θεμα Γ με πίνακες (τι γινεται;)

Ξεκίνησε από aztec99, 28 Μαΐου 2010, 08:15:46 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Laertis

Αντρέα καλώς υποστηρίζεις όσα υποστηρίζεις αλλά το λάθος προέρχεται απο το ίδιο το διδακτικό πακέτο (σελ.91-92)  το οποίο χρησιμοποιεί σε ΓΛΩΣΣΑ αυθαίρετα πίνακες διάστασεων Ν και Μ που διαβάζονται απο το πληκτρολογιο ενώ δηλώνονται με μέγεθος 50 (αυθαίρετα πάλι).
Αυτό το θεωρείς σωστό 'η λάθος ;
Κι αν είναι λάθος τότε θα έπρεπε να διορθωθεί το διδακτικό πακέτο κι όχι να βγάζουμε τα απωθημένα μας στους μαθητές.
Καμιά περικοπή στη χρήση πινάκων κι ας είναι λανθασμένη τεχνικά.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

avathmologitos

Παράθεση από: AlgoBill στις 28 Μαΐου 2010, 09:07:45 ΜΜ
Συμφωνώ απόλυτα και αυτό θα κάνω.. και καλώ όλους τους βαθμολογητές να κάνουν το ίδιο.. τα παιδιά δεν είναι παιχνίδι στα χέρια μας. Δεν βρίσκονται στην μέση ερμηνειών και παρερμηνειών..
Παράθεση από: Laertis στις 28 Μαΐου 2010, 09:08:11 ΜΜ
Αντρέα καλώς υποστηρίζεις όσα υποστηρίζεις αλλά το λάθος προέρχεται απο το ίδιο το διδακτικό πακέτο (σελ.91-92)  το οποίο χρησιμοποιεί σε ΓΛΩΣΣΑ αυθαίρετα πίνακες διάστασεων Ν και Μ που διαβάζονται απο το πληκτρολογιο ενώ δηλώνονται με μέγεθος 50 (αυθαίρετα πάλι).
Αυτό το θεωρείς σωστό 'η λάθος ;
Κι αν είναι λάθος τότε θα έπρεπε να διορθωθεί το διδακτικό πακέτο κι όχι να βγάζουμε τα απωθημένα μας στους μαθητές.
Καμιά περικοπή στη χρήση πινάκων κι ας είναι λανθασμένη τεχνικά.
φαίνεται ένα μέγεθος όμως,
συμφωνώ, αρκε´ι να φαίνεται το μέγεθος

Γιάννης Σ.

Παιδιά, εστιάζετε στη χρήση ή μη πινάκων και όχι στο ότι αυτός που έλυσε το θέμα χωρίς πίνακα άκανε περισσότερη δουλειά, είναι καλύτερα προετοιμασμένος βρε αδερφέ! Αυτό ήθελε να ελέγξει το υπουργείο και όχι να δώσει 4 μονάδες επειδή κάποιος βρήκε το Min σε πίνακα... Οπωσδήποτε πρέπει να κοπούν μονάδες. Αυτό το 'στην ευχέρεια του βαθμολογητή' δε μ' άρεσε...

bagelis

Παράθεση από: Greendaz στις 28 Μαΐου 2010, 09:14:30 ΜΜ
Παιδιά, εστιάζετε στη χρήση ή μη πινάκων και όχι στο ότι αυτός που έλυσε το θέμα χωρίς πίνακα άκανε περισσότερη δουλειά, είναι καλύτερα προετοιμασμένος βρε αδερφέ! Αυτό ήθελε να ελέγξει το υπουργείο και όχι να δώσει 4 μονάδες επειδή κάποιος βρήκε το Min σε πίνακα... Οπωσδήποτε πρέπει να κοπούν μονάδες. Αυτό το 'στην ευχέρεια του βαθμολογητή' δε μ' άρεσε...


