Θέματα ΟΕΦΕ 2012

Ξεκίνησε από Stefevan, 24 Απρ 2012, 11:31:58 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Stefevan

Είναι ιδέα μου ή όντως τα Β και Δ θέματα είναι εμπνευσμένα από τις εξετάσεις 2011?  :P Επίσης με εξέπληξε η ερώτηση Α2.2  (6 μονάδες) :o τόσο πράμα.. αυτό βρήκαν?

meteo_xampos

Τα θέματα ήταν πολύ καλά φέτος... Δεν είχε εύκολες μονάδες (αν εξαιρέσεις τη θεωρία που και αυτή τη μπέρδεψαν μερικά παιδιά), και όλα τα θέματα θέλανε σκέψη... Ίσως τα πιο δύσκολα και ποιοτικά θέματα που έβαλαν ποτέ... Εν αναμονή της δημοσίευσής τους από τον ΟΕΦΕ αρχές Μάη λογικά... :)

Πανάγος94

δεν γίνεται να τα πάρετε από πουθενά και να τα στείλετε μέσω e-mail???

meteo_xampos

Όπα, άκυρο... Τα βγάλανε κιόλας... :)

http://tinyurl.com/34w5var

Έχει και θέματα παλαιότερων ετών για να συγκρίνετε...

ΨΥΛΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ

Καλό και το 3ο και το 4ο

Πανάγος94

συγνώμη έχω ένα ερώτημα για το 4ο θέμα στο Δ5.....λέει ότι στις 70 πρώτες γραμμές υπάρχουν μόνο ψήφοι μαθητών Α Λυκείου....αυτό σημαίνει ότι στις υπόλοιπες γραμμές δεν υπάρχουν ψήφοι μαθητή Α Λυκείου?  ???

ΨΥΛΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ


manosteach

#7
Πολύ καλό θέμα.
Είναι κατα την γνώμη μου για μαθητές που έχουν πιάσει το νόημα του μαθήματος.
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

manosteach

Ερώτηση πάνω στο Β1 ερώτημα.
Να μετατρέψετε το παρακάτω διάγραμμα ροής σε ισοδύναμο αλγόριθμο.

Στις λύσεις που δίνουν απο τον ΟΕΦΕ το κάνει με αρχή επανάληψης με αποτέλεσμα να πρέπει να αλλάξει την συνθήκη.
Κατά την γνώμη σας είναι σωστό αυτό;
Δεν λέω οτι είναι λάθος, απλά όταν ζητάμε μια μετατροπή δεν εννοείται οτι δεν πρέπει να αλλάξουμε τις συνθήκες;
Βέβαια λέει "ισοδύναμο".

Ίσως να είμαι προκατειλημμένος, γιατί λέω στους μαθητές μου να μην αλλάζουν τις συνθήκες στις μετατροπές.
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

evry

Πως ορίζεται η ισοδυναμία αλγορίθμων?
Τι εννοούμε ισοδύναμο αλγόριθμο?
Δεν αναφέρομαι μόνο στα πλαίσια του μαθήματος, αλλά γενικότερα. Υπάρχει δηλαδή στην βιβλιογραφία τέτοιος ορισμός?
Αν δεν υπάρχει και δεν είναι κάτι που ορίζεται αυστηρά πως εμείς έχουμε την απαίτηση από τους μαθητές να το γνωρίζουν?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: manosteach στις 25 Απρ 2012, 08:46:29 ΜΜ
Ερώτηση πάνω στο Β1 ερώτημα.
Να μετατρέψετε το παρακάτω διάγραμμα ροής σε ισοδύναμο αλγόριθμο.

