Θέμα Δ

Ξεκίνησε από gpapargi, 01 Ιουν 2012, 10:05:08 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

andreas_p

Δεν είναι ασάφεια ! Ίσως θα μπορούσε να δοθεί καλύτερη διατύπωση. Όχι όμως τέτοια που να ενεργοποιεί τη ... μνήμη ...
Α

vagmal

στο βαθμολογικο που ημουν εγω μας ειπαν οτι θα στείλουν ερωτημα στην επιτροπή και ελπίζουν να μας απαντήσουν...Θεωρω αναγκαίο να υπάρχει ενιαία  πολιτική.Είναι ανεπίτρεπτο το κάθε βαθμολογικό να έχει τη δική του πολιτική

evry

Συνάδελφε το ανεπίτρεπτο που περιγράφεις συμβαίνει σε όλα τα μαθήματα όχι μόνο στο δικό μας.
Η διαφορά είναι ότι στο δικό μας υπάρχει αυτό το φόρουμ από το οποίο ενημερώνονται καθηγητές και μαθητές.
Επίσης και ενίαια πολιτική να υπάρξει ο βαθμολογητής δεν είναι υποχρεωμένος να την ακολουθήσει αν διαφωνεί με αυτή.

Παράθεση από: vagmal στις 04 Ιουν 2012, 12:20:00 ΠΜ
στο βαθμολογικο που ημουν εγω μας ειπαν οτι θα στείλουν ερωτημα στην επιτροπή και ελπίζουν να μας απαντήσουν...Θεωρω αναγκαίο να υπάρχει ενιαία  πολιτική.Είναι ανεπίτρεπτο το κάθε βαθμολογικό να έχει τη δική του πολιτική
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ioannisp

Συμφωνούμε όλοι ότι το Δ5 είχε ανάγκη καλύτερης διατύπωσης.
Όμως το κάθε στοιχείο ενός δισδιάστατου πίνακα προσδιορίζεται λογικά από την στήλη και την γραμμή στην οποία βρίσκεται.
Βρίσκοντας το ελάχιστο όλου του πίνακα το στοιχείο i,j  έχουμε στην ουσία υπολογίσει την μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε κάποια πόλη. Αυτό παρά την κακή διατύπωσει δεν φαίνεται πουθενά στην εκφώνησει της άσκησης.
Δεν καταλαβαίνω την όλη φιλολογία περί "και οι δύο λύσεις σωστές", την στιγμή που η μία λύση  (αθροίσματα στηλών και εν συνεχεία υπολογισμός ελαχίστου) μου δίνει μία λογικά σωστή λύση ενώ η άλλη (υπολογισμός ελαχίστου σε όλο τον πίινακα) αυθαιρετεί υπονοώντας στην εκφώνηση κάτι που δεν υπάρχει.

eleni_p

Στο δικό μας βαθμολογικό, στους ΦΑ δεχτήκαμε σωστές και τις δύο απαντήσεις. Ήδη είχαμε προτείνει αρκετοί καθηγητές να δοθεί διευκρίνηση αλλά δε στάλθηκε. Νομίζω ότι θα αποτελεί όχι μόνο αδικία αλλά και σκάνδαλο να βαθμολογηθούν με διαφορετικό κριτήριο τα γραπτά (μη μας βγάλουν και εμάς τα κανάλια σαν τους φυσικούς). Πιστεύω ότι αφού δε δόθηκε διευκρίνιση θα πρέπει να στείλει οδηγία η ΚΕΕ και να κάνει αποδεκτές και τις δύο λύσεις. Ήθελα να ρωτήσω τους συναδέλφους που λένε ότι ήταν σαφές και πρέπει να διαχωριστούν οι μαθητές και δε συμφωνούν ότι ήδη η πρώτη διευκρίνηση μπέρδεψε, πως δικαιολογούν τη διαφορετική βαθμοδότηση σε ίδιο θέμα; δεν ήταν φυσικό οι μαθητές να μπερδευτούν αφού είδαν διαφορετική βαθμολογία σε ίδια ουσιαστικά απάντηση; Εγώ συμφωνώ ότι δεν έχει λογική παρά συνολικά για όλες τις πόλεις αλλά θα έπρεπε να υπάρχει η λέξη συνολικά γιατί μιλάμε για μαθητές, και εξάλλου αν θέλουμε οι μαθητές να έχουν αυτή τη λογική ποια η λογική του διαγωνίσματος όταν 1) ζητάει δύο φορές το ίδιο πράγμα σε διαγώνισμα πανελληνίων 2) το βαθμοδοδοτεί διαφορετικά. Εγώ αν ήμουν μαθήτρια από αυτό θα προβληματιζόμουν. Θα σκεφτόμουν δε μπορεί να ζητάνε δύο ερωτήματα την ίδια τεχνική και όχι μόνο αυτό αλλά να παίρνουν και διαφορετική βαθμολογία. Έλεος μόνο από τους μαθητές θέλουμε να έχουν τη σωστή λογική να καταλάβουν την έννοια "συνολικό" αλλά για τους εαυτούς μας είμαστε επιεικείς σε ότι λάθος λογική έχουμε στα γραπτά;

