά δεν είναι ότι καλύτερο. Τι γνώμη έχετε;
Από την άλλη, έχει το πλεονέκτημα της γενικότητας, χωρίς να κάνει τον κώδικα μη κομψό λόγω τεράστιου όγκου
Γενικότητα γιατί δεν θα χρειαστεί διαφορετικές ακραίες αρχικές τιμές για τα max-min για κάθε πρόβλημα και κομψή διότι δεν απαιτούνται εντολές προ επανάληψης
Λόγω πολυπλοκότητας και απασχόλησης πόρων παρουσιάζει μειονέκτημα, αλλά σχεδόν αμελητέο
Σε καμία περίπτωση δεν είναι λάθος
Παράθεση από: ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ στις 07 Ιαν 2015, 12:51:29 ΠΜ
Υπάρχει περίπτωση να κοπούν μονάδες στις πανελλήνιες αν υπάρχει το ----> Αν (i=1) ;;;;
Θεωρώ ότι είναι σαν να μην γνωρίζει ο μαθητής ότι γίνεται Κ φορές ένας άχρηστος έλεγχος και επίσης ότι προγραμματιστικά δεν είναι ότι καλύτερο. Τι γνώμη έχετε;
Εντάξει είναι από κάθε άποψη γελοίο να κόψεις για κάτι τέτοιο μονάδες. Πέρα από ότι δεν μας ενδιαφέρει το τι είναι "προγραμματιστικά καλύτερο", το συγκεκριμένο ειδικά, από προγραμματιστικής άποψης δεν έχει καμια σημασία.
Να το δεχτούμε?
Για i από 1 μέχρι 100
Για j από 1 μέχρι 100
Αν i=j Τότε Εμφάνισε i
Τέλος_Επανάληψης
τις παίρνει τις μονάδες του?
Δεν νομίζω ότι είναι ταυτόσημης πολυπλοκότητας ή λογικής
Το
Αν i=1 τότε
max <-- x
Τέλος_Αν
έχει πολύ απλή λογική, δεν αυξάνει σημαντικά την πολυπλοκότητα και κάνει πολύ κομψό τον κώδικα χωρίς αυθαιρεσίες
ταυτόσημης πολυπλοκότητας δεν είναι αλλά είναι ταυτόσημης λογικής.
Αυτό που παρέθεσα παραπάνω , κάνει το ίδιο πράγμα όχι μόνο για i=1 αλλά για όλα.
Το πρόβλημα είναι αυτό ακριβώς η λογική. Δηλαδή το θέμα είναι παιδαγωγικό και όχι επιστημονικό.
Δεν μπορείς να ελέγχεις για ι=1 όταν η τιμή αυτή έχει περάσει, αυτό δείχνει έλλειμμα κατανόησης.
Έχω μια ευαισθησία με το συγκεκριμένο θέμα γιατί πολλοί μαθητές μου στο σχολείο μαθαίνουν από το φροντιστήριο αυτή την τεχνική η οποία δουλεύει σχεδόν παντού χωρίς να καταλαβαίνουν ακριβώς τι γίνεται. Και το χειρότερο είναι ότι το χρησιμοποιούν μετά και στους πίνακες όπου εκεί δεν υπάρχει κανένας λόγος.
Κατά τη γνώμη μου είναι ένας στρεβλός τρόπος σκέψης που τυποποιεί κάποια πράγματα και καλό θα ήταν να τον χρησιμοποιούμε μόνο σε περιπτώσεις που είναι απολύτως απαραίτητο.
ΥΓ. Και διαφωνώ και με το κατά πόσο κάτι τέτοιο θεωρείται κομψό. μάλλον concise εννοείς
Παράθεση από: evry στις 07 Ιαν 2015, 01:43:29 ΜΜ
Να το δεχτούμε?
Για i από 1 μέχρι 100
Για j από 1 μέχρι 100
Αν i=j Τότε Εμφάνισε i
Τέλος_Επανάληψης
τις παίρνει τις μονάδες του?
Αυτό είναι αρκετά πιο περίπλοκο από εκείνο που έγραψε η νηματοθέτρια.
Η πρώτη περίπτωση μεταφέρει ακριβώς στον αναγνώστη τις διαθέσεις του συγγραφέα. Επίσης "προγραμματιστικά" δεν βλέπω που είναι το πρόβλημα. Η προγραμματιστική προσέγγιση στην καλύτερη περίπτωση ειναι να αναλύσεις την πολυπλοκότητά του, η οποία ειναι ακριβώς η ίδια όπου και να βάλεις την αρχικοποίηση.
