Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022

Ξεκίνησε από tdrivas, 13 Μαρ 2022, 07:29:21 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tdrivas

Με το βλέμμα στα νέα ΠΣ...

Σχόλια, παρατηρήσεις και διορθώσεις ευπρόσδεκτα
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

peteglamgr

Ευχαριστούμε. Ωραία και εύστοχα, ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τη νέα ύλη.
Νομίζω ότι στην αντικειμενοστρέφεια κάτι αντίστοιχο πρέπει να περιμένουμε.

gioufkas

Με μια γρήγορη ματιά... ΤΕΛΕΙΟ. Ευχαριστούμε φίλε

Καραμαούνας Πολύκαρπος

#3
Ωραία και πρωτότυπα θέματα. Μερικές αλλαγές που προσωπικά θα έκανα.
Ευχαριστούμε!

Λαμπράκης Μανώλης

Ωραία θέματα, ευχαριστούμε Θανάση

nokotsos

Ευχαριστούμε πολύ για τα θέματα, υπάρχουν και ενδεικτικές λύσεις :) ?

ApoAntonis

για το πρώτο διαγώνισμα
στα Σ/Λ
το 3 του λείπει το "πάντα" 
το 4 εξετάζει ως θεωρία κάτι που αναφέρεται ως παράδειγμα
δεν καταλαβαίνω το πέμπτο ερώτημα, χρειάζομαι βοήθεια!

Α5. ωραίο
(Πολύκαρπε γιατί φλου το 4; )

Β1. η αύξουσα σειρά πρέπει να επιτρέπει και την ισότητα

τώρα για το Δ, μάλλον προς εύκολο Δ πάει.
(στο Δ5 "κάθε ζεύγους φίλων")

tdrivas

Παράθεση από: ApoAntonis στις 14 Μαρ 2022, 08:22:56 ΜΜγια το πρώτο διαγώνισμα
στα Σ/Λ
το 3 του λείπει το "πάντα" 
το 4 εξετάζει ως θεωρία κάτι που αναφέρεται ως παράδειγμα
δεν καταλαβαίνω το πέμπτο ερώτημα, χρειάζομαι βοήθεια!

Α5. ωραίο
(Πολύκαρπε γιατί φλου το 4; )

Β1. η αύξουσα σειρά πρέπει να επιτρέπει και την ισότητα

τώρα για το Δ, μάλλον προς εύκολο Δ πάει.
(στο Δ5 "κάθε ζεύγους φίλων")
Καλησπέρα,

καταρχάς ευχαριστώ για τα σχόλια. Πάμε ένα ένα για το δεύτερο διαγώνισμα:

1. Α1.3 => είναι Σ/Λ, συνεπώς μία λέξη που ενδεχομένως λείπει να νοηματοδοτεί διαφορετικά την πρόταση.
2. Α1.4 => Γιατί να μην εξετασθεί παράδειγμα;
3. Α1.5 => Βασισμένο στην παράγραφο: Το υλικό (hardware), δηλαδή η μηχανή, επιτρέπει στα δεδομένα ενός προγράμματος να αποθηκεύονται στην κύρια μνήμη και στις περιφερειακές συσκευές του υπολογιστή με διάφορες αναπαραστάσεις (representations). Τέτοιες μορφές είναι η δυαδική, ο κώδικας ASCII (βλ. παράρτημα), ο κώδικας EBCDIC, το συμπλήρωμα του 1 ή του 2 κ.λπ.
4. B1 => Συμφωνώ, έχεις δίκιο, αλλάζω την ανισότητα από <= σε <
5. Δ => Εδώ διαφωνώ, θεωρώντας πως δεν θα είναι εύκολο για τα παιδιά, αν το εξετάσουμε υπό το πρίσμα τους. 
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

tdrivas

Παράθεση από: nokotsos στις 14 Μαρ 2022, 07:29:13 ΜΜΕυχαριστούμε πολύ για τα θέματα, υπάρχουν και ενδεικτικές λύσεις :) ?