ναι έκανε περισσότερη δουλειά και πιο δύσκολη νοητικά δουλειά, είναι όμως καλύτερα προετοιμασμένος? Αυτό δεν το ξέρω...  Έτυχε σε καθηγητή που του τα είπε έτσι ενώ άλλοι (οι περισσότεροι) δεν το λένε έτσι? Αξίζει 100 εντάξει, αλλά ο άλλος αξίζει πόσο? Να μου πεις 99.9 να το καταλάβω, γιατί η ποιοτική διαφορά των δυό τους είναι σε αυτό το επίπεδο... Αλλά και αυτό συζητήσιμο είναι... Από το δικό μου τουλάχιστον δείγμα μαθητων περισσότερο τυχαιότητα μου θυμίζει παρά καθαρό ξεκαθάρισμα αρίστων από τους λιγότερο άριστους...

papachris

θέλω να πιστεύω ότι πίσω από την οδηγία του υπουργείου δεν κρύβετε δόλος....
Τώρα νομίζω ότι μια παρατήρηση που περιλαμβάνει τα πάντα είναι ότι στην  οδηγία του υπουργείου αναφέρετε " την ώρα του προγραμματισμού.." Ε ας έρθει να με πείσει κάποιος ότι η ώρα τις σχεδίασης ενός αλγορίθμου είναι ώρα προγραμματισμού...

Τέλος πάντων αν από την επιτροπή θεμάτων ήθελαν να λυθεί χωρίς πίνακες ας έβαζαν την παρατήρηση στην εκφώνηση... 

manolis10

Παράθεση από: Laertis στις 28 Μαΐου 2010, 09:08:11 ΜΜ
Αντρέα καλώς υποστηρίζεις όσα υποστηρίζεις αλλά το λάθος προέρχεται απο το ίδιο το διδακτικό πακέτο (σελ.91-92)  το οποίο χρησιμοποιεί σε ΓΛΩΣΣΑ αυθαίρετα πίνακες διάστασεων Ν και Μ που διαβάζονται απο το πληκτρολογιο ενώ δηλώνονται με μέγεθος 50 (αυθαίρετα πάλι).
Αυτό το θεωρείς σωστό 'η λάθος ;
Κι αν είναι λάθος τότε θα έπρεπε να διορθωθεί το διδακτικό πακέτο κι όχι να βγάζουμε τα απωθημένα μας στους μαθητές.
Καμιά περικοπή στη χρήση πινάκων κι ας είναι λανθασμένη τεχνικά.


Συμφωνώ!
Έπρεπε να δοθεί στην εκφώνηση να μη λυθεί με χρήση πινάκων.

mbathas

#21
Δυστυχώς ένα πολύ καλό σετ θεμάτων (πλην του θεματος Β βέβαια) αμαυρώθηκε...
Δεν μπορώ να πιστέψω ότι η επιτροπή θέλησε να βάλει τέτοιου είδους τρικλοποδιές.
Μάλλον έβαλαν τρικλοποδιά στον εαυτό τους.
Δηλώνω κατηγορηματικά ότι υποστηρίζω την αλγοριθμική λύση με πίνακες.
Αν στη συνέχεια μου ζητούσαν να μετατρέψω τον αλγόριθμο σε γλώσσα προγραμματισμού χρησιμοποιώντας πίνακες με ΣΤΑΘΕΡΟ ΜΕΓΕΘΟΣ,θα δήλωνα τον πίνακα με 1000000 θέσεις για να καλύψω όλοκληρο το μαθητικό δυναμικό της χώρας!
Αν η προσέγγιση αυτή φαίνεται άκομψη στην ΚΕΕ ας μη με προσλάβουν στο software house τους σαν developer,αλλά είναι απαράδεκτο να ζητούν να κοπούν μονάδες στα πλαίσια της συγκεκριμένης εξέτασης.
Καλείται η ΠΕΚΑΠ και οι Σύμβουλοι να λάβουν θέση ΑΜΕΣΑ!
Μιχάλης Μπάθας
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής

aztec99

Αν το θέμα Γ μπήκε με σκοπό να μπερδέψει τους μαθητές στο αν θα χρησιμοποιήσουν πίνακες ή απλές μεταβλητές έτσι ώστε να κοπούν πιο εύκολα μόρια ένα είναι σίγουρο.....θα σιχαθούν τον προγραμματισμό.....το έβλεπα σήμερα στα μάτια τους όταν τους έλεγα ότι μπορεί να έχουν απώλεια μορίων και θα έχουν δίκιο!!! Κύριοι δεν απευθύνεστε σε ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΣ!

ikariofil

Δεν πρόκειται να κόψω μονάδες για την λύση με πίνακες και το ίδιο θα κάνουν και πολύ συνάδελφοι ύστερα από συζήτηση που είχαμε.

pthomop

Oυτε και εγω θα κοψω μοναδες. Ειδα καλους μαθητες σημερα με την απογοητευση στα ματια τους. Τι θα πω μεθαυριο σε αυτους?