αυτό που παρέθεσα για ι=1 είναι το ίδιο με αυτό που δόθηκε αρχικά. Έχει την ίδια λογική απλά δείχνει λίγο ακραία ότι κάτι δεν πάει καλά με αυτό το σκεπτικό.
όπως είπα και πριν δεν είναι θέμα πολυπλοκότητας αλλά φιλοσοφίας και τρόπου σκέψης
Παράθεση από: itt στις 07 Ιαν 2015, 05:41:16 ΜΜ
Η προγραμματιστική προσέγγιση στην καλύτερη περίπτωση ειναι να αναλύσεις την πολυπλοκότητά του, η οποία ειναι ακριβώς η ίδια όπου και να βάλεις την αρχικοποίηση.
δεν είναι η ίδια, προφανώς εννοείς τάξη πολυπλοκότητας και όχι πολυπλοκότητα που είναι η συνάρτηση T(N)
Ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος εύρεσης μεγίστου με γνωστό αριθμό επαναλήψεων;
ο κατάλληλος είναι αυτός τον οποίο θα εφάρμοζες στο χαρτί, δηλαδή ο αλγόριθμος που θα σχεδίαζες στο φυσικό μοντέλο του πραγματικού κόσμου και όχι στο μοντέλο της νοητής μηχανής για την οποία προγραμματίζουμε. Τι θέλω να πω τώρα.
Αν σου έλεγα το εξής σενάριο
Σου δίνω αριθμούς (έναν-έναν) και βρες μου ποιος είναι ο μεγαλύτερος.
Μετά τον πρώτο αριθμό θα με ρώταγες συνέχεια ποιος είναι ο πρώτος;
Παράθεση από: petrosp13 στις 07 Ιαν 2015, 05:58:00 ΜΜ
Ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος εύρεσης μεγίστου με γνωστό αριθμό επαναλήψεων;
Παράθεση από: evry στις 07 Ιαν 2015, 05:51:22 ΜΜ
αυτό που παρέθεσα για ι=1 είναι το ίδιο με αυτό που δόθηκε αρχικά. Έχει την ίδια λογική απλά δείχνει λίγο ακραία ότι κάτι δεν πάει καλά με αυτό το σκεπτικό.
όπως είπα και πριν δεν είναι θέμα πολυπλοκότητας αλλά φιλοσοφίας και τρόπου σκέψης
δεν είναι η ίδια, προφανώς εννοείς τάξη πολυπλοκότητας και όχι πολυπλοκότητα που είναι η συνάρτηση T(N)
Ναι οκ, τάξη πολυπλοκότητας, όριο, όπως βολεύεται ο καθένας. Ποια ειναι λοιπόν η φιλοσοφία που θα μεταφέρουμε σε ποιον; Στον άνθρωπο που θα δει για ένα χρόνο από τη ζωή του ΑΕΠΠ και δεν θα ασχοληθεί ξανα ποτέ, ή στον άνθρωπο που θα ασχοληθεί και θα μάθει ότι δεν έχει καμια σημασία το συγκεκριμένο θέμα; Νόμιζα ότι πιάσαμε κάτι πολύ απλό και το τραβάμε από τα μαλλιά.
Παράθεση από: evry στις 07 Ιαν 2015, 06:01:33 ΜΜ
ο κατάλληλος είναι αυτός τον οποίο θα εφάρμοζες στο χαρτί, δηλαδή ο αλγόριθμος που θα σχεδίαζες στο φυσικό μοντέλο του πραγματικού κόσμου και όχι στο μοντέλο της νοητής μηχανής για την οποία προγραμματίζουμε. Τι θέλω να πω τώρα.
Αν σου έλεγα το εξής σενάριο
Σου δίνω αριθμούς (έναν-έναν) και βρες μου ποιος είναι ο μεγαλύτερος.