Δεν έχω προλάβει να τις ψηφιοποιήσω, ίσως στις επόμενες ημέρες. Πάντως Pm για ό,τι έχεις απορία / ενδοιασμό.  
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

ApoAntonis

#9
στο 1ο διαγώνισμα
στα Σ/Λ το πρώτο πρέπει να έχει τυπογραφικό;
στο δεύτερο δεν γράφω ποτέ πίνακες με παρενθέσεις, έτσι το ήθελες;
στο πέμπτο, εννοείς απλά/διπλά συνδεδεμένη; Με απλά συνδεδεμένη είναι λάθος, με διπλά συνδεδεμένη είναι σωστό.

Α4 στο (1.) διαφωνώ. Προφανώς θα είναι κάποιο ζήτημα που έχεις δουλέψει, αλλά
έχουμε βγεί εκτός βιβλίου.

Στο Α5  το ερώτημα έχει πολύ σοβαρό πρόβλημα.

Στο Β2
Β. υποερώτημα, τι σημαίνει το κάθε; Ίσως εννοείς τις κλήσεις όπως γράφει ο Πολύκαρπος.
στο υποερώτημα Γ έχεις μάλλον το ίδιο "πρόβλημα" με τις ισότητες, αλλά το σώζει το τίποτα από τα παραπάνω;
Εκεί το πας;

το Γ2 το b είναι κάπως περίεργο και δεν δουλεύει καλά το Γ4. (συν την μοναδικότητα)
Αυτό το θέμα μου αρέσει πάρα πολύ, πρωτότυπο.

Και το Δ είναι πρωτότυπο, αλλά νομίζω πολύ δυσκολότερο. Ωραία ιδέα αλλά σχεδόν βέβαια χρειάζεται εξήγηση για την περίμετρο. Ίσως στην διόρθωση να μην έχει πρόβλημα, αλλά το φίλτρο πρέπει να ξεκαθαρίζει αν ο μέσος όρος προκύπτει για κάθε pixel από τα αρχικά pixels ή από τα επεξεργασμένα καθώς προχωράμε.

ApoAntonis

#10
Παράθεση από: tdrivas στις 14 Μαρ 2022, 08:41:46 ΜΜΚαλησπέρα,

καταρχάς ευχαριστώ για τα σχόλια. Πάμε ένα ένα για το δεύτερο διαγώνισμα:

1. Α1.3 => είναι Σ/Λ, συνεπώς μία λέξη που ενδεχομένως λείπει να νοηματοδοτεί διαφορετικά την πρόταση.
2. Α1.4 => Γιατί να μην εξετασθεί παράδειγμα;
3. Α1.5 => Βασισμένο στην παράγραφο: Το υλικό (hardware), δηλαδή η μηχανή, επιτρέπει στα δεδομένα ενός προγράμματος να αποθηκεύονται στην κύρια μνήμη και στις περιφερειακές συσκευές του υπολογιστή με διάφορες αναπαραστάσεις (representations). Τέτοιες μορφές είναι η δυαδική, ο κώδικας ASCII (βλ. παράρτημα), ο κώδικας EBCDIC, το συμπλήρωμα του 1 ή του 2 κ.λπ.
4. B1 => Συμφωνώ, έχεις δίκιο, αλλάζω την ανισότητα από <= σε <
5. Δ => Εδώ διαφωνώ, θεωρώντας πως δεν θα είναι εύκολο για τα παιδιά, αν το εξετάσουμε υπό το πρίσμα τους.
Ναι είναι το δεύτερο, αλλά το άνοιξα πρώτο και τα μπουρδούκλωσα.

:D

1. Είναι προτασιακός τύπος αυτό. Η ορθότητα της απάντησης εξαρτάται από την τιμή των μεταβλητών.
2. ... ως θεωρία;
3. εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω τι εννοείς. Εντάξει, μπορεί να είμαι εγώ.