evry

Παράθεση από: eleni_p στις 04 Ιουν 2012, 09:42:50 ΠΜ
Ήθελα να ρωτήσω τους συναδέλφους που λένε ότι ήταν σαφές και πρέπει να διαχωριστούν οι μαθητές και δε συμφωνούν ότι ήδη η πρώτη διευκρίνηση μπέρδεψε,
Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που θα υποστηρίξει κάτι τέτοιο. Φαντάζομαι ότι οι περισσότεροι και από τα λεγόμενα σου (αν κατάλαβα καλά)  συμφωνούν ότι η εκφώνηση από μόνη της παρέπεμπε σε σύνολο αλλά η διευκρίνηση ήταν αυτή που μπέρδεψε τους μαθητές. Για αυτό μιλάνε όλοι για ένα μόριο και αυτό κατά την κρίση του βαθμολογητή
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

eleni_p

Παράθεση από: evry στις 04 Ιουν 2012, 10:53:19 ΠΜ
Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που θα υποστηρίξει κάτι τέτοιο. Φαντάζομαι ότι οι περισσότεροι και από τα λεγόμενα σου (αν κατάλαβα καλά)  συμφωνούν ότι η εκφώνηση από μόνη της παρέπεμπε σε σύνολο αλλά η διευκρίνηση ήταν αυτή που μπέρδεψε τους μαθητές. Για αυτό μιλάνε όλοι για ένα μόριο και αυτό κατά την κρίση του βαθμολογητή

Η διαφορά στη βαθμοδότηση σε ίδιο θέμα, γιατί δε σου φαίνεται σημαντική;

evry

Δεν είπα ότι δεν είναι σημαντική,  αλλά αυτό δεν μπορεί να σε οδηγήσει από μόνο του ώστε να κάνεις με τόση σιγουριά δεκτές και τις 2 λύσεις

Παράθεση από: eleni_p στις 04 Ιουν 2012, 10:57:10 ΠΜ
Η διαφορά στη βαθμοδότηση σε ίδιο θέμα, γιατί δε σου φαίνεται σημαντική;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σπύρος Δουκάκης

Ημίμετρα... αγαπητοί και αγαπητές. Ημίμετρα για να καλυφθεί η ανοικτή διατύπωση του θέματος...

Η αντιμετώπιση του προβλήματος με δύο διαφορετικές υλοποιήσεις δεν αποτελεί διδακτικό εμπόδιο των μαθητών/τριών, αλλά ανοικτή διατύπωση του ερωτήματος από τους θεματοδότες/τριες. Η διατύπωση απαιτούσε διευκρίνιση στην περίπτωση που το ζητούμενο ήταν η εύρεση του μήνα που είχε συνολικά την μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Επιπλεόν, η αξιολόγηση της γνώσης των μαθητών/τριών στην εύρεση μέγιστου (ελάχιστου) ανά γραμμή (στήλη) είχε ήδη πραγματοποιηθεί με το ερώτημα Δ3... Κατά συνέπεια η εκ νέου αξιολόγηση του ίδιου ζητήματος δεν θα συνεισέφερε στην πληρέστερη αξιολόγηση των μαθητών/τριών και μάλιστα με διαφορετικές μονάδες, όπου επιπλέον το Δ3 μπορούσε να ζητούσε και περισσότερα πράγματα (π.χ. όλα τα ονόματα πόλεων με μέγιστη παραγωγή)...