Μετά τον πρώτο αριθμό θα με ρώταγες συνέχεια ποιος είναι ο πρώτος;
Αυτούς τους αριθμούς, τους δέχομαι εντός επανάληψης και σε άσκηση που ζητάει άλλα 4-5 πράγματα
Δεν είναι απλά αριθμοί που ζητάμε το μέγιστο, όπου είναι αυτονόητο το τι κάνουμε (αυτό δηλαδή που κάνουμε στους πίνακες)
Για μένα ο καλύτερος τρόπος είναι ο παρακάτω:
Διάβασε χ
min ← χ
max← χ
Για i από 2 μέχρι Κ
Διάβασε χ
Αν (χ < min) τότε
min ← χ
Τέλος_αν
Αν (χ>max) τότε
max ← χ
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Εκτύπωσε min, max
Για μενα ο καλυτερος τροπος ειναι ο παρακατω:
Διάβασε χ
min ← χ
max← χ
Για i από 2 μέχρι Κ
Διάβασε χ
Αν (χ < min) τότε
min ← χ
Τέλος_αν
Αν (χ > max) τότε
max ← χ
Τέλος_επανάληψης
Εκτύπωσε min, max
Και αν η άσκηση ζητά να βρεθεί ο μέσος όρος των βαθμών πάνω από 18, κάτω από 10 και ο μεγαλύτερος βαθμός κάτω του 15;
Καλησπέρα συνάδελφοι. Σε συνέχεια της συζήτησης θα ήθελα να θέσω το εξής ερώτημα. Κατά πόσο είναι έγκυρη η παρακάτω λογική αρχικοποίησης max και min? Στην Γλώσσα ορίζεται επίσημα το εύρος των τιμών;
min ← 10^9
max← - 10^9
Για i από 1 μέχρι 200
Διάβασε χ
Aν χ < min τότε min ← χ
Aν χ>max τότε max ← χ
Τέλος_επανάληψης
Εκτύπωσε min, max
Η συγκεκριμένη μεθοδολογία είναι καλό να χρησιμοποιείται όταν υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα ή λογικά όρια τιμών μιας μεταβλητής (πχ μόνο θετικά, 1-100, θερμοκρασίες στην Ελλάδα κτλ.)
Θα πρέπει να αποφεύγεται σε περιπτώσεις που δεν υπάρχουν όρια και να επιλέγεται κάποιος άλλος αλγόριθμος
Άρα θεωρείται εσφαλμένη η συγκεκριμένη διατύπωση; Την έχω εντοπίσει σε αρκετές λύσεις και σε βοηθήματα. Και αν θυμάμαι καλά είχε προταθεί αυτός ο αλγόριθμος ως λύση λόγω των ορίων που θέτει ο ίδιος ο μεταγλωττιστής της ΓΛΩΣΣΑΣ.
Παράθεση από: anestis85 στις 25 Αυγ 2018, 01:47:03 ΜΜ
είχε προταθεί αυτός ο αλγόριθμος ως λύση λόγω των ορίων που θέτει ο ίδιος ο μεταγλωττιστής της ΓΛΩΣΣΑΣ.
Η ΓΛΩΣΣΑ δεν έχει μεταγλωττιστή.
Η ΓΛΩΣΣΑ δεν ορίζει όρια.
Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ ορίζει όρια, αλλά δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με αυτά που προαναφέρθηκαν:
https://alkisg.mysch.gr/ΓΛΩΣΣΑ/Τύποι_δεδομένων/ (https://alkisg.mysch.gr/%CE%93%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%A3%CE%91/%CE%A4%CF%8D%CF%80%CE%BF%CE%B9_%CE%B4%CE%B5%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CF%89%CE%BD/)
Το να χρησιμοποιηθούν αβάσιμα όρια όταν δεν υπάρχει όριο στην άσκηση, είναι λάθος.
Όπως όμως είπε ο Πέτρος, αυτή η μέθοδος μπορεί να χρησιμοποιηθεί εάν στα δεδομένα εισόδου υπάρχουν όρια, π.χ. βαθμοί.
Παράθεση από: ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ στις 08 Ιαν 2015, 04:34:06 ΜΜ
Για μένα ο καλύτερος τρόπος είναι ο παρακάτω:
Διάβασε χ
min ← χ
max← χ
Για i από 2 μέχρι Κ
Διάβασε χ
Αν (χ < min) τότε
min ← χ
Τέλος_αν
Αν (χ>max) τότε
max ← χ
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Εκτύπωσε min, max
Οι 2 τρόποι δεν είναι ισοδύναμοι...
Αν Κ < 1 τότε θα βγάλουν άλλα αποτελέσματα.
Αν ήθελες να το κάνεις πραγματικά ισοδύναμο θα έπρεπε να γράψεις:
Αν Κ>=1 τοτε
Διάβασε χ
min ← χ
max← χ
Τελος_Αν
Για i από 2 μέχρι Κ
Διάβασε χ
Αν (χ < min) τότε
min ← χ
Τέλος_αν
Αν (χ>max) τότε
max ← χ
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Εκτύπωσε min, max
Προσωπικά η επιπλέον πολυπλοκότητα στο γράψιμο του κώδικα είναι ασύμφορη σε επίπεδο χρόνου εξετάσεων, σε σχέση με τη λύση που δόθηκε από τον μαθητή. Το ποιες είναι οι προσωπικές μας απόψεις δεν αφορά την βαθμολογία. Η λύση που έδωσε είναι ορθότατη (προφανώς δεν κόβονται μονάδες). Αν την αφορούσε θα ήθελα να δω πως σε δισδιάστατο πίνακα θα βρούμε το min χωρις να το συγκρίνουμε 2 φορές.