5. Έχει τις ασκήσεις από το παράρτημα Β' με τα μηδενικά και τους άσσους και γενικά μου πάνε καλά, για αυτό το είπα. Οκ, δεν χάλασε ο κόσμος

-------

Βάζω και εγώ το τελευταίο διαγώνισμα που έγραψα. Καμία πρωτοτυπία δεν του βρίσκω, ελάχιστη βαρύτητα στην "νέα" ύλη.
Συναντιώμαστε κάπου.
το Α2b είναι επίτηδες γραμμένο έτσι χωρίς εξήγηση, κανονικά την θέλει,
το Θέμα Δ είναι η άσκηση 14 σελ. 95 από το παράρτημα Α και το Θέμα Γ πατάει πάνω σε άσκηση που δεν θυμάμαι,
για τα υπόλοιπα που είναι από Πανελλάδικες, είπαμε καμία πρωτοτυπία.

tdrivas

Παράθεση από: ApoAntonis στις 14 Μαρ 2022, 08:49:13 ΜΜστο 1ο διαγώνισμα
στα Σ/Λ το πρώτο πρέπει να έχει τυπογραφικό;
στο δεύτερο δεν γράφω ποτέ πίνακες με παρενθέσεις, έτσι το ήθελες;
στο πέμπτο, εννοείς απλά/διπλά συνδεδεμένη; Με απλά συνδεδεμένη είναι λάθος, με διπλά συνδεδεμένη είναι σωστό.

Α4 στο (1.) διαφωνώ. Προφανώς θα είναι κάποιο ζήτημα που έχεις δουλέψει, αλλά
έχουμε βγεί εκτός βιβλίου.

Στο Α5  το ερώτημα έχει πολύ σοβαρό πρόβλημα.

Στο Β2
Β. υποερώτημα, τι σημαίνει το κάθε; Ίσως εννοείς τις κλήσεις όπως γράφει ο Πολύκαρπος.
στο υποερώτημα Γ έχεις μάλλον το ίδιο "πρόβλημα" με τις ισότητες, αλλά το σώζει το τίποτα από τα παραπάνω;
Εκεί το πας;

το Γ2 το b είναι κάπως περίεργο και δεν δουλεύει καλά το Γ4. (συν την μοναδικότητα)
Αυτό το θέμα μου αρέσει πάρα πολύ, πρωτότυπο.

Και το Δ είναι πρωτότυπο, αλλά νομίζω πολύ δυσκολότερο. Ωραία ιδέα αλλά σχεδόν βέβαια χρειάζεται εξήγηση για την περίμετρο. Ίσως στην διόρθωση να μην έχει πρόβλημα, αλλά το φίλτρο πρέπει να ξεκαθαρίζει αν ο μέσος όρος προκύπτει για κάθε pixel από τα αρχικά pixels ή από τα επεξεργασμένα καθώς προχωράμε.

Α1.1 => Κάθε άλλο παρά τυπογραφικό. πρέπει να γνωρίζουν ότι το ! είναι σχόλιο άρα η εντολή είναι Α <- Β. 
Α1.2 => Μια χαρά είναι και αυτό καθώς εδώ τα παιδιά θέλουμε να κατανοησουν ότι όπου βλέπουν i,j ή καθε άλλο ζευγος, δεν αποτελεί αναγκαστικά πίνακα. Εδω, λοιπόν, η παρουσία παρενθέσεων αντί αγκυλών δηλώνει συνάρτηση. 
Α1.5 => Σωστό, πρέπει να μπει απλά συνδεδεμένη λίστα για να είναι λανθασμένη η πρόταση.

Α4. Απορρέει από τη θεωρία. 