lsourtzo

Παράθεση από: ikariofil στις 28 Μαΐου 2010, 10:42:53 ΜΜ
Δεν πρόκειται να κόψω μονάδες για την λύση με πίνακες και το ίδιο θα κάνουν και πολύ συνάδελφοι ύστερα από συζήτηση που είχαμε.
Παράθεση από: pthomop στις 28 Μαΐου 2010, 10:50:15 ΜΜ
Oυτε και εγω θα κοψω μοναδες. Ειδα καλους μαθητες σημερα με την απογοητευση στα ματια τους. Τι θα πω μεθαυριο σε αυτους?
Μα ρε παιδιά ακούτε τι λέτε !!! έχετε συναίσθηση ... πέρα με το αν συμφωνούμε η διαφωνούμε ...
τι πάει να πει εγώ δεν θα κόψω μονάδες ...
και έλα εσύ που το λες μετά με τόσο πόνο στην καρδιά για τα απογοητευμένα μάτια των παιδιών σου .. και πες μου ...
πως θα μετρήσεις την διπλή απογοήτευση όταν το δικό τους γραπτό θα διορθωθεί με 3-4-5 μονάδες μείον ... ενώ άλλου παιδιού με την ίδια λύση θα το έχεις διορθώσει εσύ και θα του τις έχεις δώσει όλες τις μονάδες ...
πραγματικά θα ήθελα να σε δω μαζί τους όταν θα βγάζεις τις βαθμολογίες .. όταν θα τους λες .. εσένα σου έκοψαν ε ;.. αλλά εγώ δεν έκοψα σε άλλους ... και αυτοί θα σου πάρουν την θέση ... (διπλή τιμωρία δηλαδή ...)

έχετε συναίσθηση ή απλά πετάμε μία μ....α και όποιον πάρει ο χάρος ...
η εξετάσεις υποτίθεται πρέπει να είναι με ίσες ευκαιρίες για όλους ...
αναλογιστείτε τις ευθύνες σας σαν καθηγητές και σαν διορθωτές ... και ξεκολλήστε τους εγκεφάλους σας επιτέλους ... 

ότι είναι να γίνει θα πρέπει να γίνει κεντρικά και για όλους ...
όσο δεν έρχεται η οδηγία του υπουργείου με συγκεκριμένα μόρια που θα πρέπει να κοπούν ... τόσο περισσότερο θα γινόμαστε ρόμπα σαν κλάδος που δεν μπορούμε να αποφασίσουμε για τα αυτονόητα ... και τόσο ποιο άδικο θα κάνουμε το σύστημα.
Για παιδιά μιλάμε ...
δεν μπορέσαμε να τα προστατεύσουμε από κακό διατυπωμένα θέματα ...
ας τα προστατεύσουμε από κακό βαθμολόγηση ...

ilias01

Είναι φανερό ότι η επιτροπή ήθελε να εξετάσει τις γνώσεις των μαθητών στη Δομή της επανάληψης. Θα μπορούσε πολύ απλά να έχει μιά παρατήρηση στο τέλος: στο θέμα 3 δεν επιτρέπεται η χρήση πίνακα. Στο τέλος όμως αναφέρει ότι κάθε λύση επιστημονικά τεκμηριωμένη θεωρείται αποδεκτή. Άν γίνεται τόσος ντόρος από καταξιωμένους πληροφορικούς και αναπτύσονται τόσες πολλές διαφορετικές απόψεις μόνο σύγχυση θα προκαλέσουμε και θα δώσουμε τροφή σε κάθε κολοκάναλο για να αυξήσει την ακροαματικότητά του. Η ανακοίνωση από το υπουργείο αν βγήκε ήταν άστοχη και άγχωσε περισσότερο τους μαθητές. Μάλλον βγήκε για να καλυφθεί η επιτροπή. Θα μπορούσε να περιμένει μέχρι την Δευτέρα και πιό ψύχραιμα να έστελνε τις οδηγίες της στα βαθμολογικά κέντρα όποιες και αν ήταν αυτές. Αφού επέλεξε να κινηθεί τόσο γρήγορα αν δεν σκέφτονταν τους εαυτούς τους θα ανακοίνωναν αυτό που περίμεναν οι μαθητές: η λύση του 3ου θέματος θεωρείται αποδεκτή και με τη χρήση πινάκων .

aztec99

Αφού η ΕΠΥ έβγαλε 2 ενδεικτικούς αλγόριθμους, έναν με απλές μεταβλητές και έναν με πίνακες ως σωστή απάντηση, ΕΓΩ ΔΕΝ ΚΟΒΩ ΜΟΝΑΔΕΣ. ΤΕΛΟΣ!