Στις λύσεις που δίνουν απο τον ΟΕΦΕ το κάνει με αρχή επανάληψης με αποτέλεσμα να πρέπει να αλλάξει την συνθήκη.
Κατά την γνώμη σας είναι σωστό αυτό;
Δεν λέω οτι είναι λάθος, απλά όταν ζητάμε μια μετατροπή δεν εννοείται οτι δεν πρέπει να αλλάξουμε τις συνθήκες;

Γιατί να μην αλλάξουμε τις συνθήκες; Αν στο αρχικό διάγραμμα αντιμεταθέσουμε το Αληθής με το Ψευδής και αντιστρέψουμε τη συνθήκη, το διάγραμμα που θα προκύψει δεν θα είναι "ισοδύναμο" με το αρχικό;

gioufkas

Στο 4ο θέμα δ5 αυτό "τους περισσότερους ψήφους" μου έβγαλε το μάτι

manosteach

Παράθεση από: gioufkas στις 26 Απρ 2012, 01:38:09 ΠΜ
Στο 4ο θέμα δ5 αυτό "τους περισσότερους ψήφους" μου έβγαλε το μάτι
Τελικά το κατάφερες;

Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

gpapargi

Παράθεση από: manosteach στις 25 Απρ 2012, 08:46:29 ΜΜ
Ερώτηση πάνω στο Β1 ερώτημα.
Να μετατρέψετε το παρακάτω διάγραμμα ροής σε ισοδύναμο αλγόριθμο.

Στις λύσεις που δίνουν απο τον ΟΕΦΕ το κάνει με αρχή επανάληψης με αποτέλεσμα να πρέπει να αλλάξει την συνθήκη.
Κατά την γνώμη σας είναι σωστό αυτό;
Δεν λέω οτι είναι λάθος, απλά όταν ζητάμε μια μετατροπή δεν εννοείται οτι δεν πρέπει να αλλάξουμε τις συνθήκες;
Βέβαια λέει "ισοδύναμο".

Ίσως να είμαι προκατειλημμένος, γιατί λέω στους μαθητές μου να μην αλλάζουν τις συνθήκες στις μετατροπές.


Αν κατάλαβα καλά τι λες το κάνει στο τετράδιο μαθητή κεφάλαιο 2 παράδειγμα 5.

Η ένσταση από μένα είναι στη χρήση διαδικασίας στο θέμα Γ. Εδώ το υποπρόγραμμα δε δικαιολογεί τη χρήση του. Δεν κάνει πιο απλή τη σκέψη. Κάτι που θα το έκανες με μια εντολή το κάνεις με ολοκληρη διαδικασία. Δίκαια ο σκεπτόμενος μαθητής θα αναρωτηθεί: "γιατί να το κάνουμε με υποπρόγραμμα αφού χωρίς αυτό είναι πιο απλό;"
Το θέμα είναι... με τον τμηματικό πρόγραμματισμό να κάνουμε τα πράγματα πιο εύκολα και όχι πιο δύσκολα. Δε βάζουμε υποπρογράμματα μόνο και μόνο για να πούμε ότι τα συμπεριλάβαμε στην εξέταση. Στην ποιοτική άσκηση, τα υποπρογράμματα πρέπει να δικαιολογούν το ρόλο τους και να δίνουν μια ωραία εικόνα της φιλοσοφίας του τμηματικού προγραμματισμού. 

gioufkas


manosteach

Παράθεση από: gioufkas στις 26 Απρ 2012, 11:36:00 ΠΜ
τις περισσότερες ψήφους
Το έλυσες το θέμα ή ακόμα προσπαθείς και θέλεις κάποια βοήθεια;
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

Πανάγος94

το μόνο θέμα που ήταν δύσκολο ήταν η μετατροπή!! σε σχέση με τα θέματα οεφε σε άλλα μαθήματα που είναι τραβηγμένα τελείως αυτά της αεππ τείνουν στο φυσιολογικό επίπεδο!

gthal

Αν δεν κάνω λάθος, ο πίνακας ΟΝ δε χρησιμοποιείται πουθενά?
Μάλλον τους ξέμεινε από άλλα ερωτήματα που πιθανώς ετοίμαζαν.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

manosteach

Έχεις δίκιο δεν χρησιμοποιείται πουθενά.
Μπορεί να  το έβαλαν για να είναι πιο εύκολο να κατανοήσουν οι μαθητές την γενική φιλοσοφία.
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

manosteach

Παράθεση από: Πανάγος94 στις 26 Απρ 2012, 12:10:58 ΜΜ
το μόνο θέμα που ήταν δύσκολο ήταν η μετατροπή!! σε σχέση με τα θέματα οεφε σε άλλα μαθήματα που είναι τραβηγμένα τελείως αυτά της αεππ τείνουν στο φυσιολογικό επίπεδο!
Εννοείς το Β1;
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