Α5. Που υπάρχει πρόβλημα? Λύση => 

Μέγιστος <- -9999
Διάβασε Χ
όσο Χ >= 0 επανάλαβε
    Μέγιστος <- MAX(Μέγιστος,Χ)
    Διάβασε Χ
Τέλος_επανάληψης

Β2. Ο στόχος εδώ είναι να κατανοησουν τα παιδιά εδώ ότι το υποπρόγραμμα είναι ένα. Επομένως έβαλα το κάθε σε παρενθεση για να ξεκαθαρίσουν πρωτιστως αν ειναι ενα ή πολλα τα υποπρογραμμάτα.
 
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

ApoAntonis

Μεγάλο πρόβλημα έχει αυτό που έγραψα εγώ όχι το Α5, συγνώμη για το μπέρδεμα.

Να σε ρωτήσω:
"Ο δείκτης δε λαμβάνει αριθμητικές τιμές όπως ακέραιες
πραγματικές κ.ά., αλλά οι τιμές του είναι διευθύνσεις στην κύρια μνήμη και χρησιμοποιείται ακριβώς
για τη σύνδεση των διαφόρων στοιχείων μιας δομής, που είναι αποθηκευμένα σε μη συνεχόμενες
θέσεις μνήμης"

Εδώ λές ότι απορρέει από την θεωρία; Εδώ ξεκαθαρίζει ότι οι δείκτες δεν έχουν ακέραιες τιμές
(το δε χάνει το τελικό νι όταν η λέξη που ακολουθεί ξεκινάει από λάμδα)
Αναφέρει κάπου αλλού δείκτες και μου διαφεύγει;


Τώρα για τα Σ/Λ, που παραδέχομαι ότι στο πρώτο δεν πήγε το μυαλό μου ότι είναι σχόλιο,
(αν και σελ. 134 παρ. 7.10 το θαυμαστικό είναι πρώτος χαρακτήρας σε γραμμή)
αλλά και στο δεύτερο που ζητάς πίνακα με κλειδώσες στην ανάγνωση, ούτε εδώ πήγε το μυαλό μου.
(επίσης αν είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί τα Ελληνικά δεν έχουν χαρακτήρες, έχουν γράμματα)


tdrivas

Παράθεση από: ApoAntonis στις 14 Μαρ 2022, 11:44:50 ΜΜΜεγάλο πρόβλημα έχει αυτό που έγραψα εγώ όχι το Α5, συγνώμη για το μπέρδεμα.

Να σε ρωτήσω:
"Ο δείκτης δε λαμβάνει αριθμητικές τιμές όπως ακέραιες
πραγματικές κ.ά., αλλά οι τιμές του είναι διευθύνσεις στην κύρια μνήμη και χρησιμοποιείται ακριβώς
για τη σύνδεση των διαφόρων στοιχείων μιας δομής, που είναι αποθηκευμένα σε μη συνεχόμενες
θέσεις μνήμης"

Εδώ λές ότι απορρέει από την θεωρία; Εδώ ξεκαθαρίζει ότι οι δείκτες δεν έχουν ακέραιες τιμές
(το δε χάνει το τελικό νι όταν η λέξη που ακολουθεί ξεκινάει από λάμδα)
Αναφέρει κάπου αλλού δείκτες και μου διαφεύγει;

Οι δείκτες είναι συνήθως σε δεκαεξαδική μορφή. Προφανώς και δεν θα βάλεις σε μαθητές/τριες τέτοιον τύπο, αλλά θα απλοποιήσεις τη μορφή τους. Ως εκ τούτου αποφάσισα να το μετασχηματίσω σε ακέραιο. Οσο για την απόρροια που αναφερώ, σχετίζεται με το ότι μπορεί να υπάρξει τέτοια άσκηση. 
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

να ρωτήσω κάτι που σκεφτόμουν καιρό και τώρα βρήκα την ευκαιρία μιας που το συζητήσατε