elef8eroskopefths

υπάρχουν και ορισμένες επιπλέον ενδείξεις, ότι στο τρίτο θέμα ΔΕΝ έπρεπε να χρησιμοποιήσει κάποιος πίνακα..
1) στο τέταρτο θέμα που δεν  έβγαινε χωρίς πίνακα, σου έδινε τον αριθμό των σκαφών (35), που σύμφωνα με τη λογική "ε, αλγόριθμος είναι μωρε, τι στατικές δομες και ιστορίες μαύρες;" δεν χρειαζόταν να στον δώσει..
2) εαν η λύση με πίνακα ήταν δεκτή, στο Γ4 δεν θα σου ζήταγε τον αριθμό των αθλητών που πλησίασαν το ρεκορ, αλλά τα ονόματά τους, όπως ακριβώς ζητάει και τα ονόματα αυτών που κατέρριψαν το ρεκόρ. αλλα αν ζήταγε τα ονόματα, δεν θα λυνόταν χωρίς πίνακα, άρα..
3) δε θα χρειαζόταν να διαγωνιστεί πρώτος ο περσινός πρωταθλητής, άλλα μπορούσε απλά να σου πει "ο περσινός πρωταθλητής είναι το νούμερο τάδε" όπου πάλι δε θα μπορούσε να λυθεί το Γ5 χωρίς τη χρήση πινάκων.

τα 2,3 αποτελούν ενδείξεις για το πως σε "οδηγούσε" το θέμα να το λύσεις χωρίς πίνακες, το 1 όμως είναι από μόνο του απόδειξη, (αν ληφθεί βέβαια ως αξίωμα ότι στις πανελλαδικές δεν σου δίνουν δεδομένα που δε χρειάζεσαι, για να λύσεις ένα θέμα)

και για όσους λένε ότι ο αλγόριθμος είναι πιο large στην υλοποίηση και δεν χρειάζεται να σκέφτεσαι "λεπτομέρειες", ξεχνάνε ότι υλοποιείται και αυτός στη συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού, η οποία (κακώς) δεν υποστηρίζει μη στατικούς πίνακες.

andreas_p

#29
Παράθεση από: ilias01 στις 28 Μαΐου 2010, 11:36:04 ΜΜ
Είναι φανερό ότι η επιτροπή ήθελε να εξετάσει τις γνώσεις των μαθητών στη Δομή της επανάληψης. Θα μπορούσε πολύ απλά να έχει μιά παρατήρηση στο τέλος: στο θέμα 3 δεν επιτρέπεται η χρήση πίνακα.

Έκανε ένα λαθάκι η επιτροπή και πέσανε να τη φάνε !!! Γιατί ;;;

Θα μπορούσε άνετα ...

Αντί : Γ2.  Να ζητάει τον συνολικό αριθμό των διαγωνιζομένων ...

η διατύπωση να ήταν η παρακάτω

        Γ2. Για άγνωστο πλήθος διαγωνιζομένων ...

Η παραπάνω διαδικασία (θα εκτελείται υποχρεωτικά μία φορά - ο περσινός              πρωταθλητής) και  θα τερματίζεται με την εισαγωγή του μηδενός (0) ,
ως  επίδοση διαγωνιζόμενου.

          Θα μπορούσε κάποιος να πάρει πάλι πίνακα ;;;;

Και ας μη ξεχνάμε ότι η επιτροπή για πρώτη φορά πήγε να κάνει ένα βήμα παραπέρα.
Δλδ να ξεφύγουμε απ' την τυποποίηση την πινάκων. Και τώρα αντιμετωπίζει τη λυσσαλέα αντίδραση των τυποποιημένων και βολεμένων τύπων με τη φιλοσοφία : 'Κόλλησα; Λύση=Πέταξέ τα ΟΛΑ σε έναν (ή πολλούς ) πίνακες." !!!!!!

Μου θυμίζει το σχόλιο ενός συναδέλφου που ένας τυπάκος (στη επιχείρηση που δούλευε) ανέβαζε (φόρτωνε)  ΟΛΟ το αρχείο  σε πίνακες (μνήμη RAM). Ωραία !!!!
Πάρτον στο μαγαζί σου και ... άντε στο καλό !!!!

Με τον elef8eroskopefths  θα συμφωνήσω :

1) Γ4 : Δε ζητάει τα ονόματα, αλλά το πλήθος !
2) Εισαγωγή : Ποιος ο λόγος (αν τα πετάω όλα σε πίνακες), ο περσινός να διαγωνισθεί ΠΡΩΤΟΣ ;