gioufkas

Παράθεση από: manosteach στις 26 Απρ 2012, 11:59:16 ΠΜ
Το έλυσες το θέμα ή ακόμα προσπαθείς και θέλεις κάποια βοήθεια;
Δεν είχα πρόβλημα στη λύση, απλά έγραψα το "τους περισσότερους ψήφους" διότι το σωστό είναι "τις περισσότερες ψήφους"

manosteach

Παράθεση από: gioufkas στις 26 Απρ 2012, 12:50:26 ΜΜ
Δεν είχα πρόβλημα στη λύση, απλά έγραψα το "τους περισσότερους ψήφους" διότι το σωστό είναι "τις περισσότερες ψήφους"
Ούπς..... ούτε που το πρόσεξα.

Ήμουν κολλημένος με την λύση του.
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

Πανάγος94

<<manosteach>
το Α3 εννοώ.....

manosteach

Παράθεση από: gpapargi στις 26 Απρ 2012, 11:02:35 ΠΜ
Αν κατάλαβα καλά τι λες το κάνει στο τετράδιο μαθητή κεφάλαιο 2 παράδειγμα 5.

Η ένσταση από μένα είναι στη χρήση διαδικασίας στο θέμα Γ. Εδώ το υποπρόγραμμα δε δικαιολογεί τη χρήση του. Δεν κάνει πιο απλή τη σκέψη. Κάτι που θα το έκανες με μια εντολή το κάνεις με ολοκληρη διαδικασία. Δίκαια ο σκεπτόμενος μαθητής θα αναρωτηθεί: "γιατί να το κάνουμε με υποπρόγραμμα αφού χωρίς αυτό είναι πιο απλό;"
Το θέμα είναι... με τον τμηματικό πρόγραμματισμό να κάνουμε τα πράγματα πιο εύκολα και όχι πιο δύσκολα. Δε βάζουμε υποπρογράμματα μόνο και μόνο για να πούμε ότι τα συμπεριλάβαμε στην εξέταση. Στην ποιοτική άσκηση, τα υποπρογράμματα πρέπει να δικαιολογούν το ρόλο τους και να δίνουν μια ωραία εικόνα της φιλοσοφίας του τμηματικού προγραμματισμού.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου στο θέμα του τμηματικού προγραμματισμού.
Τα παιδιά πολλές φορές λένε: "Γιατί να κάνω όλο αυτό αφού μπορώ πολύ απλά να το κάνω σε 4 μόνο γραμμές; "
Δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι είναι αρκετά δύσκολο να μπουν στην φιλοσοφία.Οπότε τα προβλήματα που τους βάζουμε να λύσουν θα πρέπει να είναι τέτοια έτσι ώστε να κατανοούν την χρησιμότητα του τμηματικού προγραμματισμού .   
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

manosteach

Παράθεση από: Πανάγος94 στις 26 Απρ 2012, 07:03:36 ΜΜ
<<manosteach>
το Α3 εννοώ.....
Εμένα μου άρεσε πολύ το Α3 ερώτημα.
Το θεωρώ ένα πολύ έξυπνο παράδειγμα με το οποίο τα παιδιά μπορούν να καταλάβουν την διαφορά της Όσο απο την Μέχρις_Ότου
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

gthal

#25
Η λύση που δίνει ο ΟΕΦΕ στο Α3 με εξέπληξε.
Αυτό δε θα ήταν σωστό δηλαδή;
Αλγόριθμος μετατροπή
  μο <- 9
  Οσο μο >= 9 επανάλαβε
    S <- 0
    i <- 10
    Όσο i >= 1 επανάλαβε
      Διάβασε βαθμός
      S <- S + βαθμός
      i <- i -1
    τέλος_επανάληψης
    μο <- S / 10
  τέλος_επανάληψης
τέλος μετατροπή
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