στην αύξουσα διάταξη επιτρέπεται και η ισότητα?? πχ οι αριθμοί 1 2 3 4 4 4 5  είναι σε αύξουσα ?? εγώ προς το όχι θα έκλινα, αλλά σκέφτομαι και τον ορισμό του βιβλίου τώρα που λέει
Δοθέντων των στοιχείων α12,..., αn η ταξινόμηση συνίσταται στη μετάθεση της θέσης των στοιχείων, ώστε να τοποθετηθούν σε μία σειρά ακ1, ακ2, ..., ακn έτσι ώστε, δοθείσης μίας συνάρτησης διάταξης f, να ισχύει fκ1)<=fκ2), ...,<=fκn).
 εδώ υπάρχει ισότητα ... αν και μου φαίνεται περίεργο οι αριθμοί  1 1 1 1 να είναι ταξινομημένοι σε αύξουσα (και φθίνουσα ταυτόχρονα ??) .. μπορούμε να πούμε πχ πως είναι ταξινομημένοι αλλά όχι σε αύξουσα ή φθίνουσα σειρά ??

tdrivas

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 15 Μαρ 2022, 09:03:21 ΠΜΚαλημέρα σε όλους

να ρωτήσω κάτι που σκεφτόμουν καιρό και τώρα βρήκα την ευκαιρία μιας που το συζητήσατε

στην αύξουσα διάταξη επιτρέπεται και η ισότητα?? πχ οι αριθμοί 1 2 3 4 4 4 5  είναι σε αύξουσα ?? εγώ προς το όχι θα έκλινα, αλλά σκέφτομαι και τον ορισμό του βιβλίου τώρα που λέει
Δοθέντων των στοιχείων α12,..., αn η ταξινόμηση συνίσταται στη μετάθεση της θέσης των στοιχείων, ώστε να τοποθετηθούν σε μία σειρά ακ1, ακ2, ..., ακn έτσι ώστε, δοθείσης μίας συνάρτησης διάταξης f, να ισχύει fκ1)<=fκ2), ...,<=fκn).
 εδώ υπάρχει ισότητα ... αν και μου φαίνεται περίεργο οι αριθμοί  1 1 1 1 να είναι ταξινομημένοι σε αύξουσα (και φθίνουσα ταυτόχρονα ??) .. μπορούμε να πούμε πχ πως είναι ταξινομημένοι αλλά όχι σε αύξουσα ή φθίνουσα σειρά ??
Καλημέρα Μανώλη,

θεωρώ ότι είναι ταξινομημενοι και με την υπαρξη διπλότυπων..

απλώς πρέπει να αναφερθεί ρητώς στην εκφωνηση η υπαρξη ή οχι διπλότυπων, τουλάχιστον στα πλαίσια της Γ Λυκείου. 
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα Θανάση 

ταξινομημένα συμφωνούμε, αλλά και σε "αύξουσα διάταξη" η απλά είναι "στη σειρά" και στις ίδιες τιμές χρησιμοποιούμε πχ ένα δεύτερο κριτήριο για "διατάξουμε" κάπως και αυτές ?? πχ να εμφανίζει τα ονόματα των μαθητών ταξινομημένα σε φθίνουσα σειρά ως προς τους βαθμούς, σε περίπτωση ισοβαθμίας να εμφανίζονται αλφαβητικά τα ονόματα ??

Καραμαούνας Πολύκαρπος

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 15 Μαρ 2022, 09:03:21 ΠΜΚαλημέρα σε όλους

να ρωτήσω κάτι που σκεφτόμουν καιρό και τώρα βρήκα την ευκαιρία μιας που το συζητήσατε