Καταλαβαίνω την ανάγκη να προστατεύουμε το μάθημα και να μην έχουμε προβλήματα και έκθεση όπως την Φυσική. Αλλά καλό είναι να βάζουμε και όρια...


eleni_p

Εγώ δε συμφωνώ, και όπως είπα και παραπάνω νομίζω ότι ενώ εμείς έχουμε 4 λάθη - κατά τη γνώμη μου πάντα - (διαφορετική βαθμοδότηση, διευκρίνηση στο Δ3, έλλειψη της λέξης συνολικά, ρωτάμε δύο φορές τα ίδια πράγματα) εμείς δε χάνουμε τίποτε αλλά οι μαθητές που έχουν τις παραπάνω αιτίες να μπερδευτούν πρέπει να χάσουν (έστω και ένα) βαθμό. 

evry

Ελένη τα προβλήματα που αναφέρεις ισχύουν.
Αυτό που λέω εγώ είναι πως όλα αυτα τα θέματα πρέπει να λυθούν με νηφαλιότητα και με γνώμονα τη δικαιοσύνη στη βαθμολόγηση. Αν βαθμολογείς ξέρεις ότι μεγαλύτερη σημασία έχει η κρίση του βαθμολογητή γιατί κάθε γραπτό είναι ξεχωριστή περίπτωση.
Νόμιζω είδαμε όλοι τι έγινε στη Φυσική όπου κάποια ένωση προσπάθησε να εκμεταλλευτεί το πρόβλημα στο θέμα Γ για να ικανοποιήσει τις προσωπικές τους κόντρες με την ΚΕΕ. Ελπίζω να μην γίνει το ίδιο και εδώ.
Υπάρχουν πολλοί που θα εκμεταλλευτούν τις ασάφειες στις διατυπώσεις για να πείσουν οτι το μάθημα δεν έχει θέση στο Λύκειο.
Υπάρχει άλλωστε πρόσφατο παράδειγμα από γνωστό φροντιστηριάρχη.

Παράθεση από: eleni_p στις 04 Ιουν 2012, 11:13:37 ΠΜ
Εγώ δε συμφωνώ, και όπως είπα και παραπάνω νομίζω ότι ενώ εμείς έχουμε 4 λάθη - κατά τη γνώμη μου πάντα - (διαφορετική βαθμοδότηση, διευκρίνηση στο Δ3, έλλειψη της λέξης συνολικά, ρωτάμε δύο φορές τα ίδια πράγματα) εμείς δε χάνουμε τίποτε αλλά οι μαθητές που έχουν τις παραπάνω αιτίες να μπερδευτούν πρέπει να χάσουν (έστω και ένα) βαθμό.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

eleni_p

Δεν το γνώριζα αυτό το περιστατικό που αναφέρεις. Βέβαια για μένα δε θα μπορούσε να στοιχειοθετηθεί ποτέ κάτι τέτοιο λόγω ασαφειών, δεδομένου του ότι το μάθημα με τις περισσότερες αναβαθμολογήσεις είναι αρχικά η Ν. Λογοτεχνία και μετά η Έκθεση.  Τουναντίον εμείς μέσω της επικοινωνίας βελτιωνόμαστε και έχουμε σε μεγάλο βαθμό ενιαία και δίκαιη πολιτική βαθμολόγησης - που αυτό είναι το ζητούμενο (βαθμολογώ οκτώ χρόνια).

evry

Υπάρχει στο φόρουμ σε κάποιο thread και μάλιστα την άλλη μέρα από το μάθημά μας υπήρχαν δημοσιεύματα στον τύπο ότι πρόκειται για ένα μάθημα λέει στο οποίο οι μαθητές κάνουν πολλές ερωτήσεις.

