Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Μήνυμα ξεκίνησε από: Nikosn στις 01 Σεπ 2019, 11:09:08 ΜΜ

Τίτλος: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: Nikosn στις 01 Σεπ 2019, 11:09:08 ΜΜ
Συνάδελφοι ανοίγω αυτό το θεμα για να ακουστούν προτάσεις σχετικά με το πλάνο / σειρά διδασκαλίας ενοτήτων και πιθανόν ωρες ανα παράγραφο. Οποίος έχει κάποιο πλάνο μπορεί να το αναρτήσει εδώ ώστε να παιρνουμε όλοι ιδέες. Μόλις ολοκληρώσω το δικό μου θα το ανεβάσω.
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: Πέτρος Κ. στις 03 Σεπ 2019, 12:09:26 ΜΜ
Για φέτος, αν δεν έρθει άλλη οδηγία, θα ακολουθήσω την σειρά διδασκαλίας που προτάθηκε στην παρουσίαση του ΙΕΠ: http://iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Monades/B_Kyklos/Natural_Sciences/2019/05-07-2019/2019-07-05-01-pliroforiki.pdf  (http://iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Monades/B_Kyklos/Natural_Sciences/2019/05-07-2019/2019-07-05-01-pliroforiki.pdf) (σελ 35)
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: stam12 στις 04 Σεπ 2019, 10:15:58 ΠΜ
Πως σας φαίνεται αυτό το παράδειγμα με τους "ανθοπώλες" στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό; Μπορεί να διδαχτεί; Εμένα πάντως δε μου φαίνεται και πολύ πετυχημένο.
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: gkappa στις 04 Σεπ 2019, 02:37:12 ΜΜ
Το παράδειγμα με τους ανθοπώλες (πρόβλημα «Αποστολή λουλουδιών» όπως αναφέρεται) το θεωρώ ικανοποιητικό.

Είναι ικανοποιητικά «χτισμένο» και θεωρώ ότι επιτυγχάνεται η κατανόηση των βασικών εννοιών του OOP (αντικείμενα, ιδιότητες, μέθοδοι, ενθυλάκωση, κλάσεις, κληρονομικότητα κλπ)

Το ερώτημα το δικό μου είναι για τις άλλες δραστηριότητες του κεφαλαίου (αλλά και των άλλων ενοτήτων του εγχειριδίου) θα υπάρξουν κάποιες προτάσεις – λύσεις (σαν βοηθητικό υλικό για τους καθηγητές που θα κληθούν να διδάξουν τη νέα ύλη φέτος) ή θα πρέπει να τα φτιάξουμε εμείς;

(έχει ανοιχτεί ένα σχετικό θέμα «Συζήτηση και προτεινόμενες λύσεις των δραστηριοτήτων του νέου βιβλίου» που από ότι καταλαβαίνω κινείται στη λογική του να τα φτιάξουμε εμείς. Δεν είναι κακό – έχει όμως κανείς κάποια «πιο εκ των έσω» ενημέρωση για το αν θα υπάρξουν προτεινόμενες λύσεις ή όχι; )
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ στις 04 Σεπ 2019, 09:35:18 ΜΜ
Πότε πιστεύετε ότι θα τελειώσετε την παλαιά  ύλη του ΑΕΠΠ και θα ξεκινήσετε την νέα ύλη,  εγώ προσωπικά  το βλέπω να ξεκινώ τη νέα ύλη  αρχές Φεβρουαρίου, αλλά  δεν νομίζω ότι μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα  επανάληψη τι λέτε  εσείς;
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: tsabatman στις 04 Σεπ 2019, 11:42:04 ΜΜ
Όσον αφορά τους μαθητές της Β λυκείου, διδάσκουμε ΓΛΩΣΣΑ η υπάρχει περίπτωση για του χρόνου να αλλάξει σε python;
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: akalest0s στις 06 Σεπ 2019, 07:57:07 ΜΜ
Παρόλες τις νύξεις που υπάρχουν από το ΙΕΠ, δε φαίνεται να είναι κάτι τέτοιο έτοιμο για του χρόνου. Πάντως, όπως και να έχει, κάνε τους Γλώσσα και η μετάβαση σε python δεν θα είναι πιο δύσκολη από ότι θα είναι για τους υπόλοιπους.
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: ilias_s στις 10 Σεπ 2019, 05:21:24 ΜΜ
Παράθεση από: ΣΧΟΙΝΑΣ  ΚΩΣΤΑΣ στις 04 Σεπ 2019, 09:35:18 ΜΜ
Πότε πιστεύετε ότι θα τελειώσετε την παλαιά  ύλη του ΑΕΠΠ και θα ξεκινήσετε την νέα ύλη,  εγώ προσωπικά  το βλέπω να ξεκινώ τη νέα ύλη  αρχές Φεβρουαρίου, αλλά  δεν νομίζω ότι μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα  επανάληψη τι λέτε  εσείς;