στην αύξουσα διάταξη επιτρέπεται και η ισότητα?? πχ οι αριθμοί 1 2 3 4 4 4 5  είναι σε αύξουσα ?? εγώ προς το όχι θα έκλινα, αλλά σκέφτομαι και τον ορισμό του βιβλίου τώρα που λέει
Δοθέντων των στοιχείων α12,..., αn η ταξινόμηση συνίσταται στη μετάθεση της θέσης των στοιχείων, ώστε να τοποθετηθούν σε μία σειρά ακ1, ακ2, ..., ακn έτσι ώστε, δοθείσης μίας συνάρτησης διάταξης f, να ισχύει fκ1)<=fκ2), ...,<=fκn).
 εδώ υπάρχει ισότητα ... αν και μου φαίνεται περίεργο οι αριθμοί  1 1 1 1 να είναι ταξινομημένοι σε αύξουσα (και φθίνουσα ταυτόχρονα ??) .. μπορούμε να πούμε πχ πως είναι ταξινομημένοι αλλά όχι σε αύξουσα ή φθίνουσα σειρά ??
Καλημέρα Μανώλη. Αν βάλεις μπροστά από τη λέξη "αύξουσα"/"φθίνουσα" τη λέξη "γνησίως" πας στα < ή > αντίστοιχα.

ApoAntonis

Όταν υπάρχουν ίσα στοιχεία είναι αύξουσα, με αυστηρή ανίσωση γνησίως αύξουσα. "Δεν μπορεί να είναι αλλιώς" αφού ο ορισμός μιλάει για συνάρτηση διάταξης.

Το στην σειρά, είναι διαφορετικό.

Στην ευθεία ανταλλαγή που μαθαίνουμε (και στην επιλογή) οι έλεγχοι είναι αυστηρές ανισώσεις και δεν έχει λόγο να υπάρχει διευκρίνιση αν δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο ζητούμενο στην συνέχεια.

Ναι οι αριθμοί 1 1
είναι ταυτόχρονα σε αύξουσα και σε φθίνουσα διάταξη.
Αντίστροφα αν είναι σε αύξουσα και σε φθίνουσα διάταξη προκύπτει ότι είναι ίσοι.






Λαμπράκης Μανώλης

ωραία σας ευχαριστώ όλους για τις διευκρινίσεις, καλή συνέχεια

ssimaiof

Παράθεση από: tdrivas στις 14 Μαρ 2022, 10:16:17 ΜΜΑ1.5 => Σωστό, πρέπει να μπει απλά συνδεδεμένη λίστα για να είναι λανθασμένη η πρόταση.
Ίσως κάτι να μου διαφεύγει. Όταν έχουμε (ορίζουμε) μία διπλά συνδεδεμένη λίστα, πριν καν τη χρησιμοποιήσουμε, γνωρίζουμε ταυτόχρονα ΚΑΙ τη διεύθυνση της Κεφαλής ΚΑΙ τη διεύθυνση της Ουράς ;
Έχω την εντύπωση πως σε κάθε λίστα (είτε απλά είτε διπλά συνδεδεμένη) αρχικά γνωρίζουμε ΜΟΝΟ την διεύθυνση της αρχής (Κεφαλή). Άρα σε οποιαδήποτε λίστα έχουμε άμεση πρόσβαση ΜΟΝΟ στην Κεφαλή.
Άρα η πρόταση πρέπει να είναι Λάθος.
Σταύρος Σημαιοφορίδης

tdrivas

Παράθεση από: ssimaiof στις 15 Μαρ 2022, 10:24:03 ΠΜΊσως κάτι να μου διαφεύγει. Όταν έχουμε (ορίζουμε) μία διπλά συνδεδεμένη λίστα, πριν καν τη χρησιμοποιήσουμε, γνωρίζουμε ταυτόχρονα ΚΑΙ τη διεύθυνση της Κεφαλής ΚΑΙ τη διεύθυνση της Ουράς ;
Έχω την εντύπωση πως σε κάθε λίστα (είτε απλά είτε διπλά συνδεδεμένη) αρχικά γνωρίζουμε ΜΟΝΟ την διεύθυνση της αρχής (Κεφαλή). Άρα σε οποιαδήποτε λίστα έχουμε άμεση πρόσβαση ΜΟΝΟ στην Κεφαλή.
Άρα η πρόταση πρέπει να είναι Λάθος.
κατά την εισαγωγή του 1ου κόμβου, ο κόμβος αυτός είναι και κεφαλή και ουρά.

if (isEmpty()) {
        head = tail = ptr;

Στην εισαγωγή καθε επομενου κόμβου (αναλογα το ειδος της εισαγωγης - InsertAtBeginning, InsertAtEnd, Insert) αλλάζει και ο αντίστοιχος δείκτης.