Από την άλλη για τα άλλα μαθήματα δεν ακούστηκε τίποτα. π.χ. στο ερώτημα Γ5  των μαθηματικών που η διατύπωση παρέπεμπε σε γενικευμένο ολοκλήρωμα αλλά δέχτηκαν αλλη λύση ("αυτή που ξέρουν τα παιδιά") δεν άκουσα τίποτα πουθενά, ούτε για το Δ1 που έδιναν 10 μονάδες και υπήρχαν 2-3 διαφορετικές λύσεις με διαφορετική δυσκολία μάλιστα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιώργος Κατσαούνος

Παράθεση από: sdoukakis στις 04 Ιουν 2012, 11:08:40 ΠΜ
Ημίμετρα... αγαπητοί και αγαπητές. Ημίμετρα για να καλυφθεί η ανοικτή διατύπωση του θέματος...

Η αντιμετώπιση του προβλήματος με δύο διαφορετικές υλοποιήσεις δεν αποτελεί διδακτικό εμπόδιο των μαθητών/τριών, αλλά ανοικτή διατύπωση του ερωτήματος από τους θεματοδότες/τριες. Η διατύπωση απαιτούσε διευκρίνιση στην περίπτωση που το ζητούμενο ήταν η εύρεση του μήνα που είχε συνολικά την μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Επιπλεόν, η αξιολόγηση της γνώσης των μαθητών/τριών στην εύρεση μέγιστου (ελάχιστου) ανά γραμμή (στήλη) είχε ήδη πραγματοποιηθεί με το ερώτημα Δ3... Κατά συνέπεια η εκ νέου αξιολόγηση του ίδιου ζητήματος δεν θα συνεισέφερε στην πληρέστερη αξιολόγηση των μαθητών/τριών και μάλιστα με διαφορετικές μονάδες, όπου επιπλέον το Δ3 μπορούσε να ζητούσε και περισσότερα πράγματα (π.χ. όλα τα ονόματα πόλεων με μέγιστη παραγωγή)...

Καταλαβαίνω την ανάγκη να προστατεύουμε το μάθημα και να μην έχουμε προβλήματα και έκθεση όπως την Φυσική. Αλλά καλό είναι να βάζουμε και όρια...


Συμφωνώ και θεωρώ ότι παρόλο που οι ανοικτές διατυπώσεις είναι εξαίρετη τεχνική για την καλλιέργεια κριτικής σκέψης και σύνθεσης απόψεων στην τάξη, στην προκειμένη περίπτωση :

1) η πιθανή έλλειψη κάποιων λέξεων στο Δ3 και στο Δ5,
2) η αποστολή της διευκρίνησης για το Δ3 και όχι για το Δ5 και
3) ο συλλογισμός των παιδιών ότι δεν μπορεί να ζητούν την ίδια τεχνική σε δύο υποερωτήματα

δημιουργεί μια κατάσταση η οποία πιθανόν δεν είναι δυνατόν να αξιολογηθεί αντικειμενικά (κόβω μια μονάδα στην μία ή την άλλη λύση).  Και εδώ θα πρέπει να δοθεί - (συμφωνηθεί ?) μια γενική οδηγία με γνώμονα την αντικειμενική βαθμολόγηση των υποψηφίων, η οποία και προέχει αυτ΄'η τη στιγμή.
Προσωπικά κόβοντας μια μονάδα στην μια ή στην άλλη λύση θα ένιωθα ότι αδικώ μια μερίδα εξεταζόμενων οι οποίοι έδωσαν μια σωστή λύση σε μια διαφορετική ερμηνεία του προβλήματος, μόνο που δεν φέρουν ακέραια την ευθύνη για πιθανή παρερμηνεία..... 

Δημήτρης Γκίνης

@amavidis : Το βαθμολογικό σου κέντρο είναι το πρώτο που ακούω-διαβάζω που θα κόψει έστω και μία μονάδα από μια από τις 2 λύσεις. Αλήθεια, στην εξέταση των ΦΑ την ίδια τακτική ακολούθησαν;
Όπως και άλλοι συνάδελφοι θα σταθώ και εγώ (το ξανάγραψα και εδώ) ότι από τη στιγμή που στα περισσότερα Β-Κ στην προφορική εξέταση έγινα δεκτές και οι 2 λύσεις δεν μπορεί τώρα να αλλάξουμε γραμμή.