manosteach

Το μόνο λάθος που βλέπω είναι οτι χρησιμοποιείς την δομή επανάληψης ΓΙΑ και το ερώτημα λέει .......με την χρήση αποκλειστικά τη δομής επανάληψης Όσο... Επανάλαβε
Απλά το σκεπτικό του τρόπου λύσεις που δίνει ο ΟΕΦΕ νομίζω είναι το παρακάτω:
Αφού οι εντολές της Μέχρις_ότου εκτελούνται τουλάχιστον μία φορά, τις γράφει εκτός επανάληψης και στην συνέχεια δημιουργεί την ΌΣΟ  και επαναλαμβάνει τις εντολές.
Είναι ένας πιο αυτοματοποιημένος τρόπος.
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

gthal

Παράθεση από: manosteach στις 26 Απρ 2012, 10:28:50 ΜΜ
Το μόνο λάθος που βλέπω είναι οτι χρησιμοποιείς την δομή επανάληψης ΓΙΑ και το ερώτημα λέει .......με την χρήση αποκλειστικά τη δομής επανάληψης Όσο... Επανάλαβε
Σωστά, έδωσα βάση στη μεχρις_οτου και παρέλειψα τη Για.
Το διορθώνω αμέσως
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

meteo_xampos

Εγώ πάντως αυτή τη λύση που έδωσες Γιώργο την πήρα για σωστή... Δίνει ο μαθητής μια μεγάλη τιμή πάνω από 9 (ή ίση) για να μπεί μέσα στην Όσο οπωσδήποτε μια φορά... Μια χαρά δουλεύει!!!

Νίκος Αδαμόπουλος

Ρισκάροντας να ξανακατηγορηθώ, κάνω μια επισήμανση:

Σχετικά με το θέμα Α4, που μάλιστα εστιάζει στα είδη των λαθών, όπου στον δοσμένο αλγόριθμο περιλαμβάνεται το εξής:

Αρχή_επανάληψης
  Διάβασε Χ
Μέχρις_ότου (Χ <= 0) Ή (Χ mod 2 = 0)

... και στην αντίστοιχη λύση το εξής:

Αρχή_επανάληψης
   Διάβασε Χ
Μέχρις_ότου (Χ>0) ΚΑΙ (Χ mod 2 = 1)

... υπάρχει αστοχία στη διατύπωση της λογικής έκφρασης (συνθήκης), αφού αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο αρνητικού αριθμού ο οποίος θα εμπλέκεται και με το MOD.

Θυμίζω ότι οι οδηγίες του υπουργείου (βλ. http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/aepp_div_mod.pdf ) αναφέρουν: "Επομένως, ασκήσεις ή προβλήματα που δίνονται στους μαθητές για επεξεργασία και απαιτείται η χρήση της MOD πρέπει πάντοτε να αναφέρονται σε θετικούς ακέραιους αριθμούς". Επιπλέον, στο διδακτικό πακέτο της ΑΕΠΠ δεν αναφέρεται η μερική αποτίμηση των λογικών εκφράσεων, επομένως δεν μπορούμε να θεωρήσουμε ότι γίνεται κάτι τέτοιο στο πλαίσιο του μαθήματος.

Το ίδιο είχε συμβεί και στο θέμα Α2-5 των εξετάσεων Εσπερινού 2010, όπου είχα επισημάνει στο: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2916.msg26737#msg26737 ...και είχε τοποθετηθεί σχετικά και ο Σέργιος στο: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3599.msg37061#msg37061

andreas_p

Quiz

Βρείτε στις λύσεις , τα 2 προφανή λάθη !

Α

twisted

Παράθεση από: andreas_p στις 28 Απρ 2012, 11:36:13 ΜΜ
Quiz

Βρείτε στις λύσεις , τα 2 προφανή λάθη !

Α


Με μία γρήγορη που είδα τις λύσεις στο ΘΕΜΑ Δ το Κ πρέπει να μηδενιστεί μέσα στην επανάληψη. Υπάρχει κι άλλο;

andreas_p

Αυτό που βρήκες ήταν το οφθαλμοφανές !

Ακόμη ένα στο Δ ...

Α

andreas_p

Άκυρο ...

Στο Δ5 , τελικά δεν υφίσταται "ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ".

και αυτό γιατί η αναζήτηση υλοποιήθηκε με Μέχρις_ότου.

Α