Επομένως, ναι, γνωρίζεις και τα δύο.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

ssimaiof

Προφανώς έχεις υπόψη σου τις υλοποιήσεις Λίστας με Αντικείμενα. Ναι εκεί μπορούμε να έχουμε και ουρά. Δεν νομίζω όμως ότι είναι υποχρεωτικό. Εκτός αν εννοείς ότι σε μια διπλά συνδεδεμένη λίστα έχουμε πάντα ουρά ;
Δηλαδή μια υλοποίηση Λίστας με δείκτες σε κόμβους που περιλαμβάνουν περιεχόμενο και δύο άλλους δείκτες για προηγούμενο και επόμενο όπου γνωρίζουμε ΜΟΝΟ την κεφαλή δεν αποτελεί διπλά συνδεδεμένη λίστα ; 
Άλλο αν υπάρχει η δυνατότητα να κρατάμε την ουρά και άλλο ότι ΠΑΝΤΑ πρέπει να κρατάμε την ουρά.
Επιμένω η πρόταση είναι Λάθος (δεν συμβαίνει πάντα).
Σταύρος Σημαιοφορίδης

tdrivas

Παράθεση από: ssimaiof στις 15 Μαρ 2022, 11:49:11 ΜΜΠροφανώς έχεις υπόψη σου τις υλοποιήσεις Λίστας με Αντικείμενα. Ναι εκεί μπορούμε να έχουμε και ουρά. Δεν νομίζω όμως ότι είναι υποχρεωτικό. Εκτός αν εννοείς ότι σε μια διπλά συνδεδεμένη λίστα έχουμε πάντα ουρά ;
Δηλαδή μια υλοποίηση Λίστας με δείκτες σε κόμβους που περιλαμβάνουν περιεχόμενο και δύο άλλους δείκτες για προηγούμενο και επόμενο όπου γνωρίζουμε ΜΟΝΟ την κεφαλή δεν αποτελεί διπλά συνδεδεμένη λίστα ;
Άλλο αν υπάρχει η δυνατότητα να κρατάμε την ουρά και άλλο ότι ΠΑΝΤΑ πρέπει να κρατάμε την ουρά.
Επιμένω η πρόταση είναι Λάθος (δεν συμβαίνει πάντα).
Βιβλιογραφικά η δίπλα συνδεδεμένη λίστα έχει πάντα κεφαλή και ουρά. αυτή η προσέγγιση είναι απολύτως λογικη και ορθη, καθώς έτσι επιτυγχάνεται η άμεση πρόσβαση στον πρώτο και τελευταίο κόμβο, πράγμα που νοηματοδοτει την ύπαρξη της δίπλα συνδεδεμένης λίστας. 
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

ΤΙΜ

Ευχαριστούμε πάρα πολύ ! Καλή Ανάσταση, καλό Πάσχα ! 