Με ένα πρόχειρο υπολογισμό που έκανα...

Αν λάβουμε υπόψη την προτεινόμενη διδακτική αλληλουχία και τις ώρες του ΙΕΠ θέλεις περίπου 17-18 εβδομάδες να ξεμπερδέψεις με την "παλιά" ύλη (μέχρι και Διαδικασίες-Συναρτήσεις), η οποία περιέχει εμβόλιμα και κάποια από τα νέα κομμάτια φυσικά. Αυτό είναι 4 1/2 μήνες ουσιαστικά! Δηλαδή, αν δεχτούμε ότι ξεκινάμε κανονικά από 16 Σεπτέμβρη και χωρίς να χαθούν μαθήματα, θα μας πάρει και όλο τον Φλεβάρη (ακολουθώντας πάντα την πρόταση διδασκαλίας του ΙΕΠ). Μετά μένουν άλλες 31 ώρες (δηλαδή 4-5 εβδομάδες). Άρα, σύμφωνα με το ΙΕΠ, τελειώνεις όλη την ύλη μέχρι τα μέσα Απριλίου. Μετά έχεις βαριά-βαριά 1 μήνα για επαναλήψεις (~28 ώρες!) ...και νομίζω πως ένα μέσο τμήμα πολύ δύσκολα είχε τόσες ώρες για επανάληψη παλιότερα.

Όμως...

Αν και δεν έχουμε δει στην πράξη τις δυνατότητες εμπέδωσης της νέας ύλης από τους μαθητές στο χρόνο που προτείνει το ΙΕΠ, μπορώ να υποθέσω πως π.χ οι 8+12 ώρες για διδασκαλία+ασκήσεις εμπέδωσης στις Διαδικασίες-Συναρτήσεις είναι μάλλον πολύς χρόνος, δεδομένου ότι παλιότερα (με το 2ωρο της ΑΕΠΠ) δε νομίζω πως μας έπαιρνε 10 εβδομάδες η ενότητα αυτή. Το παλιό κομμάτι της ύλης βγαίνει πιο σύντομα από το χρόνο που δίνει το ΙΕΠ (~125ώρες).
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 17 Σεπ 2019, 04:37:20 ΜΜ
https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/298669_g-lykeioy-odigies-gia-ti-didaskalia-mathimaton-2019-2020-eggrafa
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: akalest0s στις 17 Σεπ 2019, 05:34:48 ΜΜ
Το ότι λείπουμε από την λίστα, σημαίνει ότι συνεχίζουμε να περιμένουμε, ή "that's all folks";
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 17 Σεπ 2019, 05:36:41 ΜΜ
Έλα  ντε... Υποθετω περιμένουμε μάλλον...
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: tdrivas στις 17 Σεπ 2019, 06:53:38 ΜΜ
Οδηγίες για την πληροφορική

https://drive.google.com/file/d/12YDwstaZif-NAorBO15LxwOh7-S5hFHD/view?usp=drivesdk
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: ilias_s στις 17 Σεπ 2019, 06:58:27 ΜΜ
Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 17 Σεπ 2019, 05:36:41 ΜΜ
Έλα  ντε... Υποθετω περιμένουμε μάλλον...

Οι οδηγίες διδασκαλίας εστάλλησαν σήμερα με mail στα σχολεία (σε εμάς γύρω στις 13.00). Έχουν αναρτηθεί-προστεθεί και στο esos.gr (https://www.esos.gr/arthra/64182/odigies-gia-ti-didaskalia-mathimaton-g-gel-2019-2020).

Δεν τις μελέτησα ακόμα αλλά μου έκανε εντύπωση πως είναι 35 σελίδες την ώρα που οι αντίστοιχες οδηγίες και για τα 3 φιλολογικά μαθήματα (Γλώσσα-Λογοτεχνία, Αρχαία) είναι συνολικά 24.
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: pgrontas στις 17 Σεπ 2019, 09:00:45 ΜΜ
Ένα πρώτο σχόλιο είναι ότι μου κάνει τρομερή εντύπωση που μιλάμε για εμπέδωση και καθε δομή επανάληψης την έχει ένα δίωρο. Είδα καλά; γιατί νομίζω ότι χρειάζεται τουλάχιστον τριπλάσιο χρόνο.
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: akalest0s στις 17 Σεπ 2019, 10:15:56 ΜΜ
Παράθεση από: pgrontas στις 17 Σεπ 2019, 09:00:45 ΜΜ
Ένα πρώτο σχόλιο είναι ότι μου κάνει τρομερή εντύπωση που μιλάμε για εμπέδωση και καθε δομή επανάληψης την έχει ένα δίωρο. Είδα καλά; γιατί νομίζω ότι χρειάζεται τουλάχιστον τριπλάσιο χρόνο.
Χαχαχα, για άλλη μια φορά, πόσο εγκεφαλικά προσεγγίζουν το θέμα, και πόσο μακριά είναι από τη πραγματικότητα. Κάθε δομή επανάληψης 2 ώρες, ενώ πχ τα δέντρα ("μελέτη σε θεωρητικό επίπεδο και μέσω γραφικών αναπαραστάσεων"), 3 ώρες.
Ας μείνουμε στο μπάλωμα "προτείνονται ενδεικτικά", για να γλιτώσουμε τα περαιτέρω εγκεφαλικά  :P
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: petrosp13 στις 17 Σεπ 2019, 11:21:51 ΜΜ
Η πορεία διδασκαλίας που προτείνεται όπως και η ύλη είναι ένα μπάχαλο
Δυσκολευόμαστε εμείς να την ακολουθήσουμε, πόσο μάλλον οι μαθητές
4 βιβλία, 10+ κεφάλαια, κεφάλαια μόνο με θεωρία, κεφάλαια 3 σελίδων
Γιατί...

ΥΓ1 Προτείνεται να διδαχτεί η "διαίρει και βασίλευε" με την χρήση δυαδικής αναζήτησης, πριν διδαχθούν οι πίνακες...
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: ilias_s στις 18 Σεπ 2019, 05:09:52 ΜΜ
Παράθεση από: pgrontas στις 17 Σεπ 2019, 09:00:45 ΜΜ
Ένα πρώτο σχόλιο είναι ότι μου κάνει τρομερή εντύπωση που μιλάμε για εμπέδωση και καθε δομή επανάληψης την έχει ένα δίωρο. Είδα καλά; γιατί νομίζω ότι χρειάζεται τουλάχιστον τριπλάσιο χρόνο.

Σκέψου πως για το ΙΕΠ οι δομές επάνάληψης (ΓΙΑ..., ΟΣΟ..., ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ...) είναι ύλη της Β' Λυκείου. Υποτίθεται πως είναι διδαγμένα και εμπεδωμένα από πέρυσι στα πλαίσια του 1ωρου μαθήματος της Β'..! Πάρε και κατάλαβε...
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: gergerman στις 25 Σεπ 2019, 08:44:54 ΜΜ
Θα ήθελα να κάνω ένα πρώτο σχόλιο σχετικά με την πορεία διδασκαλίας της ύλης μετά από κάποιες ώρες μάθημα. Ακολουθώ την προτεινόμενη πορεία διδασκαλίας του ΙΕΠ. Μέχρι τώρα όλα καλά, αν εξαιρέσεις ότι πάμε από εδώ και απο κει , όπως άλλωστε κάναμε και τα προηγούμενα χρόνια. Το "πρόβλημα" είναι ότι οι προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας είναι υπερβολικά πολλές σε κάποιες περιπτώσεις... π.χ. 7.1, 7.2, 7.3, 7.4 προτείνει να το διδάξουμε σε 4ώρες... Το θεωρώ υπερβολικά πολύ. Πώς να γεμίσεις 4 ώρες με αυτή την ύλη;  Μήπως χάνω κάτι;

Εγώ προχωράω με κανονικούς ρθυμούς γιατί παρακάτω μάλλον θα τις χρειαστώ αυτές τις ώρες. Αφήστε  που σε λίγο θα αρχίσουν οι εκδρομές,γιορτές κτλ , κτλ... Επίσης αρκετά τα γνωρίζουν από πέρσι( αυτό βέβαια το αγνοούμε και τα λέμε όλα αναλυτικά ) .

Ποια η γνώμη σας σε αυτό;
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: tsak στις 13 Οκτ 2019, 12:37:19 ΜΜ
Εξαρτάται αν μιλάτε για σχολείο η φροντιστήριο. Με τρεις ώρες εβδομαδιαίως στο φροντιστήριο και με 1 μήνα περίπου θερινά μαθήματα, ευελπιστώ αρχές Νοέμβρη να έχω ολοκληρώσει τα κεφάλαια 1,2,7,8 (μέχρι δομές επανάληψης δηλαδή). Μέχρι μέσα Γενάρη κεφάλαια 3 και 9 με όλη τη νέα ύλη (ουρές, δένδρα κλπ). Μέχρι 10 - 15 Φλεβάρη τα κεφάλαια 6 και 10 και περίπου 1 μήνα τη νέα ύλη (αντικειμενοστραφή προγραμματισμό, εκσφαλμάτωση, τεχνικές σχεδίασης). Το πολύ τέλος Μαρτίου-Αρχές Απρίλη λογικά θα πρέπει να ολοκληρωθεί η ύλη, αν κάτι δεν πάει καλά στο παραπάνω πλάνο, οπότε μένουν περίπου 1,5 - 2 μήνες για επανάληψη. Στην πράξη βέβαια θα δούμε φέτος και θα είμαστε σοφότεροι του χρόνου :).
Για το σχολείο, με 7 ώρες μάθημα, αλλά πολύ περισσότερες γιορτές, αργίες και εκδρομές δεν έχω άποψη ειλικρινά.
Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: George Eco στις 13 Οκτ 2019, 03:44:04 ΜΜ
gergerman το προτεινόμενο πλάνο θα ήταν ανισόρροπο αν δινόταν ως ρητή οδηγία. Στο τέλος όμως, λέει ΞΕΚΑΘΑΡΑ πως είναι το χέρι του Καθηγητή να κάνει ότι θέλει εκείνος και να εξατομικεύσει το μάθημα πάνω στις ανάγκες κάθε Τμήματος. Δεν υπάρχουν έτοιμες λύσεις. Υπάρχει θα με ρωτήσεις τώρα μπούσουλας; Πού παρουσιάζονται προβλήματα;
Το πιο σύνηθες πρόβλημα που πρέπει να καλύψω είναι πως Αλγόριθμος σε ψευδογλώσσα ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ από το πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ. Επειδή ακριβώς μοιάζουν τόσο πολύ, έχει καταντήσει τροχοπέδη. Κι από τη στιγμή που σε διερμηνευτή μπορείς να τρέχεις κι αλγόριθμο, σου έρχεται το πιτσιρίκι και σου λέει 'ΝΑ, έτρεξε το PC αλγόριθμο, βλακείες μας λες' κι εκεί τι να του πεις ακριβώς και τι να του εξη΄γησεις. Αν όμως απο ψευδογλώσσα πάμε σε python 3 το πράγμα θα αλλάξει προς το θετικό και γι' αυτό και πιστεύω πως πάει το πράγμα σε θετική πορεία. Φαντάσου όμως όπως είμαστε ΤΩΡΑ, να πετάξετε σε μία Τάξη 25 παιδιών μία μόνο φορά πως Αλγόριθμος δεν έινια πρόγραμμα. Οκ το είπατε, οκ το διδάξατε θεωρητικά. Μπήκε στο βιβλίο ύλης. Πόσα παιδιά το κατάλαβαν. Κι ίσως να μη γίνει κάτι στραβό με αυτή τη λεπτομέρεια. Τι θα γίνει αν ξεπεταχτεί η δομή ακολουθίας; Ήταν σύνηθες φαινόμενο και τώρα με τα εξάωρα κάποιοι διδάσκοντες το έχουν χάσει τελείως. Εγώ πιστεύω προσωπικά πως η δομή ακολουθίας είναι κάτι που δε πρέπει να το ξεπετάμε ΕΚΕΙ θα μάθουν σωστή χρήση τελεστών τα παιδιά. Μετά έρχονται δομές επιλογής κι επανάληψης. Πολλές οι ώρες. Εμβάθυνση. Ασκήσεις, ασκήσεις, ασκήσεις! Γιατί να βιαστείτε; Άστε τι λέει το Υπουργείο.
Εμβαθύνετε ad-hoc σε κάθε ανάγκη κατά τη γνώμη μου.

Τίτλος: Απ: ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020
Αποστολή από: ilias_s στις 13 Οκτ 2019, 08:19:15 ΜΜ
Ακολουθώ την πρόταση του ΙΕΠ (που ουσιαστικά είναι αυτό που κάνεμα οι περισσότεροι όλα αυτά τα χρόνια).

Έχοντας χάσει ήδη 2 δίωρα, είμαι και πάλι μπροστά σε ώρες αφού βλέπω πως οι μαθητές μου κατανοούν την ύλη σε σαφώς λιγότερο χρόνο και κάνοντας ασκήσεις σε πίνακα και Διερμηνευτή χωρίς να "τρέχω". Να έχουμε υπόψη πως η πρόταση του ΙΕΠ είναι επίτηδες "τραβηγμένη" καθώς πρέπει να καλύπτει και το ενδεχόμενο τμημάτων που έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις αλλά και δεν μπορεί να προτείνει, αυτός που έχει σχεδιάσει την ύλη, να την τελειώσεις 3 μήνες πριν το τέλος του διδακτικού έτους... Είναι σα να αυτοαναιρείται! Κάτι τέτοιο θα σήμαινε πως είτε η ύλη είναι πολύ εύκολη και θα μπορούσαμε να προσθέσουμε και άλλα είτε πως οι 6+1 ώρες είναι υπερβολικά πολλές και αχρείαστες!

Προσωπικά θα "τρέξω" όσο μπορώ την ύλη της παλιάς ΑΕΠΠ γιατί δεν ξέρω εκ των προτέρων πως θα ανταποκριθούν τα παιδιά στα νέα κομμάτια της ύλης, οπότε μπορεί να απαιτηθούν περισσότερες ώρες στα νέα κομμάτια της ύλης.