akalest0s

Μια ερώτηση, μετά από καιρό..
Στο 2ο διαγώνισμα, Θέμα Γ. Λέει:
Παράθεσηb. Αν οι ψήφοι του τραγουδιού είναι περισσότερες από οποιοδήποτε τραγούδι υπάρχει εκείνη την στιγμή στο top-10, τότε αντικαθιστά τo λιγότερο δημοφιλές τραγούδι του top 10 με τα στοιχεία του τραγουδιού αυτού.
Χρειάζεται να είναι περισσότερες από οποιοδήποτε τραγούδι υπάρχει εκείνη τη στιγμή στο τοπ10; Δεν είναι αρκετό (και πιο σωστό) να είναι περισσότερες μόνο από το τραγούδι με τις λιγότερες ψήφους;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

tdrivas

Παράθεση από: akalest0s στις 23 Μαρ 2023, 12:46:51 ΜΜΜια ερώτηση, μετά από καιρό..
Στο 2ο διαγώνισμα, Θέμα Γ. Λέει:Χρειάζεται να είναι περισσότερες από οποιοδήποτε τραγούδι υπάρχει εκείνη τη στιγμή στο τοπ10; Δεν είναι αρκετό (και πιο σωστό) να είναι περισσότερες μόνο από το τραγούδι με τις λιγότερες ψήφους;
Καλησπέρα,
οποιοδήποτε σημαίνει τουλάχιστον ένα, επομένως ανάμεσα στα οποιαδήποτε θα είναι. και αυτό με τις μέχρι στιγμής λιγότερες ψήφους. Η διαφορά που μάλλον υπογραμμίζεις είναι ότι ας βρω πρώτα το χειρότερο και μετά να συγκρίνω αυτό με το νέο τραγούδι.
Στην προτεινόμενη επίλυση έτσι γίνεται: είτε θα κάνεις ταξινόμηση, είτε θα υπολογίσεις min/max, έτσι ώστε να συγκρίνεις το χειρότερο με το νέο αυτό τραγούδι.

Μη εξετάζοντας όμως το time complexity στη Γ Λυκείου, you are free to make it as slow as u want..
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

akalest0s

Δεν είμαι φιλόλογος, οπότε ίσως είμαι λάθος. Αλλά από όσο καταλαβαίνω, υπάρχει μια διάκριση:
"Αν οι ψήφοι του τραγουδιού είναι περισσότερες από οποιοδήποτε τραγούδι υπάρχει εκείνη την στιγμή στο top-10": αν είναι περισσότερες από όλα τα τραγούδια που υπάρχουν
"Αν οι ψήφοι του τραγουδιού είναι περισσότερες από ένα οποιοδήποτε τραγούδι υπάρχει εκείνη την στιγμή στο top-10": αν είναι περισσότερες από έστω ένα τραγούδι (αυτό που θέλεις να πεις)
Ίσως το ψειρίζω υπερβολικά, ή είμαι και flat out λάθος. Αλλά αυτό καταλαβαίνω με τα ελληνικά που ξέρω. 
Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

tdrivas

οχι, δεν εισαι λαθος. πρεπει να μπει οπως το αναφερεις παραπανω. Ευχαριστω!
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

mindman

Ευχαριστω για το υλικο που μας διέθεσες! :angel:
Ευτυχία δεν είναι να κάνεις πάντα αυτό που θέλεις αλλά να θέλεις πάντα αυτό που κάνεις

dpa

Περίοδος επαναλήψεων και ψάχνουμε τα ωραία θέματα στο στέκι που έχετε δημοσιοποιήσει οι καλοί συνάδελφοι. Ευχαριστούμε γι' αυτό. :)

Έχω μια ερώτηση στο διαγώνισμα mock1_v2_2022 στο θέμα Β2: υπάρχει περίπτωση το κ να γίνει 100;

epsilonXi

Παράθεση από: dpa στις 30 Απρ 2023, 10:09:25 ΜΜΠερίοδος επαναλήψεων και ψάχνουμε τα ωραία θέματα στο στέκι που έχετε δημοσιοποιήσει οι καλοί συνάδελφοι. Ευχαριστούμε γι' αυτό. :)

Έχω μια ερώτηση στο διαγώνισμα mock1_v2_2022 στο θέμα Β2: υπάρχει περίπτωση το κ να γίνει 100;
μουαχαχαχα

ενδιαφέρον ότι κάποιος το είδε μετά από ένα χρόνο!

tdrivas

Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas